Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-18 20:54

https://nos.nl/artikel/2222216-sponsor- ... e-oud.html

Hier wordt ik zo boos om.
De schaatsvrouw met de meeste titels ooit, aan de wieg gestaan van vernieuwing in de sport - en nog steeds presterend op het hoogste niveau, wordt zo aan de kant geschoven.
Dat zullen ze bij bijvoorbeeld een Sven Kramer nooit doen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.


marietta
Berichten: 159
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: breda

Re: Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:08

Mee eens. Dank voor t opmerkzaam maken

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:10

Ja, echt idioot dit!

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 00:55

senna21 schreef:
Dat zullen ze bij bijvoorbeeld een Sven Kramer nooit doen.

Ben je boos omdat ze door de sponsor aan de kant is geschoven, of omdat dit gebeurt omdat ze vrouw is?

Ik kan me begrijpen dat je mogelijk fan van haar bent, of dat je de manier waarop niet netjes vind voor iemand die een hoop voor een sport heeft gedaan, maar waarom moet er een vergelijking gemaakt worden met Sven Kramer?

Wil je een feministische discussie (misschien dit topic: [NM] Meer mensen bezig met feminisme? ) of een discussie over sponsoren in het schaatsen en/of Ireen zelf?

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 01:01

enzino schreef:
senna21 schreef:
Dat zullen ze bij bijvoorbeeld een Sven Kramer nooit doen.

Ben je boos omdat ze door de sponsor aan de kant is geschoven, of omdat dit gebeurt omdat ze vrouw is?

Ik kan me begrijpen dat je mogelijk fan van haar bent, of dat je de manier waarop niet netjes vind voor iemand die een hoop voor een sport heeft gedaan, maar waarom moet er een vergelijking gemaakt worden met Sven Kramer?

Wil je een feministische discussie (misschien dit topic: [NM] Meer mensen bezig met feminisme? ) of een discussie over sponsoren in het schaatsen en/of Ireen zelf?


Omdat Sven vergelijkbare leeftijd heeft geloof ik? Favoriet van de mannen. Irene favoriet bij de vrouwen.

Sven verdient vele malen meer dan Ireen.

De vergelijking Sven/Irene wordt vaker gemaakt hoor. Niet zo heel vreemd

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 01:05

Als ik veel geld in iemand zou steken zou ik een beetje willen weten waar ik aan toe ben. Ik vind haar niet zo handig in haar communicatie over hoe lang ze nog door wil :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 03:21

Maartje1990 schreef:
De vergelijking Sven/Irene wordt vaker gemaakt hoor. Niet zo heel vreemd

Misschien niet heel vreemd, maar mijn vraag is dus waarom OP deze vergelijking maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 04:29

Citaat:
Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?


https://nos.nl/artikel/2222247-tijssen- ... -plan.html

"Er zijn aannames gemaakt dat ik haar te oud vind, dan komen er kleine barstjes in de samenwerking." (Tijssen)

Nog veel onduidelijkheid dus waarom ze aan de kant is geschoven.
Misschien wat te vroeg om conclusies te trekken over wanneer je te oud bent als sportvrouw?

daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 05:51

Ik vind het ook belachelijk.
Ben je de beste schaatster, nog geen maand geleden je zelf nog bewezen en kan je opzoek naar een nieuwe sponser.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:07

Ik las het net in de krant. Heel zuur, en erg oneerlijk, gezien de staat van dienst en de prestaties van Ireen Wüst dit seizoen. Hoezo te oud? Claudia Pechstein schaatst nog op haar 46e. Ik snap de vergelijking wel met Kramer. Die zit qua sponsoring al jaren op rozen, terwijl Wüst er keer op keer voor heeft moeten vechten. Kijk je naar hun prestaties door de jaren heen, dan zijn die vergelijkbaar. Ik schat de prestaties van Wüst eigenlijk nog wat hoger in dan die van Kramer. Zij had vaak met sterkere concurrenten te maken. Toont zich bij verlies m.i. ook sportiever dan Kramer - zie het afgelopen WK. Sympathiek mens, ongetwijfeld een role model voor veel jonge atleten. Dus waarom dan toch een afhakende sponsor? Mag je daar niet voorzichtig uit opmaken dat voor sponsors mannelijke atleten blijkbaar langer houdbaar/bankable zijn dan hun vrouwelijke collega's? En mag je dan stellen dat dit onterecht is, zonder direct verwezen te worden naar de discussie over feminisme?

