"Bij 100 000 likes gaat Floortje niet de pan in"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:41

Magrathea schreef:
palousa_boy schreef:
Ik ga door dit soort zaken niet minder vlees eten.
Sterker nog, binnenkort hebben we konijnen voor dit doeleinde.

Tuurlijk zijn ze ook wel leuk, en staan straks leuk bij de kippen (die ook gewoon de pan in gaan) maar ze zijn ook gewoon lekker.

Eigen vlees vind ik sowieso lekkerder dan dat wat uit de supermarkt komt.

En het is niet dat we niet van dieren houden, want we hebben ook nog 5 honden, 2 katten, een papegaai en 2 paarden.


Ik vind het statement 'wij houden van dieren want we hebben deze en deze dieren' een beetje raar. Prima trouwens dat je je eigen vlees eet. Ik neem voor het gemak maar even aan dat ze voldoende ruimte hebben enzo?
Dan mag je imo volmondig zeggen dat je van dieren houdt :j Je neemt de moeite om jezelf ervan te verzekeren dat het beestje een goed leven heeft gehad. En ik wil zo van je aannemen dat dat uiteindelijk tot lekkerder vlees leidt :)

Elise_0o schreef:
Er is net door een ongeluk in de wei een kip van ons overleden, er was iets bovenop haar hoofd gevallen. Ik heb staan te huilen als een klein kind, omdat ik het echt erg vond zoals het gebeurde, maar er ligt nu wel kipfilet in de keuken te ontdooien omdat we dat vanavond gaan eten..


Tja sorry, maar dat vind ik dus een beetje hypocriet.


Dat was ook de bedoeling van mijn post.. :+

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:41

Magrathea schreef:
/knip....

Tja sorry, maar dat vind ik dus een beetje hypocriet.


Als mijn hond dood gaat heb ik verdriet. Groot verdriet.
Gaat de hond van een kennis dood vind ik dat enorm rot voor die kennis, maar zelf heb ik geen verdriet om die hond.


Zou ik een kip, schaap, varken hebben zou ik dus ooit kunnen slachten. Gaat die dood zou ik verdriet hebben.
Maar die kip, schaap varken dat ik niet ken, nee geen moeite mee.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:42

gewoon nek omdraaien gok ik? :P of kop eraf?

Maar konijn is best lekker :j Ik denk alleen niet dat flappie dit jaar bij ons p het menu staat :')

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: "Bij 100 000 likes gaat Floortje niet de pan in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:47

Maareuh, een konijn moet toch ook nog een paar dagen besterven? :P

Ik ga het niet leuk vinden, maar zeg daarbij ook niet dat ik de actie niet kan waarderen :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:55

Wat een sneue actie. Ik vind manipulatie en dreigen vooral gewoon erg triest, als je mensen bewuster wil maken van wat ze eten doe het dan niet op zo'n manier.

Denk nooit dat ze die likes gaan halen, aan het eind wil ik wel een foto van het gerecht. :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 14:02

Fiffill schreef:
Wat een sneue actie. Ik vind manipulatie en dreigen vooral gewoon erg triest, als je mensen bewuster wil maken van wat ze eten doe het dan niet op zo'n manier.

Denk nooit dat ze die likes gaan halen, aan het eind wil ik wel een foto van het gerecht. :')


Hoe dan?
Onlangs is hier in een topic besloten dat gruwelijke foto's en filmpjes niet moeten kunnen want dat kunnen kinderen misschien wel zien. Dit is dus blijkbaar ook geen goeie actie. Wat dan? Een vriendelijke dame op tv die zegt dat je niet zoveel vlees moet eten?

Je moet iets vinden wat mensen raakt, anders gebeurt er alsnog niks.

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:03

Magrathea schreef:
Fiffill schreef:
Wat een sneue actie. Ik vind manipulatie en dreigen vooral gewoon erg triest, als je mensen bewuster wil maken van wat ze eten doe het dan niet op zo'n manier.

Denk nooit dat ze die likes gaan halen, aan het eind wil ik wel een foto van het gerecht. :')


Hoe dan?
Onlangs is hier in een topic besloten dat gruwelijke foto's en filmpjes niet moeten kunnen want dat kunnen kinderen misschien wel zien. Dit is dus blijkbaar ook geen goeie actie. Wat dan? Een vriendelijke dame op tv die zegt dat je niet zoveel vlees moet eten?

Je moet iets vinden wat mensen raakt, anders gebeurt er alsnog niks.


Waarom moet er iets gebeuren dan? Omdat jij het zielig voor de dieren vind en besloten hebt geen vlees meer te eten moet heel nederland van het vlees afstappen?

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: "Bij 100 000 likes gaat Floortje niet de pan in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:06

Ik ben sowieso een vegamuts... Maar heel simpel gezegd, wat willen ze? Publiciteit.. Dat lukt zo. De manier waarop is misschien niet helemaal 100% netjes.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:07

Magrathea schreef:
Fiffill schreef:
Wat een sneue actie. Ik vind manipulatie en dreigen vooral gewoon erg triest, als je mensen bewuster wil maken van wat ze eten doe het dan niet op zo'n manier.

Denk nooit dat ze die likes gaan halen, aan het eind wil ik wel een foto van het gerecht. :')


Hoe dan?
Onlangs is hier in een topic besloten dat gruwelijke foto's en filmpjes niet moeten kunnen want dat kunnen kinderen misschien wel zien. Dit is dus blijkbaar ook geen goeie actie. Wat dan? Een vriendelijke dame op tv die zegt dat je niet zoveel vlees moet eten?

Je moet iets vinden wat mensen raakt, anders gebeurt er alsnog niks.


Mensen die er niet over na denken gaan er nu ineens heus niet over na denken hoor.
Ik weet waar vlees vandaan komt, maar ik ga het er echt niet minder om eten. Vreselijk domme actie, zo'n konijn heeft meestal een beter leven gehad dan elders dus lekker opeten :j

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:10

Suuskipje schreef:
Waarom moeten vegetariers altijd hun ideeen opdringen aan iedereen?
Ik ben gek op vlees en zal hierdoor niet stoppen met vlees eten. iedereen moet dat voor zichzelf bepalen en ik vind het zo vervelend dat het zo opgedrongen wordt.


Helemaal mee eens (als vegetariër). Mensen moeten over voedsel hun eigen keuzes maken en zich niet bemoeien met het bord van een ander.

En alleen hun idee op een rustige manier, zonder te zeuren, te drammen of een schuldgevoel willen aanpraten, vertellen. Pas wanneer men geïnteresseerd is en bereid te luisteren. Anders zorg je er alleen maar voor dat vlees-eters een hekel krijgen aan vegetariërs en andersom.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:12

Suuskipje schreef:
Waarom moet er iets gebeuren dan? Omdat jij het zielig voor de dieren vind en besloten hebt geen vlees meer te eten moet heel nederland van het vlees afstappen?

Omdat dieren niet voor zichzelf kunnen opkomen en het de meeste mensen niks interesseert dat beesten creperen. Als zij maar een stuk vlees op hun bord krijgen. Daarom.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:13

sflj schreef:
Suuskipje schreef:
Waarom moet er iets gebeuren dan? Omdat jij het zielig voor de dieren vind en besloten hebt geen vlees meer te eten moet heel nederland van het vlees afstappen?

Omdat dieren niet voor zichzelf kunnen opkomen en het de meeste mensen niks interesseert dat beesten creperen. Als zij maar een stuk vlees op hun bord krijgen. Daarom.

En jij denkt dan dat zulke facebook actie dan werkt?
Ik vind het een zielige vertoning van de bedenker er van.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: "Bij 100 000 likes gaat Floortje niet de pan in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:15

Nee, ik vind het ook een belachelijke pagina. Ik denk dan ook dat het een flauwe grap is.
Facebookacties werken op zich wel, deze alleen niet zo, vermoed ik.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 14:16

Suuskipje schreef:
Magrathea schreef:

Hoe dan?
Onlangs is hier in een topic besloten dat gruwelijke foto's en filmpjes niet moeten kunnen want dat kunnen kinderen misschien wel zien. Dit is dus blijkbaar ook geen goeie actie. Wat dan? Een vriendelijke dame op tv die zegt dat je niet zoveel vlees moet eten?

Je moet iets vinden wat mensen raakt, anders gebeurt er alsnog niks.


Waarom moet er iets gebeuren dan? Omdat jij het zielig voor de dieren vind en besloten hebt geen vlees meer te eten moet heel nederland van het vlees afstappen?


Hé, dat heb ik nooit gezegd. Ik zou het niet erg vinden ;) maar zoals je in dit topic kunt lezen vind ik het al super als mensen respectvol omgaan met hun vlees (eigen dieren eten die een goed leven hebben gehad en goede verzorging).
Overigens is dit niet mijn pagina hoor... Ik vroeg me gewoon af wat jullie ervan vinden...

