Het leed dat"Merwedebrug" heet...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Het leed dat"Merwedebrug" heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 12:23

Al dagen is het in het nieuws: De Gorinchemse "Merwedebrug" (A27) bevat haarscheurtjes en is daardoor afgesloten voor al het verkeer boven de 3,5 ton.
Hemelsbreed woon ik 1,5 km van de brug, en 1 km van de laatste afrit voor de brug, het punt waar vrachtwagenchauffeurs eruit worden geplukt, de afrit op worden gestuurd, en vervolgens geen flauw idee hebben en in dorpskernen terecht komen...
Omrijden via de pont op de kop van t land? Succes! Vanmorgen deed je er drie kwartier over om vanuit Werkendam bij de pont te komen (normaal 10/15 minuten).
De interliner breda-Utrecht (en andersom) mag er niet over, evenals de streekbussen van en naar Gorinchem... (Hoewel dit laatste nu opgevangen wordt door buurtbusjes).
Al járen is de A27 uit z'n jasje gegroeid, al jaren is er discussie over een extra brug, al jaren is de brug minimaal twee x per jaar een weekend afgesloten... En nu dit weer...
*zucht*

Dit moet in deze tijd toch niet meer kunnen?

Bron: http://www.nu.nl/tag/Merwedebrug
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-16 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bron toegevoegd


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Het leed dat"Merwedebrug" heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:31

Het is ook echt belachelijk dat er niet al jaren geleden iets aan die brug gedaan is... Niet gek dat hij nu zo stuk is dat er geen vrachtwagens meer over mogen.

Ik snap ook niet dat het al zo lang duurt. Geen prioriteit? Ruzie over wie de rekening moet gaan betalen? Echt onbegrijpelijk.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Het leed dat"Merwedebrug" heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:37

Ik woon gelukkig nog net aan de 'goede kant' (leerdam) maar ik rijd dus dagelijks over de A27 en je wordt bij Nieuwegein al gewaarschuwd dat het afgesloten is voor bussen en vrachtwagens. Maar het lijkt wel of al die vrachtwagens vergeten zijn wat die borden langs de weg betekenen... En ze luisteren duidelijk niet naar de radio, want ook daarop wordt het al dagenlang vermeld! Heel apart dat het dan toch zo spaak loopt.

Trouwens.. ze waren afgelopen dagen ook bezig met snelheids controle. Ze hebben een stuk van enkele kilometers tot 80km/u gezet, waar je buiten de spits gewoon 100 mag rijden. Ik reed dus 80 en een vrachtwagen komt gewoon echt zo dicht achter mij rijden dat ik er bang van werd. En dan nog seinen met groot licht dat ik door moest rijden... zo'n 200 meter voor de flitser besloot deze idioot mij in te halen.... hoop dat ie de boete van zn baas zelf mag betalen.

Wie los durft te laten, heeft twee handen vrij
Een ander kan je niet geven wat er in jezelf ontbreekt.
"Vertrouwen is als een gum, het wordt alsmaar kleiner na elke fout"...

PK_L
Berichten: 544
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:45

Aartje schreef:
Ik woon gelukkig nog net aan de 'goede kant' (leerdam) maar ik rijd dus dagelijks over de A27 en je wordt bij Nieuwegein al gewaarschuwd dat het afgesloten is voor bussen en vrachtwagens. Maar het lijkt wel of al die vrachtwagens vergeten zijn wat die borden langs de weg betekenen... En ze luisteren duidelijk niet naar de radio, want ook daarop wordt het al dagenlang vermeld! Heel apart dat het dan toch zo spaak loopt.


Zo raar is dit niet, weet je wat er 9 van de 10 keer achter het stuur zit? Geen Hollanders hoor, allemaal oostblokkers. Zonde dat ze niet meteen controleren op oneerlijke concurrentie als ze toch al die vrachtwagens van de weg halen.

Skip_Bo

Berichten: 290
Geregistreerd: 24-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:52

Één groot drama is het, niet te geloven. Ze hadden veel eerder iets aan de brug moeten doen en aan een deel van de A27, 3 baans maken zou al een hele hoop schelen. Voor de truckers is dit gewoon waardeloos, de A27 is 1 van de hoofdwegen en de doorgaande route naar België, nu moeten ze omrijden wat al een hoop tijd kost en daarnaast word het op die routes ook steeds drukker en ontstaan daar nu ook files. Zelf denk ik dat de oplossing is om zo snel mogelijk een plan te maken hoe ze dit gelijk in één keer goed aan kunnen pakken en op kunnen lossen, de brug moet echt zo snel mogelijk weer open voor vrachtverkeer. Daarnaast worden de binnendoor routes er ook niet veel beter op op deze manier, dat zware vrachtverkeer is ook niet optimaal voor wegen die er niet voor gemaakt zijn.

Aartje: Niet om het gedrag van de chauffeur goed te praten, maar wanneer je netjes 80 rijd, rij je vaak voor de vrachtwagen 70/75. Vrachtwagens worden jaarlijks geijkt en de snelheid wijkt dus bijna niet af van de snelheid die ze daadwerkelijk rijden, onze personenauto's hebben dat niet en wijken dus wel af. ;) Rij maar eens strak achter een vrachtwagen, als je dan 80/85 rijd loopt hij vaak nog op je uit. :)

Bonita:B+11-L1+13-L2+12-M1+13-M2+10-Z1+4
Chanell (v. Vivaldi): B+6 - L1+11 - L2+11 - M1+7

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 12:52

Sinds vanmorgen staat er iig ook Engels op de borden, want idd veel Oostblok chauffeurs hadden geen idee, en hebben nu nog steeds geen idee waar ze naartoe moeten.
Gister was ik met mijn hond op cursus (nieuwendijk, direct aan de A27), en om 19.30 stond het nog steeds muurvast.
Nu staat er hier in de spits altijd file, maar het is nu heel extreem. En door de controles lopen de op en afritten vast, en dus ook de toegangswegen naar de dorpskernen....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37214
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 12:53

Hoorde ook van wegvervoerders die bewust de borden negeren omdat ze zeker weten dat zij wel erover heen mogen rijden. Dat is gewoon stom. De borden staan meer dan ruim van te voren aangegeven,

En wat betreft een dergelijk brug/reparatie. Als de scheurtjes echt te erg zijn zullen hele delen vervangen moeten worden en zal de brug voor lang voor alle verkeer dicht moeten, dat geeft een nog grotere puinhoop in het verkeer. Dergelijke haarscheurtjes zullen vaak genoeg in kaart gebracht worden, als ze niet te snel groter worden kun je met wat maatregelen verkeer laten doorlopen. Maar als ze opeens snel erger worden krijg je maatregelen zoals nu. Stom alleen dat je dan als vervoerder bewust risico neemt. Als de boel instort is er helemaal een groot naar probleem.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het leed dat"Merwedebrug" heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 13:00

Dat van die borden valt wel mee karuna... Ze zouden het beste verkeersregelaars/politie bij knooppunt hooipolder zetten. Dan kunnen ze vanaf daar via de a59 gelijk richting de A16 of de A2

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:02

lijkt me inderdaad heel rot als je daar dichtbij woont en alle overlast ervan.
Wat ben ik dan weer blij dat ik lekker aan de andere kant van het land woon, geen files, geen sluipverkeer, geen drukte, geen omleidingsroutes :)

Leef: neem en geef!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:03

Ik woon hemels breed 50 meter van die brug af. Eerder hoorde je altijd zo'n bepaald geluid als er vrachtwagen over kwamen, dat is nu weg. Je kunt het haast stil noemen maar dat is eigenlijk een grap want alle vrachtwagens, of in ieder geval een deel ervan, verdwalen nu allemaal in het dorp waar ik woon. De bussen zijn ook drama inderdaad, gister ben ik maar random op het station gaan staan en wachten tot er een bus kwam. Soms komen er 3 tegelijk en soms maar 1 in lange tijd. Ik snap dat ze er niets aan kunnen doen en hun weg moeten vinden ook kwa tijden enzovoort. Gister zat ik in de bus terug naar huis en daar stond de file waar TS het over heeft. Toen stond er nog niet zo goed aangegeven hoe je om moet rijden dus is de bus over de vluchtstrook gegaan en bij buitenlandse chauffeurs ernaast gaan rijden en effe snel uitgelegd hoe of wat.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:06

LadyMadonna schreef:
Dat van die borden valt wel mee karuna... Ze zouden het beste verkeersregelaars/politie bij knooppunt hooipolder zetten. Dan kunnen ze vanaf daar via de a59 gelijk richting de A16 of de A2


Precies dit, maar nee de politie vind het leuker ze pas bij afrit sleeuwijk eraf te sturen en als ze niet snel genoeg van rijbaan wisselen (1 rijbaan is dicht) krijgen ze een boete van 230. Om vervolgens gevaarlijke situaties in sleeuwijk zelf te creeeren. Echt een aparte situatie dit.

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:53

Skip_Bo schreef:
Één groot drama is het, niet te geloven. Ze hadden veel eerder iets aan de brug moeten doen en aan een deel van de A27, 3 baans maken zou al een hele hoop schelen. Voor de truckers is dit gewoon waardeloos, de A27 is 1 van de hoofdwegen en de doorgaande route naar België, nu moeten ze omrijden wat al een hoop tijd kost en daarnaast word het op die routes ook steeds drukker en ontstaan daar nu ook files. Zelf denk ik dat de oplossing is om zo snel mogelijk een plan te maken hoe ze dit gelijk in één keer goed aan kunnen pakken en op kunnen lossen, de brug moet echt zo snel mogelijk weer open voor vrachtverkeer. Daarnaast worden de binnendoor routes er ook niet veel beter op op deze manier, dat zware vrachtverkeer is ook niet optimaal voor wegen die er niet voor gemaakt zijn.

Aartje: Niet om het gedrag van de chauffeur goed te praten, maar wanneer je netjes 80 rijd, rij je vaak voor de vrachtwagen 70/75. Vrachtwagens worden jaarlijks geijkt en de snelheid wijkt dus bijna niet af van de snelheid die ze daadwerkelijk rijden, onze personenauto's hebben dat niet en wijken dus wel af. ;) Rij maar eens strak achter een vrachtwagen, als je dan 80/85 rijd loopt hij vaak nog op je uit. :)


Ik ben zelf buschauffeur dus weet hoe dat werkt. Ik houd op mijn teller dan ook altijd tussen 85/90 aan, waar 80 is toegestaan. ;) Deze vrachtwagen trapte zijn gas vol in, en dan tikken ze echt wel meer dan 80 aan, aangezien de meeste vrachtwagens gewoon 90 kunnen en mogen rijden..

Wie los durft te laten, heeft twee handen vrij
Een ander kan je niet geven wat er in jezelf ontbreekt.
"Vertrouwen is als een gum, het wordt alsmaar kleiner na elke fout"...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het leed dat"Merwedebrug" heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 08:39

Ben gisteravond laat vanuit breda gekomen. Net voor knooppunt hooipolder staat een ledbord in de berm met Utrecht via a59, en dat was het.
Als het overdag ook zo staat snap ik dat veel mensen door rijden...

moonsparkle
Berichten: 21699
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:51

De hele a27 mag er wel een baan bij :o die brug is vaak een ellende, maar probeer in de ochtend Almere is tot te komen of van Utrecht richting Almere. In de ochtend doe ik er meer dan een uur over om in Hilversum te komen terwijl het in de vakantie met aan een half uur is. Bij rijnsweerd word het van 3 naar 2 banen en daar loopt het ook altijd vast. Dan heb je ook nog Gorinchem waar het ook altijd vast staat.

