Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet deze jongen ooit nog vrijkomen?

Ja
18 (22%)
Nee
61 (77%)

Totaal aantal stemmen: 79


NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 14:49

Naar aanleiding van dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1760672

Wat vinden jullie?

Moet zo'n jongen nog vrij komen of niet? Denk jij dat dit de toekomst van dit kind voorspeld?
Ben jij ervan overtuigd dat als ze dit bij dieren doen dat de mens daarna erop volgt als slachtoffer?


Wij kennen zijn diagnose niet. Meningen zijn alleen speculaties.
Laatst bijgewerkt door NYC2B op 02-01-14 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:52

ik ben er zeker mee eens dat deze jongen veel hulp nodig heeft en de komende jaren onder controle moet komen te staan. Maar levens lang.. je moet wel beseffen wat je zegt. Het gaat hier wel om een mensen leven en mensen kunnen veranderen... het is nog maar een kind en ja het is erg wat er is gebeurt. Maar het leven ontnemen van zo'n jongen is ook niet eerlijk....

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:55

Je hebt mensen die kunnen behandeld worden en dus de maatschappij in. Het zij over een jaar het zij over 5 jaar of langer. En je hebt mensen waarbij dit niet kan. Deze mensen kunnen dan beschermd gaan wonen. Zodat ze wel een redelijk normaal leven hebben maar niet de gevaarlijke dingen kunnen uithalen zoals in de openbare maatschappij.

Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:56

quera schreef:
Je hebt mensen die kunnen behandeld worden en dus de maatschappij in. Het zij over een jaar het zij over 5 jaar of langer. En je hebt mensen waarbij dit niet kan. Deze mensen kunnen dan beschermd gaan wonen. Zodat ze wel een redelijk normaal leven hebben maar niet de gevaarlijke dingen kunnen uithalen zoals in de openbare maatschappij.


Mee eens

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:00

Kun je zo weinig over zeggen, compleet afhankelijk van het psychiatrisch rapport, de kans op recidive en de vorderingen die hij maakt in de jeugdinrichting en daarna.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 15:03

Daarom zijn het ook maar speculaties zoals er in het begin staat ;) Daarom kun je er nog wel íets over zeggen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:21

Veel jongeren doen (onder invloed) weleens echt verkeerde dingen en hebben dan achteraf spijt en voelen schaamte.
Er is te weinig bekend om over deze jongen te oordelen. Als ik puur kijk naar hetgeen hij gedaan heeft, acht ik de kans op 'herstel' klein
en het risico voor andere dieren en mensen groot dat ze op een negatieve manier de dupe zullen worden van zijn problematiek. :(:)

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:01

Mijn hemel, ik heb nog nooit zo'n gekleurde openingspost gezien als deze :')

Bovendien slaat dit topic in deze zin echt helemaal nergens op omdat niemand hier weet wat de diagnose van deze jongen is en hoe dat van invloed zal zijn op de rest van zijn leven.

Mijn mening? Het is compleet nutteloos dat je hier een extra topic, naast het topic dat al over dit onderwerp loopt, voor hebt aangemaakt.
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 02-01-14 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:02

pniekepnak schreef:
Mijn hemel, ik heb nog nooit zo'n gekleurde openingspost gezien als deze :')

Bovendien slaat dit topic in deze zin echt helemaal nergens op omdat niemand hier weet wat de diagnose van deze jongen is en hoe dat van invloed zal zijn op de rest van zijn leven.

Mijn mening? Het is compleet nutteloos dat je hier een extra topic, naast het topic dat al over dit onderwerp loopt, hebt aangemaakt.

_/-\o_ Bovendien durf ik te wedden dat dit een soort rel topic word door mensen die weer rare dingen gaan zeggen zoals dat die jongen geen leven verdient.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 18:04

pniekepnak schreef:
Mijn hemel, ik heb nog nooit zo'n gekleurde openingspost gezien als deze :')

Bovendien slaat dit topic in deze zin echt helemaal nergens op omdat niemand hier weet wat de diagnose van deze jongen is en hoe dat van invloed zal zijn op de rest van zijn leven.

Mijn mening? Het is compleet nutteloos dat je hier een extra topic, naast het topic dat al over dit onderwerp loopt, voor hebt aangemaakt.



Lekker belangrijk dat je over mijn beginpost begint, heeft echt veel met dit topic te maken... +:)+

Maargoed.. ik dacht dat je niet bij zo'n voorpagina nieuwsbericht mocht discussiëren vandaar ;)

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Re: Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:06

Huh? Heeft jouw beginpost niets met dit topic te maken? Bijzonder :')

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 18:09

pniekepnak schreef:
Huh? Heeft jouw beginpost niets met dit topic te maken? Bijzonder :')



Openingspost hoe je het ook wilt noemen.

Wat bedoelde je er dan wel mee? exactly...

pniekepnak schreef:
Mijn hemel, ik heb nog nooit zo'n gekleurde openingspost gezien als deze :')

Maargoed als je nog wat daarover te melden hebt, stuur maar een PB.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:12

Gewaagde discussie, wel een "leuke" :j
Waar emoties in het spel komen (en daar zal zeker sprake van zijn) is het heel makkelijk, maar ook heel mens-eigen om te roepen "die moesten ze zelf vanalles aan doen".
Is alleen niet reëel (gelukkig) en bovendien zijn zulke verwensingen ook gewoon een no-go.

Ik begrijp dat de beginpost door jouzelf is aangepast? Goede keuze, vind hem nu erg netjes.

Mijn eigen mening in deze? Niet meer vrijlaten. Ik gun het kind alle goeds van de wereld, maar wel buiten de maatschappij. Dan is de maatschappij veilig voor hem, maar hij ook voor de maatschappij. Ik geloof er niet in dat als een kind dat zo jong is, zulke acties uitvoert, dat ooit nog goed komt. Het stelen van een snoepje is één, maar een pony aanranden, mishandelen en doden is een heel ander kaliber. Zeg maar een stap op 30 te ver.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:14

delerium schreef:
Gewaagde discussie, wel een "leuke" :j
Waar emoties in het spel komen (en daar zal zeker sprake van zijn) is het heel makkelijk, maar ook heel mens-eigen om te roepen "die moesten ze zelf vanalles aan doen".
Is alleen niet reëel (gelukkig) en bovendien zijn zulke verwensingen ook gewoon een no-go.

Ik begrijp dat de beginpost door jouzelf is aangepast? Goede keuze, vind hem nu erg netjes.

Mijn eigen mening in deze? Niet meer vrijlaten. Ik gun het kind alle goeds van de wereld, maar wel buiten de maatschappij. Dan is de maatschappij veilig voor hem, maar hij ook voor de maatschappij. Ik geloof er niet in dat als een kind dat zo jong is, zulke acties uitvoert, dat ooit nog goed komt. Het stelen van een snoepje is één, maar een pony aanranden, mishandelen en doden is een heel ander kaliber. Zeg maar een stap op 30 te ver.

Ik heb een voorbeeld waarbij een client een dier vermoord heeft. Hij gaat over 2 weken met ontslag. En ik denk dat het verdere leven goed zal verlopen bij hem :j

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:19

Wat er staat. Ik vind dit, voor een topic waarvan blijkbaar de bedoeling is dat er een discussie op gang komt, een gekleurde openingspost. Door de vragen en de manier waarop ze geschreven staan worden de mensen wel heel makkelijk een bepaalde richting ingeduwd, namelijk die van 'laat hem daar maar lekker zitten, van die jongen komt niks terecht'. Helemaal met die poll erbij, lekker zwart-wit.
Ik vind dat niet de juiste manier om een discussietopic op gang te brengen.

En dat heeft dus wel degelijk met dit topic te maken, aangezien ik niet denk dat die jongen maar voor de rest van zijn leven opgesloten moet worden, dat zijn toekomst al voorspeld is of dat hij wel een psychopaat zal zijn. Ik weet alleen ook dat ik meer kennis over dit onderwerp in huis heb dan de meeste andere bokkers, en dat ik daarom makkelijker door zo'n openingspost heen kan prikken.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 18:33

Oh zo, als je het zo had uitgelegd had ik het beter begrepen want hoe je het verwoorde was erg onduidelijk.

Prima als mensen zoiets posten, maar ze moeten er wel een goed argument bij zetten. Mensen die met de opmerking komen; ''jaaa voor altijd laten zitten, zelfde doen als wat hij bij die pony heeft gedaan'' etc.
Die moeten lekker wegblijven en daar wordt ook voor gezorgd. Ik denk dat je hier prima over kunt discussiëren want het hoeft niet persé alleen bij dit onderwerp te blijven maar er kan ook ruimer gedacht worden. Ik ben zelf ook niet zó zwart-wit denkend, het zijn gewoon punten waar mensen zelf hun mening en gedachte verder over moeten creëren.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:36

Realiseer je wel dat je nu drie verschillende discussiepunten in 1 discussie gaat stoppen.

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:37

Ik durf ook te zeggen dat ik aardig wat kennis heb, en juist daarom vind ik dat hij niet in de maatschappij hoort.
Heeft niets te maken met onbegrip of veroordelingen (immers: niemand kan iemand kwalijk nemen dat hij een kennelijke ziekte heeft). Hoop ook oprecht dat hij een heel prima en gelukkig leven krijgt. Alleen is dat imo (en het is een mening, precies waar om gevraagd wordt) niet binnen deze maatschappij. Puur door het karakter van zijn daden.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:37

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen, daarvoor moet ik die jongen van dichtbij meemaken en het behandeltraject mee bewandelen. Juist door de kennis die ik heb, zeg ik er niets over. Ik hoop wel dat de behandeling voor hem een ommekeer in zijn leven is.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:40

delerium schreef:
Ik durf ook te zeggen dat ik aardig wat kennis heb, en juist daarom vind ik dat hij niet in de maatschappij hoort.
Heeft niets te maken met onbegrip of veroordelingen (immers: niemand kan iemand kwalijk nemen dat hij een kennelijke ziekte heeft). Hoop ook oprecht dat hij een heel prima en gelukkig leven krijgt. Alleen is dat imo (en het is een mening, precies waar om gevraagd wordt) niet binnen deze maatschappij. Puur door het karakter van zijn daden.

Ik denk dat mensen kunnen veranderen door behandelingen. En dus ook weer een kans zouden moeten krijgen om terug te keren in de maatschappij. Mits dit veilig genoeg word geacht natuurlijk

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:48

Van mij mogen ze hetzelfde met deze jongen doen, als wat hij met de pony gedaan heeft. Als je dit kunt doen, dan ben je wel echt heel erg ziek.

WALGELIJK! Zo'n jongen mag wat mij betreft levenslang krijgen ja. :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:49

_Dribbel schreef:
Van mij mogen ze hetzelfde met deze jongen doen, als wat hij met de pony gedaan heeft. Als je dit kunt doen, dan ben je wel echt heel erg ziek.

WALGELIJK! Zo'n jongen mag wat mij betreft levenslang krijgen ja. :)


Verwensingen zijn hier niet toegestaan.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:14

vuurneon schreef:
_Dribbel schreef:
Van mij mogen ze hetzelfde met deze jongen doen, als wat hij met de pony gedaan heeft. Als je dit kunt doen, dan ben je wel echt heel erg ziek.

WALGELIJK! Zo'n jongen mag wat mij betreft levenslang krijgen ja. :)


Verwensingen zijn hier niet toegestaan.


En als je het bericht hierboven van de TS even terugleest, weet je dat ze ook niet gewenst zijn in dit topic.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:20

_Dribbel schreef:
Van mij mogen ze hetzelfde met deze jongen doen, als wat hij met de pony gedaan heeft. Als je dit kunt doen, dan ben je wel echt heel erg ziek.

WALGELIJK! Zo'n jongen mag wat mij betreft levenslang krijgen ja. :)

Heerlijk zulke schreeuwen van mensen die er 0,0 verstand van hebben :Y)

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 19:23

Gewoon niet op reageren ;)