Rommel dumpen in natuur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:32

Het ene aso sluit het andere niet uit...ik vind het ook aso om vuilnis ongevraagd bij anderen in de kliko te gooien idd….maar je geeft zelf al aan dat je ze er zelf toestemming voor hebt gegeven nu....en dat is ook idd een probleem dat anderen het erbij gaan gooien, dus wat dat aangaat snap ik je overweging, maar gewoon maar zeggen: dan gooi ik het op het station weg...nee, dat vind ik ook aso. Gewoon betalen voor je eigen afval….

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:36

IHN schreef:
Het ene aso sluit het andere niet uit...ik vind het ook aso om vuilnis ongevraagd bij anderen in de kliko te gooien idd….maar je geeft zelf al aan dat je ze er zelf toestemming voor hebt gegeven nu....en dat is ook idd een probleem dat anderen het erbij gaan gooien, dus wat dat aangaat snap ik je overweging, maar gewoon maar zeggen: dan gooi ik het op het station weg...nee, dat vind ik ook aso. Gewoon betalen voor je eigen afval….

Ik heb de afspraak met 2 buren. Niet met de rest. En ook de rest gooit er wel eens wat bij. Nu is dat dus niet erg, want we betalen niet per kg. Maar stel dat ze dat wel doorvoeren, dan moet ik die container dus met een slot in mijn tuin gaan zetten en pas bij de weg zetten als er echt niets meer bij kan. Dat vind ik dan aso. Ik ben echt heel netjes met afval en heb echt heel weinig.
En ruim het zelfs onder water wel eens op. Doe ook aan netten snijden voor healthy seas enz. Je wilt niet weten wat voor plastic mensen in het water gooien. Dat kan ik nu netjes opruimen. En dat doe ik ook.

Ik ken er ook die wel per keer legen moeten betalen in een andere gemeente en dan af en toe wat opbranden in de open haard. Dat is ook niet echt netjes.
Een gemeente zou een redelijke manier moeten hebben om netjes afval in te zamelen tegen een normale prijs. Je kunt niet iedereen dwingen om op het minimale te gaan zitten, maar je kunt wel minder afval stimuleren, en overdreven veel afval straffen. Ga je alleen het minimale nog accepteren, dan is het gewoon een extra vorm van belasting en dan nodig je als gemeente uit tot aso gedrag. Stimuleer mensen dus minder te produceren en hou de prijs normaal. Het blijkt dat het 3 keer per jaar gratis wegbrengen van een aanhanger vol grof vuil heel goed werkt tegen dumpen.

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:47

Wat gek eigenlijk dat er per provincie verschillende kosten worden gehanteerd. :?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:54

Roos04 schreef:
Wat gek eigenlijk dat er per provincie verschillende kosten worden gehanteerd. :?


Dat besluit de raad, oftewel de volksvertegenwoordiging. Daar hebben we zelf min of meer ons vertrouwen in gesteld.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:00

Janine1990 schreef:
Roos04 schreef:
Wat gek eigenlijk dat er per provincie verschillende kosten worden gehanteerd. :?


Dat besluit de raad, oftewel de volksvertegenwoordiging. Daar hebben we zelf min of meer ons vertrouwen in gesteld.

En word ook mede bepaald door de kosten en baten van de afvoer van afvalstromen
Er zijn verschillende manieren ne verschillende. Bedrijven
Die allemaal weer hun eigen kostenplaatje hebben
En provinciaal verschillen de kosten van alle randzaken ook
De ene provincie is de andere noet qua geografie en logistiek

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34624
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:02

Hier heb je een persoonlijke millieupas. Storten betaal je voor via de gemeentelijke belasting. Stort je bedrijfsmatig ( of vaak en veel ) dan betaal je meer. Wij komen er prima mee uit altijd en hoeven nooit bij te betalen. Maar ook hier wordt illegaa gestort hoor. Sommige mensen zijn gewoon te lui. Echt asociaal.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:11

De kosten zijn niet alleen verschillend, maar ook de manier van ophalen, inzamelen etc. In Drenthe kregen wij bijv zakken voor plastic en zette je gratis langs de weg. Was een test, dus denk dat ze nu ook bakken hebben daar.
Hier zeggen ze gewoon, gooi maar in de grijze en wordt het bij de afval gescheiden. Maar we betalen per kg, dus snap dat wel.

Zelfde als grof afval. In Almere konden we alles gratis wegbrengen, nooit een pasje laten zien en kon 10x op een dag komen. Ze accepteerden alleen geen afval uit de zaak, dus dat moesten we apart inleveren.
Hier kost het standaard al 12 euro en daarna per zoveel kg komt er wat bij. Een 3 maanden geleden bracht mn man wat grof spul weg. Daarna met woning verkoop klaar maken, hebben we nog wat klaargezet om weg te gooien, maar we verzamelen nog even, want ook al is het ''maar'' 12 euro, ik blijf niet bezig.....

Afval dumpen in de openbare afval bakken vind ik zelf wel asociaal. Hier doen mensen het ook en zit het altijd vol, dus geen voorbijgangen, fietser, wandelaar die nog iets erin kan doen en dat komt volop in de bermen terecht.
Ik fiets elke dag langs een berm waar je echt bergen afval ziet liggen en echt niemand die het opruimt.
In Putten fietst altijd een man met plastic tassen die alles oppakt. Hartstikke goed dat iemand zich zo inzet, ook veiliger voor het wild, maar het is te gek voor woorden....

Zelfde als trouwens je nog altijd op parkeerplaatsen hele asbakken geleegd op de straat vindt. Hoe haal je het ook in je hoofd om dat te doen?
Maar goed, mijn kind mocht ook geen kauwgom op straat uitspugen en hij is nu 21 en loopt nog steeds naar een afvalbak om iets netjes weg te gooien. Als je dat van jongs af aan mee krijgt, zit het er gewoon in. We gooien ook absoluut niks uit de auto.

Wij zetten onze grijze ook nog maar eens per 4 weken neer, want na 2 weken is hij pas 1/3e vol en gooien mensen ook hun zooi erbij. Ten eerste betaal ik per kg en ten tweede vind ik het gewoon asociaal gedrag, dus zet hem nu pas vol buiten. Beter zou zijn na 6 weken, want er kan altijd nog een berg bij.
Spuit de bak altijd met hoge druk schoon na legen, dus geen beestjes hier. Staat ook van huis af en ruik hem niet.
Het is echt een kwestie van goed scheiden, zoals papier en glas. Papier wordt hier wel weinig opgehaald vergeleken bij wat we in Almere gewend waren, maar verder geen last van.Oud papier heeft gewoon een plek naast de oprit en we pakken altijd het papier mee met naar buiten lopen.

Onze buren hebben al enkele jaren een compostvat achter de tuin en dat stinkt wel als het erg warm is. Volgens mij doen ze er niks mee en is het gewoon gemakzucht of besparen om het groen daarin te gooien.
Het valt hier enorm op dat mensen elke 2 weken de grijze buiten zetten en er een aantal altijd open staan. Stinkt soms enorm.
Maar de week dat de groen wordt geleegd, staan er maar 2 of 3.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:18

Superpony, klinkt als een goede oplossing voor Germie! Zo kan het ook!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:36

Janine1990 schreef:
Superpony, klinkt als een goede oplossing voor Germie! Zo kan het ook!

en zo doe ik het ook, dus ook even lezen. Ik zeg alleen dat ik dus tegen per kg betalen ben, want dan nodig je dat uit.
Dus ik ben echt niet asociaal, en wens ook niet zo bestempeld te worden, ik heb het als voorbeeld genoemd omdat je dat dan gaat krijgen wegens asociaal beleid van een gemeente, maar het is nog nooit zo ver gekomen om het te doen omdat ze bij ons nog gewoon netjes het ophalen waar ik ook gewoon voor betaal. Maar ik zie het wel gebeuren dat men mijn container wil gebruiken mocht het ooit tot per kg betalen gaat komen. En dan moet er dus echt een slot op vrees ik. En ja, dan zit ie na 6 weken wel vol met maden, of muizen, maar daar kun je dan niets aan doen. IK RUIM ZELFS ROMMEL OP UIT HET WATER. Heb NOOIT IETS UIT DE AUTO GEGOOID OF IN HET OV LATEN SLINGEREN. Dus ja, ik ben ook heel netjes bezig vind ik zelf. Hergebruik ook plastic zakken of verpakkingsmateriaal. Afval verbranden ook nooit gedaan. Vandaag is als het goed is mijn zwarte container geleegd met een klein beetje van mij, nog geen kwart en de rest van de buren. ;)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:52

germie schreef:
Janine1990 schreef:
Superpony, klinkt als een goede oplossing voor Germie! Zo kan het ook!

en zo doe ik het ook, dus ook even lezen. Ik zeg alleen dat ik dus tegen per kg betalen ben, want dan nodig je dat uit.
Dus ik ben echt niet asociaal, en wens ook niet zo bestempeld te worden, ik heb het als voorbeeld genoemd omdat je dat dan gaat krijgen wegens asociaal beleid van een gemeente, maar het is nog nooit zo ver gekomen om het te doen omdat ze bij ons nog gewoon netjes het ophalen waar ik ook gewoon voor betaal. Maar ik zie het wel gebeuren dat men mijn container wil gebruiken mocht het ooit tot per kg betalen gaat komen. En dan moet er dus echt een slot op vrees ik. En ja, dan zit ie na 6 weken wel vol met maden, of muizen, maar daar kun je dan niets aan doen. IK RUIM ZELFS ROMMEL OP UIT HET WATER. Heb NOOIT IETS UIT DE AUTO GEGOOID OF IN HET OV LATEN SLINGEREN. Dus ja, ik ben ook heel netjes bezig vind ik zelf. Hergebruik ook plastic zakken of verpakkingsmateriaal. Afval verbranden ook nooit gedaan. Vandaag is als het goed is mijn zwarte container geleegd met een klein beetje van mij, nog geen kwart en de rest van de buren. ;)


Nouja, jezelf andere regels aanmeten dan anderen...
Grote meid dat je nooit iets laat slingeren en rommel uit de natuur haalt. Maar maatschappelijk gezien vind ik het behoorlijk asociaal om van mening te zijn dat de regels die voor anderen gelden, door jou gerust omzeild mogen worden :(:)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:55

Ik omzeil niets. Ben netjes en dump ook niets. Dus ja, dan ben ik een grote meid als je het zo wilt noemen. ;)
En ik meet geen andere regels aan, maar ik ben gewoon falikant tegen per kg betalen en dan was er ook zeker protest gekomen, en niet alleen van mijn kant. En die mening mag je hebben. Ik betaal voor MIJN deel, maar niet voor anderen. En dat ga je dan dus krijgen. En dan is het niet eerlijk meer immers. Zo moet je het zien, niet anders. Dus nee, ik heb nooit wat gedumpt, ik heb weinig afval, ben er aardig mee bezig en ruim zelfs rotzooi uit het water op. :D En dat zal ik blijven herhalen ;)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:57

germie schreef:
Ik omzeil niets. Ben netjes en dump ook niets. Dus ja, dan ben ik een grote meid als je het zo wilt noemen. ;)
En ik meet geen andere regels aan, maar ik ben gewoon falikant tegen per kg betalen en dan was er ook zeker protest gekomen, en niet alleen van mijn kant. En die mening mag je hebben. Ik betaal voor MIJN deel, maar niet voor anderen. En dat ga je dan dus krijgen. En dan is het niet eerlijk meer immers. Zo moet je het zien, niet anders. Dus nee, ik heb nooit wat gedumpt, ik heb weinig afval, ben er aardig mee bezig en ruim zelfs rotzooi uit het water op. :D En dat zal ik blijven herhalen ;)


Je hebt nog nooit te maken gehad met betalen per kilo... Hoe kan jij nu weten hoe dat maatschappelijk gezien in de buurt gaat?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:00

Omdat bij iemand die ik ken dit dus gewoon gedaan wordt. is je container niet geheel vol, dan gooit een ander er wel net een beetje bij, scheelt weer paar centen. Daar zit ik echt niet op te wachten omdat ik dus echt weinig afval heb. Maar ik zit ook niet te wachten op muizen of maden. Daarom ben ik blij dat mijn container met slechts een beetje afval ook gewoon bij de weg kan.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:19

Ik geef het niet graag toe, maar je blijft me verbazen Germie.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:20

Toevallig vanmiddag in het park hier een gesprek over gehad, een vrouw heeft een puppy die kon in het begin nog los maar er ligt nu zoveel rommel dat ze niet meer los kan. Ze eet namelijk alles op.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:28

Germie, niemand noemt je asociaal...het enige is dat het asociaal is als je dus je zpoi in openbare prullenbakken zou gaan gooien..imo maak je ook een grote denkfout...je noemt het asociaal beleid vd gemeente...nee dat is het niet. Het is asociaal gedrag van mensen die zooi in jouw prullenbak menen te moeten flikkeren net als het dus aso is als jij vervolgens zooi in openbare prullenbakken mikt

Een beetje: ze hebben bij mij ingebroken dus nu jat ik de spullen vd buren.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:33

Zo zie ik het niet, ik vind per kg betalen aso als je niet kunt aanbieden dat je ook echt alleen voor jezelf betaalt, want dat is namelijk het gevolg dan toen er bij ons sprake van was dat ze dit wilden invoeren. Er is dus ook heel veel protest gekomen. Als ik alleen voor mezelf zou betalen zou ik goedkoper uit moeten zijn, want ik betaal nu net zo veel als een compleet gezin. Maar ik weet gewoon dat als men dat invoert dat mijn container niet meer veilig is voor andermans afval.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:18

Ok...maar ik denk dat we het eens zijn over het feit dat we het oneens zijn :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:25

Germie, je bent nu goed bezig, maar op het moment dat jouw gemeente per kg gaat rekenen, ga jij je afval in openbare bakken gooien zeg ja. Die zijn daar niet voor en ja, dat is wel asociaal. Die zitten namelijk snel vol en gooien mensen daarna hun blikje or whatever in de bosjes/berm.

Als je in een gemeente woont, zoals wij hier, die per kg rekenen, heb je het daar gewoon mee te doen. En ja, hier verdommen mensen hun afval te scheiden, hebben na 1 week hun bak al open staan op de oprit en gooien dan de rest bij een andere, iets legere bak. En dan wonen wij nog in een net buurtje. Ik zet hem dus halfvol niet meer aan de weg, want ik verdom het inderdaad ook om voor een ander zijn gedrag op te draaien.

Scheiden van afval is gewoon wat aanpassen en ritme in krijgen, maar zo makkelijk. Het kost me niks extra. We leggen het papier vaak op een kastje en pakken het mee als we naar buiten gaan.

Waar we op stal staan, staan de bakken op 30 meter van het huis. Ze zijn te lui om er naartoe te lopen en laten dagen volle zakken bij de deur buiten staan. Dan krijg je dus beesten, maar is mensen hun eigen schuld.

We gaan maar eens per kwartaal met een volle bak ( ikea, dus heel netjes weggewerkt ) naar de glasbak en kost 5 minuten.

Links of rechts moet je altijd betalen en moet de gemeente de kosten eruit halen. Niks is gratis. Dat wij niet betaalden bij grof vuil in Almere, betaal je dan wel op een andere manier.

Wij betalen ook hondenbelasting en ze doen er vrijwel niks voor en wordt ook steeds minder qua onderhoud aan de uitlaad paden die er zijn aangelegd. Waar andere gemeentes geen honden belasting rekenen. Maar dat wil niet zeggen dat er niet voor betaald wordt.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:32

Nee, ik ben niet aso en ik gooi niets in de natuur. Maar wat ik zeg is dat als ze met per kg betalen zouden komen dat ze dan wel het zo moeten regelen dat ik niet voor anderen ga betalen. Je schrijft het zelf al dat je geen halfvolle bak bij de weg kunt zetten. Dat zou ik dus ook niet kunnen. En daar gaat het mij om. Daar moeten ze dan wel wat op verzinnen. Zo zie ik het. Ze zouden dan iets moeten maken met een slot wat jij alleen open kunt maken en alleen open gaat bij de afhaalvrachtwagen. Dan kan niemand er zomaar wat bijgooien.
papier ligt bij mij ook bij de deur en als ik naar de containers ga dan neem ik het mee. Dus ik ben gewoon erg netjes. :) Batterijen lever ik ook apart in.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:45

Dat kan niet, omdat er maar 1 iemand op de vrachtwagen zit. Bakken moeten op een bepaalde manier staan en de wagen pakt ze op. Alleen als ze met een oude wagen komen, rijden er nog mannen mee. Ze gaan echt never alle bakken van sloten af halen, dat is een volledige dagtaak erbij.

Ik heb een keer alle zooi uit mn bak gehaald en in een doos neergezet met erop; eigen zooi opruimen. Die doos was in 5 minuten weg.

Wil je afgesloten aanbieden, moet je met ondergrondse gaan werken en moet die elk pasje uitlezen, anders zijn mensen heel asociaal. Mijn moeder woont in net complex waar ondergrondse open gaan met een sleutel. Mensen gooien daar echt alles in incl kattenbakken, frituur pannen, dozen, flessen etc. Ze verstoppen vaak of zijn te snel vol en dan is de boete voor het hele complex, dus ook weer voor degene die wel netjes afval scheiden, maar 1 klein zakje hebben etc.

Batterijen, apparaten etc doen wij ook apart. En al zou het op de grote hoop komen, wij hebben iig wel ons best gedaan.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:46

germie schreef:
Ik omzeil niets. Ben netjes en dump ook niets. Dus ja, dan ben ik een grote meid als je het zo wilt noemen. ;)
En ik meet geen andere regels aan, maar ik ben gewoon falikant tegen per kg betalen en dan was er ook zeker protest gekomen, en niet alleen van mijn kant. En die mening mag je hebben. Ik betaal voor MIJN deel, maar niet voor anderen. En dat ga je dan dus krijgen. En dan is het niet eerlijk meer immers. Zo moet je het zien, niet anders. Dus nee, ik heb nooit wat gedumpt, ik heb weinig afval, ben er aardig mee bezig en ruim zelfs rotzooi uit het water op. :D En dat zal ik blijven herhalen ;)

Wanneer je per kg betaalt, betaal je toch juist níet voor anderen dan jezelf? :o?
Daar zou je dus juist vóór moeten zijn!

Iedereen ruimt gewoon zijn eigen rommel op. Of betaalt daarvoor. Wij betalen per lediging. Onze grijze bak gaat zo'n 6 of 7x per jaar naar de straat. Verder wordt er oud papier (= gratis) gehaald en plastic, glas en verpakkingen. 'Gratis' omdat je natuurlijk gewoon vast recht en OZB betaalt. ;)
Ik zie ook geen probleem om het af en toe ff zelf weg te brengen.
Één van mijn grootste ergernissen is dat mensen te beroerd zijn om hun eigen rotzooi op te ruimen of daarvoor betalen. (en het desnoods maar in de natuur flikkeren -:(- )

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:13

Hier in Almelo mag je jaarlijks 500kg gratis wegbrengen naar de milieustraat, maakt niet uit of je dat in 1x doet of in meerdere keren.
Je hebt een pas die je laat scannen en je krijgt een bon mee met het gewicht wat je hebt weggegooid (auto wordt bij aankomst en bij vertrek gewogen).
Daarboven moet je betalen maar wat de tarieven zijn weet ik niet, ik kom nooit boven de 500kg uit.

Verder heb ik 3 containers achter het huis, de groene wordt 2x per maand geleegd en de blauwe en grijze 1x per maand, in september of oktober komt daar nog een oranje bij welke ook 1x per maand geleegd gaat worden.
Ik heb bij mijn achterdeur een opbergbak staan en daar gooi ik alle niet-gft in, wanneer die vol is loop ik ermee naar de containers en verdeel het netjes.
Blikjes etc spoel ik even schoon voor het in de bak gaat.
GFT doe ik in een apart bakje en gooi ik de dag van vullen in de groene bak leeg zodat ik geen fruitvliegjes/madenparadijs in huis krijg. :r
Kattenbakafval en hondenkeutels gooi ik overigens ook gewoon in de groene container, tenzij er een zakje omheen zit, dan in de grijze.
Doordat ik bijna alles los in de containers gooi heb ik veel ruimte, itt wanneer je alles in zakken in de containers duwt.

Ik overweeg om een composthoop/bak/ton te gaan maken in de tuin, scheelt weer een hoop GFT-afval.
Verder breng ik de blauwe container geregeld naar de kerk, die zamelen papierafval in en de opbrengst steken ze dan in de kerk of goede doelen ofzo.
Scheelt mij weer geld voor het legen en ik kan er elke vrijdag- en zaterdagmorgen terecht.
In principe hoef ik dan dus alleen met oranje en grijs te werken qua vuil ophalen. :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:28

germie schreef:
Nee, ik ben niet aso en ik gooi niets in de natuur. Maar wat ik zeg is dat als ze met per kg betalen zouden komen dat ze dan wel het zo moeten regelen dat ik niet voor anderen ga betalen. Je schrijft het zelf al dat je geen halfvolle bak bij de weg kunt zetten. Dat zou ik dus ook niet kunnen. En daar gaat het mij om. Daar moeten ze dan wel wat op verzinnen. Zo zie ik het. Ze zouden dan iets moeten maken met een slot wat jij alleen open kunt maken en alleen open gaat bij de afhaalvrachtwagen. Dan kan niemand er zomaar wat bijgooien.
papier ligt bij mij ook bij de deur en als ik naar de containers ga dan neem ik het mee. Dus ik ben gewoon erg netjes. :) Batterijen lever ik ook apart in.


Lekker egoïstisch... Je ontneemt daarmee anderen wel de mogelijkheid om hun afval in zo'n bak te gooien.

Maar als jij het maar goed en milieuvriendelijk doet, dan maakt het voor jou niet meer uit wat een ander doet. Heel milieubewust _/-\o_

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:35

Ik zou ook niet blij zijn met een betaal per kg beleid omdat anderen dan jouw containers vol gaan proppen en jij mag betalen voor hun rotzooi.
Ben er nu al niet blij mee dat mijn overijverige buren de rotzooi om de ondergrondse containers in mijn container flikkeren en dat flikker ik dan ook rustig terug naast de container.
Niet mijn afval dus ook niet mijn probleem.