Preutsheid in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 21:17

Gini schreef:
Nee, het is absoluut niet zo zwart wit. In het oude Griekenland was naakt namelijk algemeen aanvaard, voornamelijk onder mannen. Olympische kampioenen kwamen naakt aan hun titel, want bij sportwedstrijden droegen de atleten geen kleren. Jippiekajee, zou je dus denken, dat is de maatschappij die we willen. Geen preutsheid.
Maar, tegelijkertijd stonden twee straten verder slaven op de markt. Naakt. Om hun kwetsbaarheid in de kijker te zetten. Een slaaf die gestraft werd, werd uitgekleed, als ultieme vernedering.

Naaktheid is nooit zwart wit (geweest), ook niet bij volkeren/stammen waar het misschien wel meer aanvaard is dan bij ons.


Vrijwillig bloot is natuurlijk ook nog wel wat anders dan ontkleed worden...

* Dat bloot sporten heb ik overigens nooit zo gevat, naar welke bal kijk je dan met tennis? *

Koos paardloos :(

Lusitana

Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 23:22

Nogmaals, alles draait om intentie. Als een dame bloot achter een raam staat met rood licht erbij is dat een andere intentie dan als je bloot in een sauna zit.
De boodschap zit hem niet in het bloot zijn, maar hoe je daarmee omgaat.
Als je geen bloot meer ziet in normale omstandigheden wordt het natuurlijk makkelijk om er steeds meer een probleem mee te hebben.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:36

corine1981 schreef:
Gini schreef:
Nee, het is absoluut niet zo zwart wit. In het oude Griekenland was naakt namelijk algemeen aanvaard, voornamelijk onder mannen. Olympische kampioenen kwamen naakt aan hun titel, want bij sportwedstrijden droegen de atleten geen kleren. Jippiekajee, zou je dus denken, dat is de maatschappij die we willen. Geen preutsheid.
Maar, tegelijkertijd stonden twee straten verder slaven op de markt. Naakt. Om hun kwetsbaarheid in de kijker te zetten. Een slaaf die gestraft werd, werd uitgekleed, als ultieme vernedering.

Naaktheid is nooit zwart wit (geweest), ook niet bij volkeren/stammen waar het misschien wel meer aanvaard is dan bij ons.


Vrijwillig bloot is natuurlijk ook nog wel wat anders dan ontkleed worden...

* Dat bloot sporten heb ik overigens nooit zo gevat, naar welke bal kijk je dan met tennis? *


Klopt, maar om maar aan te geven dat ook wanneer 'bloot' algemener aanvaard wordt in Nederland, dat dat niet per se rechtstreekse invloed heeft op criminaliteit en het gebruik van naaktheid als machtsmiddel en onderdrukking. Dat werd vorige pagina nog ergens gezegd, ik ben een beetje achter in de discussie, sorry. :')

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-19 08:30



Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Amber_anne

Berichten: 6902
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 08:47

Leuk artikel

Mensen willen inderdaad niet als enige bloot op het strand liggen maar als er meer het doen voel je je normaal zo gezegd

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:10

Ik zie hier in Spanje veel meer topless zonnen dan in NL. Waarom wij daar zo in zijn veranderd vraag ik me dan ook af..

JM :#

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:22

Tof vind ik :)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, xxCYNNxx en 53 bezoekers