gewetensvraag, wat doe jij als je een dier aanrijdt ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: gewetensvraag, wat doe jij als je een dier aanrijdt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:45

Ik vind het ook totaal onverantwoord, kijk als je al gespiegeld hebt en je hebt gezien dat je zonder een gevaar op de weg te zijn kan remmen, prima, dan rem ik ook of wijk uit.. Maar blind op de rem trappen omdat er duif vliegt, merel of eend oversteekt, dat is gewoon dom.

En ja, achter je zijn ze altijd schuld (tikje kort door de bocht), maar wat koop je daarvoor als je in het ziekenhuis ligt of dood bent of dat dat het reslutaat is voor diegene achter je??? Helemaal niets, dus zonder verrekt goede redden niet zomaar op de rem trappen, ja hert, wild zwijn etc, dan zul je wel moeten remmen, die wil je echt niet op je auto eventueel dwars door je voorruit.

Ik remde ook een keer, niet voor een vogel, maar heel simple voor de stilstaande auto's voor me (dan heb je niet veel keus he!?) Kan je er eeuwig op doorborduren dat het niet mijn schuld is dat er een idioot bij mij achterop reed (die had als ie niet had zitten slapen rustig kunnen remmen net zoals ik en al die mensen voor hem...), maar ja, hij zag pas op 6 meter achter me dat wij stil stonden.. Dan ben je wat laat met remmen als je 80 rijdt.... En ja, hij is schuldig, maar ik zit nog steeds met de gebakken peren. Kortom leuk in theorie, dat die achter je schuld is, maar je hebt er helemaal niets aan.