Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:39

aikon schreef:
Waarom ik het christendom aan haal? Omdat deze de mens heeft "onderwezen" dat blanken christenen superieur zijn over anders gekleurden/gelovigen. Dat wij blanken deze mensen mogen ge(mis)bruiken. En nog een hoop meer van dat soort onzin die nergens op gebaseerd is behalve anderen onderdrukken en hebberigheid in land en natuurlijke bronnen die geld opleveren.
Er zijn zoveel ideologieën en volkeren die hebben betoogd dat ze meer zijn dan anderen of die argumenten aanhaalden om anderen te mogen gebruiken. Slavernij van (buur)volken? Komt/kwam vrijwel wereldwijd voor.
Aanhangers van de eigen religie boven de inheemse, andersgelovende bevolking stellen? Kijk naar de positie van de Ainu in Japan, de Rohingya in Birma, de oorspronkelijke bevolking in Indonesië na de komst van de Islam...
Uit naam van de eigen religie naburige volken overvallen, gevangen nemen en offeren? Niet ongebruikelijk bij de Azteken (nota bene één van de zo geliefde 'native' culturen!).

Dus nee, dat is echt niet iets dat is voorbehouden aan christenen. Vrijwel ieder volk met een machtspositie en de mogelijkheid om die buiten de eigen oorspronkelijke grenzen te doen gelden, heeft zich er schuldig aan gemaakt.
Laatst bijgewerkt door oomens op 22-10-17 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:39

De tijd dat men in vele dingen de Humor er van inzag is voorbij. :j
Waar kan ik me klacht indienen? ik als Blondje voel me vaak beledigd. Zo wil ik de uitspraak: Dom Blondje verbieden, of: ze was zeker Blond? en: wat een Blonde actie.En ook geen bijnamen meer als Blonde Dolly,Witje, Witte. :)
Nee hoor,ze mogen zeggen wat ze willen,het doet geen pijn en ik weet dat het een bepaalde humor is. ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:46

gohya schreef:
De tijd dat men in vele dingen de Humor er van inzag is voorbij. :j
Waar kan ik me klacht indienen? ik als Blondje voel me vaak beledigd. Zo wil ik de uitspraak: Dom Blondje verbieden, of: ze was zeker Blond? en: wat een Blonde actie.En ook geen bijnamen meer als Blonde Dolly,Witje, Witte. :)
Nee hoor,ze mogen zeggen wat ze willen,het doet geen pijn en ik weet dat het een bepaalde humor is. ;)


Ik mag toch hopen dat jij niet serieus denkt dat dit een goede vergelijking is... 8)7

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:50

Fenrir schreef:
gohya schreef:
De tijd dat men in vele dingen de Humor er van inzag is voorbij. :j
Waar kan ik me klacht indienen? ik als Blondje voel me vaak beledigd. Zo wil ik de uitspraak: Dom Blondje verbieden, of: ze was zeker Blond? en: wat een Blonde actie.En ook geen bijnamen meer als Blonde Dolly,Witje, Witte. :)
Nee hoor,ze mogen zeggen wat ze willen,het doet geen pijn en ik weet dat het een bepaalde humor is. ;)


Ik mag toch hopen dat jij niet serieus denkt dat dit een goede vergelijking is... 8)7


Discrimineren is Beledigen ja.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:51

Klopt oomens. Maar de blanke christenen hebben zo veel land over de wereld ingepikt op grote schaal, tegen over de andere die het lokaal/landelijk of bij buurlanden hielden. De islam begint nu op grotere schaal het "na te doen".

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:57

aikon schreef:
De islam begint nu op grotere schaal het "na te doen".

Die hebben hun grootste uitbreidingen er ook al weer enige eeuwen op zitten. De invloed in Zuidoost-Azië is nu vooral nog beperkt tot Maleisië en delen van Indonesië, langs de kust van Oost-Afrika hebben ze veel invloed verloren toen de Europeanen daar begonnen te koloniseren, uit Spanje zijn ze sinds het begin van de grote ontdekkingsreizen weg, het Mongoolse rijk, waarvan (delen van) de elite later tot de Islam bekeerde, is ook alweer even verleden tijd...

