Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Boete terecht?

Ja
59 (31%)
Nee
111 (60%)
Anders
15 (8%)

Totaal aantal stemmen: 185


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:08

https://www.vice.com/nl/article/yw3vmj/ ... oadlyfbned

Nou kende ik alleen de hoge bakken, dus dan is dit zelfs al makkelijker dan dat ik in mijn hoofd had.


Riddershow schreef:
Jennyj01 schreef:
Ik vind de boete terecht maar de opmerking van de rechter zwaar ongepast. Daarbij heeft de vrouw wel een punt. Er zijn veel minder openbare gelegenheden voor vrouwen dan voor mannen. Terwijl vrouwen een kleinere blaas hebben.


Hier ben ik het ook mee eens. Wet is wet en wildplassen mag niet. Dat had de rechter ook moeten zeggen en niet een opmerking moeten maken over het urinoir.

Al heb ik ooit gelezen dat als een vrouw vooroverbukt tijdens plassen dat ze in een rechte straal naar achter piest... maar ik heb het nog nooit uitgeprobeerd... Dan zou je wel in het urinoir pissen.

Maar ergens is het toch wel een beetje vreemd dat je als vrouw geen (openbare) gelegenheden hebt om te kunnen plassen. Het hoeft ook niet in dezelfde mate als de urinoirs. Maar als de gemeente het voor de heren regelt, dan vind ik dat ze ook iets moeten regelen voor de dames.

Dat wij ons maar wel moeten voorbereiden en van te voren alles tot op de seconde moeten uitzoeken zodat we niet buiten de deur hoeven te plassen en de heren het op elke hoek kunnen doen. Dat is toch een beetje gek, vind je niet?


Daar geloof ik helemaal niets van, alleen al omdat het er niet altijd onder druk uit komt dus dan loopt het gewoon langs je benen :')

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:14

Ik heb ook een probleem met mijn buik, en echt het is verschrikkelijk de voorzieningen voor vrouwen. Of ja, het gebrek daaraan.

Als ik ergens ben heb ik wel eens dat ik buikpijn krijg en dan moet ik, en wel NU. Meestal zijn er geen toiletten, als ze er al zijn staat er een enorme rij en is er geen toiletpapier. Het is tot nu toe altijd goed gegaan, maar niet van harte. Hierdoor durf en kan ik vaak niet weg, maar mijn wereld heel klein!

Ze moeten gewoon veel en veel meer openbare voorzieningen maken, of dat je ook gewoon in winkels gebruikt mag maken van het toilet. Zo veel mensen zullen dat niet doen en voor de mensen met problemen met het naar het toilet gaat wordt de wereld een stuk groter!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:19

SVRL schreef:
Wij maken vaak lange wandelingen in de natuur. Dan kom je uren lang niets tegen. Als ik dan moet, ga ik gewoon tussen de bosjes.
Ben trouwens ook al meerdere keren gewoon achter een wagen gaan zitten als midden in de nacht alles toe is.
Snap eigenlijk niet goed waarom men tegenwoordig zoveel herrie daarover maakt.

Wildplassen buiten de bebouwde kom is vaak niet strafbaar.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 10:20

Officieel wel helaas. Alle doen van behoefte buiten een toilet is wildplassen/poepen. Oo parkeerplaatsen langs de snelweg die ook buiten de bebouwde kom zijn is het strafbaar

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:23

Riddershow schreef:
...

Al heb ik ooit gelezen dat als een vrouw vooroverbukt tijdens plassen dat ze in een rechte straal naar achter piest...

..


Zet die mythe maar gauw uit je hoofd, dat is echt niet mogelijk.
1 zwaartekracht en de sterkte van de straal (dat gaat redelijk snel hard omlaag)

2 je kunt je bekken niet zover kantelen dat je voeten op de grond staan en je muts in aanvalshouding voor recht naar achteren staat zonder te knoeien.




een boete voor wildplassen is helaas pindakaas, maar in een urinoir plassen is knap lastig, zeker aangezien je daar vaak je broek ver voor omlaag moet doen als vrouw zijnde, en dit zowel op een mannen wc (verbazingwekkend) en publiekelijk niet gewaardeerd wordt.

dan zit je weer met andere boetes

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:28


Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:33

khirshanta schreef:
Riddershow schreef:
...

Al heb ik ooit gelezen dat als een vrouw vooroverbukt tijdens plassen dat ze in een rechte straal naar achter piest...

..


Zet die mythe maar gauw uit je hoofd, dat is echt niet mogelijk.
1 zwaartekracht en de sterkte van de straal (dat gaat redelijk snel hard omlaag)

2 je kunt je bekken niet zover kantelen dat je voeten op de grond staan en je muts in aanvalshouding voor recht naar achteren staat zonder te knoeien.



