Grote iritatatie over buschauffeurs.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:13

Hii.

Het valt mij steeds vaker op dat buschauffeurs steeds vroeger weg rijden, of gewoon niet stoppen bij een bushalte waar ze pas 2 minuten later aan mogen komen.
Wat kun je daar nu aan doen? Want als een bus normaal om 46 hoort te gaan. (11:46 ect ect) hoort hij natuurlijk niet om 44 er langs te rijden en niet te stoppen.

Groetjes.


Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:14

Klopt jouw tijd wel?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:18

Of je er wat aan kan doen? Contact opnemen met de busmaatschappij, vragen of er wat aan gedaan kan worden/of dit is toegestaan, eventueel een klacht indienen.

Persoonlijk vind ik ook dat je best een paar minuten eerder bij de halte mag staan. Natuurlijk mag je verwachten dat de bus niet 10 minuten te vroeg rijdt, maar dat hij er exact op tijd moet staan is weer een heel ander verhaal. T´is nog geen Japan hier...

anniekasaur

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Delfzijl

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:19

Inderdaad, 2 minuten te vroeg vind ik normaal, sta ook standaard wat eerder bij de bushalte.

Marjan && Chuckie in de sneeuw (klik)
steffie, zo bijzonder als je was, zo moeilijk is het om je te laten gaan..

It’s easy to love someone when they’re happy. What’s hard is loving someone when they’re crying on the bathroom floor at 2am because everything came crashing down at once.

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:19

Je hoort minimaal 5 minuten voor vertrek bij je halte te staan, aangezien buschauffeurs geloof ik de regeling hebben dat ze 5 minuten eerder en later dan gepland mogen vertrekken bij een halte.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Smartiej

Berichten: 655
Geregistreerd: 17-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:21

Tja, ik heb me daar ook een tijd lang over opgewonden, maar feit is dat bussen tussen het verkeer rijden en alleen stoppen als er iemand in of uit moet. Als een bus dan ineens flink kan doorrijden omdat het rustig is zal de tijd niet meer helemaal kloppen. 1 of 2 minuten vind ik dan ook dat je moet incalculeren als je met de bus gaat. Meer dan 5 minuten te vroeg vind ik daarentegen wel irritant. Sommige buschauffeurs wachten dan ook soms wat langer bij een bushalte oom de tijd weer te laten kloppen. Maar dat kan je niet midden op de weg doen natuurlijk.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:59

2 minuten te vroeg/laat lijkt me nou niet zo'n probleem :=

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:00

Je moet er zelf voor zorgen dat je op tijd bent. Je vertrekt toch niet twee minuten voordat de bus aan zou moeten komen. Ik ben zelf altijd veel te vroeg, 20 minuten of zo. :') Dat hoeft nou ook weer niet maar 5 minuten eerder lijkt me nou niet heel erg raar.

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:00

Moonlight17 schreef:
Je hoort minimaal 5 minuten voor vertrek bij je halte te staan, aangezien buschauffeurs geloof ik de regeling hebben dat ze 5 minuten eerder en later dan gepland mogen vertrekken bij een halte.



Dacht ik ook ja.

Akasha; wie het paard de mond snoert mag raden naar zijn antwoord!

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:02

10 minuten zou ik ferm overdreven vinden, maar 2 minuten ? Dat vind ik dan gewoon dikke pech voor jou, als je nog niet aan de halte was. Je hoort idd minimaal 5 minuten voor vertrek bij de halte te staan. :)

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:04

Een bus kan niet op de minuut rijden en soms staat er misschien ook ergens een klok niet 100%
Als het echt zo vaak voor komt, gewoon een klacht in dienen.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:05

Bij ons stoppen bussen nooit bij een halte hoor, hoeveel ze ook te vroeg zijn :+
Heb het in sommige regio's inderdaad wel gezien, en was heel verbaasd!

Gewoon zorgen dat je ruim op tijd bij de halte staat of op stapt bij het begin punt dus

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:06

En daarnaast hebben buschauffeurs volgens mij bepaalde haltes waar ze mogen/moeten stilstaan om weer terug op tijd te rijden (als ze te vroeg zijn dan). Ze kunnen niet random bij een halte gaan stilstaan. Hier is het meer regel dan uitzondering, buiten de spits rijden alle bussen hier uiterlijk op de juiste tijd weg, meestal zijn ze 2/3 minuten eerder. Precies de reden dat ik er ook altijd 10 minuten van tevoren sta (áls ik ooit met de bus ga), ik ben panisch dat ik te laat kom :')

Fenore van Gipsy Spirit

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:06

Hmm ik vind gewoon minimaal 5 minuten van te voren bij de bus staan eigenlijk..
Enne, hier kan de bus echt niet nog even een paar minuutjes stil gaan staan bij de meeste haltes.. houd hij al het verkeer op haha _O-

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:07

En als je moet overstappen en je hebt dus maar heel kort de tijd?
Kan je wel een trein/metro/tram eerder nemen, maar je zal in een gat wonen waar de bus 1x in het uur gaat... :+

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:09

Ik meende dat het dus juist zo geregeld was dat bij die 'knooppunten' de bussen wél op tijd moeten rijden. Dus op stations etc. staan ze dan gewoon wat langer stil tot ze op tijd zijn. Ja, als je bij een 'middle-of-nowhere' halte staat is dat wel een beetje sneu, maar laten we eerlijk zijn, het is nóóit goed :+

Fenore van Gipsy Spirit

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:17

Oh hou op schei uit ik wordt zo moedeloos van die bussen (Connexxion)

Ik heb de bus van 6:26 teminste dan moet die komen ik ben om 6:18 al op de halte. Vroeg zat.
De bus komt of om 6:20 aan of pas om 6:45

Klacht al ingediend want ik mis hierdoor mijn overstap of moet idioot lang wachten.
Wordt niks mee gedaan. Nooit meer reactie gehad.

