Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:35

@Lente
Vind liefde geen zweverig woord.

Maar vertel eens, hoe zie je dat in de praktijk voor je?
Ik meen het echt serieus, ik ben me er niet van bewust dat ik liefdeloos ben.

Ik probeer me voor te stellen wat je bedoelt, ik ga even terug naar microgebied, Bokt.

Het is mij duidelijk dat er een kloof zit tussen mensen die verbaal sterker zijn.
En mensen die juist heel erg op de angst emotie zitten en dit vooral buiten zich neerleggen, bij in dit geval, een man die geen toffe dingen doet met een vrachtwagen.

Kun je precieser zijn?

Het is mij volkomen duidelijk dat we een zijn, dat er een histories perspectief is, maar dit is niet voldoende.
Ik snap dat mensen bang zijn.
Maar ik snap niet dat het het denken compleet wegbrand, dat alleen nog maar past, wat bij de angst hoort.

By the way, wat een enorm mooi onderwerp voor kerst <3 <3 <3

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:58

Haha ja ik zit noodgedwongen All You Need Is Love te kijken... Mijn vrouw wil het, elk jaar weer dus tja... :')

Hoe zie ik het voor me... Ik kan alleen zeggen hoe ik het probeer te beleven (en dat lukt mij ook echt niet altijd)...

In mijn ogen is élke keuze die je maakt (in hoe je moet handelen) er een tussen angst en liefde.

Laat die eerst maar even bezinken. Je kan hem zo breed trekken als je zelf wil.

En probeer dan om bij elke keuze te zien wat het gevolg is als je vanuit liefde kiest. Liefde voor jezelf én liefde voor de ander...

Gewoon door te luisteren en niet te reageren vanuit angst (ook angst dat je je eigen mening niet mag hebben, dat je geraakt wordt in je eigen cultuur, etc.)... Door eerst na te denken waarom iets je raakt zonder vanuit gevoel te reageren op iets.

Door te weten dat iets náást jou kan bestaan zonder dat het betekent dat dat jou raakt. Dat jij naar de kerk kan gaan, je buurman naar de moskee, de overbuurvrouw naar de koninkrijkszaal en de groenteboer naar de synagoge en that's it.

Dat ik met kerst mijn Islamtische buurvrouw een kerststol kan brengen en zij met het suikerfeest bij mij kan aanbellen met baklava... Inclusie. Samenzijn, verbinding leggen...

Want als je allemaal het gevoel hebt dat je bij elkaar hoort dan hoef je niet te vechten.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:21

Lente is een man, haha,

Goed, ik ga eens voor mezelf kijken,
Ik heb geen angst voor een multicultuerele samenleving, ik woon er, tot grote tevredenheid, middenin.

Maar dat angstdeel is wel erg interesant.
Als denker vind ik al dat "angst voor", gezever.
Ik heb mijn historische besef op een rijtje, snap wel hoe dat zit.
Ik snap dat vluchtelingen een plek in de samenleving nodig hebben, en ga er van uit dat het aantal % slechterikken, vergelijkbaar is, als bij ons.

Maar, het reactionaire in de samenleving, vind ik bloedje link.
Dat probeer ik met wortel en tak uit te roeien.

Ting

INteresant, hier ga ik morgen verder mee stoeien.

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:23

A3a1 schreef:
Lente is een man, haha,

*kijkt naar beneden*

Ehm... Nope :')

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:33

Ohhhhh, sorry *\o/*

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:37

A3a1 schreef:
Lente is een man, haha,

Goed, ik ga eens voor mezelf kijken,
Ik heb geen angst voor een multicultuerele samenleving, ik woon er, tot grote tevredenheid, middenin.

Maar dat angstdeel is wel erg interesant.
Als denker vind ik al dat "angst voor", gezever.
<knip>


Ik weet niet of ik het gezever vindt.....maar ik ga uit van wat mijn generatiegenoot en golfer Darren Clarke ooit zei toen men hem na een gewonnen wedstrijd vroeg of ' hij niet bang was dat het op het eind toch mis zou gaan':

"Ik ben 45+ jaar oud
Ik weeg 100+ kilo
Ik wordt niet meer zo snel bang"

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:56

Waar ging het ook alweer over? :roll:

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 01:05

Tivoli schreef:
Waar ging het ook alweer over? :roll:


Voetbal?

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:22

In mijn omgeving helaas gaan ze er gewoon van uit dat het om een psychisch gestoorde religie gaat die het doet voor 72 maagden in het paradijs. Heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar het is een hele verademing om jullie genuanceerde, doordachte mening te lezen, en het zoeken naar oplossingen. Vrolijk kerstfeest !

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:34

Die mensen heb ik ook in mijn omgeving hwn. De discussie mijd ik want ook dat is niet zoveel liefde...

Popstra
Berichten: 13735
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:20

Westen dit, westen dat, westen zus, westen zo....
Als er ergens een ramp van grote omvang plaats vind en er is hulp nodig is het westen die daar voor de middelen heeft anders ook wel gul om die te bieden. klagen jullie dan ook nog?

Een rand debiel die als excuus een religie aan haalt om onschuldige mensen te doden...ach, is allemaal de schuld van ons westen. Je moet haast medelijden met hem hebben als ik van sommige hier hun reacties zie.

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:34

Niet onze schuld. Tenslotte maak je uiteindelijk je eigen keuzes.

Maar mijn hemel wat hebben wij westerlingen in de loop der geschiedenis een boel kwaad bloed gezet en wat hebben wij ons bemoeid met andere culturen en hen onze eigen normen en waarden opgelegd.

En zelf zijn 'we' als de dood dat andere culturen invloed uitoefenen op de onze. Eigenlijk is dat toch gek?

hwn
Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:52

rapido schreef:
Westen dit, westen dat, westen zus, westen zo....
Als er ergens een ramp van grote omvang plaats vind en er is hulp nodig is het westen die daar voor de middelen heeft anders ook wel gul om die te bieden. klagen jullie dan ook nog?


Na de Golfoorlog (Irak-Koeweit) had Irak in een jaar tijd het hele land heropgebouwd (en niet alleen de paleizen van Saddam, maar ook de scholen, ziekenhuizen...), ondanks dat ze onder een streng handelsembargo vielen en dus niks mochten invoeren. In 2003 nu heeft de VS Irak aangevallen, en het land is nog altijd naar de verdoemenis. Het Westen doet heus niet zoveel als het laat uitschijnen. De westerse steun is er vaak voor het bouwen van multinationals in die landen, onder het mom van werkgelegenheid creëren (lees: een aalmoes voor de werkende "inboorling", hopen winst voor de multinational).

TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:18

Tivoli schreef:
Okeeeeeee, welles-nietes is een beetje voor kleine kinderen, of niet?
Dit topic gaat over de aanslag in Berlijn :roll:

Ontopic:
Het was waarschijnlijk geen lone wolf,maar een terreurcel.

Arrestaties in Tunesië na aanslag Berlijn
http://nu.nl/terrorisme-in-europa/43703 ... rlijn.html


Amen! *\o/*