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:59

Het is heel makkelijk om als blanke er maar een grap van te maken. "get a life" "hebben ze niks anders te doen" "wat een onzin" ... schaam me dan best een beetje voor 'mijn' ras. Ze hebben het zelfs nu enorm zwaar te voorduren, mensen maken er maar een grote grap van dat hun cultuur als kostuum word gebruikt. Ondertussen zelfs nu nog, ja NU nog de inheemse Amerikanen zichzelf niet mogen zijn, en hun land word vernietigd en gestolen. En daar hebben ze niks over te zeggen. Werkelijk walgelijk. Dus ja, ik heb daar ook problemen mee.

Drifter schreef:
Als je je bedenkt dat:
- er een enorm aantal Natives vermoord zijn,
- de rest in reservaten zijn gestopt, waar tot op de dag van vandaag nog land vanaf gepakt wordt,
- kinderen bij hun ouders weggehaald werden om in residential/boarding schools om "meer wit te worden", tot 1986,
- een gedeelte van die kinderen nog steeds geen benul hebben wie en waar hun familie is omdat de regering hun identiteitspapieren heeft verbrand of "zoekgemaakt",
- Natives nog steeds een van de groepen zijn waar iedereen overheen mag lopen zonder veel tegengeluid
En het bovenstaande allemaal voornamelijk door de cultuur die door het "cowboy" costuum wordt ingebeeld.

Kan ik me zo voorstellen dit dat bij sommige mensen toch wat gevoelig ligt.

Al ben ik er inderdaad voor om betere geschiedenislessen te geven en de dialoog op te zoeken in plaats van individuele kinderpartijtjes aan te vallen.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:59

Vreselijk dat er mensen zijn die zich gediscrimineerd voelen omwille van een verkleedfeestje. Ik kan hun gevoel heel goed begrijpen. Super dat ze dit gevoel nu durven uiten. Wat door westerse ogen een leuk feestje kan lijken, kan voor andere groepen mensen helemaal niet leuk zijn.

Wat er met de indianen is gebeurd is gewoonweg vreselijk. Hun land, het land van hun voorvaderen is hen afgenomen. Er rest hen nog enkele stukken reservaat. Zelfs daarmee kan niet respectvol omgegaan worden. Vreselijk gewoon. Ik weet niet of ik dit er bij mag kan halen maar bon.

https://www.trouw.nl/home/trump-blaast- ... ~ab733b77/

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:02

Die pijplijn is een groot schandalig project :( Ik heb de petitie toen ook getekend. Zo'n lange pijplijn dat gaat niet goed komen voor dat gebied en de bewoners. Wederom hebberigheid, macht en geld.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:05

oomens schreef:
aikon schreef:
De islam begint nu op grotere schaal het "na te doen".

Die hebben hun grootste uitbreidingen er ook al weer enige eeuwen op zitten. De invloed in Zuidoost-Azië is nu vooral nog beperkt tot Maleisië en delen van Indonesië, langs de kust van Oost-Afrika hebben ze veel invloed verloren toen de Europeanen daar begonnen te koloniseren, uit Spanje zijn ze sinds het begin van de grote ontdekkingsreizen weg, het Mongoolse rijk, waarvan (delen van) de elite later tot de Islam bekeerde, is ook alweer even verleden tijd...


Ook die waren toen wel gek op veel land :j En we krijgen dat nu terug op ons bord. Ergens niet verwonderlijk. Maar er van leren gaan de hoge heren niet. En de burgers zitten er mee opgescheept.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:26

aikon schreef:
Die pijplijn is een groot schandalig project :( Ik heb de petitie toen ook getekend. Zo'n lange pijplijn dat gaat niet goed komen voor dat gebied en de bewoners. Wederom hebberigheid, macht en geld.
Daarom, mensen die zeggen dat het geschiedenis is? Het is gewoonweg enorm actueel. De inheemse bevolking daar leeft nog steeds met de gevolgen en het wordt er precies niet beter op. Gewoon geen respect.

mysa

Berichten: 10467
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:52

Het is inderdaad geschiedenis die nagespeeld wordt. Maar ik heb als kind eindeloos cowboytje en indiaantje gespeeld zonder dat we ons bewust waren van die geschiedenis. Het was fantasie, een spel. En daarnaast wilde iedereen in ons clubje alleen maar indiaan zijn. Cowboy zijn vonden we maar niets...

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:57

Riel schreef:
Vreselijk dat er mensen zijn die zich gediscrimineerd voelen omwille van een verkleedfeestje. Ik kan hun gevoel heel goed begrijpen. Super dat ze dit gevoel nu durven uiten. Wat door westerse ogen een leuk feestje kan lijken, kan voor andere groepen mensen helemaal niet leuk zijn.

Wat er met de indianen is gebeurd is gewoonweg vreselijk. Hun land, het land van hun voorvaderen is hen afgenomen. Er rest hen nog enkele stukken reservaat. Zelfs daarmee kan niet respectvol omgegaan worden. Vreselijk gewoon. Ik weet niet of ik dit er bij mag kan halen maar bon.

https://www.trouw.nl/home/trump-blaast- ... ~ab733b77/

Het clubje dat aangifte heeft gedaan is en wil blijkbaar anoniem blijven, en hoezo zouden native Americans zich diep gekwetst voelen omdat hier in ons land een paar kleine kinderen cowboy en indiaan spelen. Ik vind het heel ver gezocht, net als die Amerikaanse dame in VN in New York die maar even vond dat Zwarte Piet niet meer mocht. Dan kunnen nog wel veel verder gaan, verbied het boogschieten op de olympische spelen ook maar direct want dat is toch ook voorbehouden tot bepaalde volkeren en paardrijden zonder zadel kan ook echt niet meer.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:41

oomens schreef:
Hoezo is het niet te begrijpen waarom een dergelijk document nog wordt aangehaald? Hoe anders kan de overheid in de VS aantonen dat zij soevereiniteit hebben en überhaupt uitspraken over eigendom kunnen doen? Ze hebben zich wel onafhankelijk verklaard van Engeland, maar dat geeft ze natuurlijk niet automatisch recht op gebieden als het moederland daar ook niet om de een of andere reden al recht op had. Dat recht, en dus de legitimiteit van de VS als wetgever, rechtspreker en grondeigenaar, wordt door dat document aan te halen onderbouwd.
Waarom? Waarom wordt zo'n oud stuk papier met een uitspraak van een Paus steeds weer afgestoft? Omdat er blijkbaar steeds weer groeperingen zijn die oude koeien uit de sloot halen en die nog steeds de legitimiteit van de Amerikaanse overheid in twijfel trekken.

Is het netjes wat daar gebeurde tijdens de kolonisatie? Nee, niet zo. Maar het is wel gebeurd en daar hebben wij en zij mee te dealen.
Denk je dat de Keltische inwoners van het Verenigd Koninkrijk nog aanspraak kunnen maken op hun hele eilanden omdat ze ooit door Angelen en Saksen en Normandiërs en Denen naar de onherbergzame uithoeken zijn verdreven? Nee, dat is gebeurd en daar hebben ze het maar mee te doen.



Omdat we al lang andere verdragen, afspraken en overeenkomsten hebben. Daar hebben we geen document uit 1493 voor nodig wat zegt dat je tenzijn je lid van de kerk bent geen land mag bezitten. Er zijn talloze afspraken gemaakt met de Natives over reservaten na de Doctrine of Discovery.
Maar de US regering vind het wel fijn op op het moment dat er een waardevolle grondstof onder een reservaat gevonden wordt, te kunnen zeggen "Ja we hadden wel afspraken maar de Doctrine of Discovery was er eerst, dus jammer voor jullie!" Op die manier kunnen ze nog steeds landje pikken.
Dan kun je naar de Native wijzen met "die stoffen het af" maar dat is dus victim blaming.

Op het moment dat er hier in nederland een stuk land verhuurd wordt en de eigenaar zegt "ok jij en je gezin moeten er morgen weg, ik wil er wat anders mee doen." dan kan dat niet zomaar, omdat we nieuwe afspraken hebben gemaakt. Maar in het geval van de US vallen ze dus terug op een eeuwenoud document om zoiets recht te praten.
Of stel dat je een stuk land erft, huis bouwt enz en de staat komt ineens met "ja maarruhh.. we hebben dat nodig dus zoek het maar uit, geen vergoeding, niets want kijk eens, papiertje uit 1493! Kun je wel zeggen dat het al 100 jaar in de familie is maar jouw overgrootvader was geen lid van de kerk dus toedeloe!"

Doordat het Vaticaan dat document nooit officieel terug getrokken heeft, is het dus volgens de US nog van kracht, ook al zijn er andere afspraken inmiddels.

Het Vaticaan heeft toegegeven dat dat document enorm veel leed heeft veroorzaakt, met een "zo was dat natuurlijk niet bedoeld!" excuus. Nu, honderden jaren later, zegt het Vaticaan "dat document heeft voor ons alleen historische waarde dus we hoeven het niet in te trekken. Dat sommige landen het nog gebruiken om over andere mensen heen te lopen, dat ligt aan hun, zo hebben wij dat nooit bedoeld."

Iedereen heeft zo zijn eigen excuus.. en ondertussen wordt er nog steeds met de Native gepingpongt.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:24

Drifter, bedankt voor je heldere uitleg mbt natives!

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:08

aikon schreef:
* Nikass hiermee doelde ik op dat het mijn jeugd niet verpest heeft om dat ik cowboytje en indiaantje speelde inclusief klappertjes pistolen en pijl en boog. Er werd gereageerd dat er mensen waren die in hun jeugd geen speelgoedwapens kregen en dat het een beter opvoeding was. Naar mijn bescheiden mening klopt dat niet. Kinderen van de plaatselijke dominee werden vredelievend opgevoed en waren de grootste etterbakken die je je kon bedenken. Op jonge leeftijd roken, jatten als de raven, knokken. Alles wat god verboden heeft passeerde de revue. Uiteraard uit het zicht van pa.


Dit is nergens gezegd. Wel heb ik gezegd dat het er niet om gaat of het JOUW jeugd verpest heeft. Het gaat erom wat het NU met desbetreffende bevolkingsgroep doet.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:31

Eén van mijn vroegste herinneringen is een optocht die wij deden met de kleuterschool... we gingen verkleed als cowboy en indiaantje.. allemaal kleutertjes.. hand in hand over straat.. we stonden zelfs in het dorpskrantje.. Prominent op de foto, verkleed als indianenvrouwtje.. ik was echt supertrots!!

Het doet mij verdriet dat er nu een smet op deze herinnering zit.... eigenlijk meer dan zou moeten..

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:05

Palmera schreef:
Drifter schreef:
- Natives nog steeds een van de groepen zijn waar iedereen overheen mag lopen zonder veel tegengeluid

Hetzelfde geldt voor vrouwen in vele culturen en landen. Is alles wat met vrouw zijn te maken heeft dan ook maar discriminatie?

Verder: alles wat je noemt is een smerige geschiedenis. Dat wil ik zeker niet afdoen als niks. Maar de hele mensheid bestaat uit smerige geschiedenissen. Ongeacht waar ter wereld, en tot op de dag van vandaag word alles dagelijks herhaald. In plaats van dat volwassen en intelligente mensen iets leren en de wereld verbeteren, gaan we oude koeien uit de sloot trekken. Kinderfeestjes vergallen. Ik denk niet dat dat de oplossing is voor de mensheid.


Nou, ik moet zeggen. Ik vind wel dat vrouw gediscrimineerd worden met carnaval. Ja dit klinkt stom, maar in de (volwassen) raad van elf zie je eigenlijk nooit vrouwen. Ik heb zelf eens gevraagd aan carnavalsbestuur van mijn dorp... nee dat mag niet! :oo het is dat ik 0,0 interesse heb om in de raad te gaan, maar ik vind dat toch best wel erg...

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:37

Nikass schreef:
aikon schreef:
* Nikass hiermee doelde ik op dat het mijn jeugd niet verpest heeft om dat ik cowboytje en indiaantje speelde inclusief klappertjes pistolen en pijl en boog. Er werd gereageerd dat er mensen waren die in hun jeugd geen speelgoedwapens kregen en dat het een beter opvoeding was. Naar mijn bescheiden mening klopt dat niet. Kinderen van de plaatselijke dominee werden vredelievend opgevoed en waren de grootste etterbakken die je je kon bedenken. Op jonge leeftijd roken, jatten als de raven, knokken. Alles wat god verboden heeft passeerde de revue. Uiteraard uit het zicht van pa.


Dit is nergens gezegd. Wel heb ik gezegd dat het er niet om gaat of het JOUW jeugd verpest heeft. Het gaat erom wat het NU met desbetreffende bevolkingsgroep doet.


Nikass schreef:
wij kregen vroeger thuis geen wapen- speelgoed en er werd geen oorlogje gespeeld en ook geen cowboy- indiaantje. Het is maar net hoe je je kinderen wil opvoeden. Een betere wereld begint bij jezelf.
Je hebt tegenwoordig dat spotje over roken: als we niet willen dat onze kinderen gaan roken, moeten we niet doen alsof roken normaal is. Dat is precies hetzelfde als met oorlogje spelen, wapen-speelgoed en "tradities" uit ons niet zo zuivere koloniale verleden. Leer je kind liever dat andere culturen een verrijking zijn, en leer van de fouten die in de geschiedenis zijn gemaakt.


Citaat:
Ik ben persoonlijk van mening dat opvoeding iets is wat je bewust doet, waarbij je goed nadenkt hoe je wil dat je kind opgroeit en wat je hem wil leren. Iedereen zal daar een andere invulling aan geven. Maar er niet over nadenken want ze worden vanzelf wel groot, zou mijn insteek niet zijn.
Ik vind het namelijk een belangrijke basis om later "goed" in het leven te staan.
Mijn moeder vond dit ook, en daarom heeft ze er bewust voor gekozen haar kinderen geen wapen- speelgoed te geven, en geen oorlogje te laten spelen.



Nope, :n staat nergens. Zo lees ik het anders wel.

Mysa maar is het wel de geschiedenis die na gespeeld word? Hoeveel kinderen zien nu nog voorbeelden van het stereo type cowboy vs indiaan? Er zijn toch echt erg weinig films en series op tv die dit nog laten zien. Heel anders dan in mijn jeugd. En dat het van ouders komt? Ik betwijfel het ver weg de meeste zijn te druk met van alles behalve hun kroost.

Ik ben western ruiter, rijd volledig als cowgirl : westernzadel met navajo pad er onder + westernhoofdstel, spijkerbroek, blouse, lange chaps, western laarsen, hoed, dikke buckle riem met native als afbeelding, sporen en met slecht weer lange waxjas. Geen lasso of holsters.

Ben ik dan ook stereo type cowboy die de negatieve geschiedenis na doet te koste van de native's?

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:15

Dan lees je niet goed wat ik zeg, althans, je trekt (de verkeerde) conclusies. Gebeurt vaak op bokt helaas.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:26

Ja helaas trok ik ze ook.. of de omschrijving is wat sturend in die richting. Geeft niet hoor. Gebeurt vaker op bokt ;)

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:47

Je kunt altijd om verduidelijking vragen als je het niet meteen begrijpt :)*

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:02

Wij begrijpen het wel, alleen staat het er anders dan hoe jij het schijnbaar bedoelt. Niet onze fout dat wij het zo lezen. Ik zie niet hoe ik het anders zou moeten/kunnen interpreteren.
Maar dat is vaker met schrift. Kijk alleen al naar de bijbel. Niet voor niets zijn er zoveel afsplitsingen.

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:03

Oké, ik ben de weg kwijt schijnbaar. Cowboy's en indianen feestje vergelijkbaar met Jodenvernietiging?

https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... inderfeest

Citaat:
De actiegroep vindt het racistisch en maakt zelfs een vergelijking met de Jodenvernietiging. „Een cowboys- en Indianenfeest is hetzelfde als een nazi's en Jodenfeest”, aldus de Grauwe Eeuw.

En
Citaat:
De Grauwe Eeuw wil erkenning. Op Facebook laten ze weten: „Wij zullen druk leggen op Gemeente Utrecht om de subsidiekraan dicht te draaien, zodat de inwoners van Utrecht niet betalen voor deze racistische organisatie. Wij zullen ook alle artiesten, financiers en partners van TivoliVredenburg onder druk zetten om hun samenwerking te stoppen.”


Ja, da's vooral de goede manier van aanpak 8)7

Voor dat gereageerd word van "ja maar, metro....." Het staat ook in de AD, bn de stem en nog wat kranten.

Een groep die de geschiedenis wel lijkt te willen uitwissen. :oo Wat een gasten.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:22

Het blijft natuurlijk lastig.. beide vallen toch onder genocide..

Alleen is het verkleden als nazi of als jood natuurlijk lang niet zo 'leuk' voor kinderen als die stoere indianen of cowboys.. Die worden beiden gezien als helden en zo spelen kinderen het ook..
Daarbij waren het niet zozeer de cowboys maar het amerikaanse leger en ook ziektes en slavernij..

Ik zie persoonlijk nooit feestjes waarbij men zich verkleed als Amerikaanse militair en cowboy..

Nog steeds vind ik het belachelijk hoor, begrijp me niet verkeerd!!
Laatst bijgewerkt door IMJ op 25-10-17 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt