Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:22

antje_vip schreef:
Weetje het is fout gegaan toen iemand de zwarte piet discussie serieus begon te nemen, zulke mensen moeten worden uitgelachen en heel snel het bureau uitgekickt worden. Ga maar ergens anders zielig doen :evaw: Vind het sowieso triest als je voor een "ik ben beledigd" naar de politie stapt. Get a life



Het blijft grappig hoe íeder ander land zwarte piet hartstikke racistisch vindt, behalve veel Nederlanders zelf. Dan zou je je toch langzaam moeten gaan beseffen dat het weldegelijk racistisch is... wat is er zo moeilijk aan zwarte piet een andere kleur maken? Iedereen blij. Er wordt hard geroepen "kom niet aan ons kinderfeest", maar die kinderen zullen er niet slechter van slapen als zwarte piet groen of blauw is.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:33

IMJ schreef:
Ik zie persoonlijk nooit feestjes waarbij men zich verkleed als Amerikaanse militair en cowboy..


Maar woon je dan in het buitenland? Want met carnaval oid heb ik dat wel gezien hoor :j

Ik vraag me trouwens af of het argument 'alleen NL heeft zwarte piet, en andere landen niet, dus dan moeten we toch snappen dat het niet kan' wel opgaat...

Volgens mij heeft NL wel meer dingen die andere landen niet hebben... en misschien ligt het in andere landen allemaal wel veel gevoeliger omdat we hier veel vrijer zijn, en daardoor misschien 'vergeten' zijn dat het jaren geleden gespeeld heeft. En zijn andere landen daar nog niet overheen.. Is het dus het gevolg van veel dingen die hier wel kunnen...

maar dat vroeg ik me af in de loop van deze discussie, ik weet niet of dat ook zo is...

maar als ik lees 'ja in dat en dat land doen ze het ook niet' dan denk ik wel: 'ja maar daar wil ik ook niet wonen want daar kunnen nog veel meer dingen niet'.

Overigens, de argumenten van die Grauwe Eeuw groepering... wie zijn dat dan echt??
T zou me niks verbazen als er ondertussen een groepje mensen is, die niet werken, maar zich van de ene actiegroep naar de andere verplaatsen, gewoon omdat het kan en ze verder niks doen..

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:34

Resistance schreef:
antje_vip schreef:
Weetje het is fout gegaan toen iemand de zwarte piet discussie serieus begon te nemen, zulke mensen moeten worden uitgelachen en heel snel het bureau uitgekickt worden. Ga maar ergens anders zielig doen :evaw: Vind het sowieso triest als je voor een "ik ben beledigd" naar de politie stapt. Get a life



Het blijft grappig hoe íeder ander land zwarte piet hartstikke racistisch vindt, behalve veel Nederlanders zelf. Dan zou je je toch langzaam moeten gaan beseffen dat het weldegelijk racistisch is... wat is er zo moeilijk aan zwarte piet een andere kleur maken? Iedereen blij. Er wordt hard geroepen "kom niet aan ons kinderfeest", maar die kinderen zullen er niet slechter van slapen als zwarte piet groen of blauw is.


Maar het verhaal erachter is helemaal niet racistisch.

De 'zwarte pieten' waren juist gered van de slavernij en kwamen in loon dienst. Dat is toch juist iets om te vieren of wat?

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:52

Dat is ook mijn mening. Cowboy's en indianen hebben elkaar nooit zoveel dwars gezeten als dat er graag voor gedaan word. De militairen waren en zijn een heel ander verhaal.

Resistance Iran niet :n En hun zwarte piet is ook nog eens beschermt ook. Hoe krom wil je het hebben?

Kijk maar eens bij een re-enactment van pioniers, lopen pioniers, militairen, cowboy's, cowgirls en ja wel indianen rond. Allemaal vredig bij elkaar zoals het zou moeten.

Als je wilt weten wie het zijn bezoek ze maar op FB. Daar hebben ze een pagina.
Ze vinden zelfs dat geen andere bevolking tipi's mogen gebruiken. Jammer maar helaas worden die dingen over de wereld wel gebruikt. Hoe ver wil je gaan? Deze gaan ver over de streep.

liedje89
Berichten: 7156
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:33

Resistance schreef:
Het blijft grappig hoe íeder ander land zwarte piet hartstikke racistisch vindt, behalve veel Nederlanders zelf. Dan zou je je toch langzaam moeten gaan beseffen dat het weldegelijk racistisch is... wat is er zo moeilijk aan zwarte piet een andere kleur maken? Iedereen blij. Er wordt hard geroepen "kom niet aan ons kinderfeest", maar die kinderen zullen er niet slechter van slapen als zwarte piet groen of blauw is.


