Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:28

Piloot MH370 oefende zelfmoordcrash op simulator

De piloot van vlucht MH370 oefende een simulatievlucht waarbij het vliegtuig in de Indische Oceaan crashte. De route van de simulatie lijkt sterk op de route die vlucht MH370 aflegde. Dat schrijft New York Magazine naar aanleiding van FBI gegevens

Grootste bewijs
De piloot van de Maleisische vlucht MH370, Zaharie Ahmad Shah (53), oefende korter dan een maand voor de fatale vlucht een vluchtplan met een simulator waarbij hij zijn vliegtuig in de Indische Oceaan crashte.

Volgens het Amerikaanse tijdschrift is dit het grootste bewijs tot nu toe dat de piloot het vliegtuig met voorbedachte rade heeft laten crashen.
Kort na de verdwijning werd al bericht over het vluchtplan dat de piloot in Microsoft Flight Simulator X had opgesteld, maar nu is ook de route daarvan bekend gemaakt

Transponder
In het geel de tot nu toe veronderstelde route van vlucht MH370. In het rood de gesimuleerde vlucht van de piloot.
In het geel de tot nu toe veronderstelde route van vlucht MH370. In het rood de gesimuleerde vlucht van de piloot. © NYM
In de opgestelde route van Kuala Lumpur richting Peking werd een draai boven de Straat van Malakka gemaakt. Vervolgens ging de gesimuleerde vlucht verder richting het zuiden totdat de brandstof boven de Indische Oceaan opraakte
De route lijkt sterk op de route die vlucht MH370 op 8 maart 2014 aflegde. Omdat de transponder van het vliegtuig tijdens de vlucht is uitgeschakeld kunnen de onderzoekers nog niet met zekerheid zeggen of vlucht MH370 ook daadwerkelijk volgens het gesimuleerde vluchtplan is gevlogen.

In het rapport dat eerder verscheen over de vermissing van MH370 wordt de piloot juist vrijgepleit. Daarin stelden de onderzoekers dat Zaharie, voor zover bekend, geen privé- of werkgerelateerde problemen had.

Opgeschort
Gisteren werd bekend dat de zoektocht naar het nog altijd vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines wordt opgeschort als de huidige zoektocht niks oplevert.

Dit stuk vond ik op Ad.nl. Hopelijk kunnen ze nu eindelijk in de goede richting gaan zoeken

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 06:38


Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:09

Nou zeker! 239 mensen zomaar weg. Ivm de wrakstukken weet je dat het toestel niet meer heel is. Lijkt me voor de nabestaanden heel heftig dat het opgeheven word. Al hoop ik voor de dat het klopt wat er staat en er misschien een bedrijf verder gaat het met het onderzoek.

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:36

Ja echt bizar. Dat dit tegenwoordig nog kan. Dat je een heel vliegtuig gewoon niet terugvindt.
Ben benieuwd of hij later nog eens gevonden wordt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:38

Je zou denken dat met de technologie van vandaag zo'n dingen niet meer mogelijk zouden zijn :( hopelijk duikt er toch nog iets op waar ze iets met kunnen


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:06

De Indische Oceaan is groot en zeer diep, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat het niet gevonden wordt. Het lijkt me verschrikkelijk als nabestaande, zeker omdat je zonder vliegtuig ook niet precies de oorzaak kan achterhalen. Alles wijst wel op een zelfmoordactie......... onbegrijpelijk wat mensen bezielt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 01:29

Jammer voor de nabestaanden dat ze dit nu moeilijker kunnen "afsluiten" en jammer voor de vluchtverkeersveiligheid want de oorzaak bepalen kan toekomstige crashes voorkomen.

Wel vind ik het schadelijk hoe de media omgesprongen is met deze zaak. In plaats van expert raadplegen en goed onderzochte feiten publiceren is het een race geweest om scoops binnen te halen en is het publiek lange tijd op het verkeerde been gezet met speculatie.

Zelf geloof ik niet in een zelfmoordactie maar gebaseerd op mediaberichten zou je haast gaan denken dat dit de enige mogelijke oorzaak is. Voor wie interesse heeft in wat achtergronden en een bespreking van de geopperde therorien kan ik het volgende boek aanraden:
https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss ... ight+mh370
(gepubliceerd in februari van dit jaar en geschreven door een piloot; iemand die dus weet hoe een vliegtuig werkt, hoe cockpit procedures in elkaar steken, en die ervaring heeft met het handeling in noodgevallen).

Ik zal verder niet verraden wat zijn theorie is, want voor $3.54 koop je de kindle editie van het boek zelf maar, maar het klinkt een stuk aannemelijker dan alles wat je in de media leest. Bovendien is het een mooi boek om wat meer te leren over hoe het vliegverkeer in elkaar steekt (plus het boek is slechts 139 pagina's dus je bent er in een dag doorheen als je er even voor gaat zitten).

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:26


Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 10:54



Het blijft een gek verhaal..

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:35

Er zijn wel brokstukken gevonden dus dat vliegtuig is gewoon vergaan. Schijnt dat er handmatig GPS ofzo is uitgezet dus het vliegtuig kan heel ergens anders zijn neergestort dan waar wordt gezocht.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:09

Ik zeg al vanaf het begin dat ze op de verkeerde plekken zoeken. Gewoon een 'gevoel' dat het "onder"Indonesië ligt in de zee. Maar heey,wie ben ik om dat te geloven en toch eens daar te gaan zoeken. ;)

FB Groep Second Chance.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:12

Zou dat kunnen dat het vergaan is?

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:17

sureido schreef:
Zou dat kunnen dat het vergaan is?


Met vergaan bedoel ik neergestort in honderdduizend stukjes. Ergens moet nog een wrak liggen maar dat duurt nog vele jaren voordat die toevallig een keer gevonden wordt. Lijken vind je niet meer ben ik bang. Misschien nog her en der een botje.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:37

gohya schreef:
Ik zeg al vanaf het begin dat ze op de verkeerde plekken zoeken. Gewoon een 'gevoel' dat het "onder"Indonesië ligt in de zee. Maar heey,wie ben ik om dat te geloven en toch eens daar te gaan zoeken. ;)


Tja... enig idee hoe groot en diep de zee is :+
Zo gek is het niet dat je een neergestort vliegtuig niet meer terugvindt. Een gevoel van iemand is niet genoeg om kapitalen uit te gaan geven om te gaan zoeken obv niks en het dan waarschijnlijk alsnog niet te vinden.

Wel erg triest voor de nabestaanden. De passagiers zelf hebben weinig gemerkt denk ik.

[o]

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:41

Vind het gek dat het anno 2018 nog kan:=

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:47

Ik niet :=
De diepste diepzee is echt kilometers diep en zo donker dat je niks ziet. Bovendien is er op de aarde gewoon heel erg veel zee en dat kan je onmogelijk allemaal afzoeken. Omdat je in dit specifieke geval geen flauw idee hebt waar je moet zoeken omdat het signaal uit was. En dat was ook nog boven de grootste zee. Het vliegtuig kan overal wel neergestort zijn :\

[o]

Anoniem

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 13:57

Een aantal veiligheidsmaatregelen, procedures en apparatuur is hard aan een upgrade toe en daardoor is het anno nu nog steeds mogelijk dat dit kan gebeuren.

Het blijft triest voor de nabestaanden en hopelijk kunnen ze dit afsluiten.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:55

verootjoo schreef:
gohya schreef:
Ik zeg al vanaf het begin dat ze op de verkeerde plekken zoeken. Gewoon een 'gevoel' dat het "onder"Indonesië ligt in de zee. Maar heey,wie ben ik om dat te geloven en toch eens daar te gaan zoeken. ;)


Tja... enig idee hoe groot en diep de zee is :+
Zo gek is het niet dat je een neergestort vliegtuig niet meer terugvindt. Een gevoel van iemand is niet genoeg om kapitalen uit te gaan geven om te gaan zoeken obv niks en het dan waarschijnlijk alsnog niet te vinden.

Wel erg triest voor de nabestaanden. De passagiers zelf hebben weinig gemerkt denk ik.


Ja ik weet het,sommige plekken zijn gewoon te diep om er zelfs met aperatuur bij te kunnen. En de oceanen zijn ontzettend groot.

FB Groep Second Chance.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:51

blijft een bijzonder verhaal, heb het toen veel gevolgd. Tis alweer lang terug trouwens!

Zomaar....van de aardbodem verdwenen. Familie die achter blijft met zoveel vragen. Lijkt me heftig!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:57


Cinnepin

Berichten: 8902
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:07

Zou het hem zijn?

Warboel
Berichten: 14644
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:20

Ik denk het niet... Als die neergestort zou zijn zou die toch in stukjes liggen? En in 4 jaar lijkt het me dat hij wel wat overgroeid zou moeten zijn in de jungle. Als ik het zo bekijk op Google Maps lijkt het me eerder gewoon een vliegtuig die tussen de satelliet en de jungle vliegt...

https://www.google.com/maps/@12.0888788 ... a=!3m1!1e3

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:21

Google maps is vaak ook niet recent.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:30

Lijkt mij ook bijzonder dat dat ding daar in zijn geheel is neergestort en niet in allerlei stukken.

[o]

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:31

Zou voor familie fijn zijn na al die jaren. Maar lijkt me ook lastig als er steeds weer nieuws komt en dus ook weer hoop op antwoorden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers