Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:03

Wederom een afschuwelijke gebeurtenis, ik ben er misselijk van.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:04

Mijn Duits is misschien niet heel geweldig maar dacht toch te horen dat het inmiddels is bevestigd dat het om een aanslag gaat (Duitse RTL).
Om vol vaart dat plein op te kunnen rijden moet je er echt moedwillig op afsturen, er komt geen weg op uit of zo.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:04

Kabayo schreef:
De fotos zijn niet nep :P en de nieuwsberichten ook niet!


Ja en alle Nederlandse mensen lusten kaas en roken wiet. :Y)

Misschien moeten we de berichten even afwachten. Ik vraag me sterk af wat de beweegreden van een dronken Pool zou moeten zijn om door Berlijn te gaan rijden.

Ah, kijk, dat verhaal is inmiddels ook weer ontkracht!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:05

Kabayo schreef:
De fotos zijn niet nep :P en de nieuwsberichten ook niet!

En je zegt net zelf dat de media alles 'opdikt'..

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:05

Citaat:
Jij zoekt echt dingen om het maar geen aanslag te noemen. Hij moest door het hart van Berlijn rijden om bij die markt te komen en heeft in dat proces niks geraakt.

Ik houd niet van speculeren.
En tja, wie weet ging hij die markt wel bevoorraden, dat is een uiterst geldige reden om daar te rijden.
En er zijn nog 100 mogelijkheden, inclusief 'chauffeur krijgt hartaanval', geeft een compleet rampzalige ruk aan het stuur etc etc.
Het kan nog allemaal.

Edit: nos meldt: bijrijder ter ziele, bestuurder te voet weggehold.

(We weten het niet en dat IS lastig en ik snap wel dat mensen dan aan Daesh en dat soort lui denken, maar het is de moeite waard om die associatie 'in check' te houden.)

Klinkt mij niet als een aanslag in de oren.
(Ik hoop nooit of te nimmer een ongeluk te veroorzaken- maar ik heb begrip voor mensen die hard weghollen. "Niet netjes", zelfs een misdrijf- maar onze paarden doen precies hetzelfde "weg hier!!")
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 19-12-16 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:06

Dee_Es schreef:
Om vol vaart dat plein op te kunnen rijden moet je er echt moedwillig op afsturen, er komt geen weg op uit of zo.


Onzin. Ben je daar ooit geweest? Ik heb ruim een jaar in Berlijn gewoond en dit plein ligt aan een van de drukste straten van heel de stad.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:06

In de truck enkel de passagier gevonden (chauffeur zou inmiddels wel al aangehouden zijn) en zou een gestolen truck zijn.

Ik volg het extra nieuws momenteel ;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:06

Volgens vtm is de vrachtwagen enkele weken geleden al gestolen. Wijst toch op planning. Interpol zou door IS ook tijdje terug al gewaarschuwd zijn dat er weer aanslagen zouden komen.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:06

Als iets een aanslag wordt genoemd of er wordt gespeculeerd dat het een aanslag is, wordt dat bestempeld als respectloos?

Manmanman, om die kleine dingen wordt de wereld al gek. Kippen.

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:07

Wat vreselijk :(

Kabayo schreef:
LadyMadonna schreef:
Lijkt me niet aannemelijk, was ook twee uur eerder zoiets
In Brussel zou ook een anti terreur actie bezig zijn...

Wat sureido zegt klopt. Ik ben opgegroeid met wekelijks en soms dagelijk nieuwsberichten van autobom en in noord Ierland.

Vrachtwagen zou een Pools kenteken hebben, weet niet hoe makkelijk je daar aan een vrachtwagen kan komen?

Pool.. Heb je t al.. Misschien heel erg dronken en dan rijden? Die verhalen hoor je heel veel met die polen... Is maar een idee hoor heb geen flauw idee.

In polen is het idd makkelijk om aan zon oude truck te komen. Ben benieuwd naar meer nieuws straks


Je hebt zojuist ruim 38 miljoen mensen niet al te positief over een kam geschoren, way to go! |o
Laatst bijgewerkt door Felicxa op 19-12-16 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:08

eenitraM schreef:
Als iets een aanslag wordt genoemd of er wordt gespeculeerd dat het een aanslag is, wordt dat bestempeld als respectloos?

Manmanman, om die kleine dingen wordt de wereld al gek. Kippen.

Nee niet respectloos, wel sensatie geil. Dat speculeren gedeelte dan. Maar dat is mijn mening. :Y)

Edit: Maar ik wil niet discussiëren over de rug van 9 doden, en alle andere doden in het verleden door een verschrikkelijke aanslag.. Dus laten we het hierbij houden en allebei onze mening hebben haha.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:09

In plaats van je tijd verspillen aan speculeren en discussiëren kunnen jullie je tijd beter besteden aan het volgen van de nieuwsberichten.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:10

PlantsTho schreef:
Dee_Es schreef:
Om vol vaart dat plein op te kunnen rijden moet je er echt moedwillig op afsturen, er komt geen weg op uit of zo.


Onzin. Ben je daar ooit geweest? Ik heb ruim een jaar in Berlijn gewoond en dit plein ligt aan een van de drukste straten van heel de stad.


Ja ik ben er geweest en heb ook een 40ton truck gereden dus weet hoe dat stuurt... maar dat doet er verder niet toe, politie heeft bevestigd dat het om een aanslag gaat helaas. En al was het dat niet, blijft heel tragisch.

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:10

@Dee_Es: De Duitse politie tweet zojuist dat ze nog geen uitspraken kunnen doen over de toedracht (ongeluk/aanslag). Het is inderdaad sowieso tragisch.
Laatst bijgewerkt door PlantsTho op 19-12-16 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:10

Naar nieuws :(
Aanslag of niet... wel 9 doden

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:11

het gaat om een aanslag, bestuurder is er zo ingereden..


ik moet verdere details nog lezen, kom eerst net van mijn werk. ik heb het op de radio op werk gehoord (ik woon in Dl)




en bokkers!! hou op met ruzie maken, dat heeft geen zin.. het is al erg genoeg. ik volg de nieuwsberichten zo even.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:11

Doet je toch wel even nadenken, donderdag gaan we met het werk ook naar de kerstmarkt in brussel :/

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:13

Snap ik the cat... Anderzijds, de kans dat je bij een aanslag betrokken raakt is heel klein.. Maar ik snap he gevoel

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:13

ze zijn nog sporen aan het zoeken.

ze zeggen dat ze vermoeden om aanslag, sorry had fout gelezen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:14

De grote markt in Brussel is verkeersvrij. Aan de beurs is sedert deze zomer ook alleen nog voetgangerszone en die is afgezet met paaltjes in de grond. Bij veel kerstmarkten hebben ze giga betonblokken gezet om dit soort dingen te vermijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:16

The_Cat schreef:
Doet je toch wel even nadenken, donderdag gaan we met het werk ook naar de kerstmarkt in brussel :/

Ik ga morgen naar Osnabruck , positief blijven en 2x om je heen kijken . Ik wil niet in angst leven

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:19

en vooral naar jou eigen hart luisteren, zegt jou gevoel hier weg dan doe het ook!

ik ga vrijdag met de trein naar NL, je weet niet hoe nerveus ik ben...

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:19

Kabayo schreef:
Maar waarom pleeg je een aanslag met een bijrijder aan de weg.. En aangezien polen bekent staan om hun gekochte rijbewijs en hun vodka gebruik achter her stuur.. Zelf denk ik eerder dat het een ongeluk is met een dronken bestuurder. Maar de media dikt her altijd zo enorm op

Het blijft afwachten


Ik weet niet wat jij tegen Polen hebt?
Zijn niet alleen Polen, je hebt ook slechte Nederlanders of Duitsers.

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:20

lieveli schreef:
Dat hele gespeculeer over een eventuele dronken Poolse bestuurder vind ik zó respectloos. Wacht het gewoon af, slinger geen rare verhalen de wereld in.


Inderdaad, dit!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:21

Ik denk niet dat Kabayo het zo slecht bedoelt als jullie nu denken, laten we haar niet met zijn allen aan gaan vallen. Denk dat wanneer een iemand het zegt, het punt ook duidelijk is. Op dit moment zijn er ergere dingen op de wereld...