Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:14

Dat mag, ik vind het heel bijzonder dat ik hier heel open mijn verhaal vertel die bevestigd is door meerdere dietiste en artsen die een medische achtergrond hebben en dat jullie beweren dat ik lieg en die artsen ook liegen :') _O-

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made


Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:23

@mdh, dit is Bokt, hè? Inmiddels zou je toch moeten weten dat het hier stikt van de betweters :+
Ik geloof je wel, hoor, ik heb jouw verhaal nl. al vaker gehoord. Dat mensen regelmatig en meer gaan eten en dán pas afvallen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:26

Niemand beweert dat. Punt blijft dat je lichaam niet van niks iets kan maken dus van zuurstof en water ontstaan geen tientallen kilo’s vet.

Verder is één persoonlijke casus niet representatief voor de meerderheid obese mensen die duidelijk teveel calorieën binnen krijgt. En ik snap niet waarom het taboe is dat te benoemen.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:27

Fitzroy schreef:
@mdh, dit is Bokt, hè? Inmiddels zou je toch moeten weten dat het hier stikt van de betweters :+
Ik geloof je wel, hoor, ik heb jouw verhaal nl. al vaker gehoord. Dat mensen regelmatig en meer gaan eten en dán pas afvallen.

Dat is waar ook :')

Het is gewoon jammer dat dit zo'n ingeprent beeld is dat het altijd komt door te veel eten terwijl dit dus niet altijd waar is.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:31

Mars schreef:
Niemand beweert dat. Punt blijft dat je lichaam niet van niks iets kan maken dus van zuurstof en water ontstaan geen tientallen kilo’s vet.

Verder is één persoonlijke casus niet representatief voor de meerderheid obese mensen die duidelijk teveel calorieën binnen krijgt. En ik snap niet waarom het taboe is dat te benoemen.

Goh verbazend dat ik dit dus wel veel vaker hoor. Ook bij de diëtiste. Dat iemand juist veel meer en vaker moest eten om af te vallen.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:31

Mars schreef:
Niemand beweert dat. Punt blijft dat je lichaam niet van niks iets kan maken dus van zuurstof en water ontstaan geen tientallen kilo’s vet.

Verder is één persoonlijke casus niet representatief voor de meerderheid obese mensen die duidelijk teveel calorieën binnen krijgt. En ik snap niet waarom het taboe is dat te benoemen.

Maar wanneer is het te veel calorieën?

Je kan ook zeggen dat mensen overduidelijk te weinig bewegen. Ik denk namelijk dat dit juist de reden is van obesitas.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:39

Komt op hetzelfde neer, dan krijg je dus teveel binnen in verhouding tot wat er verbrand wordt. En toen ik zelf nog een bmi van 31 had was dat ook het geval. Teveel in mijn mik stoppen terwijl ik wel dagelijks fietste, wandelde etc. Maar gaat er ‘s avonds weer een zak chips in wordt dat teniet gedaan.
Heel blij dat ik dat gedrag kwijt ben, inmiddels alweer 4 jaar een gezond gewicht.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:45

MDH, ik lees al een tijd mee, postte eerder ook wel wat. Ik las je verhaal gisteren en vind dat je oprecht eerlijk bent, jezelf kwetsbaar (online!) durft op te stellen en vervolgens lezen mensen er finaal omheen. Typisch Bokt, zie het als een tekortkoming van hen.

Mars, ik vind dat je echt zo onwijs je mening aan het doordrukken bent, ik vind het gewoon gênant. Inmiddels is je standpunt meer dan duidelijk, jij hebt dit blijkbaar kunnen overwinnen, lucky you. Juist jij zou dan moeten weten hoe lastig dit proces is.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Karl66

Berichten: 29726
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:47

M_D_H schreef:
Oh is dat echt een fabel?

Leg dat de artsen dan maar uit die mij onder behandeling hebben.

Maar als jij het beter weet dan die artsen zou ik wel eens willen weten hoe het kan dat ik nu begin af te vallen nu ik een redelijk aantal aan calorieën binnen krijg.

Anorexia patienten eten trouwens helemaal niet, die krijgen dus niks binnen dus hun lichaam kan ook niks opslaan. Ik daarin tegen kreeg 1 maaltijd per dag binnen. Hierdoor kon mijn lichaam wel opslaan.

