Gedoe over turkije

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:15

Jes schreef:
Qua dubbele nationaliteit, ik woon met mijn man (Frans) en kinderen in Frankrijk, kinderen hebben nu enkel de Franse nationaliteit maar een volgende keer dat we doordeweeks naar Parijs gaan zullen we ook de Nederlandse nationaliteit aanvragen.
En zelf wil ik ook graag de Franse nationaliteit als dubbele nationaliteit aanvragen binnenkort.

Qua stemmen, ook dat doe ik in Nederland (mijn stem is vorige week opgestuurd). Ik vind het belangrijk om te stemmen, nou heb ik nu mijn ouders nog in NL en stem dus ook naar wat voor hun belangrijk is.

Wat is de reden dat je een dubbele nationaliteit wilt?

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:18

Cer schreef:
bigone schreef:
En bij al dat gedoe, laten we niet vergeten dat eind jaren zestig , begin jaren zeventig zeer veel Nederlanders het vertikten om bepaalde beroepen uit te oefenen, door het grote tekort aan personeel werden dus ladingen vol gastarbeiders binnen gehaald, vooral uit Turkije

Ik wordt altijd best boos om deze uitspraak... mijn familie komt uit een achtergrond van 'lage lonen arbeid'... tuinbouw... een heleboel mannen zijn hun werk toentertijd kwijtgeraakt omdat er goedkope arbeidskrachten binnen werden gehaald... Mijn vader bijvoorbeeld heeft dit nooit kunnen verkroppen.. Hij was een harde werker maar kon niet op tegen de lonen waar de 'gast-arbeiders' het voor kwamen doen (een beetje zoals bijv de polen nu).

Dat mensen toen 'vertikten' om bepaald werk te doen, schiet bij mij altijd een beetje fout hoor... er waren mensen GENOEG die dat werk wilden doen...

Jes, waarom ook de Nederlandse nationaliteit? En stemmen voor je ouders in NL? Je woont toch in Frankrijk? Je ouders kunnen hier voor zichzelf stemmen, en jij daar voor jezelf...?

Helemaal mee eens! Je wordt zelfs geweigerd als je als Nederlander in je eigen land solliciteert voor een baan waar je niet voor opgeleid hoeft te zijn (denk aan de bloemencentrale, bollen rapen, schilderwerk, etc.). Je krijgt gewoon glashard te horen dat je als Nederlander 'te duur' bent. Bizar. Het ligt echt niet aan de onwil van de Nederlander, maar aan de onwil van de werkgever in dat geval.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:20

Cer schreef:
Maar waarom moet dat makkelijker dan? ( <- let op vraagteken) Mensen die niet heen en weer emigreren hebben ook gewoon 1 paspoort/nationaliteit .. waarom zou het makkelijker moeten dan het meest gangbare? Je kiest door verhuizen.. klaar.
Als je kinderen in Turkije willen studeren (is dat wel slim eigenlijk? Qua opleidingen en situatie van het land?) kunnen ze toch dezelfde route nemen als kinderen die geen dubbele nationaliteit hebben?


Niets moet, maar als je de keus hebt, waarom zou je het niet doen? Als jij je keurig weet te gedragen, zie ik niet in waarom je geen dubbele nationaliteit mag hebben.

Wat betreft studeren in Turkije, is toch een keus van de kinderen? Heb je als ouder dan weinig meer over te zeggen, hoogstens een advies in te geven. Istanbul is een waanzinnige stad en het niveau is er echt niet lager dan hier in Nederland. Hoor wel meer studenten die daar een minor gaan doen hoor.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:21

Cer schreef:
bigone schreef:
En bij al dat gedoe, laten we niet vergeten dat eind jaren zestig , begin jaren zeventig zeer veel Nederlanders het vertikten om bepaalde beroepen uit te oefenen, door het grote tekort aan personeel werden dus ladingen vol gastarbeiders binnen gehaald, vooral uit Turkije

Ik wordt altijd best boos om deze uitspraak... mijn familie komt uit een achtergrond van 'lage lonen arbeid'... tuinbouw... een heleboel mannen zijn hun werk toentertijd kwijtgeraakt omdat er goedkope arbeidskrachten binnen werden gehaald... Mijn vader bijvoorbeeld heeft dit nooit kunnen verkroppen.. Hij was een harde werker maar kon niet op tegen de lonen waar de 'gast-arbeiders' het voor kwamen doen (een beetje zoals bijv de polen nu).

