"De aarde is plat"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:48

Ayasha schreef:
Ibbel schreef:
Ach, de Senator van Pennsylvania gelooft dat global warming komt omdat de aarde steeds dichter naar de zon toe gaat vanwege de rotatie van de aarde. Oh, én omdat we met zoveel mensen zijn, die allemaal warmte uitstralen.
Maar goed, als dát soort mensen zulke waanzin verkondigen, geen wonder dat de aarde plat is. Je zou er van verbazing aflazeren anders.

Nouuuuuuu helemaal verkeerd zit ie daar niet al verklaart het de snelle opwarming niet. Maar de zon wordt wel groter naarmate ze ouder wordt (in eerste instantie zal ze enorm "uit zetten") dus dan komt de zon idd dichter bij de aarde..

Maar niet op een schaal van honderden, duizenden of zelfs miljoenen jaren. Pas over honderden miljoenen jaren beginnen we last te krijgen van een uitzettende zon. De opwarming van de aarde is pas iets van de laatste tientallen jaren...


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: "De aarde is plat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:50

Ho, de aarde heeft altijd last gehad van schommelingen in temperaturen. Zelfs zonder mens.
De vraag is zelfs heeft de mens er nu oorzaak aan of was het toch wel zo geweest.
En zelfs de vraag is dat er helemaal geen opwarming meer is, dat dat alweer voorbij was in (geloof) de jaren 90.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57912
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:51

Dat zeg ik, het verklaart de snelle opwarming van de aarde niet. Maar helemaal onjuist is het ook niet. Al is het niet zo dat de zon óf de aarde meer verplaatsen dan ze gewoonlijk al doen, de zon wordt gewoon groter (en ja, dat is nu ook al bezig al merken we daar nu nog niet zo heel veel van.).
Bovendien is de aarde ook niet perfect rond overigens, eerder ietwat ei-vormig. Maar ook dat zijn details I gues.

En het klopt dat de aarde ook lang voor dat wij het kwamen verkl*ten al ietwat labiel was kwa temperatuur.
Alleen was het toen letterlijk ons probleem niet.
Of wij de oorzaak zijn van de opwarming valt over te discussiëren, dat we het fenomeen versnellen lijkt me dan weer wel buiten kijf te staan.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:02

bruintje123 schreef:
Ho, de aarde heeft altijd last gehad van schommelingen in temperaturen. Zelfs zonder mens.
De vraag is zelfs heeft de mens er nu oorzaak aan of was het toch wel zo geweest.
En zelfs de vraag is dat er helemaal geen opwarming meer is, dat dat alweer voorbij was in (geloof) de jaren 90.

*Zucht*

Nee Bruintje, er is geen serieuze twijfel meer. Allang niet meer. Duizenden, ja duizenden artikelen hebben aangetoond dat de klimaatverandering echt geen grapje is. Pas nog eentje van de Universiteit Utrecht: de gletsjers op Groenland zijn al zover gesmolten dat ze zich nooit meer zullen herstellen. Onomkeerbaar. Hoe verklaar jij dat de Noordpool voor het eerst in de menselijke geschiedenis omvaarbaar is? (Dat de ijskap zo klein is geworden dat hij niet meer aan een landmassa vastzit.) Hoe verklaar jij het ene na het andere warmterecord in Nederland? Het uitdrogen van grote delen van Afrika? El Niño, dat steeds maar vaker voorkomt?

Temperatuurstijgingen in het verleden waren veel en veel geleidelijker. Als je dat niet inziet: LICHT JEZELF IN. Hier bijvoorbeeld is het heel mooi inzichtelijk gemaakt. https://xkcd.com/1732/

Jij was eerder al diegene die geloofde dat 11 september een nep was. Speciaal om oorlog te voeren in het armste en minst strategische land ter wereld. Superlogisch. Nu trek je de klimaatverandering in twijfel. Alle experts kunnen je het tegendeel vertellen, maar die zijn zeker dommer dan jij, want ze zien niet in dat de temperatuur vanzelf stijgt. Superlogisch weer. Ga jij maar lekker door met de wereld vervuilen, het is tenslotte jouw planeet en jouw toekomst, en niet die van de andere zeven miljard mensen!

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:05

Geweldig topic!

Ik had 2 jaar geleden een docente die er heilig van overtuigd was dat de aarde plat was, dat 9/11 door de overheid gedaan was en noem nog maar wat dingen op.
Ook heeft ze er een heel les uur aan besteed om ons te overtuigen over hoe de overheid ons dom probeert te houden.
Niet elk vliegtuig die je ziet heeft een witte streep. De vliegtuigen die dat wel hebben laten een gas los waardoor de mensen dom blijven. Etc etc.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:07

musiqolog schreef:
bruintje123 schreef:
Ho, de aarde heeft altijd last gehad van schommelingen in temperaturen. Zelfs zonder mens.
De vraag is zelfs heeft de mens er nu oorzaak aan of was het toch wel zo geweest.
En zelfs de vraag is dat er helemaal geen opwarming meer is, dat dat alweer voorbij was in (geloof) de jaren 90.

*Zucht*

Nee Bruintje, er is geen serieuze twijfel meer. Allang niet meer. Duizenden, ja duizenden artikelen hebben aangetoond dat de klimaatverandering echt geen grapje is. Pas nog eentje van de Universiteit Utrecht: de gletsjers op Groenland zijn al zover gesmolten dat ze zich nooit meer zullen herstellen. Onomkeerbaar. Hoe verklaar jij dat de Noordpool voor het eerst in de menselijke geschiedenis omvaarbaar is? (Dat de ijskap zo klein is geworden dat hij niet meer aan een landmassa vastzit.) Hoe verklaar jij het ene na het andere warmterecord in Nederland? Het uitdrogen van grote delen van Afrika? El Niño, dat steeds maar vaker voorkomt?

Temperatuurstijgingen in het verleden waren veel en veel geleidelijker. Als je dat niet inziet: LICHT JEZELF IN. Hier bijvoorbeeld is het heel mooi inzichtelijk gemaakt. https://xkcd.com/1732/

Jij was eerder al diegene die geloofde dat 11 september een nep was. Speciaal om oorlog te voeren in het armste en minst strategische land ter wereld. Superlogisch. Nu trek je de klimaatverandering in twijfel. Alle experts kunnen je het tegendeel vertellen, maar die zijn zeker dommer dan jij, want ze zien niet in dat de temperatuur vanzelf stijgt. Superlogisch weer. Ga jij maar lekker door met de wereld vervuilen, het is tenslotte jouw planeet en jouw toekomst, en niet die van de andere zeven miljard mensen!


Jemig, reageer je niet zo af man.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:08

lisa_xxx schreef:
Geweldig topic!

Ik had 2 jaar geleden een docente die er heilig van overtuigd was dat de aarde plat was, dat 9/11 door de overheid gedaan was en noem nog maar wat dingen op.
Ook heeft ze er een heel les uur aan besteed om ons te overtuigen over hoe de overheid ons dom probeert te houden.
Niet elk vliegtuig die je ziet heeft een witte streep. De vliegtuigen die dat wel hebben laten een gas los waardoor de mensen dom blijven. Etc etc.

Serieus? Wat gaf dat mens? Hoe kan iemand die zo dom is een lesbevoegdheid halen? |(

Ayasha
Blogger

Berichten: 57912
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:12

musiqolog schreef:
bruintje123 schreef:
Ho, de aarde heeft altijd last gehad van schommelingen in temperaturen. Zelfs zonder mens.
De vraag is zelfs heeft de mens er nu oorzaak aan of was het toch wel zo geweest.
En zelfs de vraag is dat er helemaal geen opwarming meer is, dat dat alweer voorbij was in (geloof) de jaren 90.

*Zucht*

Nee Bruintje, er is geen serieuze twijfel meer. Allang niet meer. Duizenden, ja duizenden artikelen hebben aangetoond dat de klimaatverandering echt geen grapje is. Pas nog eentje van de Universiteit Utrecht: de gletsjers op Groenland zijn al zover gesmolten dat ze zich nooit meer zullen herstellen. Onomkeerbaar. Hoe verklaar jij dat de Noordpool voor het eerst in de menselijke geschiedenis omvaarbaar is? (Dat de ijskap zo klein is geworden dat hij niet meer aan een landmassa vastzit.) Hoe verklaar jij het ene na het andere warmterecord in Nederland? Het uitdrogen van grote delen van Afrika? El Niño, dat steeds maar vaker voorkomt?

Temperatuurstijgingen in het verleden waren veel en veel geleidelijker. Als je dat niet inziet: LICHT JEZELF IN. Hier bijvoorbeeld is het heel mooi inzichtelijk gemaakt. https://xkcd.com/1732/

Jij was eerder al diegene die geloofde dat 11 september een nep was. Speciaal om oorlog te voeren in het armste en minst strategische land ter wereld. Superlogisch. Nu trek je de klimaatverandering in twijfel. Alle experts kunnen je het tegendeel vertellen, maar die zijn zeker dommer dan jij, want ze zien niet in dat de temperatuur vanzelf stijgt. Superlogisch weer. Ga jij maar lekker door met de wereld vervuilen, het is tenslotte jouw planeet en jouw toekomst, en niet die van de andere zeven miljard mensen!

De meest simpele verklaring is de tijd. Het is bekent dat de aarde doorheen zijn (haar?) bestaan ijstijden en opwarmingen door gemaakt heeft. Dat is een FEIT bewezen door jouw geliefde wetenschappers. Het is ook zo dat de laatste ijstijd alweer een flinke tijd geleden is. "te lang" om het maar even simpel te zeggen. Ijstijden worden altijd vooraf gegaan door een opwaming (ironisch genoeg) dus een simpele en logische verklaring is dat we gewoon weer op een ijstijd aan het afstevenen zijn. :) Misschien de laatste, misschien niet. Wij zullen het vast versnellen, maar deze 'circle of life' onderging de aarde al lang voor dat wij er op liepen. Dus de oorzaak van die cirkel zijn we niet. Wellicht wel de oorzaak van hoe snel de aarde door die cirkel heen gaat nu.

Verder kan je toon ook een stuk minder persoonlijk en denigrerend. Dat zou de discussie goed doen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:13

*Zucht*: Ayasha, volg de link. Het gaat nu allemaal veel sneller dan rond welke ijstijd dan ook.

Maar nee hè, ik moet niet zo persoonlijk en opgefokt reageren. Het gaat alleen maar om de toekomst van onze planeet, tenslotte...
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 07-04-17 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:13

musiqolog schreef:
lisa_xxx schreef:
Geweldig topic!

Ik had 2 jaar geleden een docente die er heilig van overtuigd was dat de aarde plat was, dat 9/11 door de overheid gedaan was en noem nog maar wat dingen op.
Ook heeft ze er een heel les uur aan besteed om ons te overtuigen over hoe de overheid ons dom probeert te houden.
Niet elk vliegtuig die je ziet heeft een witte streep. De vliegtuigen die dat wel hebben laten een gas los waardoor de mensen dom blijven. Etc etc.

Serieus? Wat gaf dat mens? Hoe kan iemand die zo dom is een lesbevoegdheid halen? |(


Ruimtelijk vormgeven (hoe ironisch :') ) en dan ging ze er af en toe stiekem 1 op 1 nog op in. Hele discussie en nog veel meer complotten

Ayasha
Blogger

Berichten: 57912
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:14

musiqolog schreef:
*Zucht*: Ayasha, volg de link. Het gaat nu allemaal veel sneller dan rond welke ijstijd dan ook.

Nog even en je valt flauw met al dat zuchten. Je weet dat zo oppervlakkig ademen kan zorgen voor een hyperventilatie aanval he?
Lees mijn bericht nog eens. Ik zeg ELKE KEER dat we wellicht de oorzaak zijn van de VERSNELLING maar niet van de opwarming op zichzelf.

Edit; denk je dat een ander aanvallen de toekomst van de planeet veilig stelt?
Jij en ik gaan het toch niet meer meemaken hoor. En indien wel, dan is het ook zo. De enige zekerheid in het leven is dat je een keer dood gaat.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:16

Ayasha schreef:
musiqolog schreef:
*Zucht*: Ayasha, volg de link. Het gaat nu allemaal veel sneller dan rond welke ijstijd dan ook.

Nog even en je valt flauw met al dat zuchten. Je weet dat zo oppervlakkig ademen kan zorgen voor een hyperventilatie aanval he?
Lees mijn bericht nog eens. Ik zeg ELKE KEER dat we wellicht de oorzaak zijn van de VERSNELLING maar niet van de opwarming op zichzelf.


Hey Wouter, ik weet dat je autisme hebt en niet zo goed bent in sociale dingen dus hier een duidelijke hint: Je bent sfeerbepalend op een negatieve manier. Stop. Je rent zelf een topic uit als iemand vraagt of je nog een date geregeld hebt, maar je deelt zelf wel graag sneren uit. Dat is niet oke.

En dit is verder niet aanvallend bedoeld want ik vind je een prima gast. Maar ik wil gewoon duidelijk zijn en ik weet niet of ik het nu overdreven heb? In dat geval heel erg sorry.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 07-04-17 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:20

musiqolog schreef:
bruintje123 schreef:
Ho, de aarde heeft altijd last gehad van schommelingen in temperaturen. Zelfs zonder mens.
De vraag is zelfs heeft de mens er nu oorzaak aan of was het toch wel zo geweest.
En zelfs de vraag is dat er helemaal geen opwarming meer is, dat dat alweer voorbij was in (geloof) de jaren 90.

*Zucht*

Nee Bruintje, er is geen serieuze twijfel meer. Allang niet meer. Duizenden, ja duizenden artikelen hebben aangetoond dat de klimaatverandering echt geen grapje is. Pas nog eentje van de Universiteit Utrecht: de gletsjers op Groenland zijn al zover gesmolten dat ze zich nooit meer zullen herstellen. Onomkeerbaar. Hoe verklaar jij dat de Noordpool voor het eerst in de menselijke geschiedenis omvaarbaar is? (Dat de ijskap zo klein is geworden dat hij niet meer aan een landmassa vastzit.) Hoe verklaar jij het ene na het andere warmterecord in Nederland? Het uitdrogen van grote delen van Afrika? El Niño, dat steeds maar vaker voorkomt?

Temperatuurstijgingen in het verleden waren veel en veel geleidelijker. Als je dat niet inziet: LICHT JEZELF IN. Hier bijvoorbeeld is het heel mooi inzichtelijk gemaakt. https://xkcd.com/1732/

Jij was eerder al diegene die geloofde dat 11 september een nep was. Speciaal om oorlog te voeren in het armste en minst strategische land ter wereld. Superlogisch. Nu trek je de klimaatverandering in twijfel. Alle experts kunnen je het tegendeel vertellen, maar die zijn zeker dommer dan jij, want ze zien niet in dat de temperatuur vanzelf stijgt. Superlogisch weer. Ga jij maar lekker door met de wereld vervuilen, het is tenslotte jouw planeet en jouw toekomst, en niet die van de andere zeven miljard mensen!

Misschien moet je eens leren lezen.

Ik zeg dat het een vraag is, niet dat het een feit is.

Het zijn allemaal theorieën en van geen een zeg ik dat het mijn theorie is.
Waar dit topic dus eigenlijk over gaat. theorieën. En van vele is net zoveel tegen als voor bewijs.
Behalve dan dat de paarde plt is }>

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:22

Iedere gek zijn eigen gebrek maar ik ben wel van mening dat een docent deze ideeën niet hoort te projecteren op haar leerlingen.

Om even op die opwarming terug te komen. Dat zou door de lichaamstemperatuur van mensen komen, ook kakkende koeien krijgen wel de schuld maar wat zou je denken van de hele volksstammen met ruftende Tokkies? Die zouden zomaar eens met z'n alle een hele ijskap hebben kunnen hebben weggescheten. Ik stem voor om een burgerinitiatief te starten om fart-tax in te voeren.
Ik stel voor:
- de eerste vier windjes op een dag zijn gratis en behoren toe aan een gezonde maag en darmstelsel,
- vijf tot 10 windjes per dag en valt in flatulentie box 1 want daarmee draagt u bij aan een stijging van de warmte van 0,005387% (wetenschappelijk moet dat percentage gemakkelijk te bevestigen zijn),
- 11 tot 50 windjes en u valt in flatulentie box 2 waarmee u bewezen 3cm2 van de Groenlandse ijskap heeft weggeflatuleert. U zult daardoor 4% van u netto daginkomen per windje betalen.
- 51 tot 100 windjes. U valt voor de belasting dienst in de flatulentie box 3 en daarmee bent u voor de belastingdienst ondernemer in methaangas productie en zult u naast de flatulentie belastingen ook BTW en milieuheffingen moeten gaan betalen. Niet alleen de Groenlandse ijskap is door uw bijdrage een halve meter lager geworden maar u weet zelfs de ijskappen op de Noordpool te bereiken met uw geurige productie.
- 101 windjes en meer. U zult een wapenvergunning moeten aanvragen bij de afdeling Bijzondere Wetten bij het lokale hoofdbureau van de politie. Voldoende aannemelijk is geworden dat uw gas productie gebruikt kan worden bij chemische aanvallen in oorlogstijden. U valt tevens in flatulentie box 4 en bent hoofdelijk aansprakelijk voor het feit dat de ijskappen op de noordpool nog harder wegsmelten dan een softijsje in de handen van een driejarige op een zomerse dag.

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:24

Nee Bruintje, voor de opwarming van de aarde is overweldigend veel bewijs. Tegen de opwarming van de aarde... vrijwel niets. Heel in het begin, in de jaren negentig, twijfelden wetenschappers nog, maar na een intensieve discussie en heel veel onderzoek allang niet meer. Jij doet ten onrechte of beide zienswijzen met elkaar in evenwicht zijn, maar dat is domweg niet waar.

In praatprogramma's wekken ze soms die indruk. Dan zetten ze aan de ene kant wetenschappers en aan de andere kant weirdo's die ervan overtuigd zijn dat vaccinatie gevaarlijk is, of dat de aarde niet door de mens opwarmt, of dat de wereld 6000 geleden door God geschapen is. Zo lijkt het of beide zienswijzen in evenwicht zijn, terwijl er onder wetenschappers, die de zaak hun hele leven hebben onderzocht, geen enkele twijfel meer bestaat.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57912
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:29

Wetenschappers gaan altijd uit van theorieën en weten dat een "bewezen theorie" in no time onderuit gehaald kan worden. Zij hebben ALTIJD twijfel. Als er iets is wat ik van mijn studie geleerd heb in de ALLEREERSTE delen over wetenschappelijk onderzoek dan is het wel dat wetenschappers nooit handelen onder het mom "geen twijfel".
Doorheen de jaren zijn veel theorieën onderuit gehaald en nieuwe gevormd. Dat is het hele doel van wetenschap. :\
Wetenschap staat niet stil, diens ideeën staan niet stil en diens bewijzen al evemin.

Dat je mensen die niet zo fan zijn van vaccins "weirdo's" noemt vind ik ook niet in je voordeel werken. :\

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:33

Ayasha schreef:
Wetenschappers gaan altijd uit van theorieën en weten dat een "bewezen theorie" in no time onderuit gehaald kan worden. Zij hebben ALTIJD twijfel. Als er iets is wat ik van mijn studie geleerd heb in de ALLEREERSTE delen over wetenschappelijk onderzoek dan is het wel dat wetenschappers nooit handelen onder het mom "geen twijfel".
Doorheen de jaren zijn veel theorieën onderuit gehaald en nieuwe gevormd. Dat is het hele doel van wetenschap. :\
Wetenschap staat niet stil, diens ideeën staan niet stil en diens bewijzen al evemin.

Dat je mensen die niet zo fan zijn van vaccins "weirdo's" noemt vind ik ook niet in je voordeel werken. :\

Opnieuw *zucht*. Ja Ayasha, niets is in theorie zeker. Ook niet dat de Aarde rond is, of dat ze door mensenhanden opwarmt. Maar er zijn wel diverse graden van onomstredenheid en de opwarming van de Aarde is onder wetenschappers heel erg onomstreden. Veel dichter bij "zeker" kun je niet komen. Als je dat in twijfel trekt, moet je ook twijfelen of je ouders geen robots zijn, en of je paard niet eigenlijk een kangoeroe is die toevallig erg op een paard lijkt.

En nee, mensen die, volkomen zonder redelijke grond, denken dat vaccinaties gevaarlijk zijn en hun kinderen blootstellen aan dodelijke ziektes, daar heb ik geen goed woord voor over.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: "De aarde is plat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:35

musiqolog, valt er met jou wel te discussiëren? (Vraag geen feit).

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:37

bruintje123 schreef:
musiqolog, valt er met jou wel te discussiëren? (Vraag geen feit).

Ja natuurlijk. Maar tegen mensen die overweldigend wetenschappelijk bewijs domweg ontkennen kan ik niet op. Ik probeer je uit te leggen dat klimaatverandering geen mening is, dat wetenschappers het erover eens zijn, dat er geen andere redelijke verklaring is, maar je blijft twijfelen? Waarom?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:42

Twijfel ik? Waar lees je dat?

Ik ben er 100% van overtuigd zelfs dat er klimaatverandering is, dat schrijf ik zelfs letterlijk.
Citaat:
de aarde heeft altijd last gehad van schommelingen in temperaturen


Dus nogmaals, leren lezen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:43

musiqolog schreef:
*Zucht*: Ayasha, volg de link. Het gaat nu allemaal [b]veel sneller dan rond welke ijstijd dan ook.[/b]

Maar nee hè, ik moet niet zo persoonlijk en opgefokt reageren. Het gaat alleen maar om de toekomst van onze planeet, tenslotte...



Dit inderdaad. Als je een grafiek bekijkt van hoe de temperatuur in duizenden jaren tijd is veranderd, dan kan je zien dat dat steeds heel gelijdelijk ging. Maar nu schieten we opeens omhoog. In ongeveer 100 jaar tijd. Er is absoluut geen twijfel dat dat niet door de mens komt.


Edit:


Afbeelding

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:48

Mijn nekharen staan recht overeind. Ik kon het filmpje niet af kijken.

"... is natuurlijk niet juist".
Dinosauriërs hebben niet bestaan.

Hoe...?

Meer kan ik niet eens uitbrengen :')

If history repeats itself, I am so getting a dinosaur :j

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:48

@Bruintje: Ik bedoel uiteraard: door de mens veroorzaakte klimaatverandering. Dat weet je best.

Ik zeg nog maar eens: volg de link, daar wordt het inzichtelijk gemaakt. Ja, de temperatuur heeft in het verleden ook geschommeld. Maar nooit zo rigoureus als de laatste eeuw. Dat valt samen met een enorme stijging van CO2 in de lucht, een gas waarvan de broeikaswerking is aangetoond.

Er vallen ook weleens mensen spontaan dood. Hartaanval bijvoorbeeld. Maar als je een pistool op iemand afvuurt, kun je er wel van uitgaan dat hij door dat pistoolschot sterft. en niet spontaan doodvalt. Zo is het met de huidige klimaatverandering ook. Alles, maar dan ook alles wijst in de richting van de mens - de snelheid waarmee het gebeurt, het samenvallen met de industriële revolutie, de overeenkomsten in grafieken van temperatuurstijging en stijging van het CO2-gehalte. En ja, er is een theoretische kans dat het toch door de natuur komt, maar die is net zo groot als de kans dat iemand op wie een pistool is afgevuurd toevallig net spontaan doodviel.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57912
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:49

Lezen jullie eigenlijk wel wat er staat of alleen wat goed uit komt?
Zal ik eens even groter typen, misschien helpt dat:

IK ZEG NERGENS DAT DE VERSNELLING VAN DE OPWARMING NIET DE SCHULD IS VAN DE MENS.

Enkel dat de cirkel van het opwarmen zelf. Dus gewoon het feit dat de aarde opwarmt en af koelt, niet door de mens veroorzaakt wordt want dat al gebeurde voor de mens. Ik heb het PUUR EN ALLEEN over de cirkel van opwarmen en afkoelen. NIET OVER HET TEMPO ER VAN.

Ironisch ook dat, musiqulog, je je geen zorgen maakt om het feit dat de zon dood aan het gaan is maar wel over het feit dat het koud kan gaan worden over een tijdje. :')
Dat laatste zal alleen de mens dood maken (waarschijnlijk, niet zeker.). Als de zon boem zegt is de aarde weg.

Edit; overigens, na die sprongen van gisteren zou het me niet eens verbazen alstie stiekem kangoeroe is. >;)
Valt dat te onderzoeken?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-04-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:50

Je kunt wetenschappelijk gezien niet om de opwarming heen, het ontkennen is vreemd te noemen.

Ik kan het niet helpen maar ik moet bij dit soort topics altijd aan Phoebe uit Friends denken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Cowboy55, fohadie en 62 bezoekers