Amazone slaat demonstrant met zweep

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:19

mina_dero schreef:
ik vindt zeker dat je je paard mag verdedigen maar vindt dat ze wel heel erg aan der teugels zit te trekken


Er zitten 3 andere mensen aan haar teugels te trekken.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 07:26

Dit stelt nog weinig voor, eerlijk gezegd. Als je het nieuws omtrend de jachtsaboteurs volgt kom je heel veel van dit soort incidenten tegen, sommigen waar zelfs politici bij betrokken zijn (als jagers).

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:25

Citaat:
En waarom rijden ze niet lekker weg, ipv de confrontatie op te zoeken


Het is een lastig verhaal.. de jacht is daar toegestaan, dus de demonstranten moeten ergens anders demonstreren dan tijdens een jacht, lijkt me ..

Verder hoor ik een aantal keer "you're on private property", dat betekent dat de ruiters op eigen (prive) terrein zijn en de bivakmutsen daar niet mogen zijn.
Ik kan me voorstellen dat je dan misschien 'je eigen terrein' beschermt en het zat bent dat men steeds komt stoorzenderen

(al dan niet terecht, maar goed, protesten tegen goedgekeurde jacht moeten dan op een andere plek misschien)

En zo hard rijdt ze nou ook niet op die mensen in.. die mensen horen daar niet te zijn dus in theorie mag ze rijden waar ze wil. Als die lui niet opzij gaan, is dat ook een beetje hun eigen schuld :+

(waarmee ik niks zeg over jacht, want daar heb ik echt niks mee, dat mag van mij nu nog stoppen)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:26

Ik had exact hetzelfde gedaan.
Zelf ook al eens een zweep moeten ‘gebruiken’ met een vervelende wielrenner..

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 08:56

Ik heb de buurt herder een pets verkocht met de zweep omdat hij naar de benen van mijn pony hapte.Hij was zo weg.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:20

Onali schreef:
En een groep mannen met bivakmutsen op is absoluut niet dreigend bedoeld??

Vrouw gebruikt heel slim haar paard als dwangmiddel om aan de kant te gaan.

Precies.


Ze zullen echt heel netjes om gesprekje hebben willen komen met bivakmutsen op. :n
Ik geef haar groot gelijk als ze aan mijn paard zouden komen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:45

Ania schreef:
hele filmpje bekeken, ze is echt agressief, ze rijdt ze expres ondersteboven en komt zelfs in galop op de groep mensen af die van haar weglopen, ze rijd bewust op ze in!
Als iemand mijn paard zou vastpakken zou ik ook heel boos worden, maar deze amazone gaat net een stapje te ver.


Precies dit
Je ziet haar in het begin al het groepje mensen inrijden.
Ze is een tikkeltje agressief

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:00

Ik weet ook niet hoe ik zou reageren als iemand met zijn handen aan mijn paard komt, hoewel ik van harte hoop dat deze vrouw voor haar paard wat zachthandiger is als deze iets doet wat zij niet wil.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:10

Ik zou ook flink over de zeik raken als een stel bivakmutsen mijn privé terrein op komt. Ik zou me bedreigd voelen en waarschijnlijk ook niet netjes blijven.

Dit is gewoon net zo lang zieken tot iemand over de rooie gaat en dan gauw die laatste beelden op internet zetten.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:11

Gypsy schreef:
Dit is gewoon net zo lang zieken tot iemand over de rooie gaat en dan gauw die laatste beelden op internet zetten.



_/-\o_

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:47

tja lastig oordelen hier. Aan de ene kant begrijp ik wel waarom iemand op een gegeven moment het paard bij de teugels pakt; als iemand steeds mij aan de kant probeert te drijven met een paard en daarbij het liefst over mij heen lijkt te willen gaan, zou ik ook het paard beetpakken.
Dat gezegd hebbende; aan de andere kant heb ook ik vaak genoeg dit soort filmpjes op YouTube gezien en daar zie je iets te vaak de actievoerders over de grens gaan, dus dat de ruiters het op een gegeven moment het ook zat zijn kan ik me ook voorstellen.

Wat dat betreft ben ik het met de laatste zin van Gypsy eens; net zo lang uitdagen tot er iemand over de rooie gaat, hopen dat het flink escaleert (zoals in dit geval) en dan snel dat ene stukje online pleuren.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:58

Gypsy schreef:
Ik zou ook flink over de zeik raken als een stel bivakmutsen mijn privé terrein op komt. Ik zou me bedreigd voelen en waarschijnlijk ook niet netjes blijven.

Dit is gewoon net zo lang zieken tot iemand over de rooie gaat en dan gauw die laatste beelden op internet zetten.


Ik ken natuurlijk niet het hele verhaal, maar ga eigenlijk ook met bovenstaande mee. En dat staat los ervan wat ik vind van het wel of niet jagen.

Stel je maar eens voor dat je in een bepaald bos mag buitenrijden en een stel actievoerders met bivakmutsen komt elke keer (want dat verwacht ik wel van dergelijke actiegroepen) jouw buitenrit verzieken door in de weg te staan, omdat ze dus iets vinden van buitenrijden in het bos.

Durf te wedden dat velen die nu vinden dat de amazone overdreven reageert dan ook soortgelijk gedrag laten zien. Niet omdat de actievoerders niet mogen actievoeren... maar omdat ze jouw buitenrit elke keer verpesten.

Als iemand mijn teugel vast pakt dan kan hij ook klappen verwachten totdat hij loslaat...

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:14

Zoals ik het zie, mept ze tot hij weer los laat, niet er voor of er na.
Wat mij betreft dus zeer terecht.

Dat ze inrijdt op die mensen vind ik ook wat overdreven, ze probeert ze inderdaad met paard weg te drijven maar het is niet zo dat ze nergens heen kunnen, ze willen gewoon niet.

Ik persoonlijk had die bivakmutsen van hun hoofd getrokken en zelf een go pro camera bij gehad.
Dan heb je ze in beeld, eens zien of ze dan nog durven komen protesteren op eigen terrein.

Of dit soort protesteren nu nut heeft betwijffel ik.

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 11:47

Haha, beschamend!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:30

Voor de geïnteresseerden die de hele verhaal willen horen/lezen .....

".... On Saturday 18th November, Jane was out trail hunting (within the law) with her local hunt,on private land. Many masked hunt sabs came into the private field. The many horses that were also out for the day on a trail hunt jumped a substantial jump to leave the same field as the masked people.

When a young rider couldn’t make the jump, they then blocked the only remaining exist for the young rider and began to circle the rider.
Jane being the supportive, caring lady that she is cantered back so the younger rider was not alone with the masked intimidating people.

When one of the masked adults punched her horse. Jane tried her best to keep the intimidating masked people away from the young rider and asked them to get back to the road.

This is when a tall masked man grabbed her horses rein and pulled. Jane defended herself, her horse and a young rider.
She had been trapped in a field with a younger rider,horse that couldn’t make the jump and many masked people that were blocking the only other remaining exist.

This page is to show her the support that should be shown to a lady that showed no thought for herself when faced with the fear of aggressive, intimidating masked people. ...



De video die je krijgt te zien heeft stukken eruit, je krijgt de hele verhaal niet te zien, alleen de 'sensatie pers' stuk van de laffarden in bivak mutsen.

Ik ben tegen jacht! Maar als ...
1. vreemde mannen op PRIVATE land komen, en daar niet voor uitgenodigd zijn!, >;)
2. diezelfde mannen in bivak mutsen lopen, dus niet geidentificeerd willen worden ... dus kan je aannemen dat ze iets illegaal willen gaan doen!, 8)7
3. een dreiging vormen voor het veiligheid van een (bevriende) ruiter en paard :=
4. in feit deze ruiter gegijzeld houden door het uitgang te versperen :n
5. geweld plegen op het paard !!!!! -:(- -:(- -:(- -:(-
6. dan proberen de helpende ruiter te intimideren door haar paard vast te pakken !! -:(-
7. na verzoek door verschillende mensen !! om het terrein te verlaten, dit weigeren, en alsnog geweld te plegen aan personen en nog een keer op paard!

.... vindt ik het echt niet onbegrijpelijk dat emoties oververhit werden en de amazone zich en haar paard verdedigden door de 'aanvallen' zweepslagen aan te brengen.

Moet eerlijk toegeven dat als ik in haar positie was geweest dan hadden ze eerder de lijkenwagen kunnen oproepen!!!!

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:53

De reactie van de amazone kan ik wel begrijpen, maar ik vind het wel dat je gestraft moet worden als je iets doet wat niet mag. Het slaan met een zweep mag niet. Je hoort de consequenties te dragen van je acties. Die demonstranten zijn natuurlijk ook fout.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:57

Zelfverdediging mag gewoon hoor.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:17

bruintje123 schreef:
Zelfverdediging mag gewoon hoor.

Ik vind het nogal een verschil of je iemand afrost met een zweep, of jezelf verdedigt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:18

Als iemand je bedreigt met bivakmuts op en aan je paard trekt is dit niet zo'n rare verdediging hoor.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:50

Ik denk dat dat paard minder over houdt aan die demonstrant aan zijn teugels dan hoe zijn amazone haar sporen in zijn flanken trapt en in zijn mond zit te trekken en te zagen. Allemachtig wat een spoor en teugel/bit gebruik heeft die griet :n :=

Ik zou het ook niet op prijs stellen als iemand zomaar de teugels van mijn paard grijpt hoor, maar doe eens even rustig tegen dat dier...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:54

Dit veranderd al meteen een heel deel van mijn idee wat ik er gisteren van had.. Kan me nu erg voorstellen dat ze voor die jongen op komt.. Misschien wel handig als de nieuwsredactie niet zomaar klakkeloos alles hier op gooit dan en onrust veroorzaakt, terwijl het verhaal dus maar half was. Waardoor mensen verkeerd kunnen interpreteren.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:04

Peterina schreef:
Voor de geïnteresseerden die de hele verhaal willen horen/lezen *knip*

Ik zie maar de helft.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:17

Frummels schreef:
Ik denk dat dat paard minder over houdt aan die demonstrant aan zijn teugels dan hoe zijn amazone haar sporen in zijn flanken trapt en in zijn mond zit te trekken en te zagen. Allemachtig wat een spoor en teugel/bit gebruik heeft die griet :n :=

Ik zou het ook niet op prijs stellen als iemand zomaar de teugels van mijn paard grijpt hoor, maar doe eens even rustig tegen dat dier...


Nou precies dit. Ik heb medelijden met het paard. Beide partijen zijn fout en het paard lijdt eronder. -O-

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:42

De demonstranten hadden gewoon van het terrein moeten blijven. Ze zijn niet uitgenodigd en niet welkom. Dan moet je blij wezen dat je alleen wat meppen met de zweep krijgt als je je zo gedraagt.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Amazone slaat demonstrant met zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:46

Jullie zouden meer onderzoek moeten doen naar wat er zoal gebeurt tussen de jagers en de saboteurs. Met wat meer context zou je dit niet goedkeuren en ik heb het niet over dit incident alleen.