Dat mensen toen 'vertikten' om bepaald werk te doen, schiet bij mij altijd een beetje fout hoor... er waren mensen GENOEG die dat werk wilden doen...

Jes, waarom ook de Nederlandse nationaliteit? En stemmen voor je ouders in NL? Je woont toch in Frankrijk? Je ouders kunnen hier voor zichzelf stemmen, en jij daar voor jezelf...?
Citaat:
Shenavallie schreef:
Helemaal mee eens! Je wordt zelfs geweigerd als je als Nederlander in je eigen land solliciteert voor een baan waar je niet voor opgeleid hoeft te zijn (denk aan de bloemencentrale, bollen rapen, schilderwerk, etc.). Je krijgt gewoon glashard te horen dat je als Nederlander 'te duur' bent. Bizar. Het ligt echt niet aan de onwil van de Nederlander, maar aan de onwil van de werkgever in dat geval.

Ook mee eens!
Dit is al heel lang zo.
En volgens Cer dus nog veel langer dan dat ik al wist.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:25

Janine1990 schreef:
Niets moet, maar als je de keus hebt, waarom zou je het niet doen? Als jij je keurig weet te gedragen, zie ik niet in waarom je geen dubbele nationaliteit mag hebben.

nee als het kan dan moet je het zeker niet laten.. maar er is dan op zich toch niets tegen om dat af te schaffen?

Citaat:
Wat betreft studeren in Turkije, is toch een keus van de kinderen? Heb je als ouder dan weinig meer over te zeggen, hoogstens een advies in te geven. Istanbul is een waanzinnige stad en het niveau is er echt niet lager dan hier in Nederland. Hoor wel meer studenten die daar een minor gaan doen hoor.

Ja weet ik toch niet, daarom vraag ik het ook gewoon... niet als aanval bedoelt..
Suggereer ik dat het niveau daar lager is?

Citaat:
Dit is al heel lang zo. En volgens Cer dus nog veel langer dan dat ik al wist.

Nou ja, niet 'volgens mij' hoor... ik heb het niet bedacht..
maar ik vind het bijzonder denigrerend om er steeds maar generaliserend vanuit te gaan dat mensen bepaald werk niet wilden doen omdat ze zich er te goed voor voelden.. wie heeft dat bedacht??

het is inderdaad economisch gezien voor bedrijven goedkoper om ergens anders arbeidskrachten vandaan te halen, met de open grenzen... of dat wat met gastarbeiders van doen had weet ik niet..

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:27

Cer schreef:
Janine1990 schreef:
Niets moet, maar als je de keus hebt, waarom zou je het niet doen? Als jij je keurig weet te gedragen, zie ik niet in waarom je geen dubbele nationaliteit mag hebben.

nee als het kan dan moet je het zeker niet laten.. maar er is dan op zich toch niets tegen om dat af te schaffen?


Geen idee, ik heb geen dubbele nationaliteit. Maar ik kan me voorstellen dat een hoop mensen met een dubbele nationaliteit het jammer zouden vinden als deze wordt afgeschaft, ook al zullen ze het ook best wel begrijpen in deze tijd. Maarja, dan heb je weer de 'goeden' die er het minste moeite mee hebben ;)

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:28

Cer schreef:
Booooo schreef:
Omdat haar kinderen ook half Nederlands zijn.. :roll:

doe niet zo... ik stel gewoon een vraag... een roll-eyes komt heel irritant over...

Citaat:
Ik wil later zowel voor mij als voor mijn kinderen ook een dubbele nationaliteit. Zowel voor Turkije als Nederland. Sowieso is dit makkelijk met visums etc. Of we nou in Turkije of Nederland wonen. Stel we wonen in NL en mijn kinderen willen graag studeren in Turkije, het land van hun vader voor langere tijd ontdekken is dit VEEL makkelijker. Tevens is je kind ook gewoon half/half als je met een 'buitenlander' bent.

Maar waarom moet dat makkelijker dan? ( <- let op vraagteken) Mensen die niet heen en weer emigreren hebben ook gewoon 1 paspoort/nationaliteit .. waarom zou het makkelijker moeten dan het meest gangbare? Je kiest door verhuizen.. klaar.
Als je kinderen in Turkije willen studeren (is dat wel slim eigenlijk? Qua opleidingen en situatie van het land?) kunnen ze toch dezelfde route nemen als kinderen die geen dubbele nationaliteit hebben?

Citaat:
Over het stemmen vind ik je ook nogal kort door de bocht. Het is vaak dat mensen terug verhuizen naar hun eigen land van herkomst. Dus dan heb je daar echt wel wat over te zeggen.

Kort door de bocht hoe dan? Er staan 4 (!) vraagtekens in mijn stukje, ik stel vier vragen.. ik zeg niks, ik vraag wat... Dus wat nou kort door de bocht?


Ik vind jouw posts ook nogal irritant en denigrerend overkomen.
Omdat mensen die NIET heen en weer emigreren het dan ook niet nodig hebben.. Je kiest voor verhuizen.. klaar? Wat als het niet werkt in het land waar je heen verhuisd, en je na een bepaald aantal jaar weer terug wilt naar land van herkomst? Het is niet verhuizen en klaar.

Jouw woorden: Als je kinderen in Turkije willen studeren (is dat wel slim eigenlijk? Qua opleidingen en situatie van het land?) kunnen ze toch dezelfde route nemen als kinderen die geen dubbele nationaliteit hebben?
Dit komt ook weer zo denigrerend over. Alsof ze dom zijn daar, en de studies op zeer laag niveau zijn. Sowieso van een studie in een ander land doe je meer levenservaring op. En ik had het niet alleen over studie. Ook als mijn kinderen (die ik overigens nog niet heb) voor langere tijd hun vaderland (of andersom naar NL als wij naar Turkije zouden verhuizen) willen ontdekken.

Zal liggen aan de manier waarop je het vraagt ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37155
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-17 09:30

Twee van mijn ooms waren ooit gastarbeider. De een italiaan de ander een griek. Dan heb ik het over bijna 50 jaar geleden ongeveer of ietsje korter. Zij waren zo n beteje de eerste gastarbeiders van elders die werk deden dat of niet door nl gedaan wilde worden of ze gewoon veel goedkoper waren.

Ik ben niet tegen twee nationaliteiten of paspoorten of wat ook
Probeer alleen te begrijpen waarom je zoveel stennis schopt voor een land waar je niet woont en of dat dus typisch turks is. Nu zijn er best veel sites gehackt door een turkse organisatie om daar hun protest te laten gelden over het weigeren van nederland.

Dat begrijp ik niet, is dit echt alleen de invloed van een leider? Of zit het toch in de genen van een turks mens om zo fanatiek te zijn?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:34

Karuna: De Turken zijn fanatiek.. Dat is typisch Turks. Ze hebben een nogal hoog eergevoel.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:36

Booooo schreef:
Karuna: De Turken zijn fanatiek.. Dat is typisch Turks. Ze hebben een nogal hoog eergevoel.


Denk dat dat moeilijk te begrijpen is voor ons... Eergevoel, blijft dat ook met de wetenschap dat journalisten achter de trailer komen omdat een aanstaand dicatator het niet blieft dat hij geitenneuker wordt genoemd? Die straks hun hele leven gaat bepalen?

En vinden alle Turken dat echt? Hoe worden de anti-Erdogan Turken in Turkije behandeld?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:37

Booooo schreef:
Karuna: De Turken zijn fanatiek.. Dat is typisch Turks. Ze hebben een nogal hoog eergevoel.

Prima.
Maar wel in Turkije en niet hier lopen rellen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:39

Citaat:
Jouw woorden: Als je kinderen in Turkije willen studeren (is dat wel slim eigenlijk? Qua opleidingen en situatie van het land?) kunnen ze toch dezelfde route nemen als kinderen die geen dubbele nationaliteit hebben?
Dit komt ook weer zo denigrerend over. Alsof ze dom zijn daar, en de studies op zeer laag niveau zijn. Sowieso van een studie in een ander land doe je meer levenservaring op. En ik had het niet alleen over studie. Ook als mijn kinderen (die ik overigens nog niet heb) voor langere tijd hun vaderland (of andersom naar NL als wij naar Turkije zouden verhuizen) willen ontdekken.

Het is meer bedoelt als 'is het wel slim, gezien het daar onveilig lijkt'.. zou je als ouder (moeder, vader) je kind daar graag zien? Of zou je aanraden 'joh, als je toch ergens in het buitenland gaat studeren, helemaal prima, maar niet persé daar'... Dan kan je wel eigenwijs denken 'het niveau is goed, en het is veilig'.. maar gezien de naam die het land heeft, is het dan wel slim voor je toekomst om daar te gaan studeren, en slim gezien je veiligheid...

Citaat:
Zal liggen aan de manier waarop je het vraagt ;)

dat zal best :j ik vraag ook gewoon veel, en inderdaad niet altijd even aardig..

Citaat:
Wat als het niet werkt in het land waar je heen verhuisd, en je na een bepaald aantal jaar weer terug wilt naar land van herkomst? Het is niet verhuizen en klaar.
dan emigreer je terug? beetje omslachtig natuurlijk, dat wel...

Ik heb bij twee nationaliteiten een beetje het gevoel van twee walletjes eten.. maar dat zal meer met de open grenzen te maken hebben (uitkeringen naar andere landen sluizen) dan met een dubbele nationaliteit denk ik..

Ik hoorde gisteren een inderview met een turks iemand op een radiostation (geen idee welke zender, was in een winkel) waarin hij duidelijk aangaf dat 'wij' om deze rellen hadden gevraagd omdat alles oneerlijk was.
Hoe de DJ ook tegen hem zei dat het toch geen rede is om je als 'wildebras' te gaan gedragen, het maakte niet uit. "wij" hadden het verdient...
Ik vind dat een rare redenatie, en ik schrok er ook best van. Uiteraard is hij er maar 1, die toevallig op de radio kwam, maar ik vond het schokkend... Voor dezelfde redenen als die hier al genoemd zijn.. je zit hier veilig, je hebt van alles wat je onder Erdogan niet hebt en kan. Als je dat zoveel fijner vind, ga dan gewoon weg...

Ik vind het geen 'eergevoel' .. ik vind het een natuurlijke aanleg tot rellen... ofzo? Heetgebakerd.. zoiets..

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:43

Ondertussen heeft Oostenrijk verklaard solidair te zijn met Nederland en zelfde stelling aan te houden.
Maar waar is Belgie met hun mening/steun? Die houdt zich muisstil en hoop dat het landje vergeten wordt of zo?

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:48

Cer schreef:
bigone schreef:
En bij al dat gedoe, laten we niet vergeten dat eind jaren zestig , begin jaren zeventig zeer veel Nederlanders het vertikten om bepaalde beroepen uit te oefenen, door het grote tekort aan personeel werden dus ladingen vol gastarbeiders binnen gehaald, vooral uit Turkije

Ik wordt altijd best boos om deze uitspraak... mijn familie komt uit een achtergrond van 'lage lonen arbeid'... tuinbouw... een heleboel mannen zijn hun werk toentertijd kwijtgeraakt omdat er goedkope arbeidskrachten binnen werden gehaald... Mijn vader bijvoorbeeld heeft dit nooit kunnen verkroppen.. Hij was een harde werker maar kon niet op tegen de lonen waar de 'gast-arbeiders' het voor kwamen doen (een beetje zoals bijv de polen nu).

Dat mensen toen 'vertikten' om bepaald werk te doen, schiet bij mij altijd een beetje fout hoor... er waren mensen GENOEG die dat werk wilden doen...

Jes, waarom ook de Nederlandse nationaliteit? En stemmen voor je ouders in NL? Je woont toch in Frankrijk? Je ouders kunnen hier voor zichzelf stemmen, en jij daar voor jezelf...?

Waar ik woonde ging het om vies en smerig fabriekswerk en daar waren idd geen Nederlanders voor te vinden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:50

Janine1990: Anti-Erdogan turken belanden achter de tralies onder het mom van Gulen-aanhangers.. Worden weken/maanden mishandeld, en vervolgens vrij gelaten omdat er niet genoeg bewijs is. Dit verhaal heb ik niet van TV, maar van persoonlijke verhalen.

bruintje123: Daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Dat ze hier stemrecht hebben prima, maar bijeenkomsten, en dat achterlijk gedrag van afgelopen weekend hoort hier inderdaad niet!

Cer: Fijn dat de lucht geklaard is :D Ben het met je eens hoor, afgelopen weekend waren ze wel heel heet gebakerd :+ Die mogen ze van mij ook een enkeltje terug geven. Gelukkig is mijn man Anti Erdogan.

Speurneucs: Ik dacht dat onderandere Belgie/Frankrijk/Duitsland ook hadden aangegeven achter de keus van NL te staan

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:55

Booooo schreef:
Janine1990: Anti-Erdogan turken belanden achter de tralies onder het mom van Gulen-aanhangers.. Worden weken/maanden mishandeld, en vervolgens vrij gelaten omdat er niet genoeg bewijs is. Dit verhaal heb ik niet van TV, maar van persoonlijke verhalen.

bruintje123: Daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Dat ze hier stemrecht hebben prima, maar bijeenkomsten, en dat achterlijk gedrag van afgelopen weekend hoort hier inderdaad niet!

Het is toch genant denk ik, dat ze dat doen... ik kan me voorstellen dat je man last heeft van plaatsvervangende schaamte..