Dat ligt er natuurlijk ook aan met welke kracht je het eruit gooit, maar ja, dat is ook weer niet goed.

Daarnaast gaat het laatste restje nooit onder druk, dus het leek me niet erg waarschijnlijk.

Ik heb trouwens met koffie, als ik koffie drink dan moet ik best vaak naar het toilet (caffeïne he) En heb zelfs een periode gehad dat ik het niet redde als ik van mijn werk naar huis reed (uurtje) ook niet als ik van te voren nog naar het toilet ging. Ging dus standaard bij een benzinestation halverwege.

Ik snap trouwens ook wel dat café's je niet binnen laten na een bepaalde tijd. Je wil niet weten hoe hoog de boetes zijn voor cafe's voor het binnenlaten van klanten na een bepaald tijdstip. En die BOA gaat echt geen verschil maken tussen een hoog nodige toiletbezoeker en een verlate feestganger.

Al met al vind ik gewoon dat je als gemeente gelijke voorzieningen moet geven. En toiletpapier, dat kun je zelf meenemen (of setje doekjes oid ook evt voor de bril) maar een plek om even te zitten... die moet er wel zijn.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:35


belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:38

Machie schreef:
De boete is wel terecht, maar de uitspraak dat je moet pissen op een urinoir... Hoe dan?


Dit dus.
De uitspraak dat je als vrouw maar op wat voor manier in een urinoir moet plassen.
Krijg je met je broek op de enkels gelijk een boete voor schennispleginh.
Hygiene is ver te zoeken en mikken kan als vrouw echt niet op de hoogte van een urinoir. Die rechter is niet goed bij zijm verstand

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:38

Riddershow schreef:
mystery1980 schreef:
Ze had deze bij zich moeten hebben, denk dat ze dan geen probleem had gehad
https://www.aliexpress.com/item/4pcs-Po ... 0.0.Le9Fxg

leuk om dat te doen midden op straat...


Zie het verschil niet met wildplassen, dan sta je toch net zo, alleen laat je nu geen troep achter.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:39

Vooropgesteld: Belachelijk dat een rechter zegt dat een vrouw maar op een urinoir moet plassen. Inderdaad: hoe dan?

Mijn broertje heeft ook een overactieve blaas en op een autoritje naar onze ouders (1 uur), moet ik soms wel 2 keer stoppen zodat hij even bij een benzinestation kan plassen. Ik moet eerlijk bekennen dat het me soms irriteert en ik het ook niet begrijp. Zelf hoef ik namelijk niet zo vaak naar de wc en moet mezelf er ook echt aan herinneren dat ik moet gaan. Maar ik merk hoeveel het hem dwars zit en daarom houd ik er zeker rekening mee.

Ik vind ook dat het unfair is dat er voor mannen zoveel plasgelegenheid is en voor vrouwen niet, maar ik denk dat daar wel redenen voor zijn. Sowieso dat wildplassen bij mannen vaker voorkomt (wat anderen ook al noemden) en daardoor is denk ik het plaatsen van toiletten het waarschijnlijk niet waard. Het schoonmaken ervan is denk ik meer werk plus dat mensen zo'n dicht hokje ook voor andere dingen kunnen gaan gebruiken en mannen er wss ook op gaan zitten om te poepen bijvoorbeeld. Ik denk dat daardoor het voor een gemeente niet genoeg loont om op meer plekken openbare toiletten te plaatsen. Het kost veel en lost slechts een klein probleempje op voor een aantal vrouwen die dan waarschijnlijk nog op een vies toilet zitten. En daar zit t 'm denk ik ook een beetje in. De meeste vrouwen kunnen prima hun plas ophouden tot ze thuis zijn. Dus in hoeverre moet de stad compleet worden ingericht naar de behoeftes van een kleine groep mensen die ECHT een probleem met hun blaas hebben? Er zijn ook genoeg mensen die niet lang kunnen staan en er staan ook geen 100 bankjes op elk plein. Haalt niet weg hoor, dat het unfair is dat het probleem voor mannen wel opgelost wordt, dat vind ik ook. Maar we moeten ook wel realistisch blijven in wat we dan van een gemeente willen vragen, want ik denk echt dat als het voor hen rendabel is om openbare toiletten te plaatsen, ze het heus wel al gedaan hadden.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:41

mystery1980 schreef:
Ze had deze bij zich moeten hebben, denk dat ze dan geen probleem had gehad
https://www.aliexpress.com/item/4pcs-Po ... 0.0.Le9Fxg


Ja en dan hopen dat je niet meer moet dan het zakje aan kan.


Uitspraak van de rechter is typisch mannelijk. Ik hoop dat ze in hoger beroep gaat, ja de boete zal ze moeten betalen maar aandacht voor het onderwerp is heel goed.