Daarbij heb ik al aangegeven (maar dat is best lastig om te lezen denk ik) dat mijn geval niet vaak voorkomt en daardoor behoorlijk uniek is, een zeldzaamheid dus. Maar dat betekend niet dat het niet kan.


Je valt af als je meer energie verbruikt dan je binnenkrijgt. Als je afvalt en meer eet, dan ben je dus ook meer energie gaan verbruiken. Energie die je opneem die verbrand je of sla je op en energie die je niet inneemt kan je ook niet opslaan. Ik zeg het nog maar een keer, een perpetuum mobile bestaat niet.

Natuurlijk eten anorexiapatiënten wel. Als je helemaal niks eet, dan ga je na gemiddeld genomen een dag of 60 dood.

Qimm

Berichten: 15148
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:52

Ik kreeg ook van mijn diëtiste te horen dat ik te weinig (van het verkeerde) at. In de tijd dat je dacht dat de blauwe en groene vinkjes op producten betekende dat het een verantwoorde keuze was. Ik moest andere dingen eten, meer en vaker. Heeft overigens weinig zoden aan de dijk gezet. Net als alle andere aanpassingen die ik sindsdien heb gedaan (geen sap/frisdrank alleen maar water, vrijwel geen vlees/melk producten meer, geen snoepjes, koekjes en chips huis halen). Tja. Het spijt me wel, maar dan maar te dik zijn.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:53

Mars schreef:
Komt op hetzelfde neer, dan krijg je dus teveel binnen in verhouding tot wat er verbrand wordt. En toen ik zelf nog een bmi van 31 had was dat ook het geval. Teveel in mijn mik stoppen terwijl ik wel dagelijks fietste, wandelde etc. Maar gaat er ‘s avonds weer een zak chips in wordt dat teniet gedaan.
Heel blij dat ik dat gedrag kwijt ben, inmiddels alweer 4 jaar een gezond gewicht.

Good for you +:)+
Niet voor iedereen werkt en geld dat.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:02

Ailill schreef:
MDH, ik lees al een tijd mee, postte eerder ook wel wat. Ik las je verhaal gisteren en vind dat je oprecht eerlijk bent, jezelf kwetsbaar (online!) durft op te stellen en vervolgens lezen mensen er finaal omheen. Typisch Bokt, zie het als een tekortkoming van hen.

Mars, ik vind dat je echt zo onwijs je mening aan het doordrukken bent, ik vind het gewoon gênant. Inmiddels is je standpunt meer dan duidelijk, jij hebt dit blijkbaar kunnen overwinnen, lucky you. Juist jij zou dan moeten weten hoe lastig dit proces is.


Joh stel je niet aan :+

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:13

Goh als meerdere mensen dit zo ervaren. Zou er dan misschien een kern van waarheid inzitten :)*

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:19

Mars schreef:
Ailill schreef:
MDH, ik lees al een tijd mee, postte eerder ook wel wat. Ik las je verhaal gisteren en vind dat je oprecht eerlijk bent, jezelf kwetsbaar (online!) durft op te stellen en vervolgens lezen mensen er finaal omheen. Typisch Bokt, zie het als een tekortkoming van hen.

Mars, ik vind dat je echt zo onwijs je mening aan het doordrukken bent, ik vind het gewoon gênant. Inmiddels is je standpunt meer dan duidelijk, jij hebt dit blijkbaar kunnen overwinnen, lucky you. Juist jij zou dan moeten weten hoe lastig dit proces is.


Joh stel je niet aan :+
Ik stel me niet aan hoor ;)

Waar ik moeite mee heb is dat de (ver)oordelen hier links en rechts door de lucht vliegen. Het is een erg beladen onderwerp, iedereen heeft er een mening over en wil deze uitten. Vaak schuilt hier ook een beschuldiging achter, dit komt ook terug binnen het bericht van MDH. Zij heeft de ballen om, juist binnen dit topic, haar verhaal te doen, vanuit een kwetsbare positie. Ik als boerenpummel zonder al te veel tact snapt dat dit een grote stap voor iemand is, dan moeten de dames van Bokt dat toch helemaal snappen?

Nee, d'r niet op ingaan, wellicht omdat er een kern van waarheid in zit en doorgaan met oneliners en je eigen mening doordrukken. Soms kun je dat beter laten.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41532
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:22

Mars schreef:
Komt op hetzelfde neer, dan krijg je dus teveel binnen in verhouding tot wat er verbrand wordt. En toen ik zelf nog een bmi van 31 had was dat ook het geval. Teveel in mijn mik stoppen terwijl ik wel dagelijks fietste, wandelde etc. Maar gaat er ‘s avonds weer een zak chips in wordt dat teniet gedaan.
Heel blij dat ik dat gedrag kwijt ben, inmiddels alweer 4 jaar een gezond gewicht.

Netjes +:)+. Ik ben zelf ook bezig met afvallen, ik heb nu een cheatweekend, dus lekker een stuk chocolade vanmiddag.

Ik vond het niet moeilijk mijn eetpatroon aan te passen. Maar er zijn veel mensen die dat niet zo makkelijk doen, of door ziekte of door een psychische aandoening, comfort food is geen lege term voor veel mensen.

De theorie is heel simpel. De praktijk gooit nog wel eens wat rotsen op je pad.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:24

Karl66 schreef:
M_D_H schreef:
Oh is dat echt een fabel?

Leg dat de artsen dan maar uit die mij onder behandeling hebben.

Maar als jij het beter weet dan die artsen zou ik wel eens willen weten hoe het kan dat ik nu begin af te vallen nu ik een redelijk aantal aan calorieën binnen krijg.

Anorexia patienten eten trouwens helemaal niet, die krijgen dus niks binnen dus hun lichaam kan ook niks opslaan. Ik daarin tegen kreeg 1 maaltijd per dag binnen. Hierdoor kon mijn lichaam wel opslaan.

Daarbij heb ik al aangegeven (maar dat is best lastig om te lezen denk ik) dat mijn geval niet vaak voorkomt en daardoor behoorlijk uniek is, een zeldzaamheid dus. Maar dat betekend niet dat het niet kan.


Je valt af als je meer energie verbruikt dan je binnenkrijgt. Als je afvalt en meer eet, dan ben je dus ook meer energie gaan verbruiken. Energie die je opneem die verbrand je of sla je op en energie die je niet inneemt kan je ook niet opslaan. Ik zeg het nog maar een keer, een perpetuum mobile bestaat niet.

Natuurlijk eten anorexiapatiënten wel. Als je helemaal niks eet, dan ga je na gemiddeld genomen een dag of 60 dood.

Nee hoor, ik ben niet meer gaan verbruiken dan ik al deed :n
Ik zwem nog steeds 3 keer in de week, loop elke dag een half uur, maar dat deed ik altijd al :')

Maar als je dat graag wil denken omdat je de waarheid in pacht hebt en kan oordelen dat ik iets veranderd heb aan mijn patroon zonder dat je mij kent dan moet je dat lekker denken... Ik weet wel beter :') _O-

Bedankt Ailill :)

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

IMANDRA

Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:24

M_D_H schreef:
Fitzroy schreef:
@mdh, dit is Bokt, hè? Inmiddels zou je toch moeten weten dat het hier stikt van de betweters :+
Ik geloof je wel, hoor, ik heb jouw verhaal nl. al vaker gehoord. Dat mensen regelmatig en meer gaan eten en dán pas afvallen.

Dat is waar ook :')

Het is gewoon jammer dat dit zo'n ingeprent beeld is dat het altijd komt door te veel eten terwijl dit dus niet altijd waar is.


Het is altijd zo dat je aankomt doordat je meer eet dan je verbrandt. Bij jouw unieke geval ook. Je komt niet aan door minder te eten dan je verbrandt.. Kan het zijn dat in jouw unieke situatie je lichaam zo 'van slag' is (sorry, bij gebrek aan een betere benaming) dat je veel minder verbrandt dan zou horen? Tuurlijk! Maar als jij aankomt van pakweg 1600kcal per dag, dan verbrandt je lichaam dus minder dan dat, om welke reden dan ook.

M_D_H schreef:
Lees mijn gehele verhaal nog maar eens en kom dan maar terug.

Ik zeg namelijk nergens dat je aankomt van lucht, ik zeg dat je door structureel te weinig te eten (in mijn geval maar maximaal 1 maaltijd per dag) de verbranding in je lichaam stopt.

Overigens eet/at ik daadwerkelijk te weinig en wist ik wel wat ik in mijn mond stopte, je hebt een eetstoornis of je hebt het niet ;).

