Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Sclimpre schreef:RoyceMack schreef:En dat lukt niet met de hedendaagse beschikbare hulpmiddelen als een taststok, blindestok, geleidehond, vibratiearmbanden etc?
Ik vind iemand zeker niet autonoom als iemand volledige fysieke ondersteuning moet vragen aan een winkelmedewerker. vraag dan je familie mee dan is het gezellig en bekend. En dan nog vind ik het niet autonoom omdat je iemand erbij nodig hebt en dus niet zelfstandig en eigen regie in handen hebt.
Dat is nu wat ze waarschijnlijk net wil vermijden: telkens familie moeten lastigvallen om boodschappen te doen. Veel kans dat het dan regelmatig hetzelfde familielid is omdat de meeste mensen geen voorraadje familieleden-die-tijd-hebben ter beschikking hebben. Mevrouw is misschien de hele namiddag op stap voor verschillende boodschappen. Enkel bij Kruidvat zou er dan iemand pakweg 10 minuten met haar de winkel rond moeten gaan. Dan lijkt dit me toch de meer efficiente oplossing.
De hulp van familie kan ze dan in reserrve houden voor noodgevallen.
Kuggur schreef:Inderdaad, "discriminatie" is een term die inmiddels zo breed wordt toegepast dat hij zijn betekenis aan het verliezen is. En dat is geen goede zaak.
simodi schreef:Hoezo was er sprake van discriminatie? Kruidvat maakt juist helemaal geen uitzondering en sluit niemand buiten, ze biedt zelfs haar hulp aan met een oplossing!
Ik vind dat die klant in eerste plaats zelf moet zorgen dat zij iemand meeneemt om haar te begeleiden en anders moet overleggen met Kruidvat over de mogelijkheden en niet kan eisen dat zij een begeleidende verkoper krijgt. Ze had ook kunnen vragen of er een afspraak gemaakt kan worden voor een rustig moment waarop dat wel kan.
Ik ben van mening dat er in overleg altijd veel meer kan dan wanneer je eisen gaat stellen. Bovendien heeft de winkel ook een verantwoordelijkheid voor haar personeel en overige klanten en kan niet zomaar een medewerker a la minute vrijmaken voor dergelijke begeleiding. Erg jammer dat mevrouw daar geen enkel begrip voor kon opbrengen. Moet van 2 kanten komen, he.
Kahawa schreef:simodi schreef:Hoezo was er sprake van discriminatie? Kruidvat maakt juist helemaal geen uitzondering en sluit niemand buiten, ze biedt zelfs haar hulp aan met een oplossing!
Ik vind dat die klant in eerste plaats zelf moet zorgen dat zij iemand meeneemt om haar te begeleiden en anders moet overleggen met Kruidvat over de mogelijkheden en niet kan eisen dat zij een begeleidende verkoper krijgt. Ze had ook kunnen vragen of er een afspraak gemaakt kan worden voor een rustig moment waarop dat wel kan.
Ik ben van mening dat er in overleg altijd veel meer kan dan wanneer je eisen gaat stellen. Bovendien heeft de winkel ook een verantwoordelijkheid voor haar personeel en overige klanten en kan niet zomaar een medewerker a la minute vrijmaken voor dergelijke begeleiding. Erg jammer dat mevrouw daar geen enkel begrip voor kon opbrengen. Moet van 2 kanten komen, he.
Lees de post van Karl op de vorige pagina, dat is dus het punt. Het oordeel is vooral gebaseerd op de slechte communicatie (per e-mail) van Kruidvat.
simodi schreef:Ik zie hier niks geen communicatie in:
(Citaat)
"Van Kranen gaat vanmiddag nog naar Kruidvat. Daar is ze sinds januari niet meer geweest, om de zaak bij het college niet te beïnvloeden. "Als ik vanmiddag niet word geholpen, stap ik naar de rechter", zegt ze."
Kuggur schreef:Inderdaad, "discriminatie" is een term die inmiddels zo breed wordt toegepast dat hij zijn betekenis aan het verliezen is. En dat is geen goede zaak.