En ja op stal of een enkele keer in het bos tijdens het rijden heb ik ook wildgeplast. Heb dan altijd zakdoeken/ wcpapier bij me en die doe ik daarna in een zakje om op stal weg te gooien. Ik laat het niet liggen in het bos.

Het loopt en rijdt gewoon beter met een droge doos :+

En ik hoop voor Ragdoll dat ze juist eens voelt hoe het is als je blaas niet meewerkt om wat voor reden dan ook.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:49

Normaliter heb ik geen calimero syndroom. Maar vind dus niet omdat het "lastig" is dat je het maar niet moet aanbieden. Ja ik ben met je eens dat er een grote kans is dat de toiletten vervuild zijn. Maar daar is als je hoge nood hebt, ook nog wel dat aan te doen (erboven hangen, hygiëne doekjes meenemen ed)

Daarnaast kun je ook wel creatiever zijn dan dat lijkt me. Misschien dat je dus bepaalde cafe’s of andere gelegenheden die tot een bepaald tijdstip open zijn kun aanwijzen voor “dames toilet”. Dat ze een paar cent mogen vragen en dames de gelegenheid mogen bieden om daar gebruik te maken van het toilet. En dus ook ontheffing krijgen op het binnenlaten van personen na een bepaalde tijdstip, met uiteraard alleen het doel gebruik maken van het toilet.

Dan hoef je niet eens dixi’s oid neer te zetten. Als dergelijke gelegenheden dicht zijn wordt het natuurlijk wel wat lastiger. Maar zo heb je denk ik wel het meeste afgedekt. En cafe’s zouden het misschien ook wel interessant vinden, want ondanks dat men alleen binnenkomt voor een toiletbezoek herinner/ken je het café waarschijnlijk wel (en/of reclame die er hangt) en is er dus een grote kans dat er ook nog wat te winnen valt.

Of een adverteerder vinden die het wil sponseren en natuurlijk zijn reclame er mag hangen/promoten.

Er zijn zoveel mogelijkheden, dus de rest zijn alleen maar excuusjes.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:11

De boete vind ik terecht , maar mag van mij wel omlaag, zo'n crime is het nu ook weer niet.
Om het argument dat de vrouw dan maar in een urinoir moet plassen, heb ik gelachen en dit bevestigd mijn beeld, dat rechters over weinig empathie beschikken.
Het heet nu mooi "wildplassen', maar het is natuurlijk gewoon plassen op straat. Sorry, maar ik vind dit niet kunnen! De dame in kwestie deed het heel netjes, maar de bezopen gasten doen het ook soms heel ongepast en voor de deur van een huis, of in de tuin van iemand.
Nu mag het niet en als je een boete krijgt kan je deze gewoon betalen. Zelf doe ik ook wel eens iets onderweg , in de natuur (buiten de bebouwde kom) omdat er geen wc voorhanden is. Daar staat dan geen boete op.
In de periode dat ik plasproblemen had, koos ik altijd een plasroute...zodat ik onderweg overal naar het toilet kon. Het was MIJN probleem. Wat een onzin, dat je een vrijbrief wil hebben, om overal maar op straat te plassen.

Ik hoop dat er meer openbare wc's bij komen. Maar ik hoop ook dat mensen zich wat meer inleven in de mensen die niet op straat plassen, dat het onnodig gaat stinken, als iedereen maar gaat plassen waar het niet hoort. Indien de rechter had toegegeven dat vrouwen dan maar wel in het openbaar mogen plassen, hadden we er een probleem bij gekregen!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:21

Riddershow schreef:
Normaliter heb ik geen calimero syndroom. Maar vind dus niet omdat het "lastig" is dat je het maar niet moet aanbieden. Ja ik ben met je eens dat er een grote kans is dat de toiletten vervuild zijn. Maar daar is als je hoge nood hebt, ook nog wel dat aan te doen (erboven hangen, hygiëne doekjes meenemen ed)

....


Ik haak dan alleen in op het gebruik van urinoirs dat lastig is, want dat is het heikele punt; daarover wil ik je een oprechte vraag stellen: hoe zie je dat voor je?

Als je het een keer geprobeerd hebt, kom je erachter dat je een urinoir niet kunt gebruiken zonder je broek op je enkels te hebben/een been uit je pijp. Dan heb je een ander soort boete aan je broek (die al dan niet op je enkels hangt) , buiten dat het niet echt prettig is; half naakt aangegaapt/gefilmd worden (want dat gebeurt gegarandeerd)

Niet aanvallend bedoeld, misschien zijn er handige urinoir-standjes die ik niet ken. Ik ben er (nog?) geen expert in :+

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:23

khirshanta schreef:
Riddershow schreef:
Normaliter heb ik geen calimero syndroom. Maar vind dus niet omdat het "lastig" is dat je het maar niet moet aanbieden. Ja ik ben met je eens dat er een grote kans is dat de toiletten vervuild zijn. Maar daar is als je hoge nood hebt, ook nog wel dat aan te doen (erboven hangen, hygiëne doekjes meenemen ed)

....


Ik haak dan alleen in op het gebruik van urinoirs dat lastig is, want dat is het heikele punt; daarover wil ik je een oprechte vraag stellen: hoe zie je dat voor je?

Als je het een keer geprobeerd hebt, kom je erachter dat je een urinoir niet kunt gebruiken zonder je broek op je enkels te hebben/een been uit je pijp. Dan heb je een ander soort boete aan je broek (die al dan niet op je enkels hangt) , buiten dat het niet echt prettig is; half naakt aangegaapt/gefilmd worden (want dat gebeurt gegarandeerd)

Niet aanvallend bedoeld, misschien zijn er handige urinoir-standjes die ik niet ken. Ik ben er (nog?) geen expert in :+


ik heb het erover dat het lastig is om damestoiletten te realiseren/lastig is om dit te doen zonder dat er andere mensen gebruik of misbruik van maken of schoon te maken oid.

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:40

Maar het is natuurlijk ook wel van de zotte dat de mannen zich zo misdragen hebben (in het verleden) dat zij extra urinoirs hebben gekregen & vrouwen geen toiletten want die hebben te weinig op straat geplast. Hoe krom is het om mannen de kans aan te bieden op een openbaar toilet te gaan, maar vrouwen de kans niet te geven? :? En dat alleen omdat vrouwen het teveel op proberen te houden. Hallo beloning voor slecht gedrag -O- Wildplassen = wildplassen, maar geef man/vrouw dan wel gelijke kansen een openbaar toilet te gebruiken. Dan kan je daarna iedereen een boete geven die te bedonderd was naar het toilet te lopen. Nu is helaas de situatie zodanig dat die toilet er niet altijd is.

En natuurlijk is de drempel voor mannen al veel lager om even een plasje te doen. Gulp open en gaan...
Als ik ga moet ik mijzelf toch een heel stuk meer ontbloten voor ik mijn behoefte kan doen. Alleen daarom zou een afgesloten openbare ruimte al fijn zijn. Niemand gaat als vrouw zijnde voor de lol op straat plassen, dan moet je heel nodig OF je bent standaard alle schaamte voorbij.

Hoop van harte dat ze een oplossing bedenken of extra toiletten plaatsen, ik betaal met liefde, neem wat viezigheid voor lief, alles voor een noodtoestand en wat privacy.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:42

Ontzettend raar dat vrouwen maar op een urinoir moeten. Dat is gewoon praktisch onmogelijk.
Inderdaad @_Yasmine_, het is gewoon unfair dat er veel meer plekken voor mannen zijn.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:45

Ragdollcat schreef:
Ja, boete is terecht!!
Wildplassen is wildplassen.


Gewoon niet zoveel gaan zuipen, 1 uur vóór de sluitingstijd en ga dan nog even naar de wc voor je weggaat.

Moet gewoon lukken hoor tot je thuis bent.

Of er moeten gewoon meer voorzieningen voor dames komen in het openbaar. Het is belachelijk en vooral absurd dat er meer mannelijke wc's zijn dan voor de vrouw

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:53

Denise schreef:
Op vakantie in het zuiden van Europa viel het me op dat er overal openbare toiletten zijn. Goed aangegeven, gratis en meestal proper. Dat zouden ze in ons land ook gewoon moeten invoeren in de grote steden.


Inderdaad! In het oosten van Europa ook trouwens. Wij hebben toch een aantal keer restaurantmedewerkers zwaar beledigd door te vragen of we naar het toilet mochten voor we door hadden dat er gewoon goede publieke voorzieningen voor zijn. Netjes schoon, papier aanwezig, soms zelfs gratis.

Op de treinstations in Nederland wordt het wel steeds beter al, maar die zullen 's nachts ook wel dicht zijn...

Anoniem

Re: Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:07

Ik vind het een absurd hoge boete voor het uiteindelijk toch echt moeten doen van je behoefte, plassen in dit geval. Het feit dat er dus midden in een stad als Amsterdam, het summum van het uitgaan en dus vooral zo veel mogelijk consumeren en uitgeven daar, er geen voorzieningen worden getroffen voor de vrouwen voor als alles gesloten is.

Zou bijna discriminatie roepen... :+

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:15

Dat had ze inderdaad beter kunnen noemen, dat is een magisch toverwoord in Nederland :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:19

bruintje123 schreef:
Dat had ze inderdaad beter kunnen noemen, dat is een magisch toverwoord in Nederland :)


:') ik bedoel maar...

Zizipicoleo

Berichten: 326
Geregistreerd: 25-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:41

Afbeelding

The Sweetest Thing... iemand? :')

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:32