Dit wat er nu een de hand is is natuurlijk ook wel extreem. Ik hoorde op de radio dat sommige bedrijven nu tijdelijk ruimte voor hun vrachtwagens aan de andere kant huren omdat het anders zijn 15.000 euro kan schelen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Shadow0

Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Het leed dat"Merwedebrug" heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:01

De A27 is het idd echt allemaal net niet. Net te krap overal, net te onvriendelijk. En er ligt ook nog steeds geen spoorlijn naast (de interliner voor dat stuk is eigenlijk al te treurig.)
Ik hoop dat het niet alleen snel maar vooral ook deugdelijk wordt opgelost.

Als het aangeven van omleidingsroutes zo onduidelijk gedaan is, dan snap ik dat echt niet.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:04

Vervelend ja... Maar er zijn wel meer van dat soort plekken.

Tunnel op de A9 is al 5 maanden dicht, dagelijks staan er enorme files door, veel ongelukken met meerdere keren in de week zeker een uur vertraging.

Smorgens eerder vertrekken en savonds meer tijd inplannen. Snap ook wel dat dit heel erg rot is, zeker voor vrachtwagens, die moeten 39!! km omrijden stond van de week in de krant.

ElCamino

Berichten: 8927
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:10

De chauffeurs kunnen er niet veel aan doen. Geloof me, de meeste die er vaker komen weten nu wel dat ze er niet over kunnen, en rijden al ver van tevoren om.
De chauffeurs die nooit die kant op zitten lopen er tegenaan....en met name de buitenlandse chauffeurs.
Daarbij rijdt iedereen tegenwoordig op tomtom, dus dan kom je er ook niet vroeg achter.
De adviesroutes moeten veel eerder aangegeven worden, inderdaad in NL en ENG.
Al met al, grote ellende voor alle weggebruikers en de omwonenden.
De chauffeurs moeten niet over 1 kam geschoren worden en de schuld krijgen vind ik...

MuSLi

Berichten: 5225
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:16

Babsiej schreef:
Vervelend ja... Maar er zijn wel meer van dat soort plekken.

Tunnel op de A9 is al 5 maanden dicht, dagelijks staan er enorme files door, veel ongelukken met meerdere keren in de week zeker een uur vertraging.

Smorgens eerder vertrekken en savonds meer tijd inplannen. Snap ook wel dat dit heel erg rot is, zeker voor vrachtwagens, die moeten 39!! km omrijden stond van de week in de krant.

Tunnel in A22 is dicht, A9 gelukkig niet (vaak).. Dan konden we echt nergens meer heen :')

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

Shadow0

Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:19

Als je al vroeg in je route rekening houdt met de afsluiting (dus al vanaf Breda / Tilburg kiezen voor de alternatieven) is het minder ver om dan 39km, maar dan is goede informatie al heel ver vantevoren wel belangrijk. Als je regelmatig tussen Gorinchem en Sleeuwwijk op en neer moet is het echt dramatisch.

(Maar zo kwetsbaar zijn onze verbindingen over de grote rivieren nog altijd.)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Het leed dat"Merwedebrug" heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 09:21

Buiten dat het probleem zich niet beperkt tot de rijksweg... gister hadden ze de controle bij nieuwendijk gezet ipv afslag sleeuwijk/Werkendam.
Dus al die vrachtwagens nieuwendijk in... (wat nog kleiner is)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Het leed dat"Merwedebrug" heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:11

In sleeuwijk staan eindelijk bij de rotonde borden; verboden door te rijden voor vrachtwagens.
Ze kunnen nu dus eindelijk zien dat ze de polder in moeten, ook staan er meer verkeersregelaars bij de afslagen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Besje, Duran123, Jadero, Kashmino, Laj1, nuevo_mien, Suliko, Yavanna en 67 bezoekers