en dan wil hij je geen hand geven....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:45

Momenteel is het ook weer actueel dat er meer controle komt op uitzendbureaus op het vlak van discriminatie. Ik vraag me alleen af wat het gaat helpen. Als een werkgever een groepje kandidaten aangedragen krijgt kan deze nog altijd zijn of haar voorkeursprofiel kiezen.


Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:55

Loretta schreef:
Ailill schreef:
Klopt, maar een goede eerste stap is, in dit geval, (wederzijdse) kennis. Elkaar leren kennen, zonder al te veel (voor)oordelen zelf ondervinden hoe iemand werkelijk is.

Ik weet ook dat dit niet in ieder geval mogelijk is, eerder in een ideale wereld. Tóch lijkt het me, nogmaals, een goede stap in de juiste richting :D



Wat ik me wel afvraag loop jij daar in jouw werk als recuiter dan helemaal niet tegenaan. Veel werkgevers en ook mensen op de werkvloer staan daar toch absoluut niet in open.

En het is algemeen bekend dat veel werkgevers liever geen allochtonen in dienst willen hebben.


Ik ben blij, dat ik bij een werkgever werk, waar wel allochtonen werken, van in de keuken tot in de directie en daartussen :D laag- en hoog opgeleid, mannen en vrouwen, met en zonder hoofddoek. Sommigen zijn aardig, sommigen niet..... het zijn net echte mensen ;)

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:57

@Loretta, Klopt, uiteindelijk is het de opdrachtgever die bepaalt. Echter kan ik als recruiter wel bemiddelen tussen beide, ik kan extra mijn best doen tijdens het schrijven van een voorstelprofiel of telefonisch/persoonlijk gesprek met de opdrachtgever. Dit kan voor iedereen zijn, iemand die net te oud/jong is, iemand die nét niet de juiste opleiding heeft, iemand uit het buitenland/óf juist Nederlands is, iemand die gewoon al de perfecte kandidaat is, iemand die ik het extra gun, want uiteindelijk blijft het mensenwerk en ligt een groot deel bij de recruiter.

Daarnaast doe ik soms ook een voorstel (met goedkeuring van mijn opdrachtgever/binnen mijn budget) zoals dit: Jan komt 1 dag op onze kosten werken en daarnaast, op mijn voorstel en ook op onze kosten, komt een buitenlands iemand/een willekeurig persoon die volgens het profiel minder geschikt zou zijn, ook 1 dag werken. Ik besef me heel goed dat ik dan (positief) discrimineer. Dit doe ik dan ook zeer zeker niet dagelijks, maar als ik diep van binnen echt zeker weet dat de buitenlandse/minder geschikt lijkende kandidaat beter is, dan hebben zowel hij/zij, de opdrachtgever en ikzelf hier op de lange termijn het meeste voordeel bij en hier doe ik dan ook graag mijn best voor. Nogmaals, dit kan net zo goed een Nederlands persoon betreffen die net afwijkt van het profiel.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:26

Ailill schreef:
@Loretta, Klopt, uiteindelijk is het de opdrachtgever die bepaalt. Echter kan ik als recruiter wel bemiddelen tussen beide, ik kan extra mijn best doen tijdens het schrijven van een voorstelprofiel of telefonisch/persoonlijk gesprek met de opdrachtgever. Dit kan voor iedereen zijn, iemand die net te oud/jong is, iemand die nét niet de juiste opleiding heeft, iemand uit het buitenland/óf juist Nederlands is, iemand die gewoon al de perfecte kandidaat is, iemand die ik het extra gun, want uiteindelijk blijft het mensenwerk en ligt een groot deel bij de recruiter.

Daarnaast doe ik soms ook een voorstel (met goedkeuring van mijn opdrachtgever/binnen mijn budget) zoals dit: Jan komt 1 dag op onze kosten werken en daarnaast, op mijn voorstel en ook op onze kosten, komt een buitenlands iemand/een willekeurig persoon die volgens het profiel minder geschikt zou zijn, ook 1 dag werken. Ik besef me heel goed dat ik dan (positief) discrimineer. Dit doe ik dan ook zeer zeker niet dagelijks, maar als ik diep van binnen echt zeker weet dat de buitenlandse/minder geschikt lijkende kandidaat beter is, dan hebben zowel hij/zij, de opdrachtgever en ikzelf hier op de lange termijn het meeste voordeel bij en hier doe ik dan ook graag mijn best voor. Nogmaals, dit kan net zo goed een Nederlands persoon betreffen die net afwijkt van het profiel.


Dat is natuurlijk ook een manier om mensen te bemiddelen die de eerste indruk niet mee hebben. Ik geef ook toe dat ik ook wel bepaalde verwachtingen heb bij het horen van een bepaalde naam. Maar zo kan blonde Jan ook wel een geloof of karakter eigenschap hebben die totaal niet klikt terwijl Achmed heel erg blijkt mee te vallen. Geloof is hierin denk ik toch wel een dingetje, wat als je van iemand weet dat hij moeite heeft om vrouwen boven zich te dulden dan is deze kandidaat al bezig met discrimineren in dat geval lijkt het mij erg lastig om hem naar een bedrijf te sturen waar een vrouw aan het hoofd staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 03:00

Tiggs schreef:
Hebben jullie (als vrouw) niet ook meegemaakt dat een man je een slap handje gaf en je amper aankeek bij het voorstellen? Dat is toch (ook) geen respect tonen? Om nog maar niet te spreken van de mensen die denken dat je de secretaresse bent oid, tot je begint te praten en je toch wel erg veel blijkt te weten over jouw vakgebied. En de pay gap die er nog steeds is in onze westerse wereld?

Een slap handje heb ik (als man) ook vaak genoeg gehad. Veel mensen hebben nooit geleerd hoe ze zich voor moeten stellen.

Ligt daar ook je volgende probleem niet? In meetings stap ik op mensen af, geef ze een hand, zeg mijn naam en vertel mijn rol/positie. Ik neem aan dat als jij dat ook doet niemand aannames maakt over je werkbeschrijving.

De pay gap ken ik niet, de pay gap mythe wel.

Aangezien al je punten op man/vrouw lijken te slaan ipv gedragsregels rondom geloof en aanpassen aan een andere cultuur kan ik je het lopende feminisme topic aanraden.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:13

Loretta schreef:
Momenteel is het ook weer actueel dat er meer controle komt op uitzendbureaus op het vlak van discriminatie. Ik vraag me alleen af wat het gaat helpen. Als een werkgever een groepje kandidaten aangedragen krijgt kan deze nog altijd zijn of haar voorkeursprofiel kiezen.

Dat komt er dus in de praktijk op neer dat men nog beter moet nadenken hoe je een bullshitexcuustekst precies verwoordt zodat je er niet op te pakken bent.

Wat is er mis met werkgevers laten bepalen wie ze aannemen in hun bedrijf en wie niet?
Al baseren ze hun hele selectiebeleid puur op muzieksmaak, cupmaat, hoe goed men bevriend is met de directeur of het aantal letters van iemands naam. In wezen zou iedere reden een goede reden zijn om tegen betaling van iemands diensten gebruik te maken of dat juist niet te doen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:32

oomens schreef:
Loretta schreef:
Momenteel is het ook weer actueel dat er meer controle komt op uitzendbureaus op het vlak van discriminatie. Ik vraag me alleen af wat het gaat helpen. Als een werkgever een groepje kandidaten aangedragen krijgt kan deze nog altijd zijn of haar voorkeursprofiel kiezen.

Dat komt er dus in de praktijk op neer dat men nog beter moet nadenken hoe je een bullshitexcuustekst precies verwoordt zodat je er niet op te pakken bent.

Wat is er mis met werkgevers laten bepalen wie ze aannemen in hun bedrijf en wie niet?
Al baseren ze hun hele selectiebeleid puur op muzieksmaak, cupmaat, hoe goed men bevriend is met de directeur of het aantal letters van iemands naam. In wezen zou iedere reden een goede reden zijn om tegen betaling van iemands diensten gebruik te maken of dat juist niet te doen.


Het zou me een lief ding zijn als de overheid zich eindelijk eens zou realiseren dat de theorie zoals zij die verzinnen het per definitie aflegt tegen de praktijk.

Als werkgever neem je aan wie jij wil. En de overheid kan verder op zijn kop gaan staan en 1001 regeltjes verzinnen om e.e.a. te sturen, dan nog neem je als werkgever aan wie jij wil.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

ravellie

Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:07

Resistance schreef:
MizzMontana schreef:
Precies, gewoon even een handje geven, krijg je niets van :)



Hoe zie jij voor je dat het integratieprobleem wordt opgelost als je er zelf niets, maar dan ook niets aan bij wil dragen? :)


Hoe zie jij het stukje verschuiving tolerant zijn aan niet-toleranten

ravellie

Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:09

Jorienn schreef:
Ik vind het een beetje aanstellerig, sorry. Ik werk met een doelgroep met veel mensen die in de Islam geloven en mensen die veel met het geloof bezig zijn geven mij zeker geen hand. Ik vraag zelfs van te voren of zij mij een hand willen geven bij de ontmoeting, lekker boeiend. Zo zijn er ook islamitische vrouwen die mijn collega geen hand willen geven. In plaats van een hand krijg ik een knikje, lekker boeiend. Het is maar net waar je mee kan zitten.


