Godsdienstig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:06

Mars schreef:
Qimm schreef:
Hoe kun je nou nog paardrijden als je ziet hoe veel misstanden er zijn in de paardensport?


Gatverdamme wat een walgelijke ongepaste vergelijking.

Die kinderen zijn levenslang getraumatiseerd, een meisje dat in t zkh betast werd terwijl ze haar amandelen liet verwijderen, een kind dat zo’n priester aan zn p** moest zuigen want dat deed Maria ook bij Jezus volgens hem.... Een kind dat thuis met een riem werd geslagen omdat hij eindelijk de moed had om het misbruik op te biechten...
en die hele pedo organisatie houdt elkaar de hand boven het hoofd, er worden aangiftes van misbruik in een apart kastje opgeborgen waar alleen de bisschop een sleutel van heeft.... 0,0 wordt er vanuit de kerk iets aan gedaan of word er zelfs maar iets erkend. Walgelijk.

En dit zijn dan nog alleen de viespeuken die geregistreerd waren.


De emotie maakt je blijkbaar extra fel. En je hebt gelijk, walgelijke misstanden onder de religieuze paraplu van de RK Kerk.
Helaas zullen we moeten constateren zolang mensen mensen zijn, dit soort(en vele andere)walgelijke praktijken blijven plaats vinden. Het is geen uniek RK Kerk ding, wijdverspreid, overal waar volwassenen in kontakt komen met kinderen.


CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:10

purny schreef:
Dat vraag ik mij ook af. Hoe kunnen jullie nog trouw zijn aan jullie geloof nu er steeds meer zaken naar buiten komen dat men niet met de handen van kleine kinderen en andere jongeren af kon blijven


Kan moeilijk zijn, maar trouw aan het Geloof is toch net iets anders dan trouw aan mensen die zich dienaar van de Heer noemen.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:15

CharleyT schreef:
De emotie maakt je blijkbaar extra fel. En je hebt gelijk, walgelijke misstanden onder de religieuze paraplu van de RK Kerk.
Helaas zullen we moeten constateren zolang mensen mensen zijn, dit soort(en vele andere)walgelijke praktijken blijven plaats vinden. Het is geen uniek RK Kerk ding, wijdverspreid, overal waar volwassenen in kontakt komen met kinderen.


Ja, jij denkt echt dat als morgen bekend zou worden dat er een ander bedrijf of organisatie waar kinderen een rol spelen zo absurd veel kindermisbruik in zijn kringen had gehad waar het bedrijf volledig van op de hoogte was en er NIKS aan deed dat dat bedrijf nog bestaat?
Sorry, dat vind ik naïef en maakt me zelfs woedend... je straatje schoon vegen met het argument "dat gebeurt overal waar volwassenen in contact komen met kinderen."

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:20


:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:24

...als gezegd: in de medische wereld gebeurde dit ook: dingen onder het tapijt vegen.

Blijft staan dat het vreselijk wrang en hypocriet is - en heiligschennis.

Juist op de plaatsen waar het gaat over naastenliefde, geestelijk of lichamelijk welzijn @^(*^)¥€^@
oook daar gebeuren deze dingen.

Zo oud als de wereld en het staat al in de bijbel.
Maar het is verschrikkelijk.

En het mag niet.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:28

Brrr en dan ook gepost in een christelijk dagblad, hoezo straatje schoonvegen.
Een manege is onvergelijkbaar, dat is geen grote instelling maar een bedrijf op zichzelf.

Scouting is wel een mooi voorbeeld omdat het een wereldwijd fenomeen is met veel kinderen. Bedankt daarvoor, ik kon zelf niks bedenken. En je hoort mij niet ontkennen dat er in alle organisaties wel misbruik voorkomt. Maar een enkel geval van misbruik waarop gereageerd wordt lijkt me toch niet echt vergelijkbaar met wat er nu boven komt drijven over de situatie bij de katholieke kerk, mag toch hopen dat je dat inziet.
Als er berichten komen dat er bij de scouting 100en kinderen stelselmatig misbruikt worden en de scouting dat ontkent, dan praten we wel verder over deze vergelijking.

Nog los van het feit dat het juist bij de kerk recht tegenover hun visie staat

Edit: janneke is me voor w.b. Het laatste.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:28

Het verschil is: die priesters zitten op een kluitje bij elkaar, krijgen van de kerk en hun volgers kost/inwoning en een verse aanvoer van slachtoffertjes toegespeeld. Plus hun wandaden worden in een enorme doofpot gestopt, aangiften ervan worden halfslachtig geregistreerd en in een kast gepropt waar alleen de bisschop bij kan. Betaald door de gelovigen en diverse subsidies.
Dát is uniek aan de hele criminele organisatie die zich RK noemt en stelselmatig weigert om de onderste steen boven te keren. De slachtoffers worden voor gek verklaard, belachelijk gemaakt, genegeerd, voor hen geen genoegdoening, gerechtigheid of erkenning.

En een groot deel van de mensen kletst lekker mee 'het gebeurd overal' etc. Jazeker en dat betekend niet dat er niet nu eens iets aan die kerkpedo's gedaan moet worden.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:34

Maar wat heeft het misbruik nu te maken met geloven? Inmiddels gaat het nu al een hele tijd over misbruik in de kerk en niet meer over geloven. Misschien een nieuw topic over dit specifieke onderwerp? Kan er onbeperkt over gepraat worden en kan het hier weer gewoon gaan over godsdienst

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:36

purny schreef:
Dat vraag ik mij ook af. Hoe kunnen jullie nog trouw zijn aan jullie geloof nu er steeds meer zaken naar buiten komen dat men niet met de handen van kleine kinderen en andere jongeren af kon blijven


Pardon dat gebeurd overal gelovig of niet...

[o]

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:37

secricible schreef:
Een manege is onvergelijkbaar, dat is geen grote instelling maar een bedrijf op zichzelf.


Knuppel in het hoenderhok... Onvergelijkbaar? Het ene kindermisbruik is het ander niet? Het lijkt me altijd even erg, ongeacht de omstandigheden.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:46

Qimm schreef:
secricible schreef:
Een manege is onvergelijkbaar, dat is geen grote instelling maar een bedrijf op zichzelf.


Knuppel in het hoenderhok... Onvergelijkbaar? Het ene kindermisbruik is het ander niet? Het lijkt me altijd even erg, ongeacht de omstandigheden.


Het misbruik is wel vergelijkbaar, de instelling waar het gebeurt niet.
Zeggen dat het overal gebeurt en dan "een manege" vergelijken met een internationale gemeenschap als de katholieke kerk, dat is niet vergelijkbaar.
Voor het kind maakt het geen hout uit of het misbruikt wordt door een manege-instructeur of een priester.
Maar imo zit er een groot verschil tussen 1smeerlap die zich een manege in gewerkt heeft of zelfs 1smeerlap met voldoende centjes om een manege te starten met als achterliggend doel kinderen te trekken, danwel een internationale miljardenorganisatie die naastenliefde pleit maar op de achtergrond volledige ondersteuning, facilitering en bedekking geeft aan grootschalig kindermisbruik. Verschil lijkt me vrij duidelijk hoop ik? Het zijn niet "een paar idioten in het instituut" (jou woorden), zoals bij mijn manege. Het hele instituut is er op ongericht en faciliteert de bende.


Qimm schreef:
Maar wat heeft het misbruik nu te maken met geloven? Inmiddels gaat het nu al een hele tijd over misbruik in de kerk en niet meer over geloven. Misschien een nieuw topic over dit specifieke onderwerp? Kan er onbeperkt over gepraat worden en kan het hier weer gewoon gaan over godsdienst

Ehm, misschien dat het misbruik plaatsvindt binnen de organisatie die staat voor het geloof? Die wordt gefinanciert door het geloof?
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-08-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:48

En dat gelovigen die geld geven aan deze instelling de pedofilie mede mogelijk maken.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:50

Wat een rot opmerkingen misbruik gebeurd overal christelijk, moslims ongelovigen andere religies zoveel andere mensen kunnen dit doen...

[o]

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:53

Janinevv schreef:
Wat een rot opmerkingen misbruik gebeurd overal christelijk, moslims ongelovigen andere religies zoveel andere mensen kunnen dit doen...


Volgens mij werd dat argument een paar berichten eerder al getackelt. Met jezelf dan blijven herhalen wordt je argument niet ineens meer waard...


Overigens begrijp ik waar je over valt hoor, begrijp me niet verkeerd.
Als ik sta voor dierenliefde en er wordt bekend dat de grootste internationale dierenwelzijnorganisatie stiekem stierenvechten en mishandeling financiert, betekend dat niet ineens dat ik niet meer kan staan voor diezelfde dierenliefde.
Maar aangesloten blijven bij die welzijnsorganisatie is mijn insziens ook geen optie. Dus ik snap dat je idealen en je "geloof" niet verandert (geloof tussen haakjes, omdat ik letterlijk bedoel wat je gelooft, niet specifiek je godsdienst), maar het uitvoeren daarvan (door naar de kerk te gaan of alles waarmee je de overkoepelende organisatie ondersteunt) vind ik gewoon heel fout.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:54

Janinevv schreef:
Wat een rot opmerkingen misbruik gebeurd overal christelijk, moslims ongelovigen andere religies zoveel andere mensen kunnen dit doen...



Dus daarom er maar niets aan doen en het maar laten? Omdat het overal gebeurt? :)

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:58

Geloven moet je zelf weten, waarom is daar een kerk bij nodig?

Geef geen geld en steun aan een criminele organisatie. En kijk er niet voor weg, wijs niet naar anderen. Er is geen andere grote internationale organisatie die pedofielen huisvesting, geld en slachtoffers geeft en ook nog hun wandaden niet/nauwelijks erkent.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:01

Ja maar nu komt het over dat alles van het geloof slecht is en dat is het niet het is een kleine groep

[o]

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:02

Het is géén kleine groep.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:05

Op 1,2 miljard katholieken zijn een paar 100 of zelfs een paar 1000 toch een kleine groep. Dus van alle katholieken zijn een paar 100 een flinke minderheid

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:07

Jullie doen alsof alle katholieken hieraan mee doen bij ons in de kerken zal er ook een klein percentage vast dingen doen die niet door de beugel kunnen ! Maar nee dat is lang niet iedereen of een grote groep

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:09

Janinevv schreef:
Jullie doen alsof alle katholieken hieraan mee doen bij ons in de kerken zal er ook een klein percentage vast dingen doen die niet door de beugel kunnen ! Maar nee dat is lang niet iedereen of een grote groep

Het gaat erom dat het Vaticaan het faciliteert en niet aanpakt. Als het op zo'n grote schaal gebeurt is de cultuur binnen het hele instituut ziek.

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:11

Janinevv schreef:
Ja maar nu komt het over dat alles van het geloof slecht is en dat is het niet het is een kleine groep


Definieer kleine groep. 1000 kinderen in 1 staat in Amerika een kleine groep.
Nee, die scouting en die manege waar sommige het mee recht praten zijn een kleine groep. Zoals Qimm terecht opmerkt maakt dat voor die kinderen niet uit (misbruik=Misbruik), maar wel voor de instelling. Hoewel ik me kan voorstellen dat je meer gerechtigheid voelt als die scoutingleiding eruit gesodemieterd wordt en een celstraf krijgt t.o.v de betonnen muur waar kerkslachtoffers tegenaan lopen.

Met jullie idealen is (m.i.) niks mis, integendeel. Ik denk dat ik als niet-gelovige dezelfde idealen heb, alleen zonder dat ik daar een beloning (hemel) tegenover wil. De uitvoerende van die idealen daarentegen stinken en zijn een crimineel stel bij elkaar.
Het steunen van die uitvoerenden is imo ook fout.


Een beetje alsof je liefde als ideaal hebt, daarom een maffia-familie die mensen neerschiet financieel ondersteunt maar wel blijven roepen dat je dat doet "omdat je liefde als ideaal hebt". Ik begrijp daar echt niks van.


Qimm schreef:
Op 1,2 miljard katholieken zijn een paar 100 of zelfs een paar 1000 toch een kleine groep. Dus van alle katholieken zijn een paar 100 een flinke minderheid


Je maakt een rekenfout door de gelovigen te tellen. De grootste groep zijn financierders, die willens en wetens de instelling blijven faciliteren. Van de organisatoren is geen kleine groep schuldig. Tel daarnaast het aantal slachtoffers en bingo.
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-08-18 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:11

300 pedo's in Pennsylvania alleen. Eén staat En dat zijn de geregistreerden, kun je nagaan hoeveel meer het er zijn. Er zijn 52 staten, dan zijn het er in Amerika alleen al duizenden. Ga dan eens wereldwijd kijken. Ik snap serieus niet hoe er mensen zijn die dit bagatalliseren.

En hoe je als gelovige nog geassocieerd wilt worden met een organisatie die willens en wetens dit soort zaken in de doofpot stopt. En zelfs al was het maar één pedofiel die in bescherming genomen zou worden dan zou ik willen dat mijn kerk de onderste steen boven trekt. Nu zijn het er duizenden en gelovigen draaien hun kop ervoor weg in het kader van 'niet allemaal zijn ze slecht'. Onbegrijpelijk en onmenselijk. Naastenliefde is ver te zoeken als je er zo in staat.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:14

Janinevv schreef:
Jullie doen alsof alle katholieken hieraan mee doen bij ons in de kerken zal er ook een klein percentage vast dingen doen die niet door de beugel kunnen ! Maar nee dat is lang niet iedereen of een grote groep


Dat ligt eraan wat je meedoen noemt. Heb je het over daadwerkelijk misbruiken,nee.
Maar de organisatie financieel steunen en het accepteren, ja. Wegkijken en goedpraten, ja. Daar doen alle katholieken aan mee. Is dat niet ook hartstikke fout?
Hoe zou jij er over denken als jou buurman zegt dol te zijn op dieren en ondertussen zijn leven wijdt aaan organisaties die dierenmishandeling promoten? Dat is wezenlijk wat er gebeurt.

En om dan te roepen wat dit met geloof te maken heeft: zou jij daarmee niet gaan twijfelen aan die buurman die roept idealen te hebben maar in de praktijk iets heel anders doet? Ondanks dat hij goed voor zijn hondje zorgt? Ik zou hem een hypocriete kerel vinden namelijk...
Laatst bijgewerkt door secricible op 17-08-18 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:15

Janinevv schreef:
Jullie doen alsof alle katholieken hieraan mee doen bij ons in de kerken zal er ook een klein percentage vast dingen doen die niet door de beugel kunnen ! Maar nee dat is lang niet iedereen of een grote groep


Elke katholiek die ook maar een cent aan de kerk geeft is schuldig ja. Aan het financieren van kindermisbruik.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: glenmore, Vagabondo, Zick_Zack en 46 bezoekers