Daarbij ben ik meerdere malen onderzocht en klopt mijn verhaal daadwerkelijk, maar nogmaals... Ik ben wel zeldzaam daarin...
Maar je kan dus wel dik worden van te weinig eten.

Dit is relatief. Je eet te weinig vergeleken met normale mensen en wat je lichaam eigenlijk zou moeten verbranden, maar vergeleken met wat je lichaam op dit moment verbrandt eet je 'te veel', waardoor je weer aankomt.

Door structureel te weinig eten kom je niet aan. Door structureel te weinig eten gaat je lichaam zich aanpassen waardoor deze minder verbrandt, waardoor je sneller aan een energieoverschot zit, waardoor je dus sneller 'overeet' en je dus aankomt. Je legt een verkeerde relatie.

Overigens zeg je zelf dat je zeldzaam bent: het overgrote merendeel van de mensen die te dik zijn (waaronder ik zelf ook) eten gewoon meer dan hun lichaam nodig heeft. Dat dit dus het standaard antwoord is, is niet gek. Als je hoefgeluiden hoort moet je denken aan paarden, niet zebra's. Geen vooroordeel, maar feit.

@Ailill: waar doe ik haar verhaal teniet? Doe ik ergens gemeen/pest ik? Nee! Ze legt simpelweg een verkeerde conclusie, dat doet niets af aan de ernst van haar verhaal. Ik hoop echt dat ze weer beter wordt en haar stoornis onder controle gaat krijgen, maar mag ik haar niet verbeteren omdat ze een stoornis heeft? Dat is toch belachelijk...

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:38

Imandra, lees je mijn berichten wel goed?
Ik zeg dat door het te weinig eten de VERBRANDING is stil gelegd. Het staat gewoon stil, er wordt praktisch niks meer verbrand. Dit komt door te weinig eten. Dus in de theorie kom ik dus aan doordat ik te weinig eet want daardoor is de verbranding stil gelegd en daardoor verbrand mijn lichaam niet meer wat er binnen komt.

Dus... Door meer en regelmatig te eten is de moter nu redelijk aan, sputterd soms wat maar is nu redelijk aan.

In het beginsels komt het dus wel degelijk door te weinig eten. Daardoor slaat die motor af en daardoor gaat het mis.

Er speelt op de achtergrond natuurlijk nog meer mee, maar dat doet voor nu niet ter zake :)

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:39

Simpel mijn overgewicht komt door aantal dingen. Darmen naar de klo te geholpen door teveel ab, daardoor verstoorde opname. Ook ligt de boel soms opeens stil vanuit het niks. vrij vaak stootkuren prednison waar mijn lijf extreem op reageert, 5 dagen kuur 25 kilo aankomen, domweg 5 kilo vocht per dag dat bleef plakken. Maar er minder snel vanaf ging dan me lief was. Ook funest voor je model omdat je buik ploft en krimpt en er veel vel overblijft uiteindeijk En om de feestvreugde te verhogen werkt mijn schildklier niet goed en kan ik ivm een kapotte knie minder bewegen dan ik zou willen.

Ik eet ivm voedselallergie aardig gezond, enige mak is suikergebruik maar dat is ook niet heel veel ivm nagenoeg niks kant en klaars mogen hebben. Veel vet maakt mijn darmen van slag. Blijft een gevecht om voldoende binnen te krijgen per dag. Eiwit gaat vaak te weinig.

Maar alles bij elkaar de kilos gaan er niet verder af dan dit. Ik beweeg nu voldoende, sta onder stricte controle van ziekenhuis dietist ivm die allergie en voedsel. Maar afvallen ho maar. Die tien kilo blijft hardnekkig zitten

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

IMANDRA

Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:47

M_D_H schreef:
Imandra, lees je mijn berichten wel goed?
Ik zeg dat door het te weinig eten de VERBRANDING is stil gelegd. Het staat gewoon stil, er wordt praktisch niks meer verbrand. Dit komt door te weinig eten. Dus in de theorie kom ik dus aan doordat ik te weinig eet want daardoor is de verbranding stil gelegd en daardoor verbrand mijn lichaam niet meer wat er binnen komt.

Dus... Door meer en regelmatig te eten is de moter nu redelijk aan, sputterd soms wat maar is nu redelijk aan.

In het beginsels komt het dus wel degelijk door te weinig eten. Daardoor slaat die motor af en daardoor gaat het mis.

Er speelt op de achtergrond natuurlijk nog meer mee, maar dat doet voor nu niet ter zake :)


Maar waarom geef je dan zo af op de zogenaamde 'vooroordelen'? Iedereen die aankomt eet meer dan die nodig heeft, punt. En bij veruit de meeste mensen eten ze gewoon meer dan hun normale verbranding (die niet lager is door bijv. medicijngebruik). Ik snap dus niet waarom er zo veel commentaar komt als er gezegd wordt dat iemand gewoon te veel eet en dat de oorzaak is van aankomen? Er worden zo veel smoesjes verzonnen, het ligt nooit aan jezelf dat je aankomt, je kan er niks aan doen etc. Maar in de realiteit heb jij alles in de hand. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Als ik me het goed herinner is er ook nooit bewezen dat je door prednison aankomt. Je krijgt enkel meer eetlust (vertaling: je eet gewoon te veel) of hooguit hou je meer vocht vast. Dus het hele 'ik ben dik door medicatie' is ook te kort door de bocht ;). Overigens staat gezond eten niet in alle gevallen gelijk aan niet meer eten dan je verbrandt: van 3000kcal aan sla zal je ook aankomen.

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:52

M_D_H schreef:
Imandra, lees je mijn berichten wel goed?
Ik zeg dat door het te weinig eten de VERBRANDING is stil gelegd. Het staat gewoon stil, er wordt praktisch niks meer verbrand. Dit komt door te weinig eten. Dus in de theorie kom ik dus aan doordat ik te weinig eet want daardoor is de verbranding stil gelegd en daardoor verbrand mijn lichaam niet meer wat er binnen komt.

Dus... Door meer en regelmatig te eten is de moter nu redelijk aan, sputterd soms wat maar is nu redelijk aan.

In het beginsels komt het dus wel degelijk door te weinig eten. Daardoor slaat die motor af en daardoor gaat het mis.

Er speelt op de achtergrond natuurlijk nog meer mee, maar dat doet voor nu niet ter zake :)


Ook al vind het heel sterk van je dat je jouw verhaal deelt, op het begin heb je zelf al aangegeven dat jouw geval zeldzaam is.
Dus het feit dat de meeste mensen te dik worden doordat ze net iets meer calorieën binnen nemen dan dat ze verbranden blijft dan toch nog altijd overeind?

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:56

omdat het niet altijd zo simpel ligt. Dat bewijst mijn verhaal wel.

Ik heb altijd weinig gegeten, hoe meer ik begon aan te komen hoe minder ik ging eten omdat de algemene opinie is dat je te veel eet. Daar moeten we vanaf.
Want zoals uiteindelijk wel blijkt, zijn er meer mensen bekend met de basis van dit verhaal.

Ja, de meeste mensen eten te veel. Dat is ook zo. Maar door daar minder de nadruk op te leggen en het op een andere manier te benaderen (zorgen voor een betere verbranding, meer verbranding) voorkom je juist dat mensen in een visuele cirkel terecht komen. (Psychologisch gezien)

Met je laatste zin ben ik het ook niet volledig eens. Mijn tante is apothekersassistent, er zijn medicijnen die aan anorexia patienten gegeven worden om ze uit de kritieke fase te halen. Van die medicijnen kom je aan. De medicijnen worden in bepaalde gevallen ook aan "andere" zieke gegeven. Daar kom je wel degelijk van aan.

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41532
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Plussize model op voorkant Cosmopolitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:59

*Kuch. Vicieuze cirkel.*Kuch.

Ik denk dat het sowieso slim is niet te veel te (ver)oordelen. Hoe makkelijk het soms is :).

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:03

_San87_ schreef:
*Kuch. Vicieuze cirkel.*Kuch.

Ik denk dat het sowieso slim is niet te veel te (ver)oordelen. Hoe makkelijk het soms is :).

Verdorie, ik heb hem 6 keer verbeterd maar mijn telefoon is een beetje... Hardleers :') _O-

Mee eens :j

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:04

Mmmm, op zich ben ik het daar mee eens.
Maar als je op de cover van een magazine gaat staan, tja, dan gaan mensen zich een mening vormen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, heidy_wilco, Lagonda, Miiej, Miran, Tomboy0 en 49 bezoekers