Is maar net of je er mee zit of niet idd.

Ik zou mij bij zo'n groep niet prettig voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:20

ravellie schreef:
Resistance schreef:


Hoe zie jij voor je dat het integratieprobleem wordt opgelost als je er zelf niets, maar dan ook niets aan bij wil dragen? :)


Hoe zie jij het stukje verschuiving tolerant zijn aan niet-toleranten



Wat versta jij onder niet-toleranten? :)

ravellie

Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:10

Mensen die zich niet aanpassen , geen tolerantie en geen enkele aanpassing hebben naar het Nederland En zich ook nauwelijks verbonden lijken te voelen met het land waar ze wonen.

Zie onderstaande voorbeeld

( Bron: islam democraten nieuwsberichten 2018)

De naturalisatieceremonies in Den Haag blijven gewoon op vrijdag tussen 12.00 en 15.00 uur. Wethouder Rabin Baldewsingh is niet van plan ze naar een ander tijdstip te verplaatsen. De Islam Democraten hadden om een andere tijd gevraagd zodat moslims die Nederlander worden het vrijdagmiddaggebed niet hoeven te missen.

“Je spreekt hier je verbondenheid met het Koninkrijk der Nederlanden uit. Daarvoor moet je dan maar een keer in je leven iets afzeggen”, zei de PvdA-wethouder tijdens een debat in de gemeenteraad.

Imam vroeger weg
De Islam Democraten hadden een motie ingediend om de ceremonie te verplaatsen. Aanleiding was een incident bij zo’n bijeenkomst in het stadhuis. Daarbij wilde een genaturaliseerde man, naar later bleek een imam, voortijdig weg om naar de moskee te gaan.

Dat mocht niet van wethouder Baldewsingh omdat het volkslied nog moest worden gezongen. De imam gooide daarop de documenten en een tas vol welkomstcadeaus naar de wethouder en vertrok.

Nieuwe Nederlanders
De Islam Democraten vinden dat “de wensen van de nieuwe Nederlanders moeten worden gerespecteerd”. De wethouder zei tijdens een emotioneel debat met raadslid Hasan Küçük: “Als je hier naartoe komt, moet je je best doen om erbij te horen. Dit is geen bijeenkomstje, je spreekt hier je verbondenheid uit met het Koninkrijk.”

Hij zei verder dat in de twaalf jaar dat hij wethouder was, en na het naturaliseren van meer dan 25.000 mensen zonder wanklank, dit de “meest idiote en stupide” motie was die hij had gezien.

Idioot
Dat leidde weer tot een woedende reactie van Küçük. “U zegt dat er groepen zijn die niet gelijk zijn. Uw gedachtegoed is superieur. U bent idioot.”

Toen burgemeester Pauline Krikke beide partijen vroeg hun toon te matigen, zei de wethouder dat niet van plan te zijn. “Hindoestanen zijn ook niet komen zeuren dat de ceremonie moest worden verplaatst vanwege Holi (het lentefeest) of Divali (lichtjesfeest).”

Uiteindelijk verwierp een meerderheid van de raad het voorstel om het tijdstip van de ceremonie te veranderen. Zeventien raadsleden waren voor en 22 tegen.

Karl66

Berichten: 29718
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:15

En jij vindt het niet heel erg raar dat een wethouder voor iemand anders denkt te mogen bepalen of hij weg mag gaan? Als iemand wethouder wordt, betekent dat in Nederland tegenwoordig dat je dan iedereen zijn agenda mag invullen en bepalen waar iemand mag gaan of staan?

Nog los van het feit dat je in een democratie als meerderheid rekening hebt te houden met minderheden en een ceremonie plannen als veel deelnemers ook andere verplichtingen hebben en dat niet willen aanpassen gewoon moslimpje pesten is. Maar misschien moet iemand even aan die wethouder uitleggen dat polderen een belangrijk onderdeel van de Nederlandse cultuur is en dat we van hem verwachten dat hij zich aan onze waarden aanpast en netjes in overleg gaat over het tijdstip. En als hij dat niet wil, dan stel ik voor dat hij een andere baan gaat zoeken.

Er zijn genoeg zaken mis in Nederland en ja ook bij moslims. En ja, er zijn volop vormen van extremisme te bedenken (ook bij moslims) waar het goed is om een grens te trekken en te zeggen tot hier en niet verder. Maar dit is nou net geen voorbeeld daarvan. Dit is gewoon zwaar onfatsoenlijk van die wethouder, die duidelijk geen wethouder voor alle burgers wil zijn.

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:29

Ik vond het voorbeeld een eye-opener van de 1e orde in die zin dat me in 1 klap duidelijk werd dat ik tijd zit te besteden aan de 'problemen' van een stel over het paard getilde sukkelaars met veel te grote persoonlijkheden.

Sukkelaar 1 organiseert iets op een tijdstip waarvan hij/zijn ambtenaren uit hoofde van hun funktie hadden behoren danwel minstens hadden kunnen weten dat het tijdstip vroeg of laat voor een probleem zou zorgen en sukkelaar 2 gaat er dan daadwerklijk een halszaak van maken.

Bravo kinderen, voor straf alle twee zonder Sesamstraat naar bed.

Als dit de zaken zijn waar het over gaat, count me out. Ik ga lekker in de zon zitten. Ik lees wel in de krant wie er gewonnen heeft.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

ravellie

Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:43

Nee is niet fatsoenlijk.
Gelukkig is het als imam zijnde wel fatsoenlijk om met spullen te smijten.
En de hele middag te hebben willen afstemmen op eigen afspraak

Goed begin idd

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:05

Sorry, maar imam of geen imam, weggaan tijdens zo'n plechtigheid heeft geen pas. Je vraagt iemand die daar nota bene zelf voor gekozen heeft (niemand verplicht je om je te laten naturaliseren tot Nederlander) om zijn onvoorwaardelijke loyaliteit aan zijn nieuwe vaderland uit te spreken, en dan is blijven tot na het volkslied teveel gevraagd? Het is met naturalisatie m.i. een kwestie van 'graag of niet', en dit lijkt toch behoorlijk op een gevalletje 'niet dus'.

En nee, dat heeft niets te maken met 'moslimpje pesten', maar met het feit dat vrijdag hier en bij de overheid gewoon een normale werkdag is. Als zondag een werkdag was geweest, dan was dat voor orthodoxe christenen die graag Nederlander willen worden ook geen geldig excuus geweest om dan maar weg te blijven.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:11

Maandag tot en met donderdag is voor de overheid ook een gewone werkdag, hoor. Of vrijdagochtend. Of vrijdag later op de middag (oh nee, dat neem ik terug... wel eens geprobeerd om een ministerie te bellen na vier uur 's middags?). Maar nee: die plechtigheid moet gepland worden tijdens het vrijdaggebed - zeg maar 10:00 uur op zondagochtend.

Nee, als je geen onderscheid wil maken naar religie (art. 1 Grondwet), dan is het niet zo'n gunstig gekozen moment. Dat kan echt handiger.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:17

Prrrr schreef:
Nee, als je geen onderscheid wil maken naar religie (art. 1 Grondwet), dan is het niet zo'n gunstig gekozen moment. Dat kan echt handiger.

Als je geen onderscheid wilt maken naar religie, dan zou je het tijdstip dus ook van geen enkele religie moeten laten afhangen. Religie, welke dan ook, zou geen factor moeten zijn in het plannen van overheidsagenda's. 'Jamaarendechristenendan?' Die hebben het voordeel dat ze hier tijdenlang in de meerderheid zijn geweest en nog steeds vuistdiep in alle overheden zitten, maar eigenlijk zouden die net zomin een factor moeten zijn.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Karl66

Berichten: 29718
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:29

oomens schreef:
Sorry, maar imam of geen imam, weggaan tijdens zo'n plechtigheid heeft geen pas. Je vraagt iemand die daar nota bene zelf voor gekozen heeft (niemand verplicht je om je te laten naturaliseren tot Nederlander) om zijn onvoorwaardelijke loyaliteit aan zijn nieuwe vaderland uit te spreken, en dan is blijven tot na het volkslied teveel gevraagd? Het is met naturalisatie m.i. een kwestie van 'graag of niet', en dit lijkt toch behoorlijk op een gevalletje 'niet dus'.

En nee, dat heeft niets te maken met 'moslimpje pesten', maar met het feit dat vrijdag hier en bij de overheid gewoon een normale werkdag is. Als zondag een werkdag was geweest, dan was dat voor orthodoxe christenen die graag Nederlander willen worden ook geen geldig excuus geweest om dan maar weg te blijven.


Natuurlijk is dat gewoon moslimpje pesten en even stoer doen in de hoop wat stemmen te trekken. Maar dan heb ik liever dat hij stoer doet op het moment dat het wel zin heeft.

Schuur_

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:34

Er kunnen 10.000 redenen zijn waarom ze dit zetten op vrijdagmiddag. Naar hoe ik ambtenaren ken is dit lekker makkelijk, van 12u tot 15u een 'ceremonie' dus weinig werk en dan nog een uurtje uitbuiken van de uitgedeelde stroopwafels.

Of oeps, nu ben ik discriminerend naar ambtenaars toe...

Deze hele discussie heeft geen zin, mensen die zo star in hun opvattingen zitten en meteen roepen dat die jongen uit de OP moet opzouten hebben geen behoefte aan andere invalhoeken. Zoals ik eerder heb gemeld zou die jongen ook geen ronde verder raken in de sollicitatieprocedure. Dit komt niet omdat die mij geen hand wilt geven maar omdat hij mijn mannelijke collega wél een hand geeft. Zeker bij zo een gevoelig onderwerp waarvan hij duidelijk weet dat het verkeerd kan overkomen had hij de moeite kunnen doen om een gepaste begroeting voor gesprekpartners te kunnen uitdenken ipv gewoon sorry te zeggen dat hij geen hand geeft aan vrouwen.
Dat getuigt mi van weinig inlevingsvermogen.

Ik zit voor mijn werk regelmatig op kantoor in de UK en de US en ik vermoed dat ik hier en daar ook al flink, onbewust, enkele sociale regels heb overtreden. Ik ben er trouwens continu mee bezig om te kijken hoe dingen hier gedaan worden en vraag aan collega's wat de gebruiken zijn en dan hebben we hier met zijn allen nog een 'Westerse' cultuur.

Ik kan me dus indenken dat als iemand is opgebracht in een Arabische cultuur (ja ook als ze in Nederland geboren en getogen zijn kunnen ze nog een arabische achtergrond hebben) en dan ineens gedropt wordt in de Westerse cultuur --> denk aan: enkel arabische familie, in een arabische buurt met een arabische supermarkt, naar een islamitische school,... dat dit een zeer moeilijke overgang is om te slikken en er fouten worden gemaakt. En dat mag, het getuigt alleen niet van goodwill als die fouten stug herhaald blijven worden en er geen oor naar is in hoe zich wel te conformeren in de Westerse cultuur.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:40

Ik heb intussen heel wat moslims met verschillende migratieachtergronden ontmoet, maar op de een of andere manier nog niemand die me geen hand wilde geven. Ik vraag me af hoeveel dat er er eigenlijk zijn. Want ook voor moslims is dat geen handen geven niet per se gebruikelijk.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:39

Toevallig vandaag met een collega die moslim is over dit topic gesproken. Hij gaf een facepalm toen hij hoorde dat de man in de OP geen hand gaf aan vrouwen. 1 van de domste gebruiken waar je hier in Nederland aan vast kan houden naar zijn mening. Vooral omdat de hele lading die er daar omheen hangt hier gewoon echt niet aanwezig is. Toevallig ook nog even met hem gesproken over orders aannemen van vrouwen, hij reageerde met "hebben de mannen die dat niet willen/kunnen geen moeder ;p " vond het een hele rake opmerking. En tuurlijk zijn er gezinnen waar het gezag van de moeder door de mannelijke gezinsleden o.l.v. de vader ondermijnt wordt. Maar de meeste mannen hebben toch ook naar hun moeder moeten luisteren 8-)

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Tiggs

Berichten: 7502
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:00

enzino schreef:
Tiggs schreef:
Hebben jullie (als vrouw) niet ook meegemaakt dat een man je een slap handje gaf en je amper aankeek bij het voorstellen? Dat is toch (ook) geen respect tonen? Om nog maar niet te spreken van de mensen die denken dat je de secretaresse bent oid, tot je begint te praten en je toch wel erg veel blijkt te weten over jouw vakgebied. En de pay gap die er nog steeds is in onze westerse wereld?

Een slap handje heb ik (als man) ook vaak genoeg gehad. Veel mensen hebben nooit geleerd hoe ze zich voor moeten stellen.

Ligt daar ook je volgende probleem niet? In meetings stap ik op mensen af, geef ze een hand, zeg mijn naam en vertel mijn rol/positie. Ik neem aan dat als jij dat ook doet niemand aannames maakt over je werkbeschrijving.

De pay gap ken ik niet, de pay gap mythe wel.

Aangezien al je punten op man/vrouw lijken te slaan ipv gedragsregels rondom geloof en aanpassen aan een andere cultuur kan ik je het lopende feminisme topic aanraden.


Ik heb het denk ik een beetje verkeerd omschreven :D
Ik bedoelde te zeggen dat deze jongen wél respect toont, in tegenstelling tot mensen die dus niet eens de moeite nemen om je aan te kijken. Dat ze het niet geleerd hebben, snap ik nooit zo goed. Maar ja, er schijnen ook mensen te zijn die niet met mes en vork kunnen eten.
Overigens heb ik inmiddels aardig wat jaren werkervaring en weet ik goed hoe ik overkom (en hoe je daar voor zorgt ;) )

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Loretta
Berichten: 8666
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:44

Amable schreef:
Toevallig vandaag met een collega die moslim is over dit topic gesproken. Hij gaf een facepalm toen hij hoorde dat de man in de OP geen hand gaf aan vrouwen. 1 van de domste gebruiken waar je hier in Nederland aan vast kan houden naar zijn mening. Vooral omdat de hele lading die er daar omheen hangt hier gewoon echt niet aanwezig is. Toevallig ook nog even met hem gesproken over orders aannemen van vrouwen, hij reageerde met "hebben de mannen die dat niet willen/kunnen geen moeder ;p " vond het een hele rake opmerking. En tuurlijk zijn er gezinnen waar het gezag van de moeder door de mannelijke gezinsleden o.l.v. de vader ondermijnt wordt. Maar de meeste mannen hebben toch ook naar hun moeder moeten luisteren 8-)



En zo is jet met alle geloven je hebt in alle geloven extreem strenge stromingen. De mensen die heel streng in welke religie dan ook zijn maken het voor zichzelf niet makkelijk en zijn ook vaak lastig om mee om te gaan.

Schuur_

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-08-05

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:32

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180507_03501346

Vandaag dit in het nieuws in Belgie en moest aan dit topic denken. Feit dat de schepen dit op Twitter plaatst vind ik ongepast en haatzaaiend. Zeker in een stad zoals Mechelen waar moslims algemeen vertegenwoordigd zijn.

Dit is imo anders dan bij een sollicitatiegesprek. Het is een trouw, die mensen betalen geld om een papiertje mee te krijgen dat ze bij elkaar horen. Wat maakt het dan uit dat de dame de schepen geen hand wil/mag geven? Vooral het feit dat hij zegt dat als het aan hem ligt, het koppel niet trouwt zolang zij weigert hem een hand te geven. Vervangen door iemand anders die wat soepeler is zal dus ook niet lukken.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 13:53

Schuur_ schreef:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180507_03501346

Vandaag dit in het nieuws in Belgie en moest aan dit topic denken. Feit dat de schepen dit op Twitter plaatst vind ik ongepast en haatzaaiend. Zeker in een stad zoals Mechelen waar moslims algemeen vertegenwoordigd zijn.

Dit is imo anders dan bij een sollicitatiegesprek. Het is een trouw, die mensen betalen geld om een papiertje mee te krijgen dat ze bij elkaar horen. Wat maakt het dan uit dat de dame de schepen geen hand wil/mag geven? Vooral het feit dat hij zegt dat als het aan hem ligt, het koppel niet trouwt zolang zij weigert hem een hand te geven. Vervangen door iemand anders die wat soepeler is zal dus ook niet lukken.

Hmm, die betaald die bepaald wordt het dan?
Wat het uitmaakt dat de dame geen hand wil geven? Omdat het gebruikelijk, goede gewoonte en cultuur is om handen te schudden? En dat doe je niet alleen om je voor te stellen (zoals bij de sollicitatie), maar ook om een afspraak te bevestigen (bijvoorbeeld trouwen) of iemand te feliciteren (met zijn/haar huwelijk bijvoorbeeld).
Ik speculeer maar wat hoor.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Facebook, Googlebot, Jorex, Kidde, NadjaNadja, sasja0705 en 9 bezoekers