Preutsheid in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:41

Ailill schreef:
]Ben ik geheel met je eens, helaas.

Maar is dit, voor de meeste, echt de enige reden?


Denk niet dat het zo zwart wit zo van: ik ga niet topless zonnen want straks word ik verkracht. :')

Maar denk wel dat dit je keus beïnvloed of je dit wel wilt ja of nee. Ik weet niet of dit bij de meesten zo is, ik kan het me wel voorstellen

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:43

AbbyBlues schreef:
Ik kan me hier zo aan irriteren...
Vrouwen mogen niet met blote borsten lopen want dat is aanstootgevend: alle vrouwen op de achterste benen want tieten zijn toch mooi?
Vrouwen moeten zich niet verplicht voelen zich te bedekken want borsten zijn toch mooi om naar te kijken: alle vrouwen op de achterste benen want #metoo jij ouwe viespeuk!

wtf...?


Precies dit.. Het moet gewoon kunnen, maar o wee als men kijkt, want dan is het meteen 'metoo'!!
Want je hoeft tegenwoordig als man maar te kijken en het is al seksuele intimidatie.

Ik hoef ook niet naar andermans borsten te kijken en zichtbaar borstvoeding geven in het openbaar hoeft ook zeker niet.
Laatst een vriendin op (kraam)bezoek gehad en zij had ook haar pasgeboren kindje bij en die had honger. Zij gaf heel subtiel de borst, ik zag niet eens dat ze aan het voeden was en het is natuurlijk niet echt openbaar, bij mij thuis op de bank.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:47

Brainless schreef:
We (als in veel ouders) proberen hun kinderen te leren geen naaktfoto's te versturen.
Er gaan al meerdere rond van meisjes die hun (toenmalig) vriendje of onbekende "rare" man op de chat een blote borsten foto of zelfs helemaal naakt, hebben gestuurd.
Die gaan na jaren nog rond.
Dus ik snap wel dat jongeren gemiddeld daardoor "preutser" zijn geworden.
Preuts vind ik ook niet helemaal het goede woord, meer behoudender/bewuster van hun lichaam.



Precies dit :j Je gaat niet zomaar naaktfoto's rondsturen, maar wel in je blote borsten liggen? Kan je net zo goed naaktfoto's versturen, waarom zou je dat dan niet doen?

Meeste mensen vinden het raar/ niet gepast om foto's van blote borsten rond te sturen, en er wordt bij kinderen/jongeren op gehamerd dit niet te doen, maar topless zonnen is dan weer niet raar?

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:49

En wat is preutsheid anders dan een gevoel van angst/gebrek aan zelfvertrouwen?

Linde99 schreef:
Precies dit :j Je gaat niet zomaar naaktfoto's rondsturen, maar wel in je blote borsten liggen? Kan je net zo goed naaktfoto's versturen, waarom zou je dat dan niet doen?

Meeste mensen vinden het raar/ niet gepast om foto's van blote borsten rond te sturen, en er wordt bij kinderen/jongeren op gehamerd dit niet te doen, maar topless zonnen is dan weer niet raar?


Het een heeft m.i. weinig met het ander te maken. Het versturen van naaktfoto's is een flinke inbreuk op iemands privacy, bijna hetzelfde als iemand ongewenst aanraken. In je (halve) blootje liggen heeft te maken met acceptatie van je eigen lichaam, daar heeft een ander heel weinig mee te maken.

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met het beeld van naakt door social media. Alleen perfect is goed genoeg en helaas, slechts een heel klein aandeel kan aan dat ideaalbeeld voldoen.

Dat gekleed douchen schijnt vooral onder tieners een ding te zijn. Ik hoop mijn zoon voldoende zelfvertrouwen mee te geven dat hij dit nooit nodig gaat achten. Om het goede voorbeeld te geven loop ik thuis en op het strand regelmatig topless en heb ik er ook geen enkel probleem mee om me om te kleden op het strand.

