Vrouwen bij defensie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:36

Hallo!

Zelf al eerder in dit topic gereageerd en omdat ik inmiddels ben uitgenodigd voor de Kennismakingsdagen ben ik benieuwd of er dames van hier ook inmiddels werkzaam zijn bij Defensie en of ze mij een beetje kunnen vertellen wat er van je verwacht wordt :D Heb er enorm veel zin in en weet dat het echt enorm zwaar word, maar wil dit echt graag *\o/*

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg


MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:51

Minimus schreef:
Hallo!

Zelf al eerder in dit topic gereageerd en omdat ik inmiddels ben uitgenodigd voor de Kennismakingsdagen ben ik benieuwd of er dames van hier ook inmiddels werkzaam zijn bij Defensie en of ze mij een beetje kunnen vertellen wat er van je verwacht wordt :D Heb er enorm veel zin in en weet dat het echt enorm zwaar word, maar wil dit echt graag *\o/*

Tof! Waar heb je op gesolliciteerd?

Sannens
Berichten: 1398
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Vrouwen bij defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:03

Ik ben eigenlijk al langere tijd geïnteresseerd in defensie en dan voornamelijk vanwege de opleiding Algemeen Militair Arts. Ik heb eerst altijd gedacht dat ik fysiek niet goedgekeurd kon worden omdat ik een meniscusoperatie heb ondergaan. De laatste tijd twijfel ik daar eigenlijk steeds meer aan.

Weet iemand hier toevallig, misschien vanuit ervaringen, iets over?

Het gaat bij mij pas over een paar jaar, ik ga volgend jaar pas aan mijn co-schappen beginnen.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:25

Sannens schreef:
Ik ben eigenlijk al langere tijd geïnteresseerd in defensie en dan voornamelijk vanwege de opleiding Algemeen Militair Arts. Ik heb eerst altijd gedacht dat ik fysiek niet goedgekeurd kon worden omdat ik een meniscusoperatie heb ondergaan. De laatste tijd twijfel ik daar eigenlijk steeds meer aan.

Weet iemand hier toevallig, misschien vanuit ervaringen, iets over?

Het gaat bij mij pas over een paar jaar, ik ga volgend jaar pas aan mijn co-schappen beginnen.

Je kan altijd even mailen. Je krijgt best snel reactie :)

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrouwen bij defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:32

Hier iemand die bij de marine heeft gezeten (en het nog erg mist).
Ik weet wel zeker dat het een goede zaak is dat er vrouwen in dienst kunnen. ECHTER vind ik het wel van de zotte dat vrouwen soepelere regels krijgen in onderdelen waarbij ze hetzelfde werk doen.
Dat heb ik nooit vinden kloppen en zal ik ook nooit doen. Ik denk als dat veranderd je al een heel stuk minder de "verkeerde" types dames in dienst krijgt en daardoor er ook minder weerstand voor is.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Anoniem

Re: Vrouwen bij defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:01

Interessante discussie! :)


Ik ben voor gelijkheid tussen man en vrouw! Ik vind dat alle vrouwen recht hebben op dezelfde posities als mannen.

Maar.

In biologisch en anatomisch opzicht zijn wij vrouwen gewoon niet hetzelfde als de man. Dat maakt ons absoluut niet minder! Maar dat betekent dat wij sommige taken, zoals hele zware, militaire banen bij defensie, niet kunnen vervullen. Er zullen er vast een paar zijn die het kunnen, petje af voor hen! Ik vind het geweldig knap, en zij hebben absoluut recht op hun baan. Maar de selectiecriteria moeten absoluut niet minder zwaar worden voor vrouwen. Werken bij defensie is zwaar, en er is gewoon een bepaalde grens die er getrokken moet worden, voor zowel onze veiligheid als de veiligheid van die personen zelf. Dat heeft niets met gelijkheid te maken... dat heeft gewoon te maken met dat een persoon het op den duur niet meer aankan.

Ik denk dat er eigenlijk niet meer dan dat over valt te zeggen.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:29

MightyJoe schreef:
Minimus schreef:
Hallo!

Zelf al eerder in dit topic gereageerd en omdat ik inmiddels ben uitgenodigd voor de Kennismakingsdagen ben ik benieuwd of er dames van hier ook inmiddels werkzaam zijn bij Defensie en of ze mij een beetje kunnen vertellen wat er van je verwacht wordt :D Heb er enorm veel zin in en weet dat het echt enorm zwaar word, maar wil dit echt graag *\o/*

Tof! Waar heb je op gesolliciteerd?


