Trump of Clinton

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380


Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:24

Janneke2 schreef:
...er zijn idd andere partijen, maar de kern is het districtenstelsel.
Dat heeft de nijging om een 2 partijen stelsel op te leveren.
(Not to mention de manipulaties die er blijkbaar bij horen in de VS - de grenzen van een district zo leggen dat de armere bevolking per definitie geen eigen district heeft
etc. )

Dat is inderdaad de oorzaak van veel ellende. Hoe dan ook, gaat een en ander nooit echt eerlijk en hun systeem werkt het in de hand.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:32

Lusitana schreef:
Cowboy55, het gaat erom dat het niet zo is dat mensen moeten stemmen op een Democraat of Republikein en dat er dus maar keuze tussen twee is, terwijl men dat wel deed voorkomen. Kies je niet voor Hillary dan ben je voor Trump, kies je niet voor Trump dan ben je voor Hillary en in een noodsprong dan maar niet stemmen.
Als iedereen die tegen Trump was (en blijkbaar zijn dat er toch nogal wat) voor een derde partij had gekozen ipv voor Trump of Hillary dan had dat dus echt wel uitgemaakt, want dan hadden die twee minder stemmen en de derde partij meer.

Je hebt keuze om op anderen te stemmen. Dat men dit niet doet is te wijten aan het idee dat men Rood of Blauw moet kiezen en het afzetten tegen de ander. Men IS voor het gevoel Republikein of Democraat en men gunt de ander het niet, ipv dat men gewoon kijkt naar welke partij met de beste kandidaat komt die de beste veranderingen kan brengen en daarbij ook buiten de Republikein plus Democraat doos kijkt.

Deze denkwijze wordt enorm geholpen en beïnvloed.


In hoeverre het mee speelt kan ik niet inschatten. Dat het mee speelt is duidelijk. Maar dan spelen er nog 2 dingen mee:
1. (Familie-)geschiedenis. Uit wat voor nest kom je, qua politieke voorkeur;
2. De waarde die men hecht aan 'winnen'. In de VS heel belangrijk. Je wordt nooit een 'winner' door op een 3rd party te stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:11

Lusitana schreef:
Men uit hier vooral dat men het eens is op de kritiek op Trump door het te benoemen. Het gaat om het proberen te begrijpen van de verschrikkingen of ze te verwerken.

Aangeven dat je het met de kritiek eens bent: wederom dezelfde vraag, waarom voel je die noodzaak dat hier te moeten delen? Twijfel je soms aan je mening en wil je dat anderen het bevestigen?

te begrijpen: beter begrijpen komt niet uit een echo kamer waar iedereen het met elkaar eens is. Om het beter te begrijpen zou je moeten gaan lezen op een republikeins forum zodat je hun zienswijze kan doorgronden. Hier posten brengt eerder meer verwarring: jij snapt niet waarom iemand op Trump kan stemmen of fan van hem is, en de rest hier begrijpt het ook niet. Nu begrijpen jullie het dus samen niet...

of ze te verwerken: daar reageer ik niet op om binnen de forumregels te blijven.

Lusitana schreef:
Trump is ACTUEEL. Hij is het nieuws van de dag en veel dat hij zegt of doet gaat de hele wereld aan.

Veel van wat hij doet en zegt brengt misschien de discussie aan gang over gelijkheid en de problemen in Amerika. Ik ben juist blij dat het eens aangekaart wordt, dat is beter dan het laten doorstoven tot het helemaal uit de hand loopt (zie politiegeweld onder Obama;je hoort er niets van tot er opeens massaprotesten met geweld zijn).


Lusitana schreef:
Het heeft geen nut om na te denken hoe het geweest zou zijn onder Hillary.

Behalve dan dat het reden tot nadenken geeft over hoe de verkiezingen een keuze tussen twee kwaden was. Als Hillary nu juist model-burger zou zijn dan zou je je moeten afvragen hoe het beeld van duivel-Hillary zo effectief geschapen heeft kunnen worden terwijl er geen aanleiding toe was.
Juist omdat je nu ziet dat Hillary nog steeds fout op fout stapelt snap je beter dat de keuze voor Trump (of tegen Hillary) enigszins gerechtvaardigd was.

Lusitana schreef:
We hebben te maken met deze gevaarlijke narcist in het Witte huis en dus hebben we het dáár vooral over.

Juist, en ik post zo nu en dan, vooral als reactie op een anti-trump post, wat andere geluiden. Dit is een nieuws en maatschappij onderwerp, dus misschien is het leuk om ook verschillende meningen te hebben. Zolang het onderwerp "Trump of Clinton" is lijkt het me van toepassing. Je hoeft mijn posts verder niet te lezen als je alleen maar anti-Trump bevestiging wil hebben.

Lusitana schreef:
En ja, dat brengt niet zoveel discussie materiaal in, en tegengas wel, maar dat tegengas kan ook een andere inhoud hebben dan "maar Hillary was ook fout" op tig verschillende manieren.

En wat is nu precies het discussiemateriaal?
Lees de vorige paar pagina's nog eens door en kijk hoeveel discussie er is. Iedereen is het elke keer met elkaar eens en nadat iedereen zijn "ja, Trump is heel dom" heeft gepost is het weer stil (denk mijn bijdrages even weg).

Bovendien heb ik ook al enkele malen aangesneden dat de media ook onderdeel van het probleem is. Zie Hillary (of een andere democraat) een flater slaan en je leest er niets over op CNN. Dat is een ander geluid dan "maar Hillary was ook fout".



Ik denk dat je het grote plaatje een beetje mist.
Je focus is heel erg op wat Trump op dagbasis doet terwijl je oog zou moeten hebben op de lange termijn en de algehele tendens in Amerika. Mediabedrijven spelen hier een grote rol in, alsmede het internet. De vraag is niet wat Trump morgen op Twitter schrijft en wie zich er door beledigd voelt, de vraag is onder andere of de media terug gaat naar unbiased reporting of denkt te moeten blijven voorschrijven hoe mensen moeten denken en stemmen. Moeten bepaalde bevolkingsgroepen voorgetrokken worden omdat ze in het verleden achtergesteld werden, of moet iedereen gelijke kansen hebben? Mag je je identificeren als een andere huidskleur, als voorwerp, of als slachtoffer en daar erkenning voor krijgen? En ga zo nog maar even door. Stuk voor stuk grotere vragen dan wat Trump morgen op twitter zet.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:14

Citaat:
jij snapt niet waarom iemand op Trump kan stemmen of fan van hem is, en de rest hier begrijpt het ook niet. Nu begrijpen jullie het dus samen niet...
Jawel hoor, persoonlijk begrijp ik maar al te goed waarom mensen op Trump hebben gesteld. Vooral het anti-establishment element hierin. Dat lijkt nog steeds een van de belangrijkste drijfveren om Trump, ondanks dat hij tot op heden weinig tot geen van zijn verkiezingsbeloften waar heeft kunnen maken, te blijven steunen. De diepgewortelde haat tegen de politieke elite. Ik kan mij bij die afkeer best iets voorstellen, en ik denk dat de grootste fout is van de Democraten dat ze die niet onderkend hebben. Dat men zich niet bewust was van het eigen dédain en de onverschilligheid jegens de 'gewone' Amerikaan. Hilary was daar de belichaming van. Overigens begrijp ik dan weer niet dat de verstokte Trump-fans onder deze gewone Amerikanen nog steeds niet inzien dat Trump ook een vertegenwoordiger is van de elite, zij het van een ander segment daarvan. En dat hij als zodanig even weinig voor hen doet als diegenen die zij uit het Witte Huis gehouden hebben.

Citaat:
Bovendien heb ik ook al enkele malen aangesneden dat de media ook onderdeel van het probleem is. Zie Hillary (of een andere democraat) een flater slaan en je leest er niets over op CNN. Dat is een ander geluid dan "maar Hillary was ook fout".
Dat lijkt mij niet zo onlogisch gezien het feit dat Trump president is, en Hilary slechts een ex-kandidaat die geen publieke functie meer vervult. Dit kun je dus niet als bewijs aanvoeren van de partijdigheid van CNN (die partijdigheid is een feit, maar feit is ook dat er in de VS sowieso geen min of meer onafhankelijke media meer te vinden zijn )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:24

Askja schreef:
Citaat:
Bovendien heb ik ook al enkele malen aangesneden dat de media ook onderdeel van het probleem is. Zie Hillary (of een andere democraat) een flater slaan en je leest er niets over op CNN. Dat is een ander geluid dan "maar Hillary was ook fout".
Dat lijkt mij niet zo onlogisch gezien het feit dat Trump president is, en Hilary slechts een ex-kandidaat die geen publieke functie meer vervult. Dit kun je dus niet als bewijs aanvoeren van de partijdigheid van CNN (die partijdigheid is een feit, maar feit is ook dat er in de VS sowieso geen min of meer onafhankelijke media meer te vinden zijn )

Hillary, of een andere democraat.

En die partijdiheid is volgens mij alleen maar erger aan het worden.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:38

Onderstreept heeft toch een andere lading dan tussen haakjes, Enzino ;)

Die partijdigheid wordt inderdaad steeds erger. En zeker niet alleen bij CNN. Daarnaast worden de tactieken om de media van 'de vijand' in een kwaad daglicht te stellen steeds smeriger.
Weleens gehoord van Project Veritas?

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:10

Precies Askja, dat is dus waar ik over begon, de tactiek is tegenwoordig om de tegenstander neer te halen.
Bij Trump werd je letterlijk de zaal uitgetimmerd als je een weerwoord had. Hij kan absoluut geen kritiek verdragen.


Wat mij dwars zat in dit topic is dat veel te lezen was als:
Piet heeft een kauwgombal uitgespuwd.
Tegengas: Maar Marietje heeft vroeger ook kauwgomballen uitgespuwd. En veel erger, ook drop!

Ik ben blij dat en en ander nu breder ligt.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:01


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 02:09

Lusitana schreef:
Wat mij dwars zat in dit topic is dat veel te lezen was als:
Piet heeft een kauwgombal uitgespuwd.
Tegengas: Maar Marietje heeft vroeger ook kauwgomballen uitgespuwd. En veel erger, ook drop!

En wat mij dwars zat is dat ik vooral las:
Pietje heeft wat doms gezegd, zijn we het er allemaal over eens dat het dom is?
En vervolgens niet zien dat de bus waar Pietje en de klas in zitten regelrecht richting een ravijn gaat met een chauffeur die niet oplet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 02:10

Askja schreef:
Onderstreept heeft toch een andere lading dan tussen haakjes, Enzino ;)

Ja, dat heeft een andere lading.

Maar ik onderstreep het om aan te geven dat ik het wel vermeld had. Ik kan er ook met mijn vinger naar wijzen maar dat kan niemand zien, of mezelf quoten maar dan leest iedereen er weer overheen.

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:33

*Blaast stof van het topic*

Nog meer mensen die de Europa-tour soap van Trump hebben gevolgd? :=

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:13

Niet echt gevolgd, ik heb alleen meegekregen dat hij zichzelf weer flink voor schut heeft gezet bij poetin :+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:54

8nnemiek schreef:
Niet echt gevolgd, ik heb alleen meegekregen dat hij zichzelf weer flink voor schut heeft gezet bij poetin :+
O.a. en de Queen in het VK :')

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:05

Als Europa hiermee eindelijk eens ophoud met Amerika's kont kussen en hun rotzooi opruimen, graag. Geografisch gezien is handelsbetrekkingen met Rusland en China veel logischer en zeker met veranderend klimaat, etc. Treinverbindingen zijn makkelijker gaande te houden dan boot/vliegtuig en voor de bevolking is Russisch gas veel goedkoper dan vloeibaar gas per tanker (plus lagere milieubelasting, de gasleidingen liggen er al). Amerika heeft er een probleem mee dat er concurrentie is voor zijn positie als "politieagent" en zeker omdat Rusland blijft hameren op internationale wetten en dus dat het rondroeren in interne aangelegenheden van andere landen niet mag. Helemaal aangezien Amerika dat blijft doen op ons continent ipv ingrijpen omdat een conflict bij de buren anders onrust in eigen land brengt. Hele drijfveer is olie beschikbaar maken/houden voor Amerika ten koste van de mensen die op volgens Amerika amerikaanse olie wonen. Daarnaast voedt het Islam fanatisme het Christelijk fanatisme in Amerika, de gehele legertop zowat is aan het inzetten op een heilige oorlog en dat voor een zgn. seculier land.
Vraag is wie er in Amerika nu werkelijk aan de touwtjes trekt en of zo niet wanneer en hoe erg de volgende wereldoorlog gaat worden.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:06

Hij heeft zich echt zo schandalig gedragen tov de koningin in Engeland ook he..
Wat een idioot is het toch. En Harry en William waren er dus ook (bewust dan volgens de pers, maar in hoeverre dat dat waar is is ook de vraag) niet bij, haha.

En dat met Poetin nu.. whoa.
Zelfs republikeinen hadden zoiets van what is happening here?!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:11

I think they likes me.......dat is wat hij zei...maar hij is ook moe van Europa, tja wij zijn niet zo Amerikaans georrienteerd, kunnen makkelijk zonder dit altijd voor problemen zorgende land in de rest van de wereld.

Europeanen zijn eigenwijs en niet snel onder de indruk, hebben niks met guns :+

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:15

Nee, niks met guns inderdaad, maar voor de rest likt heel Europa hun kont, blegh.
De burgers misschien niet, maar de leiders wel allemaal.
Maar het is natuurlijk makkelijk praten voor ons haha..

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:17

tamary schreef:
Als Europa hiermee eindelijk eens ophoud met Amerika's kont kussen en hun rotzooi opruimen, graag. Geografisch gezien is handelsbetrekkingen met Rusland en China veel logischer en zeker met veranderend klimaat, etc. Treinverbindingen zijn makkelijker gaande te houden dan boot/vliegtuig en voor de bevolking is Russisch gas veel goedkoper dan vloeibaar gas per tanker (plus lagere milieubelasting, de gasleidingen liggen er al). Amerika heeft er een probleem mee dat er concurrentie is voor zijn positie als "politieagent" en zeker omdat Rusland blijft hameren op internationale wetten en dus dat het rondroeren in interne aangelegenheden van andere landen niet mag. Helemaal aangezien Amerika dat blijft doen op ons continent ipv ingrijpen omdat een conflict bij de buren anders onrust in eigen land brengt. Hele drijfveer is olie beschikbaar maken/houden voor Amerika ten koste van de mensen die op volgens Amerika amerikaanse olie wonen. Daarnaast voedt het Islam fanatisme het Christelijk fanatisme in Amerika, de gehele legertop zowat is aan het inzetten op een heilige oorlog en dat voor een zgn. seculier land.
Vraag is wie er in Amerika nu werkelijk aan de touwtjes trekt en of zo niet wanneer en hoe erg de volgende wereldoorlog gaat worden.
Precies dit. Ik geef het niet graag toe maar inmiddels kan die man me oprecht niet meer verbazen. Zijn manier van omgang, zijn over/voorkomen, al de belachelijke keuzes die hij maakt en dan heb ik het nog niet eens over zijn foutieve uitspraken.

Voorheen noemde hij onder andere de de EU, op enkele punten Poetin en diverse Europese landen de vijand en recent is iedereen die de USA of Europa een vijand noemt de nieuwe vijand van Trump?

Het afschuwelijke gedoe rondom migratie/Mexico. Iedereen weet dat er een oplossing moet komen, maar primair zijn we allemaal mens en dien je elkaar ook zo te behandelen. Absoluut niet het geval, heel verre van zelfs :n

Hogere tax waardoor o.a. twee grote (ik dacht Amerikaanse) automerken hun fabrieken sluiten en naar China vertrekken wat betreft productie. Top voor USA, gaan een hele hoop banen verloren en nog dat heeft vergaande gevolgen. Nu kan iedereen fouten maken, maar je kunt ook ergens op terug komen/inzien dat het niet juist is. Trump? Absoluut niet, die roept dat de automerken, als we willen importeren naar de USA, alsnog de hogere (invoer)tax moeten betalen. Nu mag ik toch hopen dat die bedrijven prima de rest van de wereld kunnen bedienen en hun broek op kunnen houden, zonder de USA.

Nog zo'n grappige, Google eens op Trump en Rowling, hilarisch :')
Laatst bijgewerkt door Ailill op 17-07-18 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:18

Nou, valt wel mee hoor! Wij houden ons aan eerder gemaakte afspraken, gelukkig maar, daar zijn heel wat jaartjes vooraf gegaan met heel veel politieke afwegingen...alles is zo in elkaar verweven.

Ben wel benieuwd waar die 33 miljard komend januari aan wordt besteedt.

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:42

HelmerG, ik denk dat dat kontlikken na deze week wel meevalt :=

Aillil, niets aan toe te voegen. Ik sla nu bewust het nieuws rondom migratie naar de VS over, omdat ik er gewoon naar van wordt :n

Ik zag gisteren een quote van Trump tegen May, waarin hij zo blij was dat het VK allemaal van die verschillende namen had, en dat je die best door elkaar kon gebruiken. Ik weet niet hoor, maar als je het VK 'Engeland' gaat noemen, zijn er toch een hoop mensen niet blij :7

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:55

Foaly schreef:
HelmerG, ik denk dat dat kontlikken na deze week wel meevalt :=


omg ja, true :')

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:51

Foaly schreef:
*Blaast stof van het topic*

Nog meer mensen die de Europa-tour soap van Trump hebben gevolgd? :=



Je kan het moeilijk missen :D.

Ik verbaas me nog regelmatig. ;)

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 19:59

haha ja elke keer als je denkt, het kan niet erger wordt je weer verrast.. _O-

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:07

HelmerG schreef:
haha ja elke keer als je denkt, het kan niet erger wordt je weer verrast.. _O-
En dat is op zich natuurlijk al een ramp. Waar ik me voornamelijk zorgen om maak, is het feit dat Trump dus wel president van een enorm groot land is. Met op int. niveau veel invloed, op vele fronten. Dit kan zo ontzettend snel escaleren, ik ben er oprecht ban voor.

Soms dient men tegen zichzelf in bescherming te worden genomen.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:50

Ik volg ook nog steeds. Het positieve is dat, nu hij naast Putin zijn eigen land en de FBI aanviel, er eindelijk ook Republikeinen zijn die het zat zijn.
Het negatieve is dat het lijkt alsof de Republikeinen verder weinig problemen met Trump hebben, ondanks een hele reeks aan slechte (en immorele) besluiten.

Er is overigens nu een live persconferentie door Trump over Putin/Rusland. Ben benieuwd of hij ook vragen beantwoordt.
https://www.ctvnews.ca/video?playlistId=1.4016307
https://www.youtube.com/watch?v=6gxjCmI52ws