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Kinke

Berichten: 20475
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:24

zo is het helaas in het schaatswereldje. Damesteams hebben het vele malen moeilijker om sponsoren te vinden, terwijl damesteams veel goedkoper zijn. Is in het marathonschaatsen precies zo.Blijkbaar vindt men de prestaties van de mannen indrukwekkender oid.

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:29

Is toch ook zo bij bijvoorbeeld, voetbal, tennis etc?

Mwar voor Ireen erg sneu en onverdient om op deze manier opzij gezet te worden.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:57

Ireen is een topper, en verdient het om een prachtige sponsor te krijgen voor de komende jaren dat ze nog wil blijven schaatsen.

Maar volgens mij heeft ze aangegeven dat ze nog een jaar of 2 door wil. Ik kan de me dan wel voorstellen dat een sponsor, die veel geld gaat investeren, kiest voor een langere termijn. Je moet er als sponsor ook wel wat aan hebben natuurlijk.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:06

Askja schreef:
Ik las het net in de krant. Heel zuur, en erg oneerlijk, gezien de staat van dienst en de prestaties van Ireen Wüst dit seizoen. Hoezo te oud? Claudia Pechstein schaatst nog op haar 46e. Ik snap de vergelijking wel met Kramer. Die zit qua sponsoring al jaren op rozen, terwijl Wüst er keer op keer voor heeft moeten vechten. Kijk je naar hun prestaties door de jaren heen, dan zijn die vergelijkbaar. Ik schat de prestaties van Wüst eigenlijk nog wat hoger in dan die van Kramer. Zij had vaak met sterkere concurrenten te maken. Toont zich bij verlies m.i. ook sportiever dan Kramer - zie het afgelopen WK. Sympathiek mens, ongetwijfeld een role model voor veel jonge atleten. Dus waarom dan toch een afhakende sponsor? Mag je daar niet voorzichtig uit opmaken dat voor sponsors mannelijke atleten blijkbaar langer houdbaar/bankable zijn dan hun vrouwelijke collega's? En mag je dan stellen dat dit onterecht is, zonder direct verwezen te worden naar de discussie over feminisme?


Sven Kramer niet sportief????? Dat mag je vinden maar ik vind hem een absolute topsporter(Ireen ook),
ja hij heeft gezegd dat de omstandigheden niet helemaal gelijk waren tijdens het WK en dat is een feit maar ik vind dat hij zijn "afgang" groots heeft gedragen en vind hem een fantastische sporter. En wees eerlijk, geen enkele topsporter kan tegen zijn/haar verlies anders word je nooit geen topper. En wat betreft het afhaken van de sponsor bij Ireen, denk dat het niets met leeftijd maar alles met financien te maken heeft.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Popstra
Berichten: 13609
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Als dertigjarige ben je een bejaarde sportvrouw....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:02

Wilde net zeggen, in de prof voetballerij ben je ook (ver) voor je 40e wel zo een beetje uit gerangeerd.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:08

Profvoetballerij en schaatsen vergelijken ... iets met appels en peren, in meerdere opzichten.

Ik zeg niet dat Kramer niet sportief is. Bijv. het wisselincident heeft hij destijds heel sportief opgevat. Maar ik vind Wüst collegialer richting concurrenten. Dat maakt niet uit, het zegt niets over de sporter Kramer. Het geeft Wüst i.m.o. gewoon iets meer gunfactor, ook omdat Kramer over het algemeen veel meer aandacht heeft gekregen dan zij, en dat vind ik persoonlijk onterecht.

Overigens Bigone, jouw laatste opmerking is wel heel erg een open deur: uiteraard gaat het om geld. Maar het gaat hier vooral om de vraag voor wie een sponsor meer geld over heeft.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-18 13:15

Anoeska schreef:
Ireen is een topper, en verdient het om een prachtige sponsor te krijgen voor de komende jaren dat ze nog wil blijven schaatsen.

Maar volgens mij heeft ze aangegeven dat ze nog een jaar of 2 door wil. Ik kan de me dan wel voorstellen dat een sponsor, die veel geld gaat investeren, kiest voor een langere termijn. Je moet er als sponsor ook wel wat aan hebben natuurlijk.


Sven zegt hetzelfde. Dus dat kan het verschil niet zijn.
Mogelijk speelt er op de achtergrond wat anders mee, maar het blijft frappant hoe het verschil in waardering m/v steeds weer zo'n grote rol speelt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:40

senna21 schreef:
Sven zegt hetzelfde. Dus dat kan het verschil niet zijn.

Maar Sven heeft toch een andere sponsor?
Dat is dus appels met peren vergelijken.

senna21 schreef:
Mogelijk speelt er op de achtergrond wat anders mee,

Zie de link die ik gaf; het lijkt vooral gebrek aan communicatie te zijn samengaande met een breuk met haar trainer.


senna21 schreef:
maar het blijft frappant hoe het verschil in waardering m/v steeds weer zo'n grote rol speelt.

Dat verschil heb je anders niet "bewezen" hier, je neemt aan dat dat het verschil maakt tussen haar en Sven maar ik zie daar eigenlijk geen bewijs voor aangezien ze verschillende sponsoren hebben en twee volledig verschillende personen zijn (steekproef van n=2 ? )

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:51

Ik vind dit vooral heel zielig klinken. Het maakt je niet aantrekkelijk voor andere sponsors.
Je kan dit wel denken, maar dat hoeft je dan nog niet te openbaren in de pers.
Ik houd hier niet van. Soms moet je gewoon incasseren.

Die mensen van dat bedrijf hebben je in het verleden bijgestaan, jij hebt hen vooruit geholpen, de overeenkomst is blijkbaar afgelopen, het staat dat bedrijf vrij om andere plannen te maken. Punt.
Als iedereen zich aan de afspraak heeft gehouden, dan moet je achteraf niet negatief gaan doen in de pers. Dan is het gewoon klaar. Ze heeft geen basis om te klagen.

BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:10

Boras schreef:
Ik vind dit vooral heel zielig klinken. Het maakt je niet aantrekkelijk voor andere sponsors.
Je kan dit wel denken, maar dat hoeft je dan nog niet te openbaren in de pers.
Ik houd hier niet van. Soms moet je gewoon incasseren.

Die mensen van dat bedrijf hebben je in het verleden bijgestaan, jij hebt hen vooruit geholpen, de overeenkomst is blijkbaar afgelopen, het staat dat bedrijf vrij om andere plannen te maken. Punt.
Als iedereen zich aan de afspraak heeft gehouden, dan moet je achteraf niet negatief gaan doen in de pers. Dan is het gewoon klaar. Ze heeft geen basis om te klagen.

Ze klaagt niet, ze zegt dat ze de manier waarop vreemd vind. Sponsor zou stoppen en overweegt nu door te gaan en zelfs samen met twee andere sponsoren. Want ze vinden dat ze niets te vertellen hebben en er wel geld in stoppen. Ireen heeft de ploeg op poten gezet, eerste jaar alles zelf betaalt en gezorgd voor een sponsor, de ploeg is om Ireen heen gebouwd en logisch. Nu willen ze in één keer toch verder maar zonder Ireen. Wanneer je als sponsor netjes bent dan vertel je haar dat in een persoonlijk gesprek, zoveel respect komt haar wel toe.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:11

senna21 schreef:
Anoeska schreef:
Ireen is een topper, en verdient het om een prachtige sponsor te krijgen voor de komende jaren dat ze nog wil blijven schaatsen.

