NS moet zwaan uit lijden verlossen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kinke

Berichten: 20503
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: NS moet zwaan uit lijden verlossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:45

Ik snap dat gemekker niet. Arme dier is extra lijden bespaard gebleven en het maakt geen fluit uit waar hij na dat moment neergelegd over overheen gegooid wordt.
Overigens…een zwaan is maar beperkt sterk, de vleugels zijn heel erg sterk, de hals is zwak.


iirrssjjee

Berichten: 5934
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: NS moet zwaan uit lijden verlossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:12

Toen ik dit filmpje op FB voorbij zag komen was het eerste wat ik dacht, HARTELOOS! Totdat een paar minuten later een artikel op het AD stond van de NS. Dat het dier zwaargewond was, het bloed eruit spoot. De nek is omgedraaid van het dier om het uit zijn lijden te verlossen. Ze vertelden ook dat als een dier niet al te zwaar gewond is, ze het dan meestal meenemen en naar een DA brengen. Nu was de zwaan echt niet meer te redden.

Ik vind het echt top dat ze dit hebben gedaan. En ik snap dat je het over de reling gooit ook wel.... Wie weet moet je eerst nog 500 meter lopen voordat je bij een bosje bent? ben je onderhand 20 minuten extra kwijt, en die reizigers maar klagen dat er weer vertraging is......

Naar mijn idee heeft de machinist op de best mogelijke en meest diervriendelijke manier gehandeld. Als het dood is, maakt dat over de reling gooien toch ook geen zak uit?

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:23

Misschien een beetje off topic maar hoe verlos je het beste een eend of haas uit zijn lijden? Ik heb het gelukkig nog nooit zelf moeten doen omdat er altijd wel iemand thuis was of iemand me geholpen heeft. Hier worden met regelmaat eenden aangereden of hazen dusdanig aangeschoten dat er geen redden meer aan is. Iemand van het hoogheemraadschap zette een keer de kop van een schep in de nek van een aangereden en stervende eend, harde duw erop en het was gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:30

Ik kan niet goed zien hoe de zwaan er aan toe is, maar ik had het beter gevonden als ze de zwaan ergens anders hadden afgemaakt.
Niet zo zeer voor de zwaan zelf, maar misschien wel voor kinderen/gevoelige zieltjes die er niet tegen kunnen.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:39

Tja dat over de rand gooien, daar heb je alleen eventueel zelf als kijker last van, het beest niet. Wat mij betreft hadden ze het dier niet beter kunnen behandelen: er is tijd vrijgemaakt om dit dier een snelle en pijnloze dood te geven. Wat mij betreft krijgen de betrokken personen een presentje of iets dergelijks thuisgestuurd.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:42

Had het voorbij zien komen op facebook ja, het filmpje dat viral gaat heeft een oud klasgenoot van me gemaakt :=

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat het ten eerste verboden is om dode dieren zo te dumpen ivm botulisme in het water.
Voor de zwaan hoop ik dat ie echt in 1x dood was en niet nog onnodig heeft moeten lijden :(:)

[o]

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:52

damian23 schreef:
Misschien een beetje off topic maar hoe verlos je het beste een eend of haas uit zijn lijden? Ik heb het gelukkig nog nooit zelf moeten doen omdat er altijd wel iemand thuis was of iemand me geholpen heeft. Hier worden met regelmaat eenden aangereden of hazen dusdanig aangeschoten dat er geen redden meer aan is. Iemand van het hoogheemraadschap zette een keer de kop van een schep in de nek van een aangereden en stervende eend, harde duw erop en het was gebeurd.


Tja als je het kunt is dit een oplossing. Bijltje ook.

Je kan in je auto ook een klapkratje leggen en een deken. Dan kan het gewonde dier in de krat en kun je er mee naar de dichts bijzijnde da.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: NS moet zwaan uit lijden verlossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:09

Maar dan moet het diertje niet dusdanig gewond zijn dat de dierenarts ook niks meer kan. En soms zie je dat aan de buitenkant niet maar zijn ze inwendig al te kapot van binnen. Ik heb van het voorjaar eens een meerkoet naar de opvang gebracht. Hij liep wat versuft in de tuin en aan de buitenkant kon ik niks zien. Hij is helaas onderweg naar de opvang overleden.

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: NS moet zwaan uit lijden verlossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:17

De reden dat ze hem over de reling gooiden en niet netjes aan de kant legden was om aaseters direct naast het spoor te weren, zodat er niet nog extra dieren worden aangereden..

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[EJL-ITP] Gouden zonnestraaltje Isha een jaar lang ITP
[ITP] Golden Champagne Isha in de Surae

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:11

ik ken een machinist waarvan ik vrij zeker weet dat die niet veel anders zou handelen dan wat er op het filmpje is te zien. Die man is jaren vrijwilliger op een dierenambulance geweest en echt enorm dierenliefhebber. Ik weet zeker dat die man, als hij zoiets als dit tegenkomt in zijn werk, meer slaap zou missen dan al die mensen die vinden dat ze hadden moeten wachten op een dierenambulance, de zwaan naar de DA hadden moeten brengen, nog een eind moeten gaan lopen met een dode zwaan....... Het filmpje is te onduidelijk om er echt iemand uit te herkennen, (gelukkig maar gezien de denkwijze van sommige mensen), dus ik weet niet of ik deze machinisten uit het filmpje ken, maar de gemiddelde machinist kennende heeft minimaal 1 van de 2 de rest van de dag geen fijn gevoel gehad.
Ik vind dat ze goed gehandeld hebben in elk geval. Het dier is onnodig lijden bespaard. Zelf heb ik ook een haas en een konijn afgemaakt omdat het gewoon overduidelijk was dat de dieren in kwestie het niet zouden redden Daar hoef je soms geen DA voor te zijn, gezond verstand kan genoeg zijn

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Ashleytjuhh, BlueStocking, cariena1, darkangel23, dinek123, Eulogy, jasz, NadjaNadja, Sanet, Schuur_, xHaithi en 57 bezoekers