Op Chauffeur Wissellaadsysteem :Y)

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Vrouwen bij defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:26

Lang geleden dat ik in dit topic gereageerd heb! Maar ik ben een periode terug helaas afgekeurd vanwege (chronische) scheenbeenvries ontsteking ;(
Baal echt ontzettend, ben nu maar een nieuwe studie begonnen, maarja het is toch niet helemaal wat ik wil natuurlijk. Na deze studie toch maar eens overwegen om nog een keer te solliciteren.
Ik ging voor de landmacht infanterie :D

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Vrouwen bij defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:51

Oh wat balen joh! Als het helemaal over is kun je het vast nog wel een keer proberen :D Ik ben vandaag naar de sportschool geweest, Spartan workout, en ik heb 'm soort van overleefd.. Waar ik enorm 'last' van heb tijdens oefeningen als de reverse superman en leg raises is mijn holle rug. Ik krijg mezelf níet plat op de grond om die oefeningen correct uit te voeren. Dus dan hou ik het vol totdat ik merk dat mijn lichaam zich begint op te krullen en dan wacht ik even. Wel enorm vervelend. Oh, en die push-ups zijn echt killing :') Dat ga ik maar eens dagelijks doen :Y)

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

deeeemilove
Berichten: 67
Geregistreerd: 31-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:13

Ik wil dit topic graag uppen.

Ik wil gaan solliciteren voor een functie in het verpleegkundig vakgebied. Over 4 maanden ben ik als goed is afgestudeerd als hbo verpleegkundige. Ik ben daarnaast ook al gericht aan het trainen voor de sporttest.
Iemand ervaringen als verpleegkundige bij Defensie, of een van de hogere functies die je met hbo-v kan doen?

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 00:42

Puppetje schreef:
Ik zie vrouwen echt niet bij het korps mariniers horen.
Zowel mentaal als lichamelijk is dit gewoon zo zwaar dat ik het niet zie gebeuren.
Begrijp ook niet zo goed waarom men dat ineens wil.
Er zijn genoeg andere onderdelen waar vrouwen wel tot hun recht komen, laten er dan een paar onderdelen zijn zoals de onderzeedienst en het korps waarbij het niet toegestaan is.


Zeg je hier nu dat het korps mentaal te zwaar is voor vrouwen? Nogal een schandalige, foute en schadelijke aanname, vind je niet?

fleurtjeuh
Berichten: 10305
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 00:52

moeshie schreef:
Puppetje schreef:
Ik zie vrouwen echt niet bij het korps mariniers horen.
Zowel mentaal als lichamelijk is dit gewoon zo zwaar dat ik het niet zie gebeuren.
Begrijp ook niet zo goed waarom men dat ineens wil.
Er zijn genoeg andere onderdelen waar vrouwen wel tot hun recht komen, laten er dan een paar onderdelen zijn zoals de onderzeedienst en het korps waarbij het niet toegestaan is.


Zeg je hier nu dat het korps mentaal te zwaar is voor vrouwen? Nogal een schandalige, foute en schadelijke aanname, vind je niet?

Het bericht dat je quote stamt uit 2016. Das 6 jaar geleden :')

Love is Love

My current situation is not my final destination.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15904
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 01:28

moeshie schreef:
Puppetje schreef:
Ik zie vrouwen echt niet bij het korps mariniers horen.
Zowel mentaal als lichamelijk is dit gewoon zo zwaar dat ik het niet zie gebeuren.
Begrijp ook niet zo goed waarom men dat ineens wil.
Er zijn genoeg andere onderdelen waar vrouwen wel tot hun recht komen, laten er dan een paar onderdelen zijn zoals de onderzeedienst en het korps waarbij het niet toegestaan is.


Zeg je hier nu dat het korps mentaal te zwaar is voor vrouwen? Nogal een schandalige, foute en schadelijke aanname, vind je niet?

Voor jou is het mentaal vast haalbaar. Fysiek voor 9 van de 10 vrouwen niet. En als het fysiek niet haalbaar is wordt het vanzelf mentaal ook niet meer haalbaar.

pien_2010

Berichten: 43097
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:07

Eens met Jan. En wat me opvalt in de twitter berichten over de vrouwen in het Oekraïense leger. Velen hebben leidinggevende posities, velen zijn scherpschutter, velen rijden in de tanks, zijn arts (denk alleen maar aan die enorme dappere arts die in Mariupol ondergronds probeerde haar werk te doen) etc etc. Dus ik denk dat als het leger goed kijkt naar wat vrouwen allemaal heel erg goed kunnen, en er de waardering voor komt, dat vrouwen , net als in Oekraïne → zelfs mede het verschil kunnen maken tussen winnen en verliezen.

Ik sta echt te kijken, hoeveel vrouwen ermee doen in Oekraïne en hoe enorm ze worden gewaardeerd (dit geldt overigens ook voor de mannen hoor). Daarbij is het gewoon een feit dat vrouwen fysiek minder sterk zijn (dit geldt althans voor de meesten). Maar dat hoeft dus geen enkele belemmering te zijn.

deeeemilove ik denk dus dat je als verpleegkundige zeker waardevol kunt zijn voor het leger en ik zou er een belletje aan wagen.

Love_myhorse
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Vrouwen bij defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:32



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ceffyl en 69 bezoekers