Heb ik trouwens ook bij voetbalrellers of 'tokkie-gedrag'... -O-

Maar wat drijft ze inderdaad om het te doen... vinden ze Erdogan dan echt zo gaaf?

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:11

Cer: Blijkbaar, of het is meeschapend gedrag.. Kan me echt niet voorstellen waarom ze VOOR Erdogan zijn.

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:14

Janine1990 schreef:
Cer schreef:
Maar waarom moet dat makkelijker dan? ( <- let op vraagteken) Mensen die niet heen en weer emigreren hebben ook gewoon 1 paspoort/nationaliteit .. waarom zou het makkelijker moeten dan het meest gangbare? Je kiest door verhuizen.. klaar.
Als je kinderen in Turkije willen studeren (is dat wel slim eigenlijk? Qua opleidingen en situatie van het land?) kunnen ze toch dezelfde route nemen als kinderen die geen dubbele nationaliteit hebben?


Niets moet, maar als je de keus hebt, waarom zou je het niet doen? Als jij je keurig weet te gedragen, zie ik niet in waarom je geen dubbele nationaliteit mag hebben.

Wat betreft studeren in Turkije, is toch een keus van de kinderen? Heb je als ouder dan weinig meer over te zeggen, hoogstens een advies in te geven. Istanbul is een waanzinnige stad en het niveau is er echt niet lager dan hier in Nederland. Hoor wel meer studenten die daar een minor gaan doen hoor.

Heb je om te studeren in Turkije een dubbele nationaliteit nodig? Dat wist ik niet. Als je in Engeland gaat studeren, hoef je geen Brits paspoort te hebben bijvoorbeeld.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:15

Volgens mij, maar correct me if I'm wrong, omdat Erdogan ook veel beloofd voor de bevolking. Of ie het waarmaakt / waar kan maken dat weet ik niet.

Daarnaast zijn Turken vaak nogal trots en familie-minded. Is dat Mediterraans / Noord Afrikaans? Ze zijn er iig niet uniek in.

Rockes <3

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:19

Een collega van mij is ook anti-Erdogan. Toch ben ik wat sceptisch, want wat als er wel een rel uitbreekt. Kiezen Turken in Nederland dan uiteindelijk toch voor de Erdogan-partij om zelf niet de dupe te zijn? Ik weet dat het heel achterdochtig klinkt, maar de geschiedenis maakt duidelijk dat mensen tot de gekste dingen in staat zijn - ongeacht wat ze in eerste instantie zeggen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:27

Als je niet voor bent / als je je niet voor uitspreekt, ben je per definitie kennelijk tegen. En dan weten ze je wel te vinden. Dan krijg je NSB-achtige praktijken.

Acceptabel? Absoluut niet!!!! Begrijpelijk dat "men" zich dan zo opstelt. Tja, het zijn net mensen he...

Rockes <3

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:30

Rocamor schreef:
Als je niet voor bent / als je je niet voor uitspreekt, ben je per definitie kennelijk tegen. En dan weten ze je wel te vinden. Dan krijg je NSB-achtige praktijken.
Acceptabel? Absoluut niet!!!! Begrijpelijk dat "men" zich dan zo opstelt. Tja, het zijn net mensen he...


Hoe bedoe je dat? Ze breken een stukje Rotterdam af omdat ze bang zijn dat als ze dat niet doen, dat Erdogan ze dan hier achterna komt?

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:33

Rocamor schreef:
Als je niet voor bent / als je je niet voor uitspreekt, ben je per definitie kennelijk tegen. En dan weten ze je wel te vinden. Dan krijg je NSB-achtige praktijken.

Acceptabel? Absoluut niet!!!! Begrijpelijk dat "men" zich dan zo opstelt. Tja, het zijn net mensen he...

:D
Ik begrijp dat het een menselijke reactie is om je dan anders voor te doen, maar kloppen doet het inderdaad niet. Dat je bang bent om voor je mening uit te komen, in Nederland nog wel. Maar ja, haar ouders wonen nog wel in Turkije en zij heeft zelf ook nog steeds een woning daar.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:41

Inmiddels duiken er printscreens op van sites die gehackt zijn door turken.
Er staan waarschuwingen op.

Afbeelding

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Shenavallie
    Berichten: 11517
    Geregistreerd: 12-08-06
    Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:45

    Niet bepaald volwassen gedrag, dit soort acties... :n
    Wanneer krijgt wijsheid een keer de overhand?

    In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

    I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers