Geen 4 mei voor mij.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Geen 4 mei voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 12:51

Omdat ik benieuwd ben naar de mening van bokkers.

https://www.ad.nl/binnenland/oproep-tot ... ~a466bcaf/

Ik weet niet of ik een tekst van facebook mag kopieeren hierheen, maar mocht je hun beweegredenen willen lezen moet je even de evenementpagina "stop herdenking oorlogsmidadigers" opzoeken. Dit is een evenement vanuit de organistatie "Geen 4 mei voor mij". (Mocht je geen facebook hebben wil ik het best doorsturen. Als ik het mag overnemen van Facebook naar hier, wil ik dat ook best doen, maar zolang ik dat niet zeker weet doe ik het liever niet.)

Ze roepen mensen op om 4 mei om 8 een een lawaaimanifestatie te houden op de Dam in Amsterdam.

Wat vind bokt hier van?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: iedereen die de dodenherdenking doelbewust verstoord kan voor mijn part verhuizen naar een ander land :wave:
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 27-04-18 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Geen 4 mei voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:52

Belachelijk. Protesteren is prima maar doe dat lekker op een ander moment, iets met respect...

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:53

Asociaal, echt. Hier krijg je geen respect mee in ieder geval.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:53

Te achterlijk voor woorden! Als zij geen 4 mei willen vieren om wat voor reden dan ook, prima maar ga geen lawaai maken voor de mensen die het wel willen herdenken!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Geen 4 mei voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:55

Zeer ongepast

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:55

Dat het überhaupt in je hoofd op komt om zoiets te gaan organiseren, laat staan 4 mei om 8u.... Sneue lui.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:55

Volgens mij mag een ieder gewoon herdenken wat die wil, heeft het voor een ieder een eigen betekenis en een ieder heeft zijn eigen gedachtes tijdens die stilte.

Wat mij betreft herdenk je op dat moment alle oorlogsslachtoffers aan welke kant dan ook.

Ik vind het zeer respectloos om zo'n moment als een stel brulapen te willen verstoren :n
Ik snap de insteek, maar niet op deze manier :n

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Re: Geen 4 mei voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:57

Als je het niet met 4 mei eens bent, helemaal prima, maar om dan doelbewust tijdens de herdenking lawaai te gaan maken, op de Dam nog wel, vind ik ronduit belachelijk.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 12:58

Wat een onzin! Dit doe je gewoon niet.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:00

>;) Ergens niet aan mee willen doen of ergens tegen zijn is ieders recht. Wat ik dan niet snap is dat er gelijk de vrijheid van de mensen die dat wel willen doen wordt ontnomen.

Wil je tegengeluid geven, ga dan of ergens in de middle of nowhere staan schreeuwen, of doe het net op een ander tijdstip. Maar ga niet bij andere mensen die wel willen herdenken gaan zieken. Dat is niet opkomen voor je eigen mening, maar ten koste van anderen zeuren om aandacht.

Zelf herdenk ik wel trouwens, ik vind het belangrijk om even stil te staan en na te denken. Maar ik vind ook dat mensen het recht hebben om niet mee te doen. Maar ik zie dan wel graag dat beide kanten respect voor elkaar kunnen opbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:03

Mensen die dit soort dingen bedenken wakkeren racisme juist aan.
Hoe verzin je het

Van mij mag er verschrikkelijk zwaar opgetreden worden als 4 mei wordt verstoord, dat is echt een grens overschrijden

Mensen hebben het recht om te demonstreren maar ook het recht om te herdenken op 4 mei, dus dat demonstreren doen ze maar een andere keer :(:)

Eelmo

Berichten: 2930
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:06

pmarena schreef:
Ik snap de insteek, maar niet op deze manier :n


Ik snap de insteek totaal niet. De organisatie probeert al jaren om duidelijk te maken dat 4 mei tegenwoordig veel meer is dan alleen een herdenking van de 2e wereldoorlog. (Wat overigens ook op fel protest stuitte van de oudere generaties.) Ik vind het echt van de zotte dat de 4 mei herdenking nu ook ineens rasistisch zou zijn. Het is steeds meer een herdenking voor oorlogsslachtoffers, ongeacht welke kant ze gevallen zijn of in welke oorlog.

Dit is absoluut het meest onzinnige protest ooit.

Lynnepinny

Berichten: 2701
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Geen 4 mei voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:10

Volgensmij heb ik hier echt wat gemist.. hoe is de dodenherdenking racistisch?

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:12

Lynnepinny schreef:
Volgensmij heb ik hier echt wat gemist.. hoe is de dodenherdenking racistisch?

Dit was ook mijn gedachte...
Ik ga denk ik naar een eiland verhuizen ofzo. Alles wat in dit land gebeurt is racistisch, met welke intentie dan ook |o.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Geen 4 mei voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:13

Ongelooflijk dat mensen dat willen verstoren.. ik word er echt heel boos om.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:14

Buitengewoon respectloos.

Ik snap mensen die zoiets bedenken niet... echt niet.

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:15

Tegenwoordig is vrijwel alles racistisch.. vind dit erg ongepast en respectloos. :\

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Geen 4 mei voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:18

Gadverdamme, wat ontzettend egoïstisch.. Lawaai maken om 8 uur op 4 mei? Hebben die lui dan geen heel klein beetje respect ergens zitten.

Lynnepinny

Berichten: 2701
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:19

Ik heb het even opgezocht, en blijkbaar is dat racistische aangezien Indonesische slachtoffers niet worden herdacht. Ik snap het wel, maar zelfs de Federatie voor Indische Nederlanders vindt de actie een schande. :+

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:20

Dit is een grap toch? Dit doe je toch niet! Hoe haal je het in je hoofd.

Aidenn

Berichten: 457
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:34

Dat ze dit van plan zijn is eén ding maar dat hier ook daadwerkelijk tijd en geld aan wordt besteed vind ik nog veel zorgelijker.

Laat de politie maar keihard optreden tegen dit soort idioten.

Respect blijkbaar ook weer eens ver te zoeken.

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:53

Ik dacht altijd dat het ging om het herdenken van alle oorlogsslachtoffers dus ik snapte ook niet wat er racistisch aan was.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Geen 4 mei voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:56

Ik doe er ook niet aan, maar het moedwillig verstoren is gewoonweg respectloos.

Hard optreden zal wel niet kunnen, we hebben in dit land immers (gelukkig) het recht te protesteren. In dit geval wel minder ideaal moet ik zeggen, verwacht dat ze ze ergens anders heen sturen net als met de intocht in december.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:58

Azmay schreef:
Ik doe er ook niet aan, maar het moedwillig verstoren is gewoonweg respectloos.

Hard optreden zal wel niet kunnen, we hebben in dit land immers (gelukkig) het recht te protesteren. In dit geval wel minder ideaal moet ik zeggen, verwacht dat ze ze ergens anders heen sturen net als met de intocht in december.


Protesten moet je aanvragen en ze hebben hier geen vergunning voor gekregen. Al ze dus alsnog protesteren kunnen ze wel degelijk worden opgepakt.

BigOne
Berichten: 38235
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:58

Het word tijd dat diegenen die 4 Mei niet respecteren eens heel goed bij zichzelf nadenken hoe het kan dat ze deze waanzinnige acties zelfs maar kunnen bedenken. Broekies, net uit de luiers en maar schoppen. En sorry dat ik het zeg, zo langzamer hand altijd gekleurd. Ze snappen niet dat er een hele dikke rekening betaald is zodat zij nu hun onzin kunnen uitkramen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 27-04-18 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt