Nog een vermiste jongen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:35

Ja Ramon is gevonden..


Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: In het mooie Deventer♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:36


R.I.P Lieve Pluutel. Geniet maar heerlijk op de eeuwige pijnvrije en groene weide

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:37

Y;(

Anoniem

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:38

Sprakeloos Y;(

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:41

Jeetje.. toch heftig..
:(:)

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:42

Y;(

Johanna01

Berichten: 651
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:43

Verschrikkelijk.. en zo dichtbij. Heel veel sterkte voor de familie! Y;(

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:45

Stil van...

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:51

Potverdrie, naar begin van 2018.
Arme familie.
Was er trouwens al flink gedregd en gedoken in de prinsentuin? Is het een vijver? Ik ben totaal niet bekend daar.

Niet banketstaaf maar poetsen.

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 16:57

Ontzettend sneu maar ergens ook een afsluiting van zoveel onzekerheid voor de familie lijkt me.

De prinsentuin is doorlopend water, onderdeel van de Elfstedentocht route en verboden aan de grachtjes die Leeuwarden in gaan. Dokkumer Ee komt er op uit meende ik en dan loopt ie weer zuidelijker Leeuwarden uit.

"Een draver, is gaver" :D

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:08

sterkte voor alle betrokkenen
Afbeelding

Leef: neem en geef!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:19

RianneH schreef:
Ontzettend sneu maar ergens ook een afsluiting van zoveel onzekerheid voor de familie lijkt me.

De prinsentuin is doorlopend water, onderdeel van de Elfstedentocht route en verboden aan de grachtjes die Leeuwarden in gaan. Dokkumer Ee komt er op uit meende ik en dan loopt ie weer zuidelijker Leeuwarden uit.


Klopt, stroming daar gaat richting Dokkumer Ee. Hij is een paar honderd meter gevonden van waar ik woon. Vind het een heel naar idee.

Sterkte voor de nabestaanden Y;(

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Babootje

Berichten: 26182
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:28

Ach arme jongen. Wat vreselijk voor de familie, maar dan nu is aan de onduidelijkheid een einde gekomen. Sterkte voor alle betrokkenen.

maessie

Berichten: 5738
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:45

Ik hoorde het vanmiddag ook al , van zijn nicht, een goede vriendin van mij. Gister nog met de familie een wensballon laten vliegen, en dan nu met dit nieuws het nieuwe jaar beginnen. De onzekerheid is nu dan weg, maar ook het laatste sprankje hoop.. Hoop dat ze nu duidelijkheid krijgen over wat er precies is gebeurd, en ze het in alle rust een plekje kunnen gaan geven..

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:48

Vreselijk dat het ergste scenario toch werkelijk gebeurt is, alle kleine beetjes hoop op leven die er nog waren verdwijnen. Hopelijk kan de familie het nu afsluiten. Het is vreselijk. Y;(

Wel ben ik 'blij' dat hij vandaag naar boven gekomen is. De nieuwjaarsduik zou worden gehouden in de prinsentuin vandaag, en ik moet er niet aan denken wat een paniek er onstaan zou zijn als hij hier tijdens naar boven zou komen drijven..

Vladimir (v. Optimist, Mv. Burggraaf)~verkocht
Sjouke fan 't Zand (Tije 401 x Jakob 302)
Ball Alley Boy, aka Baileys

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:52

Intens verdrietig dat hij is overleden, maar ook 'fijn' voor de familie dat ze niet meer in onzekerheid hoeven te zitten.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:31

Hannanas schreef:
Potverdrie, naar begin van 2018.
Arme familie.
Was er trouwens al flink gedregd en gedoken in de prinsentuin? Is het een vijver? Ik ben totaal niet bekend daar.

Nee, er is gezocht tot de noorderplantage/Vrouwenpoortsbrug voor zover ik weet. Wij hebben 500m de andere kant afgezocht. En bij de Kelders. Als je bedenkt dat de westersingel en dan willemskade vanaf de Harmonie tot aan het pannenkoekenschip (die brug daar) en de overkant ons de hele middag gekost heeft dan weet je hoeveel tijd het afzoeken kost. Op 2e kerstdag was er gezocht tot de Vrouwenpoortsbrug.
Wij hadden van Rijkswaterstaat potentiële stroomsnelheden en richtingen gehad en ook dat het wel eens wisselt. Het zoeken gebeurt in 0 zicht en 4 graden water. Onze veiligheid gaat voor (we hebben die 500m kade (beide kanten, dus 1000m in totaal) in 2 fasen afgezocht om eerst op te warmen.
Je kunt ook niet even altijd en zomaar duiken. Oudjaarsdag is gewoon niet slim. Nieuwjaarsdag wil ook niemand. Dan ga je weer een werkweek in en heb je evt. pas het weekend er op weer vrijwilligers. Vergeet niet dat voor elke duik toestemming geregeld moet worden. Wij moeten weten of en wanneer bruggen bediend worden, enz. Er moet ook iemand bij zijn die de evt. pers te woord kan staan zodat het niet een ongeleid zooitje wordt met speculaties en onzinverhalen. En wij melden in principe niet dat wij gaan zoeken. Rustig het werk doen. En stel hij wordt gevonden, dan moeten er forensische onderzoekers naar toe. Want een waterlijk wordt in eerste instantie behandeld als misdrijf. Dus ook die zouden oproepbaar moeten zijn.

Gelukkig kan het nu afgesloten worden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:54

Heel erg :( was er al bekend hoe het was gebeurt? Of gewoon in het water gevallen, vraag dit omdat zijn telefoon ergens anders lag.
Sterkte voor de omgeving :(

Naomie

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:04

Wat onwijs triest, zeker na de berichtgeving dat hij mogelijk gezien was in Drachten...

Ik las echter net op RTL nieuws dat een familielid hem heeft geïdentificeerd. Dat is natuurlijk heel erg algemeen, maar na een maand in het water ben je toch echt niet meer te identificeren aan de hand van je lichaam an sich?
Misschien wel een hele domme vraag hoor...

Jullie begrijpen vast wat ik bedoel.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:06

Janine1990 schreef:
Wat onwijs triest, zeker na de berichtgeving dat hij mogelijk gezien was in Drachten...

Ik las echter net op RTL nieuws dat een familielid hem heeft geïdentificeerd. Dat is natuurlijk heel erg algemeen, maar na een maand in het water ben je toch echt niet meer te identificeren aan de hand van je lichaam an sich?
Misschien wel een hele domme vraag hoor...

Jullie begrijpen vast wat ik bedoel.



Logische vraag hoor! Kan het me niet voorstellen daar ik het nooit zelf heb hoeven doen, maar het lijkt me verschrikkelijk.

Kan ook gebeuren aan de hand van hele kleine kenmerken, hoeft niet perse zijn gezicht oid te zijn. Bijvoorbeeld als hij ergens een opvallende moedervlek heeft of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door BlackShadowZ op 01-01-18 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Berichten: 36634
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:06

Klopt..daarnaast was zijn studentenkaart bij het lichaam gevonden.

Vreselijk verhaal.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

topsylover

Berichten: 5638
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:07

Nieuwsgierige vraag: Zouden ze na zo'n lange tijd in het water zijn bloedwaarden etc. nog kunnen onderzoeken? In verband met het GHB verhaal wat ook de ronde doet.
Ik hoop dat de familie antwoorden op veel vragen zullen krijgen met de vondst van het lichaam. Y;(

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Nog een vermiste jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:23

Ghb is geloof ik maar heel kort in het bloed te vinden.

Dacht dat het zijn tweeling broer was die in Drachten gezien was

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:47

Ach wat triest.
Hopelijk kan de familie en vrienden beginnen met het verwerken van zijn dood.

Ik zie veel vragen over hoe het gaat wanneer een lichaam in het water wordt gevonden. Laatst heb ik daar een indrukwekkende documentaire over gezien, waarin ze uitgebreid uitleggen hoe het zoeken van een 'waterlijk' in zijn werk gaat. Zoals Germie eerder al schreef, verbaasde het mij hoe enorm veel daar nog bij komt kijken.

Ook na de vondst, want dat begint de zoektocht naar de laatste feiten die de overledene nog aan de pathalogen kan vertellen. Is een heftige, maar interessante docu.

https://www.npo.nl/2doc/18-03-2014/VPWON_1185078

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:50

Fenia schreef:
Vreselijk dat het ergste scenario toch werkelijk gebeurt is, alle kleine beetjes hoop op leven die er nog waren verdwijnen. Hopelijk kan de familie het nu afsluiten. Het is vreselijk. Y;(

Wel ben ik 'blij' dat hij vandaag naar boven gekomen is. De nieuwjaarsduik zou worden gehouden in de prinsentuin vandaag, en ik moet er niet aan denken wat een paniek er onstaan zou zijn als hij hier tijdens naar boven zou komen drijven..



Wow daar zeg je inderdaad wat... vreselijk ook voor degene die hem gevonden heeft..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, Eelmo, esje01, kiki1976, Lijsken, Tieneke en 59 bezoekers