Maar volgens mij heeft ze aangegeven dat ze nog een jaar of 2 door wil. Ik kan de me dan wel voorstellen dat een sponsor, die veel geld gaat investeren, kiest voor een langere termijn. Je moet er als sponsor ook wel wat aan hebben natuurlijk.


Sven zegt hetzelfde. Dus dat kan het verschil niet zijn.
Mogelijk speelt er op de achtergrond wat anders mee, maar het blijft frappant hoe het verschil in waardering m/v steeds weer zo'n grote rol speelt.


Waarom kan dat het verschil niet zijn. Iedere sponsor mag toch zelf bedenken waar 'ie z'n geld aan uitgeeft. De sponsor van Sven is LottoJumbo, een hele andere partij dus. Dat het komt omdat ze een vrouw is, maak jij er nu zelf van. Ik ben helemaal voor gelijkwaardigheid, maar je kan ook doorslaan en overal het 'achterstellen' van de vrouw in zien.

Dat de sponsors horken zijn, die zo'n topper op zo'n botte manier afserveren, dat staat natuurlijk niet ter discussie. Maar volgens mij zijn er de afgelopen jaren ook zat mannen bot aan de kant gezet.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:38

bigone schreef:
Boras schreef:
Ik vind dit vooral heel zielig klinken. Het maakt je niet aantrekkelijk voor andere sponsors.
Je kan dit wel denken, maar dat hoeft je dan nog niet te openbaren in de pers.
Ik houd hier niet van. Soms moet je gewoon incasseren.

Die mensen van dat bedrijf hebben je in het verleden bijgestaan, jij hebt hen vooruit geholpen, de overeenkomst is blijkbaar afgelopen, het staat dat bedrijf vrij om andere plannen te maken. Punt.
Als iedereen zich aan de afspraak heeft gehouden, dan moet je achteraf niet negatief gaan doen in de pers. Dan is het gewoon klaar. Ze heeft geen basis om te klagen.

Ze klaagt niet, ze zegt dat ze de manier waarop vreemd vind. Sponsor zou stoppen en overweegt nu door te gaan en zelfs samen met twee andere sponsoren. Want ze vinden dat ze niets te vertellen hebben en er wel geld in stoppen. Ireen heeft de ploeg op poten gezet, eerste jaar alles zelf betaalt en gezorgd voor een sponsor, de ploeg is om Ireen heen gebouwd en logisch. Nu willen ze in één keer toch verder maar zonder Ireen. Wanneer je als sponsor netjes bent dan vertel je haar dat in een persoonlijk gesprek, zoveel respect komt haar wel toe.


Dat laatste ben ik met je eens.
Met de boze reactie van de ts ben ik het niet eens.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:58

senna21 schreef:
Anoeska schreef:
Ireen is een topper, en verdient het om een prachtige sponsor te krijgen voor de komende jaren dat ze nog wil blijven schaatsen.

Maar volgens mij heeft ze aangegeven dat ze nog een jaar of 2 door wil. Ik kan de me dan wel voorstellen dat een sponsor, die veel geld gaat investeren, kiest voor een langere termijn. Je moet er als sponsor ook wel wat aan hebben natuurlijk.


Sven zegt hetzelfde. Dus dat kan het verschil niet zijn.
Mogelijk speelt er op de achtergrond wat anders mee, maar het blijft frappant hoe het verschil in waardering m/v steeds weer zo'n grote rol speelt.


Huh? Hoezo verschil in waardering m/v? Sven schaatst niet eens voor JustLease dus die kunnen ze er ook niet uitknikkeren :?

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, ellen05, ikkedus, laura22, Miran, mooney, pluisje88, Poosje81, Traiectum en 4 bezoekers