Helaas zijn er zelfs al mensen die aanstoot nemen aan een blote peuter op het strand. Afgelopen week werd ik aangesproken door een NL moeder die het volstrekt onnodig vond dat mijn 2-jarige in zijn blootje op het strand rondliep. Ik heb er maar op gereageerd dat ik het volstrekt onnodig vond om op het strand de strijd aan te gaan over het dragen van een zwembroek, zeker niet om 9 uur 's ochtends.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 26-07-18 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:50

oomens schreef:
Heeft die toenemende preutsheid bij de jongere generatie er niet mee te maken dat ze enerzijds op (Amerikaanse) sociale media aan alle kanten leren dat iedere centimeter bloot aanstootgevend is ("rapporteer deze foto als ongepast", Instagramfoto's met balkjes of plaatjes over de tepels geplakt, ...), en anderzijds op school horen dat vrouwenlichamen haram zijn, en dat iedereen die daar wat van laat zien een kech is die exposed moet worden?


Plus dat mensen zelf onderling ook minder tolereren. Ik zat eens met vrienden op een strandje en ineens begint een vrouw naast ons te schelden omdat mijn vriendin naar haar blote borsten aan het gluren was. Ik zat ertussenin en weet 100% zeker dat ze gewoon over het water en het strand keek en niet aan het inzoomen was op die bleke theezakjes van de buurvrouw, maar dat maakt het wel extra lastig. Als mensen met blote borsten op het strand gaan liggen maar vervolgens meteen een grote bek hebben zodra iemands blik over hun heen zwaait dan wordt het strand een soort mijnenveld. Als je zoveel last hebt van normaal rondkijkende mensen, trek dan iets aan.

Sindsdien hoeven die die blote borsten van mij in Nederland ook niet meer in het openbaar. Ik weet niet meer waar ik nog normaal kan/mag kijken, en als je het 'verkeerd' doet dan kun je op zure gezichten of bijna op klappen rekenen. In Zweden is het heel normaal om met ontbloot bovenlijf in het openbaar te zijn als vrouw, maar daar wordt dus ook heel normaal omgegaan met kijken/bekeken worden. Hier wordt daar veel krampachtiger over gedaan - ook juist door degenen die ontbloot rondlopen. Het klinkt allemaal heel erg vrij en natuurlijk, maar als mensen niet meer naar jouw helft van het strand mogen kijken omdat jij je bikinitopje uit hebt gedaan dan is er in mijn ogen toch echt iets mis.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:53

Molfre schreef:
Booooo schreef:
Om op borstvoeding terug te komen, laatst was ik uiteten in een echt heel druk sushi restaurant. Tafeltje naast ons, neemt even de tiet eruit om haar baby te voeden. Sorry hoor, maar ga dat lekker in een hoekje doen.


Maar waarom is dat een probleem? Waarom moet zij zich verstoppen? Ik weet niet of ik me zo fijn zou voelen om zoiets in een druk restaurant en plain publique te doen, maar het zou geen probleem moeten zijn?

Daarnaast snap ik überhaupt deze hetze niet zo goed... Als iets je niet aanstaat, dan kijk je toch gewoon de andere kant op? Het zou wat zijn als ik iedere keer als ik iets zag dat ik niet mooi of normaal vond, ik zou gaan klagen. Dan kan ik ook beginnen over crop tops, mensen met sokken in hun sandalen, een vent met een dikke harige bierbuik op het strand, okselhaar dat onder je arm vandaan steekt.
Wat is er zo anders aan blote borsten?


Nou onze eetlust was aardig bedorven := Dat is gewoon iets wat je niet doet. Dat je borstvoeding wilt geven prima, maar toch niet in een overdruk vol restaurant en ook niet subtiel ofzo. Die lichaamsdelen hoef ik gewoon niet te zien als ik aan het eten ben. Gelukkig dachten meerdere tafels rondom ons hetzelfde.

Dat ik geen topless wil zien was overigens niet mijn enige reden, de andere redenen heb ik ook in mijn posts hierboven genoemd.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:53

Kaka schreef:
En wat is preutsheid anders dan een gevoel van angst/gebrek aan zelfvertrouwen?