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:20

Magrathea schreef:
Fiffill schreef:
Wat een sneue actie. Ik vind manipulatie en dreigen vooral gewoon erg triest, als je mensen bewuster wil maken van wat ze eten doe het dan niet op zo'n manier.

Denk nooit dat ze die likes gaan halen, aan het eind wil ik wel een foto van het gerecht. :')


Hoe dan?
Onlangs is hier in een topic besloten dat gruwelijke foto's en filmpjes niet moeten kunnen want dat kunnen kinderen misschien wel zien. Dit is dus blijkbaar ook geen goeie actie. Wat dan? Een vriendelijke dame op tv die zegt dat je niet zoveel vlees moet eten?

Je moet iets vinden wat mensen raakt, anders gebeurt er alsnog niks.


Ga aandacht geven aan de dieren die massaal worden opgefokt/geslacht, niet een konijn dat als huisdier wordt gehouden en nu ineens 'sielug' is omdat het wordt opgegeten.
Mensen gaan het zielig vinden als het beestje een naam krijgt, daarmee is de rest nog niet geholpen. Op deze manier ga je mensen niet bewuster maken.
Zo'n huisdierkonijn heeft het zo slecht nog niet, je kunt waarschijnlijk beter die opeten dan eentje uit de supermarkt!

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:21

Magrathea schreef:
Fiffill schreef:
Wat een sneue actie. Ik vind manipulatie en dreigen vooral gewoon erg triest, als je mensen bewuster wil maken van wat ze eten doe het dan niet op zo'n manier.

Denk nooit dat ze die likes gaan halen, aan het eind wil ik wel een foto van het gerecht. :')


Hoe dan?
Onlangs is hier in een topic besloten dat gruwelijke foto's en filmpjes niet moeten kunnen want dat kunnen kinderen misschien wel zien. Dit is dus blijkbaar ook geen goeie actie. Wat dan? Een vriendelijke dame op tv die zegt dat je niet zoveel vlees moet eten?

Je moet iets vinden wat mensen raakt, anders gebeurt er alsnog niks.

Er was laatst een bekende kok (weet niet hoe 'ie heet) op tv bij DWDD University die vertelde over de koe, slachtproces, vlees enz enz. Dat vind ik een goede manier van mensen bewust maken.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:22

Fiffill schreef:
Zo'n huisdierkonijn heeft het zo slecht nog niet, je kunt waarschijnlijk beter die opeten dan eentje uit de supermarkt!

Dat valt natuurlijk nog maar te bezien. ;) Veel van die 'huisdierkonijnen' zitten de hele dag in een vogelkooitje. Is niet veel beter dan in die bioindustriedingen, dus.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:25

de slachter waar ik vlees voor mijn honden haal,heeft 1 of 2x per jaar een open dag,kunnen mensen komen kijken hoe een koe/paard geslacht wordt en het hele proces volgen,denk dat dat pas écht bewuster maakt wat je eet..

aan de andere kant zijn er zat landen waar dieren gewoon op de weg hun strot doorgesneden wordt,of op balkonnetjes dieren geslacht worden met botte messen,slachtfeesten gehouden worden,stieren die gemarteld worden voor de show,en in arena's dood gestoken worden...

tja..mensen kunnen daar blijkbaar een feestje zelfs van maken...maar zodra er dan een FB pagina komt met een schattig konijntje die op het punt staat opgegeten te worden en die je kan redden met "likes" staat het liefst de hele wereld op zijn kop om dat beestje te redden..

we zitten maar raar in elkaar als mens zijnde :)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 19-12-13 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 14:26

Fiffill schreef:
Ga aandacht geven aan de dieren die massaal worden opgefokt/geslacht, niet een konijn dat als huisdier wordt gehouden en nu ineens 'sielug' is omdat het wordt opgegeten.
Mensen gaan het zielig vinden als het beestje een naam krijgt, daarmee is de rest nog niet geholpen. Op deze manier ga je mensen niet bewuster maken.
Zo'n huisdierkonijn heeft het zo slecht nog niet, je kunt waarschijnlijk beter die opeten dan eentje uit de supermarkt!


Dat is zeker waar. Maar dat is dus ook het punt wat genoemd werd (en ook ergens in de comments te zien is): als er 350 000 konijntjes de pan ingaan met kerst kan deze er ook nog wel bij. Geen probleem.
Vervolgens begint iedereen te blaten dat het zielig is enzo. Dus hij weer: 'Ja ehm, waarom dan? Het is toch heel normaal om konijn te eten?'
En dan gaan er hopelijk wat mensen nadenken.

Het opfokken van slachtdieren heeft iedereen ondertussen wel gezien. Of je krijgt mensen die hun kop in het zand steken. Dat vind ik persoonlijk de allerergste vleeseters: wel vlees eten, maar als je begint over dat het ooit een dier is geweest, wat op hun bord ligt, beginnen ze te gillen dat ze dat niet willen weten.

@sflj
Maar een huiskonijn zit tenminste in een schoon hok, krijgt liefde en aandacht, is fysiek gezond etc. Je kunt denk ik beter een huiskonijn (of tuinkonijn..) zijn dan in de bio-industrie...
En ja, ik ben me ervan bewust dat konijntjes niet alleen horen te zitten.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: "Bij 100 000 likes gaat Floortje niet de pan in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:29

Konijntjes thuis in een schoon hok?
met geluk ja. Hoe vaak wordt er niet over geslagen door de kinderen die de verzorging moeten doen?
En dat ellende moeder het doet na veel te lange tijd?
Ik vind dat pas hypocriet tegen bio-industrie zijn maar een konijn, cavia, kanarie in een hokje hebben of een paard op stal met als geluk een uitloop van 10m2.
Zo iemand heeft geen recht van spreken dat de bio-industrie slecht is.

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:30

pluizige dieren met een naam opeten vinden mensen nu eenmaal zielig.
Men zou beter wat meer mensen bewust maken van de levensomstandigheden van de dieren zodat mensen selectief kunnen kiezen voor een boer waar het dier een goed leven heeft gehad.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 14:31

little_king schreef:
Konijntjes thuis in een schoon hok?
met geluk ja. Hoe vaak wordt er niet over geslagen door de kinderen die de verzorging moeten doen?
En dat ellende moeder het doet na veel te lange tijd?
Ik vind dat pas hypocriet tegen bio-industrie zijn maar een konijn, cavia, kanarie in een hokje hebben of een paard op stal met als geluk een uitloop van 10m2.
Zo iemand heeft geen recht van spreken dat de bio-industrie slecht is.


Maar dat weet je allemaal niet. Niet zo heel netjes om er gelijk vanuit te gaan dat het allemaal kommer en kwel is daar ;)

Denk trouwens dat er wel verbetering in zit, heb ergens meegekregen dat er betere regelgeving gaat komen omtrent de verkoop van dieren in winkels (betere voorlichting enzo).

@kimmie, ja, maar de mensen die er juist bewust van zouden moeten worden die gaan daar echt niet heen. Dat is een beetje het lastige.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:33

Mensen moeten eerst ook bereid zijn meer te willen betalen voor hun stukje vlees, zolang dat niet gebeurd kan er weinig veranderen.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:34

Magrathea schreef:
little_king schreef:
Konijntjes thuis in een schoon hok?
met geluk ja. Hoe vaak wordt er niet over geslagen door de kinderen die de verzorging moeten doen?
En dat ellende moeder het doet na veel te lange tijd?
Ik vind dat pas hypocriet tegen bio-industrie zijn maar een konijn, cavia, kanarie in een hokje hebben of een paard op stal met als geluk een uitloop van 10m2.
Zo iemand heeft geen recht van spreken dat de bio-industrie slecht is.


Maar dat weet je allemaal niet. Niet zo heel netjes om er gelijk vanuit te gaan dat het allemaal kommer en kwel is daar ;)

Denk trouwens dat er wel verbetering in zit, heb ergens meegekregen dat er betere regelgeving gaat komen omtrent de verkoop van dieren in winkels (betere voorlichting enzo).

@kimmie, ja, maar de mensen die er juist bewust van zouden moeten worden die gaan daar echt niet heen. Dat is een beetje het lastige.

Waar gebruik ik het woord allemaal? :)

Maar voor mij persoonlijk is een dier in een hokje gelijk aan bio-industrie.
Ook al komt hij er wel een heel uur er dag uit (lees de sarcasme)

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: "Bij 100 000 likes gaat Floortje niet de pan in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:39

Hmm interessant iets? Ik heb een berichtje gestuurd ben benieuwd of ik wat terug krijg...