Ik vermoed dat je daarmee westerse landen bedoeld. Als je werkelijk met de stroom van alle andere landen mee zou varen zou je denk ik eerder weer homo's in de gevangenis moeten gooien dan zwarte piet afschaffen? Naar mijn idee is je eigen cultuur en eigen bevolking dan toch gewoon het belangrijkst als je wil besluiten wat je in je eigen land wilt doen?

Ik vraag me altijd af in hoeverre je het feit dat bepaalde bevolkingsgroepen in het verleden een achterstand hebben opgelopen kwa maatschappelijke positie echt helpt door geen grapjes meer over ze te maken? Natuurlijk is het heel naar dat Natives door hun geschiedenis weinig macht, geld etc hebben om op te boksen tegen bijv een overheid of een bedrijf dat hun land wil hebben en dergelijke. Maar er zijn ook een boel mensen die zonder een dergelijke geschiedenis ook geen macht hebben in de maatschappij. Ik denk eerlijk gezegd niet perse dat het feit dat er karikaturen van een bevolkingsgroep worden gebruikt daar niet perse invloed op hebben, vooral niet als heel ver weg gebeurt door mensen die geen enkele politieke macht of invloed hebben op het land waar het gebeurt?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 25-10-17 11:39, in het totaal 2 keer bewerkt

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:35

Cer schreef:
IMJ schreef:
Ik zie persoonlijk nooit feestjes waarbij men zich verkleed als Amerikaanse militair en cowboy..


Maar woon je dan in het buitenland? Want met carnaval oid heb ik dat wel gezien hoor :j

.

Ik bedoelde amiraans militair em indiaan..sorry!

Maar bij carnaval loopt er natuurlijk veel meer dan dat, van koeien tot watjes, van struisvogels tot ministers.. Dus nee, die tel ik niet mee! :D
Laatst bijgewerkt door IMJ op 25-10-17 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:37

Ohh zo.. dus echt een themafeest bedoel je?
Er is een hele industrie die daarop draait :j en dat zijn niet alleen kinderfeestjes...

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:43

Cer schreef:
Ohh zo.. dus echt een themafeest bedoel je?
Er is een hele industrie die daarop draait :j en dat zijn niet alleen kinderfeestjes...

Op alleen indianen en militairen bedoel je? Of gaan we dan meer richting LARP? Die alles naspelen?

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:45

Citaat:
Op alleen indianen en militairen bedoel je? Of gaan we dan meer richting LARP? Die alles naspelen?

Oh nee joh ik lees verkeerd :') ik dacht Themafeest cowboy en indianen, maar jij zegt 'indianen en militairen' .. nee, dat heb ik idd nog nooit gezien ...

Volgens mij is dat ook wel het enige thema wat er dan is en wat niet zou kunnen..
of is er ook nog onderdrukking bij bijv een themafeest van 1001-nacht (iets met vrouwen en harems enzo?)

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:57

Aardige lui die van actie groep de grauwe eeuw :n Zeer tolerant ook :n En nee ze doen niet aan racisme :j

Citaat:
Op deze pagina heerst GEEN vrijheid van meningsuiting, racisten en andere onderdrukkers herkennen namelijk het verschil tussen een "mening" en bijv. racisme niet. Hier verkondigen wij een niet wit perspectief, wij zijn niet geïnteresseerd in jullie perspectief. Wij horen dezelfde verhalen al altijd en overal en guess what? Het is altijd hetzelfde verhaal. Jullie drogredenen zijn saai, uitgekauwd, en vooral erg simplistisch bekeken voor een volk waarvan de educatie het beste zou zijn en wat al meer dan vijfhonderd jaar andere volken wel even laat zien hoe het moet. Really? De meesten van jullie kennen het verschil tussen racisme en discriminatie niet eens. Begin daar eens mee voor je uberhaupt een letter schrijft over racisme, is ons advies.


Citaat:
Onze beheerders bepalen wat er op deze pagina past en wat niet en raciale agressie past hier dus niet. Jullie vinden dat misschien oneerlijk of laf of denken dat wij zo de "discussie" willen winnen of meer van dat soort onzin en denk dat maar vooral, nogmaals jouw perspectief interesseert ons niet.


Citaat:
Zolang witte mensen anderen hun culturen of huidskleuren als kostuum.blijven gebruiken zullen wij doorgaan. En jullie gejank maakt het alleen maar plezieriger voor ons.


Ben bang dat we meer van deze radicale groep gaan horen en zien. Ze nemen in ieder geval geen blad voor de mond. Vrijheid van meningsuiting ontkennen ze hard.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kids als Indiaan of cowboy...aangifte discriminatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:26

zielige club..