Ook rijden de bussen vol de file in terwijl ze ook erlangs kunnen gaan.

Ook rijden de bussen regelmatig voorbij zonder te stoppen omdat ze 'te vol' zijn maar dan zit iedereen. Dus genoeg staan plekken.

Wordt zo gek van die bussen maar heb helaas geen ander vervoer naar werk.

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:22

Alles wat je doet is niet goed.
Ben je te laat is het niet goed, ben je iets te vroeg is het niet goed en ben je op tijd is het ook niet goed want dan willen ze (de passagiers) nog ergens eens "aansluiting" halen maar die bus vertrekt een paar minuten eerder dan dat de bus waar je inzit aankomt. Dus hoe dan ook je bent als chauffeur zijn altijd de klos.
Rij je te hard is het niet goed, rij je te langzaam is het niet goed. Rij je in de route 5 minuten te laat constant maar ben je wel keurig op tijd op je eindhalte dan is het nog niet goed en krijg je een grote bek van passagiers.....

En de tijden die aangegeven worden zijn ook niet altijd haalbaar...
Voorbeeld:
Voor een dorp (waar je doorheen moet) ben je 2 minuten te vroeg, ga je op je tijd staan wachten dan kom je 2 minuten te laat het dorp weer uit.
Ga je niet op je tijd staan wachten voor het dorp en rij je gewoon door kom je precies op tijd uit het dorp.
Dit puur omdat de tijden in het dorp te kort zijn om dit te kunnen rijden/halen.

(en ja ik ben buschauffeur)

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:26

Ja joh! Ik had er laatst eentje die zomaar 10 seconden te vroeg langs reed!!!

Ik denk dat we over 2 minuten niet moeten zeuren...
Over bussen die doorrijden omdat ze 'vol' zijn. Er zijn regels in de wet over hoeveel mensen er in de bus mogen. Als de chauffeur zich daar niet aan houd is hij zelf de sjaak, dus ik snap heel goed dat hij dan niet meer mensen toe kan laten.
Het kan gewoon zijn dat bussen te laat komen, ze moeten ook rekening houden met het verkeer. Net zoals dat ze bij sommige haltes te vroeg moeten doorrijden. Soms zou de rest van het verkeer enrsitge hinder ondervinden van een bus die eindeloos bij een halte staat, dus dan moeten ze helaas doorrijden.

Tuurlijk is het soms lastig, maar ik ben over het algemeen zeer tevreden over de chauffeurs in Zwolle en Utrecht :) .

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:30

Dat klinkt leuk, 2 minuten te vroeg is niet erg, maar als het net de bus is waarop jouw andere bus aansluit -O-
Mijn vriend loopt daar dus ook heel regelmatig tegenaan!
Hij moet dan dus 'even' een half uur wachten tot de volgende bus weer komt...
En als hij dan vraagt of de chauffeur van de bus waar hij in zit even contact op wil nemen met de andere chauffeur (hij ziet af en toe de andere bus net voor zijn neus weg rijden), kan dat dus niet...

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:35

Inderdaad gewoon wat eerder naar de bushalte toe :)

Ik vind het eerder irritant als de bussen verkeerd rijden, nu al drie keer in anderhalve week meegemaakt. Wel gewoon op punt gekomen waar ik moest zijn, daar niet van, maar wel vervelend..

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:37

Aansluitingen zijn altijd drek... Soms zou ik mijn aansluiting net halen en dan lopen er van die stukken traagheid voor je neus waar je niet langs kan en dan mis je hem alsnog... Maar ik heb niet zoveel problemen met even wachten... Ik heb nog een jaar of 60 te leven, en ik kan me goed vermaken in dat nutteloze half uurtje ;) .
Ik ga ook altijd ruim op tijd richting werk/school zodat ik een aansluiting kan missen en nog steeds op tijd kom. Ik kan me daar niet zo druk om maken...

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:47

Ik kan me opzich voorstellen wat je bedoelt, hoewel ik het minder erg vind als de bus te vroeg komt dan te laat. Overigens wordt er op het scherm in de bus vaak 'verteld' dat de bus af en toe bij de haltes moet wachten om op tijd te zijn, zodat iedereen die op tijd is ook mee kan. Dat gebeurt in de praktijk dus blijkbaar niet altijd, hoewel dat in de bus die ik neem wel altijd gebeurt.

For the past belongs to both its own time and to the future it creates.

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:49

Het irriteert me ook wel vaker maar ik denk dat die buschauffeurs veel meer ellende hebben met passagiers. Scholieren die elke bushalte op het knopje drukken en dan stapt er niemand uit, graffiti spuiten, grote mond, bedreigingen en nog veel meer.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:51

Maar als een buschauffeur 2 minuten te laat komt, is het ook niet goed... Wat is twee minuten nou? Zorg gewoon dat je er op tijd staat en zet je klokje gelijk met de satelietklok, weet je zeker dat het tenminste niet aan jou ligt! ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benzz, Biscuitje, glenmore, JessicaK, MissMarije, Sasqiua, Tango1979 en 60 bezoekers