Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Zouden jullie naar aanleiding van de commercial doneren?

Ja
17 (12%)
Nee
104 (77%)
Twijfel
14 (10%)

Totaal aantal stemmen: 135


lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 18:00

Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of ik dit juist plaats, zo niet mijn excuses. Ik zou heel graag de mening willen hebben van jullie over de nieuwe Commercial over Multiple Sclerose.

Er is onder de lotgenoten best veel ophef over en ik zou graag de mening willen hebben van buitenstaanders.

Ik heb ook even een poll toegvoegt ;)

Alvast bedankt!



Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110498
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:02

Waar gaat de ophef precies om?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Westhof

Berichten: 2893
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:02

De commercial zelf vind ik qua beelden "prima". Het is een heftige ziekte en dat mag wat mij betreft ook worden benadrukt. Het liedje vind ik overigens echt not done :n

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:04

Dat liedje kan net rechtstreeks uit een horror komen.. Vind t persoonlijk nogal ongepast..

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 18:04

@Cayenne ik wil dat graag nog niet vrijgeven omdat men dan een mening gaat vormen, wil graag een neutrale mening hebben.

LienC

Berichten: 983
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:05

Als buitenstaander vind ik dit wel een bizarre reclame. Het liedje icm de beelden is net een slechte horrorfilm. Kan nog niet helemaal verwoorden wat ik ervan vind, maar vind het niet zo passend en dan doel ik op de muziek. Heftige beelden passen denk ik wel bij deze ziekte en het goed om mensen daarvan bewust te maken.

MelanieB

Berichten: 25865
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:09

Nou dat muziekje erbij vind ik erg bizar, het is bijna uit-lacherig... Nou heb ik zelf een spierziekte en thank god niet zo erg als MS maar ik snap wel dat hier ophef over komt van ms patienten.
De beelden zijn goed, het muziekje is echt naar vind ik..

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Re: Jullie mening over de nieuwe MS commercial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:16

Mmm ik begrijp het als er over de muziek ophef is (zie aan de beelden niks vreemds buiten dat ze heftig zijn maar dat is de ziekte ook), want het is inderdaad bijna horror-ig, maar toch als ik naar mezelf kijk; ik kijk tijdens reclames nooit bewust naar de tv, ben altijd met iets anders bezig en ik denk dat ik door het geluid in het begin gevolgd door hoe het liedje wordt ingezet wel op zou kijken en dat ik de reclame dan wel zou zien, wat er wellicht voor zorgt dat ik doneer, want anders had ik de reclame denk ik nooit gezien. Kan dat ook met een ander liedje bereik worden? Ja misschien wel.

Annick75

Berichten: 1780
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:17

Ik zal nog even wachten met het onderbouwen, omdat TS een neutraal beeld van de meningen wil hebben, maar ik ben een van de ms'ers die het geen geweldig filmpje vindt.

@MelanieB, ik weet niet welke spierziekte je hebt, maar waarom zou die minder erg zijn dan MS? Ik vraag me dan namelijk, zonder verwijten te willen maken hoor(!), welk beeld je bij MS hebt. En waar baseer je dat op? Echt puur interesse/nieuwsgierigheid.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:18

Hmm ik weet niet wat ik er van vind...

Het liedje vind ik Not Done...

Maar de beelden vind ik, vanuit mijn MS- ervaring, een beetje overdreven...

Mijn moeder heeft MS... al sinds haar 21e, ik was toen nog een baby, maar bij haar gaat het met stapjes.

In het filmpje is alles zo abrupt.
Zeg maar dag en poef daar ligt meneer... nee zo snel gaat het nou ook weer niet...

Langzaamaan kan mijn moeder steeds minder, maar het is niet zo dat ze ineens iets niet meer kan...

Die beelden mogen van mij wel wat genuanceerder... ik ken meer mensen met MS maar dat gaat niet op deze manier...

Mijn moeder wordt dit jaar 46, hoe oud ze gaat worden... who knows... wij hopen ook nog altijd op een geneesmiddel... MS is en blijft een rottig iets...

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Telpeva

Berichten: 14610
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:19

Ik vind het liedje misselijkmakend. Het deuntje stoorde mij al, waardoor ik hem een 2e keer heb gekeken met het geluid harder zodat ik de tekst ook kon horen. Sadistisch bijna zeg bah

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:21

Als je de reclame zonder geluid kijkt is ie best goed (behalve dat de beelden in de garage niet kloppen, maar dat is muggenziften :+ ). Ik ga mee met bovenstaande reacties: de heftige beelden mogen zeker, de boodschap vind ik ook niet gek, maar dat muziekje is alleen maar guur (idd soort slechte horror) en doet in mijn ogen gigantisch afbreuk aan het doel van de reclame.

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 18:22

@Annick75 dankjewel ;)
@Nientsje ik ga er niet te diep op in omdat ik de meningen neutraal wil houden maar er zijn verschillende vormen van ms van mild naar erg agressief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:23

Zowel met als zonder geluid vind ik het filmpje compleet de plank misslaan. Dit is een mislukt intro voor een goedkope horror film. Niet om het grote publiek bewust te maken van MS. Ik snap best dat degenen die met MS moeten leven hier ophef over maken. Misselijkmakend.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:24

@Lovely82, dat snap ik en dat weet ik :) heb zelf uitgebreid mijn onderzoeken gedaan over dit onderwerp. Mijn moeder heeft gelukkig ook niet de ergste vorm (ze zit wat in het midden).

Maar ook zonder de kennis die ik heb, weet ik niet zo goed wat ik van de beelden moet vinden.

Ik weet wel dat het liedje wel anders mag :+

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:25

nou ik kan me heel goed voorstellen dat hier ophef over is ontstaan, want wat een meer dan ongepast liedje is er onder gezet zeg.
Echt zo fout en dan ook nog eens met een einde die klinkt alsof de ms patient er zelf voor kiest om uiteindelijk eerder te overlijden dan iemand zonder ms.
Met de beelden zelf is niets mis (al gaat uiteraard in het echt de functies langzaam achteruit); het is tenslotte een heftige ziekte, zeker in de latere stadia van de ziekte(en al helemaal als je een agressieve vorm van ms hebt). Maar dat liedje is wel zo gigantisch fout; je moet toch eigenlijk wel een koude rotzak zijn om zo'n liedje uit te kiezen.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 14-01-18 18:35, in het totaal 2 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:27

Krijg er echt naar gevoel van.
Ik snap dat MS heftig kan worden maar dit filmpje slaat de plank flink mis.

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:27

Ik neem de reclame door het liefdje eigenlijk al niet meer serieus. MS is echt een klote ziekte, en dat mogen ze van mij best laten zien, maar dat liedje, sorry hoor!

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:31

Dat liedje is wel het ergste. Verschrikkelijk. Ook de tekst , soort muziek.

En poef weg loopfunctie of zicht klopt ook niet dat gaat langzaam.

Slaat wat mij betreft de plank wat mis.

The end

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:32

Ik vraag me af wie zoiets bedenkt en wat die dacht te bereiken.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Annick75

Berichten: 1780
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:34

eclair98 schreef:
Ik neem de reclame door het liefdje eigenlijk al niet meer serieus. MS is echt een klote ziekte, en dat mogen ze van mij best laten zien, maar dat liedje, sorry hoor!


Grinnik, met in mijn achterhoofd de wetenschap dat de grote meerderheid van de MS'ers vrouw is, vind ik het meer een k*ut ziekte :D . Hoewel het voor de mannen dan wel weer klote is dat als zij MS krijgen, het vaak met een heftiger verloop is dan bij veel van de dames.

Christiene, op zich kan het best voorkomen dat 's avonds gezond naar bed gaat en de volgende dag bij het opstaan ineens naast je bed ligt, alleen gebeurt dat echt niet enorm vaak. Een oogzenuwontsteking aan beide ogen, komt volgens mij ook zelden voor, maar kan wel zorgen voor blindheid of (flink) verminderd zicht aan het aangedane oog.

De meningen over het deuntje, deel ik in elk geval met iedereen.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:38

Ik zie de conmercial nu voor het eerst, komt wel heel hard binnen, |(
Keihard vind ik em, zo hard dat het zeker prikkelt verder te gaan zoeken en lezen over MS, ik vind de commercial erg knap gemaakt in de zin dat je er niet omheen kan.
Het zet zeker aan om te doneren om je vraag te beantwoorden.

Gnome
Berichten: 8432
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:40

Hobbyhorse schreef:
Ik zie de conmercial nu voor het eerst, komt wel heel hard binnen, |(
Keihard vind ik em, zo hard dat het zeker prikkelt verder te gaan zoeken en lezen over MS, ik vind de commercial erg knap gemaakt in de zin dat je er niet omheen kan.
Het zet zeker aan om te doneren om je vraag te beantwoorden.


Dit. Werkte gelijk kippenvel en tranen op. Juist ook door de combinatie met het liedje. Ik vind m erg sterk.

janouk
Blogger

Berichten: 17819
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:40

Als het doel van het filmpje is, dat mensen gaan praten en zich informeren over MS, dan werkt het.

Maar ik vind het een onsmakelijk nare "commercial", weinig respectvol. Zowel de beelden als de muk.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:41

Ok day liedje wordt de ster van mijn komende nachtmerries... typisch een reclame om maatschappelijke dialoog te starten door t als "horrorfilm" af te beelden. Begrijp dat ze willen shocken, maar ik vind t té, dat t smakeloos wordt. Nee, geen fan, al begrijp ik wat ze willen zeggen en zet t je wel aan t denken. Hij werkt voor mij, absoluut, maar dat betekent niet dat ik er fan van ben.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Eskimo, Nathalie18x en 4 bezoekers