Help mijn ex eist omgang kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Help mijn ex eist omgang kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:14

Ik was gelukkig samen met mijn vriend...toen is mijn dochter geboren....het ging ging goed totdat hij drank ging drinken..uiteindelijk Ijn we uit elkaar gegaan...nu 5 jaar later eist hij ineens omgang met mijn dochter...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Help mijn ex eist omgang kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:15

Heeft hij je dochter erkend?

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:16

Als dat via de rechter gaat; zal hij hoogstwaarschijnlijk toestemming krijgen.
Jullie beroerde relatie staat los van het recht dat hij heeft voor omgang met zijn kind.

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:16

Jazeker.....maar hij was er nooit voor haar

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Help mijn ex eist omgang kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:18

Daar wil hij dus nu verandering in brengen :j

Hoe denkt je dochter er zelf over?

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Re: Help mijn ex eist omgang kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:19

Ja idd....ik weet hij is haar vader....maar toch

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:19

liberty schreef:
Heeft hij je dochter erkend?

Tegenwoordig kan de biologische vader ook omgangsrecht hebben (ook al is het kind niet erkend).
De weg is wel iets langer; maar wordt vaak wel toegekend door de rechter.
https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/r ... regelingen
Citaat:
Vaders recht op omgang wettelijk vastgelegd

Juridisch gezien hebben zowel de biologische vader als de juridische vader (na erkenning) recht op omgang met het kind. Ook al heb je als biologische vader het kind niet erkend, dan nog heb je recht op contact met je kind.

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:20

Zij is gek op haar vader...dus wil dat ook niet negeren

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:23

En wat is nu precies je vraag dan? Wil je weten of hij daar recht op heeft, of wil je tips hoe je eea het beste kunt afspreken?

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:25

Toestaan en meewerken. Je wilt later niet de reden zijn dat je dochter haar vader nooit in haar leven heeft gehad. Vroeg of laat krijgt (bijna) elk kind de behoefte om zijn ouders te leren kennen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:25


geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:25

nienke39 schreef:
Zij is gek op haar vader...dus wil dat ook niet negeren



maar ze kent haar vader toch niet?Of reken ik verkeerd?Ze werd geboren,daarna ging hij drinken,toen gingen jullie uit elkaar en nu vijf jaar later herinnert hij zich dat hij een dochter heeft.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:26

Als haar vader geen risico figuur is voor je kind waarom zou je ze dan beide dit recht ontzeggen?
Geef je kind kans haar vader te leren kennen en een goede band met hem op te bouwen.
Gewoon in kleine stapjes dan moet het goed komen en zie je dingen mis gaan kan je altijd nog ingrijpen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:26

geerke schreef:
nienke39 schreef:
Zij is gek op haar vader...dus wil dat ook niet negeren



maar ze kent haar vader toch niet?Of reken ik verkeerd?Ze werd geboren,daarna ging hij drinken,toen gingen jullie uit elkaar en nu vijf jaar later herinnert hij zich dat hij een dochter heeft.

Dochter is dertien.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Help mijn ex eist omgang kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:28

oh...heb ik overheen gelezen.Tja,het is haar vader,dus...

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:28

Wat is precies het probleem?

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:32

Probeer het los te laten. 13 is een leeftijd dat ze zelf kan beoordelen of het iets is.
Ik liet het aan mijn dochter over. Wilde ze naar haar vader, bracht ik haar weg als het nodig was, maar ze moest het zelf regelen met haar vader.
Ze is een paar x geweest en voelde zich er toch niet altijd even prettig bij. De regeling bleef ; ze mocht gaan wanneer ze wilde, maar ze moest het zelf afspreken. Maar heel vaak is ze niet gegaan.

Zo kwamen vader en dochter er wel achter wat ze aan elkaar hadden, zonder inmenging van "oude wrok" o.i.d tussen pa en ma.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:33

Ik lees nergens dat die dochter 13 is.Maar als dat zo is en je dochter wil haar vader graag zien dan zou ik het niet tegen houden,dat kan alleen tegen je gaan spelen en gaat ze jou verwijten dat ze haar vader niet mag zien.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:33

Ik snap dat je het zelf lastig vindt en emotioneel.
Maar het gaat om het belang van jullie dochter.
Ze heeft recht op jullie allebei

Licor

Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:38

Ik begrijp je zorgen.. je bent denk ik bang dat je dochter de deksel op haar neus krijgt en gekwetst wordt.. omdat hij toch nog niet veranderd is..

Daarnaast denk ik dat er ook een stukje 'oneerlijkheid' meespeelt.. al die jaren heb je er in je eentje voor gestaan en alle zorgen voor je dochter alleen gedragen omdat hij liever dronk.. en nu het hem uit komt kun jij ineens op komen draven.. en wil hij weer wat te zeggen hebben over haar..

En aan de andere kant gun je je dochter ook een vaderfiguur/haar eigen vader in haar leven..

Lijkt me als moeder een vreselijk gevoel.. probeer je eigen stukje aan de kant te zetten en alleen te denken aan je dochter.. gun haar dat contact (als je dochter dat zelf ook ziet zitten).. maar zorg ervoor dat je over haar schouder mee kunt kijken en haar kunt opvangen mocht ze van een koude kermis thuis komen..

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:01

Ik zou zeggen; geef je dochter de kans een band met haar vader op te bouwen! Het is niet alleen jouw dochter.
Wat ik wel zou willen weten als ik in jouw schoenen sta, is of hij nog steeds veel drank gebruikt. De veiligheid van jullie dochter staat natuurlijk voorop.

Het zal echt niet beginnen met een heel weekend naar haar vader. Dit wordt opgebouwd neem ik aan. Wellicht de eerste tijd onder toezicht.
Ik hoop dat jullie er samen als volwassen mensen uitkomen en beide de belangen van jullie dochter voorop kunnen zetten.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is dat je hier zegt dat hij ineens na 5 jaar omgang eist, terwijl je ergens anders zegt dat je vond dat je dochter recht had op omgang met haar vader en dat jij daar altijd bij was. Dat ze nu oud genoeg is om haar eigen keuzes te maken en haar vader dus al af en toe ziet.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Help mijn ex eist omgang kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:21

Ik verplaats je topic van Nieuws en Maatschappij naar het subforum Leven Zonder Paarden omdat je topic daar beter thuishoort aangezien het niet gaat om een nieuwsbericht.

Lusitana

Berichten: 22436
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Help mijn ex eist omgang kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 23:30

Ze kan jou gaan haten als je haar de kans ontneemt haar vader beter te leren kennen als die zich wel voor heeft gedaan.

Hij neemt haar niet van je af, hij wil alleen in haar leven zijn, en waarom niet?

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 00:03

Voor kinderen is het ontzettend pijnlijk en heeft een lang proces om overheen te komen (als het ooit lukt) als één van de ouders niet wil dat het kind naar de ander gaat na een scheiding.
Als je van je kind houd doe je dit ze niet aan.
Met 13 jaar weten ze heel goed wat wel en niet kan en zou de omgang voor alle partijen gewoon door laten gaan voor het welzijn van het kind.
Uiteraard begrijp ik jou ook ts het is moeilijk maar een kind heeft recht op beide ouders.
Sterkte.

zorro

Berichten: 8761
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Help mijn ex eist omgang kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 00:05

Als je dochter gek op haar vader is, moet je haar de omgang gunnen vind ik. Het gaat niet om jou, maar om haar.