Een stukje respect voor en prive van jezelf??
Mijn lijf is van en voor mij en mijn man. En nee, dat komt totaal niet voort uit welk geloof dan ook maar puur omdat ik niet de behoefte heb bekeken te worden door anderen. Net zo min als ik behoefte heb om andere naakte lijven of lichaamsdelen te zien, laat staan in een restaurant waar ik zit te eten.

Hilarisch overigens dat binnen enkele pagina's dit topic uitdraait op verkrachting, schaamte, gebrek aan zelfvertrouwen en 'het is de jaren '50 niet meer'. Alsof anno 2018 bloot moet en een andere mening niet meer geaccepteerd wordt; iedereen moet alles maar goed vinden.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:54

Ik verbaas me erover dat iedereen dit maar normaal vindt :? Ik zat eerder in een borstvoedingstopic en daar vond iedereen het maar raar om een klein stukje tiet te zien en een kind die eraan drinkt.

Maar goed, ik zit ook niet te wachten op topless zonnende dames op het strand. Wat is er mis met een mooie bikini of badpak? En er zijn toch ook naaktstranden waar je dan kan zonnen? Vind echt niet dat topless de norm moet worden :n

Borstvoeding heb ik dan weer geen problemen mee. Je ziet dan amper wat tiet.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:54

Goof schreef:
Kaka schreef:
En wat is preutsheid anders dan een gevoel van angst/gebrek aan zelfvertrouwen?


Een stukje respect voor en prive van jezelf??
Mijn lijf is van en voor mij en mijn man. En nee, dat komt totaal niet voort uit welk geloof dan ook maar puur omdat ik niet de behoefte heb bekeken te worden door anderen. Net zo min als ik behoefte heb om andere naakte lijven of lichaamsdelen te zien, laat staan in een restaurant waar ik zit te eten.

Hilarisch overigens dat binnen enkele pagina's dit topic uitdraait op verkrachting, schaamte, gebrek aan zelfvertrouwen en 'het is de jaren '50 niet meer'. Alsof anno 2018 bloot moet en een andere mening niet meer geaccepteerd wordt; iedereen moet alles maar goed vinden.


_/-\o_

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:57

Kaka schreef:
En wat is preutsheid anders dan een gevoel van angst/gebrek aan zelfvertrouwen?

Linde99 schreef:
Precies dit :j Je gaat niet zomaar naaktfoto's rondsturen, maar wel in je blote borsten liggen? Kan je net zo goed naaktfoto's versturen, waarom zou je dat dan niet doen?

Meeste mensen vinden het raar/ niet gepast om foto's van blote borsten rond te sturen, en er wordt bij kinderen/jongeren op gehamerd dit niet te doen, maar topless zonnen is dan weer niet raar?


Het een heeft m.i. weinig met het ander te maken. Het versturen van naaktfoto's is een flinke inbreuk op iemands privacy, bijna hetzelfde als iemand ongewenst aanraken. In je (halve) blootje liggen heeft te maken met acceptatie van je eigen lichaam, daar heeft een ander heel weinig mee te maken.

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met het beeld van naakt door social media. Alleen perfect is goed genoeg en helaas, slechts een heel klein aandeel kan aan dat ideaalbeeld voldoen.

Dat gekleed douchen schijnt vooral onder tieners een ding te zijn. Ik hoop mijn zoon voldoende zelfvertrouwen mee te geven dat hij dit nooit nodig gaat achten. Om het goede voorbeeld te geven loop ik thuis en op het strand regelmatig topless en heb ik er ook geen enkel probleem mee om me om te kleden op het strand.

Helaas zijn er zelfs al mensen die aanstoot nemen aan een blote peuter op het strand. Afgelopen week werd ik aangesproken door een NL moeder die het volstrekt onnodig vond dat mijn 2-jarige in zijn blootje op het strand rondliep. Ik heb er maar op gereageerd dat ik het volstrekt onnodig vond om op het strand de strijd aan te gaan over het dragen van een zwembroek, zeker niet om 9 uur 's ochtends.


Als je zelf een naaktfoto stuurt aan iemand dan kies je ervoor je blote borsten te laten zien (misschien ook wel uit acceptatie van je eigen lichaam? Kijk ik heb mooie borsten daarom stuur ik ze even naar je) en als je topless zont doe je dan toch precies hetzelfde? Ik bedoel ook dat je uit vrije wil een naaktfoto stuurt naar iemand, niet op het ongewenst verspreiden van de foto.

Ik bedoel dat jongeren worden opgevoed met je mag geen foto's van je blote borsten rondsturen (want straks worden ze doorgestuurd), dus je mag je lichaam niet zomaar aan jan en alleman laten zien. Ze zijn opgevoed met het idee dat het niet oke is om je borsten zomaar te showen, dus denk ik dat ze daarom ook minder snel topless gaan zonnen

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:58

Goof schreef:
Kaka schreef:
En wat is preutsheid anders dan een gevoel van angst/gebrek aan zelfvertrouwen?


Hilarisch overigens dat binnen enkele pagina's dit topic uitdraait op verkrachting, schaamte, gebrek aan zelfvertrouwen en 'het is de jaren '50 niet meer'. Alsof anno 2018 bloot moet en een andere mening niet meer geaccepteerd wordt; iedereen moet alles maar goed vinden.

Nou nee, het gaat er voor mij net om dat ik als vrouw zelf kan kiezen. En niet dat een ander mij iets oplegt. In dit geval begon dit topic met een vrouw die weg gestuurd werd vanwege topless zonnen. Ik wil als vrouw zelf mijn keuzes maken. Of dat nou met of zonder topje is, voor mijn part in een bourkini.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:59

Maar iedereen kiest er toch zelf voor?? Volgens mij gaat het topic juist over dat iemand die topless wil liggen dit niet meer mag. Dat de jongere generatie niet meer topless ligt is hun goed recht, ik ga zelf ook niet topless liggen maar is het zo aanstootgevend als iemand het wel doet? Dat vind ik behoorlijk krampachtig eigenlijk en behoorlijk preuts ja :D
Maar ieder z'n mening, iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil, maar iemand verbieden om topless te liggen kan er bij mij niet in.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:00

belle_boef schreef:
Ailill schreef:
Maar is dit, voor de meeste, echt de enige reden?


Hmm, ik ben niet een hele grote zon aanbidder en ik hou niet van drukte. Maar ga rustig in mijn achtertuintje uit het straatzicht topless liggen. Heb er wel eens over nagedacht wat ik zou doen als er dan iemand op de bel drukt, shirt aan of zo heenlopen. Had er nog geen antwoord op voor mezelf.


Moet ik even komen aanbellen binnenkort dan? Kan je kijken wat doet :') :')

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:00

Goof schreef:
Hilarisch overigens dat binnen enkele pagina's dit topic uitdraait op verkrachting, schaamte, gebrek aan zelfvertrouwen en 'het is de jaren '50 niet meer'. Alsof anno 2018 bloot moet en een andere mening niet meer geaccepteerd wordt; iedereen moet alles maar goed vinden.


Iedereen moet doen waar hij zich fijn bij voelt, maar ik vind de mogelijke aanleiding voor die nieuwe preutsheid zorgelijk. Want dat gaat veel verder dan al dan niet topless zonnen, maar om acceptatie van het menselijk en in dit geval specifiek het vrouwelijk lichaam zoals het is. En misschien nog wel verder, de maakbaarheid van de mens.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:01

Ik vind in bikini op het strand al vreselijk omdat je zo bekeken word..topless lijkt me dat alleen maar erger + het feit dat iedereen tegenwoordig een camera/ fototoestel op de telefoon heeft. Dan schaam ik me niet voor mijn lichaam maar ik vind dat toch wel prive.

Voor de rest worden vrouwenborsten hier toch altijd nog erg geassocieerd met sex/ lust etc. juist ook door de oversexte (mannen)maatschappij en daarom word er ook krampachtig mee omgegaan denk ik.

Borstvoeding geven zou juist de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, want daar zijn die dingen eigenlijk voor..de rest is bijzaak. Ik heb daar dan ook totaal geen problemen mee. Midden in een restaurant is wat minder handig wellicht.

Voor de rest moeten vrouwen zelf weten wat ze doen,wel of niet topless. Dat is persoonlijk..maar ik kan me wel voorstellen dat ze voorzichtiger worden door de oversexte maatschappij en het extra risico op aanrandingen etc. (uitlokking) noem maar op.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 26-07-18 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:02

Yonker schreef:
Booooo schreef:
Ik vind het echt vreselijk om topless vrouwen te zien := Hou dat lekker prive..
Zelfde dat ik nooit naar een sauna zou gaan waar je naakt moet zijn :+

Ik ben 25, dus misschien de jongere generatie waar ze het over hebben. Maar oudere collega's denken precies hetzelfde. Niet iedereen wilt tegen bloten tieten aankijken.


Waarom vind je dat vreselijk??????? Wauw ik dacht dat alleen mensen van de oudere generatie zo preuts waren :+
Je kan ook gewoon de andere kant op kijken :D

Het zijn maar borsten hoor die bijten niet.


Oude mensen van die generatie juist niet volgens mij.

Ik herinner het mij nog goed dat mijn moeder vroeger regelmatig topless ging zonnen in de tuin of aan het strand. Aan het strand was dat sowieso een relatief normaal gegeven. Tegenwoordig is dat ‘vreemd’.

(Mijn moeder is 47)

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:05

Elisa2 schreef:
Ik vind in bikini op het strand al vreselijk omdat je zo bekeken word..topless lijkt me dat alleen maar erger + het feit dat iedereen tegenwoordig een camera/ fototoestel op de telefoon heeft. Dan schaam ik me niet voor mijn lichaam maar ik vind dat toch wel prive.

Voor de rest worden vrouwenborsten hier toch altijd nog erg geassocieerd met sex/ lust etc. juist ook door de oversexte (mannen)maatschappij en daarom word er ook krampachtig mee omgegaan denk ik.

Borstvoeding geven zou juist de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, want daar zijn die dingen eigenlijk voor..de rest is bijzaak. Ik heb daar dan ook totaal geen problemen mee. Midden in een restaurant is wat minder handig wellicht.

Voor de rest moeten vrouwen zelf weten wat ze doen,wel of niet topless. Dat is persoonlijk..maar ik kan me wel voorstellen dat ze voorzichtiger worden door de oversexte maatschappij en het extra risico op aanrandingen etc. (uitlokking) noem maar op.


Dit _/-\o_

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:07

Goof schreef:
Kaka schreef:
En wat is preutsheid anders dan een gevoel van angst/gebrek aan zelfvertrouwen?


Een stukje respect voor en prive van jezelf??
Mijn lijf is van en voor mij en mijn man. En nee, dat komt totaal niet voort uit welk geloof dan ook maar puur omdat ik niet de behoefte heb bekeken te worden door anderen. Net zo min als ik behoefte heb om andere naakte lijven of lichaamsdelen te zien, laat staan in een restaurant waar ik zit te eten.

Hilarisch overigens dat binnen enkele pagina's dit topic uitdraait op verkrachting, schaamte, gebrek aan zelfvertrouwen en 'het is de jaren '50 niet meer'. Alsof anno 2018 bloot moet en een andere mening niet meer geaccepteerd wordt; iedereen moet alles maar goed vinden.

Het klinkt anders echt zwaar gelovig.
En het heeft niets met respect te maken. Wat maakt borsten nu precies zo anders dan een buik? Dan voeten? (Ik haat mijn voeten :') ) helemaal niets...dat komt echt alleen naar voort uit allerlei oude geloven en andere onzin.

In sommige culturen heb je alleen genoeg zelfrespect als je jezelf bedekt van hoofd tot voeten. Ook niet meer als een stukje denken wat je waarheid maakt.
Logisch gezien gaat het nergens over. Het zijn borsten, wat is daar nu zo speciaal aan.

Anoniem

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:11

Borsten zijn hoe dan ook een geladen onderwerp in Nederland, en als blote borsten betekenen dat je als omstander meteen gezeik kunt krijgen als je per ongeluk in de richting van andermans blote borsten kijkt, dan heb ik liever dat ze bedekt blijven en je wel veilig rond kan kijken.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:13

Balou_k schreef:
Oude mensen van die generatie juist niet volgens mij.

Ik herinner het mij nog goed dat mijn moeder vroeger regelmatig topless ging zonnen in de tuin of aan het strand. Aan het strand was dat sowieso een relatief normaal gegeven. Tegenwoordig is dat ‘vreemd’.

(Mijn moeder is 47)

47 is niet "de oude generatie".
Dat zijn de mensen daarboven (dus 65/70+).
Als je moeder 47 is is ze geboren in de jaren 70 en toentertijd kwam topless zonnen en naaktstranden helemaal in (in bepaalde delen van het land).

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:16

xyzutu2 schreef:
Borsten zijn hoe dan ook een geladen onderwerp in Nederland, en als blote borsten betekenen dat je als omstander meteen gezeik kunt krijgen als je per ongeluk in de richting van andermans blote borsten kijkt, dan heb ik liever dat ze bedekt blijven en je wel veilig rond kan kijken.

Joh, boeiend. :P
Er zijn mensen die al kwaad worden als je hun hond een duw geeft omdat die tegen je opspringt en dan kan ik nog wel tien voorbeelden bedenken van rare reacties van mensen. Daar ga ik geen dingen van doen of voor laten hoor. Gekkies zijn er overal.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:19

Het is echt veranderd. In de jaren 70 en 80 lag bijna iedere vrouw topless op het strand.
Heel normaal toen. Ik kocht alleen de broekjes. Ik had geen eens bikini hesjes.
Alleen als je de strandtent in ging om te eten deed je een omslagdoek om.

En verkrachters etc had je vroeger ook, maar ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op het strand.
Nu nog steeds niet overigens. Ik denk niet dat het nu veel onveiliger of veiliger is voor vrouwen dan 40 jaar terug.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:21

Volgens wikipedia is het gewoon niet zo dat ieder dat voor zichzelf beslist, ook niet in Nederland, maar dat daar wetgeving over bestaat. Dus zo nieuw is die preutsheid ook al niet. Hoe ongekleedheid gedefinieerd wordt is dan nog een andere vraag, maar het is zeker niks nieuw en ook niet compleet eigen keuze. Overigens ga ik zelf graag naar een sauna. Ik begrijp ook de controverse, het is dubbel. Enerzijds is er seksuele geladenheid van naaktheid, anderzijds zien we er grosso modo allemaal hetzelfde uit en is bloot hoe je op de wereld wordt gezet. Dus ja...
"In Nederland is het toegestaan om naakt te recreëren op plekken die zijn aangewezen door de gemeente of plekken die geschikt zijn voor naaktrecreatie. Het is met name niet toegestaan op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats die voor ongeklede recreatie niet geschikt is."

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:24

Balou_k schreef:
Yonker schreef:

Waarom vind je dat vreselijk??????? Wauw ik dacht dat alleen mensen van de oudere generatie zo preuts waren :+
Je kan ook gewoon de andere kant op kijken :D

Het zijn maar borsten hoor die bijten niet.


Oude mensen van die generatie juist niet volgens mij.

Ik herinner het mij nog goed dat mijn moeder vroeger regelmatig topless ging zonnen in de tuin of aan het strand. Aan het strand was dat sowieso een relatief normaal gegeven. Tegenwoordig is dat ‘vreemd’.

(Mijn moeder is 47)


47 is toch niet de oudere generatie, ik bedoel 70/80+ de mensen die nog heel gelovig zijn :j

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:28

Yonker schreef:
47 is toch niet de oudere generatie, ik bedoel 70/80+ de mensen die nog heel gelovig zijn :j


Net alsof alle mensen die 70/80+ zijn allemaal heel gelovig zijn :')