Tijgers, leeuwen en jaguar ontsnapt uit dierentuin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Tijgers, leeuwen en jaguar ontsnapt uit dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 13:30

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/tij ... dierentuin

Uit een dierenpark in Lünebach in de Duitse Eifel zijn twee tijgers, twee leeuwen, een jaguar en een beer ontsnapt. De beer is inmiddels doodgeschoten.

Het park zou door onweer zijn ondergelopen waardoor het hek zou zijn beschadigd. Daardoor konden de wilde dieren ontsnappen.


Er is een grote zoekactie door de politie en brandweer op gang gekomen. Omwonenden zijn opgeroepen binnen te blijven en de politie in te seinen als ze een dier denken te zien.

Meer volgt

RTL Nieuws


Ik kan hier echt enorm verdrietig en boos om worden. Waarom nou toch weer doodschieten? Waarom niet verdoven? Soms vind ik de mens maar een monsterlijk wezen.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Tijgers, leeuwen en jaguar ontsnapt uit dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:32

Ik zag het net, misschien hadden ze geen tijd meer om te verdoven ivm veiligheid ?
Heel zielig natuurlijk en ik mag hopen dat de andere dieren heelhuids terug komen.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Tijgers, leeuwen en jaguar ontsnapt uit dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:35

Jurassic Parc met echte dieren in real LIFE.

Doodschrik zou je krijgen als zo'n beest in je achtertuin staat

Muronia

Berichten: 19527
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:36

Ach jee wat erg! Ik ben in die dierentuin geweest. Volgens mij was er maar 1 beer en dat was al een hele oude.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:38

Ik word hier ook naar van. Altijd moet het maar weer dood. :n

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:38

Mensen leven in de misvatting dat verdoven op afstand een gemakkelijke snelle zaak is, mikken, pijltje erin, tijgertje valt om en slaapt.
In de praktijk valt dit vies tegen, het valt niet mee een adequate dosis in zo'n groot dier te krijgen, en je krijgt die dosis uiteraard niet intraveneus erin. Dit betekent een aanzienlijke tijd vóór het werkt.
In die tijd heb je te maken met een grote apex predator wiens humeur niet optimaal is omdat je net een pijl in zijn donder hebt geschoten. In een dichtbewoond gebied.
Begrijp je nu dat ze dat dier niet voor de lol, of het gemak hebben doodgeschoten?

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:39

Wat erg zeg ;( Heel verdrietig voor iedereen die daarbij betrokken is.
Ik ga er van uit dat ze professioneel handelen. Maakt het niet minder vervelend.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:42

Kuggur schreef:
Mensen leven in de misvatting dat verdoven op afstand een gemakkelijke snelle zaak is, mikken, pijltje erin, tijgertje valt om en slaapt.
In de praktijk valt dit vies tegen, het valt niet mee een adequate dosis in zo'n groot dier te krijgen, en je krijgt die dosis uiteraard niet intraveneus erin. Dit betekent een aanzienlijke tijd vóór het werkt.
In die tijd heb je te maken met een grote apex predator wiens humeur niet optimaal is omdat je net een pijl in zijn donder hebt geschoten. In een dichtbewoond gebied.
Begrijp je nu dat ze dat dier niet voor de lol, of het gemak hebben doodgeschoten?

_/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Tijgers, leeuwen en jaguar ontsnapt uit dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:44

Verdoven gaat idd echt niet zo makkelijk als de meeste mensen denken.
En bovendien raken ze er vaak ook nog meer van streek door waardoor er juist gewonden of doden kunnen vallen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:45

Kuggur schreef:
Mensen leven in de misvatting dat verdoven op afstand een gemakkelijke snelle zaak is, mikken, pijltje erin, tijgertje valt om en slaapt.
In de praktijk valt dit vies tegen, het valt niet mee een adequate dosis in zo'n groot dier te krijgen, en je krijgt die dosis uiteraard niet intraveneus erin. Dit betekent een aanzienlijke tijd vóór het werkt.
In die tijd heb je te maken met een grote apex predator wiens humeur niet optimaal is omdat je net een pijl in zijn donder hebt geschoten. In een dichtbewoond gebied.
Begrijp je nu dat ze dat dier niet voor de lol, of het gemak hebben doodgeschoten?


Niks meer aan toe te voegen. :j

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 13:50

Kuggur, met mijn gezonde verstand weet ik dat je gelijk hebt en ben ik het ook met je eens. Maar ik kan me boos maken om het feit dat doodschieten in deze kwestie de enige oplossing is.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:51

Ik begrijp het wel. ;).Maar neemt niet weg dat ik het vreselijk vind.
En echt een hekel heb aan doden.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 13:53

Palmera schreef:
Ik begrijp het wel. ;).Maar neemt niet weg dat ik het vreselijk vind.
En echt een hekel heb aan doden.


Dit. :j

Je wilt ook niet dat die beesten de jacht openen op onschuldige mensen. Maar in dit geval gaat het ook om onschuldige beesten. Ik vind het altijd maar lastig om hier zo simpel over te denken en mijn schouders op te halen, omdat dat nu eenmaal is zoals het werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:55

Jolien87 schreef:
Kuggur, met mijn gezonde verstand weet ik dat je gelijk hebt en ben ik het ook met je eens. Maar ik kan me boos maken om het feit dat doodschieten in deze kwestie de enige oplossing is.


dit ja.... KON het maar anders, was het maar zo...
We weten verstandelijk dat het waarschijnlijk niet anders kan.
Maar omdat het weer slecht was en de omheining niet goed genoeg konden deze beestjes ontsnappen en deze beer bekoopt dat nu met de dood.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:55

Hopelijk vinden ze de andere dieren snel en hebben ze de mogelijkheid die te vangen in plaats dood te schieten. Verder begrijp ik zeker dat er soms geen keuze is , jammer genoeg.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 01-06-18 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:56

En daarom moeten ze wilde dieren niet vashouden naar mijn mening. Dierentuinen zijn leuk om te zien, maar eerlijk gezegd vind ik het maar zielig...

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:59

Pepperrr schreef:
En daarom moeten ze wilde dieren niet vashouden naar mijn mening. Dierentuinen zijn leuk om te zien, maar eerlijk gezegd vind ik het maar zielig...

www.eaza.net daar staat op wat dierentuinen doen en waarom (aangesloten bij EAZA, dat zijn bijna alle Europese dierentuinen). Wellicht verander je dan van mening. :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Tijgers, leeuwen en jaguar ontsnapt uit dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:02

Daar hebben ze zeker gelijk in. Maar vind het gewoon zo ontzettend jammer dat mensen de natuur zo verpest hebben waardoor we nu gedwongen zijn om wilde dieren te houden...

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:17

Begreep dat ze gevangen zijn?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:18


mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:19

Er leefde daar maar 1 oude beer? Dan is die dood misschien wel net zo goed of slecht af....

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:22

mysa schreef:
Er leefde daar maar 1 oude beer? Dan is die dood misschien wel net zo goed of slecht af....

Want een beer kan niet solitair zijn?

Muronia

Berichten: 19527
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Tijgers, leeuwen en jaguar ontsnapt uit dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:30

Dit moeten ze zijn, deze foto's heb ik daar zo'n 3-4 jaar geleden gemaakt toen we daar waren. Er was een verhaal bij die beer, ik weet alleen niet meer wat het precies was... De katachtigen hadden trouwens erg kleine verblijven. Daar schrokken we van, want zoiets kom je hier in NL niet tegen.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze tijger sliep met zijn poot tegen de tralies aan.. Ik heb mezelf niet kunnen bedwingen en hem aan zijn poot geaaid:
Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Tijgers, leeuwen en jaguar ontsnapt uit dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:39

Haha gaaf dat je zn poot kon aanraken! :D

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:44

Murosch schreef:
Dit moeten ze zijn, deze foto's heb ik daar zo'n 3-4 jaar geleden gemaakt toen we daar waren. Er was een verhaal bij die beer, ik weet alleen niet meer wat het precies was... De katachtigen hadden trouwens erg kleine verblijven. Daar schrokken we van, want zoiets kom je hier in NL niet tegen.


Deze tijger sliep met zijn poot tegen de tralies aan.. Ik heb mezelf niet kunnen bedwingen en hem aan zijn poot geaaid:


Ben je wel eens in Artis geweest? Daar hebben de leeuwen echt een vreselijk klein hok. Dat kom je dus zeer zeker wel tegen in Nederland :n