Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 23:28

xxCYNNxx schreef:
nou idd...lijkt de Palingoproer wel (oke oke; zonder de rellen etc dan) :+

Over rellen en ophef gesproken, waar blijft de zwartepietdiscussie dit jaar? Er liggen alweer bijna een maand kruidnoten in de winkels!

Schoentje, kerstmuts en [o]


Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 07:59

Ik denk dat het een complot is. Hema heeft de labeltjes uit de kinderkleding gehaald om mensen af te leiden van een pepernoten. Hoe langer het over roze en blauwe baby leggings gaat en wie ze wel/niet aan mag, hoe korter we de tijd hebben om over zwarte piet te discussiëren.

"God gave men both a penis and a brain, but unfortunately not enough blood supply to work both at the same time."

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:39

Over zwarte piet is dit jaar geen discussie. Er is al gemeld dat er roetveeg pieten komen.
Zonder discussie :+

Gelukkig maar, daar was ik helemaal klaar mee :7

En dat had Hema ook moeten doen. Gewoon aanpassen en geen hype van maken.

[o]

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:42

Nou ik was gisteren in de hema en er staat als aan duiding Kind boven de kleuren, maar de roze maillot die ik zocht hing bij de kousen tussen de meide sokken dus ach het is nog steeds in 2en gedeeld hoor en het hangt niet door elkaar heen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:17

Ik snap het hele probleem niet zo, koop gewoon lekker wat je wilt..

Mannen lopen toch ook al in roze boxershorts en overhemden? Nou ga lekker in een jurkje lopen als je dat wilt, kan mij dat nou schelen.

Nee nu gaan we voor dat handje vol mensen de hele boel omgooien..

Maar de Hema is slim, dit is gewoon 1 grote gratis reclame campagne..

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:39

Anoeska schreef:
Ik denk dat het een complot is. Hema heeft de labeltjes uit de kinderkleding gehaald om mensen af te leiden van een pepernoten. Hoe langer het over roze en blauwe baby leggings gaat en wie ze wel/niet aan mag, hoe korter we de tijd hebben om over zwarte piet te discussiëren.



2 vliegen in 1 klap dus :D Goede zet van de HEMA +:)+

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:48

Nieuwe slinger van de Hema :P :') :+


Afbeelding

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:56

bruintje123 schreef:
Nieuwe slinger van de Hema :P :') :+


[ Afbeelding ]



:D

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:58

bruintje123 schreef:
Nieuwe slinger van de Hema :P :') :+


[ Afbeelding ]


Ik vind dat oprecht een toffe slinger!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:24

Hij is wel blauw, wijst dat toch op een jongetje?? >;) :+

[o]

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:25

Nee want we wijzen geen kleuren meer toe aan genders O:)

Digitale portretten, mens en dier:
https://www.instagram.com/avh.art/
Alle du møter kjemper en kamp du ikke vet noen ting om. Vær snill. Alltid

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:17

Chasingmood schreef:
Nee want we wijzen geen kleuren meer toe aan genders O:)

Welles! Zeker als er geen bordjes, labeltjes of namen meer bij mogen moet je het toch ergens aan kunnen zien?

Schoentje, kerstmuts en [o]

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:57

oomens schreef:
Chasingmood schreef:
Nee want we wijzen geen kleuren meer toe aan genders O:)

Welles! Zeker als er geen bordjes, labeltjes of namen meer bij mogen moet je het toch ergens aan kunnen zien?


Oprechte vraag (tenzij je sarcastisch was), maar waarom zou je het moeten kunnen zien? Dat maakt toch verder eigenlijk niks uit?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:33

verootjoo schreef:
Hij is wel blauw, wijst dat toch op een jongetje?? >;) :+

Ik denk dat het wijst op de voorkeur voor kleur van de koper? :+

Daarnaast is het al eens gezegd, maar vroeger werd blauw aan meisjes toegeschreven omdat de heilige maagd Maria meestal wordt afgebeeld in een blauw gewaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:36

oomens schreef:
Chasingmood schreef:
Nee want we wijzen geen kleuren meer toe aan genders O:)

Welles! Zeker als er geen bordjes, labeltjes of namen meer bij mogen moet je het toch ergens aan kunnen zien?



Waarom moet dat? :+ Je ziet het toch aan hoe de persoon zelf eruit ziet? Zullen we dan ook maar gelijk voor vrouwen een rok gaan verplichten?

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:06

Kinderen (baby's) zijn zo unisex dat ik niet kan zien of het een jongen of meisje voor moet stellen


** Uiteraard zie je het verschil wel als ze bloot zijn, maar meestal zijn baby's in het openbaar gekleed

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:09

Qimm schreef:
Kinderen (baby's) zijn zo unisex dat ik niet kan zien of het een jongen of meisje voor moet stellen


** Uiteraard zie je het verschil wel als ze bloot zijn, maar meestal zijn baby's in het openbaar gekleed



Maar het gaat er toch om of de familie en vrienden weten of het een meisje of jongen is? Wat is de meerwaarde ervan dat jij dat van iedere baby in het openbaar weet?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:33

Resistance schreef:
Maar het gaat er toch om of de familie en vrienden weten of het een meisje of jongen is? Wat is de meerwaarde ervan dat jij dat van iedere baby in het openbaar weet?


Zodat we baby's meteen kunnen behandelen naar hun eigen sekse zodat we meteen goed duidelijk maken dat we totaal andere verwachtingen en eisen aan ze hebben. Meteen strikt scheiden dan wordt de wereld duidelijk van -O-

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:50

Evelijn schreef:
Resistance schreef:
Maar het gaat er toch om of de familie en vrienden weten of het een meisje of jongen is? Wat is de meerwaarde ervan dat jij dat van iedere baby in het openbaar weet?


Zodat we baby's meteen kunnen behandelen naar hun eigen sekse zodat we meteen goed duidelijk maken dat we totaal andere verwachtingen en eisen aan ze hebben. Meteen strikt scheiden dan wordt de wereld duidelijk van -O-



Ah, natuurlijk. Dat ik daar niet meteen aan dacht. :Y)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:16

Fenrir schreef:
Oprechte vraag (tenzij je sarcastisch was), maar waarom zou je het moeten kunnen zien? Dat maakt toch verder eigenlijk niks uit?

Nou ja, ik heb het al eerder uitgelegd, maar toen werd dat blijkbaar juist gezien als een reden waarom de HEMA dit zo doet :?
Ik vind het fijn als ik vooraf kan zien bij welke winkel/afdeling/rekken ik moet kijken en welke ik bij voorbaat al kan overslaan. Als dat niet meer duidelijk is door namen, bordjes en labels, dan moet dat maar overduidelijk aan de kleding zelf te zien zijn.
Kleding kopen is geen hobby, en ik ga niet voor mijn plezier álles doorspitten.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:22

oomens schreef:
Fenrir schreef:
Oprechte vraag (tenzij je sarcastisch was), maar waarom zou je het moeten kunnen zien? Dat maakt toch verder eigenlijk niks uit?

Nou ja, ik heb het al eerder uitgelegd, maar toen werd dat blijkbaar juist gezien als een reden waarom de HEMA dit zo doet :?
Ik vind het fijn als ik vooraf kan zien bij welke winkel/afdeling/rekken ik moet kijken en welke ik bij voorbaat al kan overslaan. Als dat niet meer duidelijk is door namen, bordjes en labels, dan moet dat maar overduidelijk aan de kleding zelf te zien zijn.
Kleding kopen is geen hobby, en ik ga niet voor mijn plezier álles doorspitten.

Heel eerlijk: ik let eigenlijk nooit op 'dames' en 'heren' bij de Hema, weet niet eens of dat er überhaupt staat. Als ik een panty zoek loop ik naar het rek met panty's, als ik een basic shirt nodig heb loop ik naar dat rek... En dat staat altijd wel ongeveer op dezelfde plaats. Dus je hoeft maar 1x te zoeken en daarna ben je altijd klaar :)* Tenzij ze de indeling van de winkel omgooien, wat volgens mij 1x is gebeurd in de 6 jaar dat ik in deze hema kom.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:24

little_birdy schreef:
Nee ik probeer aan te geven wat als straks alle kleding genderneutraal gaat worden want daar stevenen we op af met deze onzin.


Op en titel even aangepast .

En dit soort opvattingen zijn precies de reden waarom mensen zo bang zijn om uit de kast te komen als transgender/a-gender zijnde. Bahbah.

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:46

Resistance schreef:
Qimm schreef:
Kinderen (baby's) zijn zo unisex dat ik niet kan zien of het een jongen of meisje voor moet stellen


** Uiteraard zie je het verschil wel als ze bloot zijn, maar meestal zijn baby's in het openbaar gekleed



Maar het gaat er toch om of de familie en vrienden weten of het een meisje of jongen is? Wat is de meerwaarde ervan dat jij dat van iedere baby in het openbaar weet?


Het was alleen maar een reactie op 'je kunt toch aan mensen zien of het mannen/vrouwen zijn? Nee, dat kan bij baby's dus niet. (en dat kan me ook niets schelen)

** edit

En ook bij volwassenen is het lang niet altijd even duidelijk...

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Skyka
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:07

Het gaat toch alleen om het schrappen van de labeltjes?
In onze situatie wel prettig. Dochter wil alleen maar stoer en auto's. Vaak door de winkels als jongenskleding verkocht. Laatst had ze dus een stoere 'jongens' trui van de Hema aan. Ze werd daar op school over aangesproken door een ander kindje. Waarom ze die trui aan had, want volgens het meisje stond op het label jongens en dan mocht zij het dus niet aan...... :(

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:35

Skyka schreef:
Het gaat toch alleen om het schrappen van de labeltjes?
In onze situatie wel prettig. Dochter wil alleen maar stoer en auto's. Vaak door de winkels als jongenskleding verkocht. Laatst had ze dus een stoere 'jongens' trui van de Hema aan. Ze werd daar op school over aangesproken door een ander kindje. Waarom ze die trui aan had, want volgens het meisje stond op het label jongens en dan mocht zij het dus niet aan...... :(

Dit dus. Hoewel (spijtig genoeg voor jouw dochter) het nog wel even gaat duren voor dat er echt uit is (het aangesproken worden) kan ze nu in elk geval zeggen "nee hoor!" :) Lijkt me toch fijner.
Helaas vinden veel mensen dit onzin, te ver gaan voor een minimale hoeveelheid mensen, etc etc

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aard, bibstertje, DeEenhoorn, Pauline2cv en 22 bezoekers