Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:29

Killyenn; extreem stond niet voor niks tussen aanhalingstekens. Maar er zullen altijd wel mensen zijn die met deze dingen gaan overdrijven, dat is nu eenmaal zo. En daar komen reacties op, dat valt wel te voorspellen hé. De media haalt altijd dingen uit zijn verband om het dramatischer te maken maar dat neemt niet weg dat mensen in het algemeen soms ook gewoon fel reageren.

Shadow0; er stond geen 'kinderkleding' dus ik ging uit dat het over de kleding ging voor volwassenen, leek me vrij logisch. Kinderkleding mag inderdaad neutraler, daar ben ik het mee eens.
Maar dat een volgroeide, biologische man/vrouw qua lichaamsbouw nu eenmaal van elkaar verschillen, dat is nu in het algemeen gewoon zo..

Geen idee waar jij je kleding koopt, maar het probleem met truien en jassen heb ik nog nooit gehad... := Heb zowel truien van de mannenafdeling en van de vrouwenafdeling en ze voldoen allemaal toch gewoon aan hun functie. Wel zijn truien op de vrouwenafdeling veel vaker kleurrijker of staan er belachelijke dingen op en is het in de mannenafdeling vaak wat 'soberder', daar mag soms ook wel verandering inkomen al zal het vaak van winkel tot winkel afhangen.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:37

Killyenn schreef:
Eske_B schreef:
Genderdysforie is wel mentaal :j Staat ook in de DSM, het handboek voor psychologen. Voor transgenders lijken andere behandelingen dan een geslachtsverandering niet te werken. En als dat zorgt dat mensen gelukkig kunnen zijn, helemaal prima. Blij dat dat werkt.


In dit geval hebben we het over fysieke dysforie (ipv sociale dysforie, wat daar ook onder valt), aangezien het over geslachtsdelen gaat. Dat is een mentale 'distress' omtrent een fysiek probleem. De twee zijn verboden, maar het is geen mentaal probleem: het probleem zit niet in de hersenen, maar in het lichaam, zo ook de oplossing. Het is te vergelijken met depressie: je hebt 'situational depression', depressie door externe oorzaken, of je hebt 'gewone' depressie, waar er iets mis gaat in de hersenen ongeacht hoe goed je leven is. Fysieke dysforie is meer zoals situationele depressie. In het geval van dysforie ligt de oorzaak én de oplossing buiten de hersenen zelf, buiten het mentale. Het is geen mentale ziekte, niet 'gek', eigenlijk is het juist heel 'normaal' in dat het een proportionele reactie is tov datgene wat er 'mis' is met het lichaam voor mensen met fysieke dysforie.

moonfish13 schreef:
Killyen, ik zal de allerlaatste zijn die ptss uitvlakt, en de eerste zijn die iemand die erom lacht het liefst op zijn bek slaat. :o
Denk ook dat ik dat uit reflex doe, maar daar heb ik wel een nachtje cel voor over.
Maar nogmaals, ik heb allang begrepen dat het uit zijn verband gerukt is en daar ging ik toen ik het las al vanuit.
Neemt niet weg dat ik er alsnog niet achter sta om lichaamsdelen andere namen te geven, al is het geen moeten, een voorkeur, iéts.
Jij hebt het over ptss, ik ben mét ptss qua tandarts recent enorm getriggerd waardoor en heel veel ellende van mijn kindertijd boven is gekomen hierin.
Blinde paniek, en ik mag dus elke dag nu tig keer tandpasta reclames voorbij zien komen, die mij oprecht elke keer triggeren naar mijn angst.
Dus de vergelijking wat betreft tandarts vs genderneutraliteit is voor mij niet zo heel erg raar, maar dat word dus gelijk gezien als pesten. :)
En dat is dus wat ik krom vind: waarom transgenders wel en overige issues niet?
Je mag me trouwens best pb’en hoor, ik bijt echt niet en ik ben niet narrow minded, en juist daarom begrijp ik er geen fiets van zeg ik heel eerlijk.
Ik denk daarin net wat verder door dan jij doorhebt denk ik. :j
Beide kanten op ook.


Het gaat over levels. Jij hebt een hele sterke reactie op tandpasta reclames, maar je begrijpt dat je niet kan verwachten dat er daarom maar geen reclames meer zijn. Aan de andere kant mag je wel verwachten dat als jij naar de huisarts gaat, zij niet op de achtergrond tandpasta reclames aanzet terwijl ze weet dat jij dat trauma hebt. De verwachting is niet dat het woord vagina uit het woordenboek gehaald is: de verwachting is dat medische professionals genoeg kennis en kunde hebben om zich aan te passen aan de mensen met wie ze te maken hebben. Daarnaast betekent het ene niet dat het andere dan niet meer kan: je kunt vóór transgender rechten zijn en óók andere topics aanstippen, dat doe ik hier ook :D De focus op transgender mensen in de media is overigens grotendeels negatief, dus voel je daar niet jaloers over: het doet op dit moment echt meer schade dan het positieve verandering oplevert. En waar het wél positief is, is het voortgebracht uit heel veel activisme van trans mensen zelf.

Ik hou het liever hier in het open omdat ik denk dat er meerdere mensen zijn die wat hebben aan waar ik het met jou over heb! Mijn werk bestaat voor een groot deel uit het onderwijzen van mensen over trans onderwerpen, en ik doe het met liefde, maar ik doe het het liefste maar 1 keer in plaats van 30 keer in het privé naar verschillende mensen toe :))


c_alsemgeest schreef:
Ja maar dan nog... zo werkt de wereld toch niet helemaal?
Het is best lastig om alles neutraal te maken. Daarbij vind ik het vooral belangrijk om mensen lekker te laten doen wat ze willen en er vooral geen label op te willen plakken. Bewust genderneutraal is namelijk ook gewoon een label imo.
En betreft het artikel;
Het gaat over een orgaan... die heb je, en als je het laat opereren heb je het niet meer. Dat orgaan heet nou eenmaal zo... een medische term. Waarom zou dat dan niet zo mogen heten als je je geen man of vrouw voelt?
Ik voel me ook geen moeder, wil absoluut geen kinderen... ik heb een ding in mijn lijf die me eenmaal per maand ongemakken brengt en die overbodig is. Ik zou er graag vanaf willen... maar ik zou er nou nooit op komen dat ik wil dat het van naam moet veranderen.
Een baarmoeder is nou eenmaal een baarmoeder... ook als die mij alleen maar last bezorgd :D


Maar het gaat niet over 'mogen'. Het gaat over 'wat werkt'. Voor veel trans mannen en vrouwen, en non-binaire personen, werk het beter als de medische professionals waar ze mee te maken hebben open staan en kennis hebben over de ervaringen van trans mensen. Zo kunnen ze betere medische zorg geven. Het is heel fijn dat jij je niet ongemakkelijk voelt bij je baarmoeder (dat is geen sarcasme), maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over mensen die zich wel dusdanig ongemakkelijk voelen bij hun lichaam dat ze liever andere termen gebruiken dan termen die traditioneel met mannelijkheid of vrouwelijkheid geassocieerd worden. Je kan wel zeggen dat ze zich niet zo ongemakkelijk mogen voelen dat ze liever andere termen gebruiken, maar... zo werkt de wereld toch niet helemaal ;)


Ok begrijp ik... ik voel me trouwens wel erg ongemakkelijk bij mijn baarmoeder. En zou dat ding er liever vandaag dan morgen uit willen hebben. Maar dat ik er zelf last van heb betekend voor mij gewoon niet dat iedereen zich aan mij aan moet passen en het geen baarmoeder meer mag noemen. Maar bijvoorbeeld ongewenste-baby-productie-machine oid :+
Waarom de rest van de mensen die er geen probleem mee hebben te verplichten andere termen te gebruiken waar zij zich weer niet goed bij voelen?
Dat is juist wat ik bedoel... er is met alles altijd wel een groep die ergens last van kan hebben of aanstoot aan kan nemen.
Ik zeg ook helemaal niet dat dat niet begrijpelijk is, maar je kan nou eenmaal niet alles aanpassen aan alle groepen en belevingen. Er zal altijd iemand zijn die er last van zal hebben.
Gender neutrale toiletten daarentegen vind ik dan wel logisch, maar een lichaamsdeel anders noemen niet.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:40

Wat mij stoort is dat dit bericht nu weer een aanleiding lijkt om te stellen dat we doorslaan in onzinnigheden.
Terwijl het enige onzinnige is dat dit artikel zomaar zo geplaatst kan worden en klakkeloos wordt overgenomen en door sommigen zelfs wordt aangehaald als voorbeeld dat er mensen zouden zijn die onredelijke eisen zouden stellen.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:47

DezeNaam schreef:
theadora99 schreef:
Imo gaat genderneutraal bij kleding om kleur en print. En het “accepteren dat je nou eenmaal zo geboren bent” vind ik wat kort door de bocht. Zou willen dat ik alles maar gewoon kon accepteren waar ik mee geboren ben. Als je een stukje terug leest (pagina 2) staat er ook dat het woord bedoeld is om in gesloten kring (huisarts, vrienden, familie, relaties) te gebruiken. En t mag, het hoeft niet.

En ik lees hier niemand die anderen beledigd omdat ze het woord niet voor zichzelf willen gebruiken, dat is mijn hele punt. Het is NIET zo dat alle vrouwen dit moeten gebruiken voor hun geslachtsdeel. Het is puur en alleen dat mensen die liever vagina niet gebruiken, een andere optie zouden kunnen hebben. Maar iedereen mag en moet het vooral noemen zoals ze zelf willen.


Ik schrijf nergens dat je moet accepteren dat je zo geboren bent. Was misschien verkeerd verwoord. Maar bepaalde lichaamsdelen hebben nu eenmaal bepaalde benamingen, ook al zou je dat lichaamsdeel liever niet willen hebben.
Ga mijn vrienden er nu niet mee lastig vallen maar ik zal hun toch eens vragen of het voor hun zou helpen om hun geslachtsdeel een andere naam te geven. Voor zover ik weet benoemen we het gewoon altijd zoals het is, en nee dat is niet leuk, ik weet ook dat mijn vrienden daar dysforie door kunnen krijgen dus dat onderwerp vermijden we gewoon al wordt er soms toch gewoon over gepraat.
En dan geven we geslachtsdelen geen speciale benamingen. Mijn MtF vriendin die nog geen geslachtsoperatie gehad heeft noemt haar geslachtsdeel ook gewoon wat het is. Moet iedereen dat doen? Natuurlijk niet. Maar wat maakt dat sommige mensen dit wel kunnen zeggen en anderen weer niet? Mijn vriendin heeft ook dysforie, lijkt mij dat ze dat even hard heeft ook al geeft ze het een andere naam.

Als je zo'n 'extreme' dingen wilt doorvoeren kan je ook tegen reacties verwachten. Ik heb het artikel nu zelf niet gelezen (ofja, even diagonaal doorlopen), had op YT een paar dagen geleden al een filmpje over dit onderwerp gezien. Vanuit de reacties uit dit topic wordt het dus blijkbaar uit zijn verband getrokken. Dat is niet leuk natuurlijk. Dat transmannen liever 'chest' gebruiken in plaats van 'borsten', daar kan ik volledig inkomen. Maar om de een of andere reden vind ik fronthole toch al direct wat anders.

Maar toch kan je niet ontkennen dat sommige mensen overdrijven, en met dit zal nu ook overdreven worden, langs beide kanten.
Net zoals sommige mensen er kritiek op hebben als homoseksuele mannen zeggen "I wanna suck a d*ck" of de zo bekende joke "Lesbians eat what... Pussy?!"
Dat werd plots ook transfobisch want ja, dat is niet inclusive. Want niet alle vrouwen hebben een vagina en niet alle mannen hebben een penis. In mijn ogen sla je dan heel hard door. En het 'fronthole' gebeuren leek hier ook weer even op.


Geloof me, fronthole zou ik zelf ook niet willen gebruiken :+ maar het is dus inderdaad ene soort van voorbeeld, dat je het zo kan noemen zoals je je er zelf fijn bij voelt. Het is ookgeen “doorvoeren”, mensen hebben namelijk nog steeds overal zelf een keuze. Net als in het Engels, sommigen gebruiken they/them als pronouns maar niemand verbiedt mensen om gewoon she of he te gebruiken.

En ik zal echt niet ontkennen dat sommige mensen in mijn ogen overdrijven (aan beide kanten inderdaad). Maar, ik kan niet in die mensen hun hoofd kijken, hoe zij zich voelen en waarom ze zo overdrijven. Daarom is het ook niet mijn taak om ze hierop af te kraken of uit te schelden. Ik kan zeggen dat ik het een overdreven reactie vind, maar meer niet. Alleen, kan ik niet begrijpen waarom mensen zo tegen van alles en nog wat zijn als het helemaal niets verandert voor hun. En als ik dan een slechte dag heb zoals vandaag reageer ik misschien een beetje fel, maar dat is niet persoonlijk. Lees het artikel binnenkort een keer door, dan zul je denk ik snappen dat het hier niet een wetsverandering oid is, maar gewoon een voorstel of idee in een seksuele voorlichting.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:02

Haha hoe verzinnen ze het! Ik ga even mijn gat wassen. Welke? Voor of achter?

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:59

Mars schreef:
Mensen moeten eens stoppen met zich zo getriggered voelen door simpele woorden. Straks moeten we suiker gaan hernoemen naar 'zoete korrels' omdat anders mensen met suikerziekte zich gekwetst voelen, aardbei moet 'klompkers' gaan heten want anders krijgen mensen met aambeien bij het horen van de naam van deze vrucht pijn in hun kont.


:')

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:03

LibertyLucky schreef:
Wordt er doodziek van!
Ja ik respecteer genderneutrale mensen
Maar respecteren zij dat wij wel gewoon een vrouw willen zijn.
Moet iedereen zich maar aanpassen aan iets wat gewoon een feit is en de woorden verdoezelen?
Gaan we dan over 10 jaar weer de woorden veranderen voor de mensen die daar weer moeite mee hebben
Je mag jezelf geen eens meer mama ,meisje of vrouw meer noemen.


Ik mis op bokt zo vaak de vind ik leuk knop

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:39

Rivendell schreef:
LibertyLucky schreef:
Wordt er doodziek van!
Ja ik respecteer genderneutrale mensen
Maar respecteren zij dat wij wel gewoon een vrouw willen zijn.
Moet iedereen zich maar aanpassen aan iets wat gewoon een feit is en de woorden verdoezelen?
Gaan we dan over 10 jaar weer de woorden veranderen voor de mensen die daar weer moeite mee hebben
Je mag jezelf geen eens meer mama ,meisje of vrouw meer noemen.


Ik mis op bokt zo vaak de vind ik leuk knop

Jullie missen een beetje het punt dat “genderneutrale mensen” juist iedereen willen respecteren zoals ze zijn, vrouw, man of juist niet. Ik ken echt een heleboel NB mensen en niemand daarvan wil vrouwen en mannen uitroeien ofzo, of alle vrouwelijke/mannelijke woorden verbieden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:01

Shadow0 schreef:
karuna schreef:
Shadow, ellende is al die "overdreven" genderneutrale ellende, zet het tussenhaakjes omdat anders mensen zich weer mogelijk gekwestst voelen. Komt vanuit amerika vaak in rap tempo deze kant op waaien -O-


Nee, er wordt hier gebruik gemaakt van kunstmatige ophef om daar frictie over te veroorzaken. Heel onprettig.


MizzMontana schreef:
Het is misschien wel AD nieuws, je kan het sensatiebelust noemen. Maar je kan moeilijk ontkennen dat er niet meer van deze geluiden te horen zijn met genderneutrale wc’s, Hema die de labels jongens en meisjes uit de kleding heeft gehaald, NS die geen dames en heren meer omroept, etc.


Allemaal dingen waar niemand concreet last van heeft, maar die gebruikt worden om verontwaardiging mee op te wekken (en goedkope aandacht.) Het AD speelt daar om een of andere reden trouwens een behoorlijk grote rol in. Dit is kunstmatige verontwaardiging, die iedere keer weer wordt opgehaald gewoon omdat het kan. Heel onoprecht.


Ik speel ernstig spuit 11 door hier nu nog op te reageren, dat besef ik heel goed.

Maar ik ben het helemaal met shadow eens hierover! Je ziet het op facebook ook al veel te veel gebeuren; dit soort "speld" verhalen wat iedereen weer doet kokken en van kiet gaan over dat die genderneutralen, transgenders, homo, alles wat niet helemaal op het kerkelijke of rechtlijnige padje loopt toch vooral hun vervelende kop over dat soort onzin moeten houden.
Terwijl het die mensen zelf, serieus voornamelijk aan hun veelal zeer charmante derrière zal roesten!

Het lijkt wel alsof er bepaalde groeperingen of partijen zijn, die op deze wijze hun mening door onze strot proberen te duwen, door het zo verschrikkelijk uit zijn/haar/genderneutrale verband te rukken. Dit riekt naar hele dunne stront van iets of iemand, die een heel fout spelletje speelt en mensen heel graag tegen de over het algemeen veel meer open minded zijnde medemens wilt opzetten door dit soort onzin te plaatsen steeds.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-08-18 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:01

Ik heb niet alles gevolgd maar ik zie "genderneutraal" en "ander woord voor vagina". Iemand die genderneutraal is, is nog altijd fysiek een gender of ie (das volgens mij wel genderneutraal) dat nou leuk vindt of niet - tenzij er een gendefect is aangetoond en iemand echt fysiek genderneutraal is maar dat komt volgens mij haast nooit voor. Hoe je het lichaamsdeel ook noemt, van een andere naam gaat hij niet weg. Pas als iemand zijn geslachtsdeel laat weghalen en alleen een plasgat overhoudt zou ik er andere naam aangeven. In alle andere gevallen (en dat zijn er 2) heet het of een vagina of een penis en verder mag iedereen zijn geslachtsdeel een leuk bijnaam geven. Leef je uit!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:07

julhan99 schreef:
Ik heb niet alles gevolgd maar ik zie "genderneutraal" en "ander woord voor vagina". Iemand die genderneutraal is, is nog altijd fysiek een gender of ie (das volgens mij wel genderneutraal) dat nou leuk vindt of niet - tenzij er een gendefect is aangetoond en iemand echt fysiek genderneutraal is maar dat komt volgens mij haast nooit voor. Hoe je het lichaamsdeel ook noemt, van een andere naam gaat hij niet weg. Pas als iemand zijn geslachtsdeel laat weghalen en alleen een plasgat overhoudt zou ik er andere naam aangeven. In alle andere gevallen (en dat zijn er 2) heet het of een vagina of een penis en verder mag iedereen zijn geslachtsdeel een leuk bijnaam geven. Leef je uit!


Daar ben ik het niet helemaal mee eens ;) Gender en sekse is namelijk iets anders. In de meeste gevallen wordt men geboren als man of vrouw, dit is sekse en uiterlijke kenmerken. Genderidentiteit is hoe een persoon zich voelt (man, vrouw, iets daarbuiten) en genderexpressie is hoe diegene dat uit (iemand kan zich man voelen maar kleden als vrouw vanuit bijvoorbeeld schaamte of andere redenen). En het tweede dikgedrukte stuk is precies waar het originele artikel over ging, dat iedereen zelf mag weten hoe ze hun geslachtsdeel noemen, maar dat er dus andere opties zijn dan alleen vagina of penis.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:40

Mars schreef:
Dat hele genderneutraal verhaal is wat mij betreft volkomen belachelijk. Je bent man of je bent vrouw, meer smaken zijn er niet. In hoeverre je je met het één of t ander identificeert is een privé aangelegenheid, daar hoeft de rest van de maatschappij zich niet op aan te passen.


Sterker nog. Sommigen zijn man en vrouw. Die kunnen per dag bekijken wat ze willen. Daarom begrijp ik ook niet waarom het aldoor zo moeilijk moet.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:32

Ik ook niet want er zijn niet meer dan twee geslachten. Maar de special snowflake generatie van nu wil zaken die erg simpel zijn graag ingewikkeld maken om een of andere reden.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:47

Mars schreef:
Ik ook niet want er zijn niet meer dan twee geslachten. Maar de special snowflake generatie van nu wil zaken die erg simpel zijn graag ingewikkeld maken om een of andere reden.


Ja, dat wordt ze inderdaad verweten ja.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:03

Ik moet gelijk denken aan een kleuter in mijn groep een paar jaar terug bij sexuele voorlichting, hoe noem je het bij een jongen, een meisje...
Wie weet het moeilijke woord er voor?
Een jongetje steekt zijn vinger op, de rest kijkt zwijgend toe: vagina, zegt hij...
2 tellen later roept hij er achter aan... maar mijn moeder zegt gewoon poedersuiker!

_O-

Balou_k

Berichten: 14060
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:13

Nouvel schreef:
Ik moet gelijk denken aan een kleuter in mijn groep een paar jaar terug bij sexuele voorlichting, hoe noem je het bij een jongen, een meisje...
Wie weet het moeilijke woord er voor?
Een jongetje steekt zijn vinger op, de rest kijkt zwijgend toe: vagina, zegt hij...
2 tellen later roept hij er achter aan... maar mijn moeder zegt gewoon poedersuiker!

_O-


:+

Bij ons in de kleuterklas hadden jongetjes een ‘plasser’ en meisjes weet ik eigenlijk niet meer.
We hadden een jongetje in de klas die regelmatig met zijn broek op zijn enkels terugkwam van de wc.

Hoe je het beestje noemt zal mij aan mijn achtergat oxideren. Waarom dit ‘nieuws’ is en op bokt wordt besproken is mij onduidelijk. Alsof ieder genderneutraal persoon het woord vagina vreselijk vindt. Zo wordt het naar voren gebracht en ik denk juist dat dat niet de bedoeling is.

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:35

karuna schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans ... ~a65987cf/

Ok ik heb al eerder wat artikelen geplaatst over dit onderwerp maar deze is wel heel bizar/vergaand/doorgeslagen.

Het woord vagina gaan verbieden maar het voorgat moeten gaan noemen? Moeten we penis dan ook maar gaan omvormen tot voorbuis of onderneus of zo?


Onderneus :+

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:41

karuna schreef:
Voor en onderzakjes :))

Ik pleit voor voorgat afsluit velletjes, en baarbuidel. En voorzakjes voeding en voorzakjeshouder


Ik ga stuk hier..! _O-

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:46

Enjoy_ schreef:
karuna schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/amerikaans ... ~a65987cf/

Ok ik heb al eerder wat artikelen geplaatst over dit onderwerp maar deze is wel heel bizar/vergaand/doorgeslagen.

Het woord vagina gaan verbieden maar het voorgat moeten gaan noemen? Moeten we penis dan ook maar gaan omvormen tot voorbuis of onderneus of zo?


Onderneus :+

Vagina:baboesjka, pielemuis, mossel of gewoon poenani of poeni
Penis:de kleine generaal. Sommige mannen geven hem een naam. Ik heb de naam Joey vaak voorbij horen komen

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:13

ohh das best jammer
ik vind het gewoon banketstaaf om met een dokter over mn poes te praten en tja voorgat klinkt gewoon niet zo mooi -O-

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:14

Balou_k schreef:
Nouvel schreef:
Ik moet gelijk denken aan een kleuter in mijn groep een paar jaar terug bij sexuele voorlichting, hoe noem je het bij een jongen, een meisje...
Wie weet het moeilijke woord er voor?
Een jongetje steekt zijn vinger op, de rest kijkt zwijgend toe: vagina, zegt hij...
2 tellen later roept hij er achter aan... maar mijn moeder zegt gewoon poedersuiker!

_O-


:+

Bij ons in de kleuterklas hadden jongetjes een ‘plasser’ en meisjes weet ik eigenlijk niet meer.
We hadden een jongetje in de klas die regelmatig met zijn broek op zijn enkels terugkwam van de wc.

Hoe je het beestje noemt zal mij aan mijn achtergat oxideren. Waarom dit ‘nieuws’ is en op bokt wordt besproken is mij onduidelijk. Alsof ieder genderneutraal persoon het woord vagina vreselijk vindt. Zo wordt het naar voren gebracht en ik denk juist dat dat niet de bedoeling is.



Tumtum?????????

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:37

shilady schreef:
ohh das best jammer
ik vind het gewoon banketstaaf om met een dokter over mn poes te praten en tja voorgat klinkt gewoon niet zo mooi -O-

Toen ik met m'n kat(vrouwtje) naar de dierenarts was geweest en ze was goedgekeurd wilde ik bijna tegen een kennis zeggen: m'n poes is weer goedgekeurd. Denk dat het een hoop rare blikken had opgeleverd.
Of je kunt gewoon bij de dokter zeggen: ik heb last daar down under :+
Enne nog gefeliciteerd

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:55

Dankje purny

Ja precies dat klinkt ook wel okay down under

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:00

plasgat, voorgat, strontgat. En dan nog holstrontverklontering bij verstopping. Ja, klinkt geweldig.


Laten we het gewoon op vagina of flamoes houden. Dan kunnen we ook over de penis of klavots blijven praten.

FriesWytske
Berichten: 9898
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:37