Verandering per 1 Juli snorfiets ( soms) op de rijbaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:36

In Amsterdam is na meerdere onderzoeken gebleken dat 87% van de snorbrommers te hard rijdt.
Ik rijd zelf geel kenteken en wordt regelmatig via het fietspad ingehaald door aso's op opgevoerde snorbrommers.
In Amsterdam alleen al raken 260 mensen per jaar gewond door snorbrommers op fietspaden.
Ze rijden stelselmatig te hard, rijden door rood en veroorzaken ongelukken.
Ik vind de helmplicht prima. Ook het rijden op de auto baan is veel veiliger.
In Amsterdam mag je zelden harder dan 50 als auto en aangezien zowel geel als blauw kentekens die snelheid rijden, komen ze gewoon met het verkeer mee.
Zie ook :
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/scooter/waarom-snorfiets/

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Verandering per 1 Juli snorfiets ( soms) op de rijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:24

Maar het punt is dus dat de blauwe niet zo hard mogen. En dus de mensen die niet opvoeren met 25km/u op de rijbaan komen te rijden. Levensgevaarlijk.

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:30

Bijzonder inderdaad, dat de groep die zich wél aan de regels houdt nu de nadelen gaat ondervinden vanwege de groep die zich niet aan de regels kan houden. Omgekeerde wereld eigenlijk.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:56

voor veel mensen die zich wel gewoon aan de snelheid houden is de snorfiets vaak het enige vervoermiddel

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Gothico

Berichten: 1336
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Verandering per 1 Juli snorfiets ( soms) op de rijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:13

Het draait hier maar om één ding. Dat ze brom/snorscooters eigenlijk niet meer willen in het verkeer.

En ik ken ook de nodige vreemde situaties. Ik ben een Velonaut(banaanfiets rijder). En ik mag legaal de weg op en fiets met het verkeer mee. Tot 55km/u gaat dit prima. Auto's willen mij nog inhalen waar je 30 mag en ik soms al 40 rijd.

Maar kom vaak op de dijk hier die mooie blauwe kenteken plaatjes tegen die mij inhalen als ik 45 a 50km/u rijd. Levensgevaarlijk die dingen.
Ook de manier dat ze inhalen. Ook al mogen ze maar 25km/u of die van 40km/u. Ze rijden me vaak zat voorbij totdat ik erachter aan ga om ze aan te spreken. Alleen lukt dit soms gewoon niet door hun snelheid(zonder helm).

Als Velonaut is het niet altijd veilig op het fietspad door mijn snelheid. Maar op de weg kom ik wel mee. Maar snap niet waarom die 25km/u dingen de weg op zouden moeten. Dit omdat zei officieel gezien niet mee kunnen komen en dat ze letterlijk iedereen in de weg zitten. Dus letterlijk vragen om moeilijkheden in mijn ogen. (En zitten ze mij nog steeds in de weg nu ik via de weg erlangs kan.)(En ja ik houd afstand van auto's voordat iemand daar over begint)

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Verandering per 1 Juli snorfiets ( soms) op de rijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:00

Ze kunnen beter het probleem aanpassen dan het verplaatsten. Meer controles, hogere boetes etc. Ik rij al 9 jaar scooter en nog 0x controle gehad en ik woon in de Randstad.

------------------------------

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Verandering per 1 Juli snorfiets ( soms) op de rijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:04

Die controles hebben dus nog steeds niet geholpen, want het gros rijdt nog steeds veel te hard. Als je dan toch zo hard wil, dan ga je maar op de weg, met helm.
Ik voel me nooit onveilig tussen de auto's midden in Amsterdam centrum

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Gothico

Berichten: 1336
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:05

Meliaforever schreef:
Ze kunnen beter het probleem aanpassen dan het verplaatsten. Meer controles, hogere boetes etc. Ik rij al 9 jaar scooter en nog 0x controle gehad en ik woon in de Randstad.


Dat is best bizar als je het mij vraagt. 0 controle over 9 jaar.

Wat is een leven zonder dieren en muziek nou eigenlijk? Die horen bij ons allen.

[ITP] Eindelijk mijn eigen maatje.
[ITP] Tinker Willow en zijn baasje

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:25

Gothico schreef:
Meliaforever schreef:
Ze kunnen beter het probleem aanpassen dan het verplaatsten. Meer controles, hogere boetes etc. Ik rij al 9 jaar scooter en nog 0x controle gehad en ik woon in de Randstad.


Dat is best bizar als je het mij vraagt. 0 controle over 9 jaar.

In Amsterdam wordt wel degelijk gehandhaafd. Rollenbank werkt allang niet meer, omdat iedereen binnen tien minuten weet waar ze staan.
In Amsterdam wordt er gelaserd

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:25

Ik heb al 39 jaar mijn rijbewijs en rijd al jaren op mijn Tomos maar ben een keer gecontroleerd op mijn papieren, thats it!
Ik zie mijn moeder van dik in de 70 echt niet tussen de auto’s rijden hoor.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers