Krokodil drugs..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 07:58

En in Polen zijn er mensen die aftershave drinken voor e alcohol die er in zit.
Verslaafden doen alles voor hun verslaving.
I.m.o niet echt te vergelijken met een pilletje xtc slikken hier in Nederland (al kan dat ook uitlopen op verslaving, zoals een biertje/wijntje dat ook kan. )


ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:53

lieveli schreef:
ralphtdw schreef:
En GHB vind ik ook erge rotzooi al is dat nirt gelijk verslavend. Maar ze geregeld mensen van hun stokkie afgaan met dit spul of ergens wakker worden terwijl ze niet weten waar ze zijn


GHB is ontzettend verslavend. En nog moeilijk om vanaf te kicken ook.

Ja op ten duur wel.
Maar niet gelijk zoals ik hierboven zij

vodansa lancet x gribaldi
Gouddam K crespo vdl x blanc rivage.
brina goodtimes x burggraaf x pion
diamond vivaldi x havidoff

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:30

Ik had gister een discussie met mijn moeder nav dit topic. Zij werkt al jaren in de verslavingszorg in de categorie langdurig verslaafden aan meestal harddrugs... ( moet eigenlijk exvrtslaafden zeggen...)

Het is voor mensen zonder verslaving gewoon niet te begrijpen.. ik ben heel erg antidrugs en heel erg zwanger dus ik zal ook wel niet alles in perspectief zien :D, maar ben daar heel zwart wit in zoals ik eerder aangaf in dit topic.

op de vraag waarom nemen mensem die chemische troep antwoordde mijn moeder: dat doen niet alleen verslaafden, mensen die op een feestje ghb of xtc gebruiken doen dat ook en de meesten hebben gewoon een normaal leven.. onderziek wijst uit dat 60% van het uitgaanspubliek een pilletje oid gebruikt..

" perongeluk een verkeerd pilletje met de dood tot gevolg"

Dan denk ik echt eigen schuld dikke bult hoe banketstaaf ook.

ten eerste neem je (meestal) bewust een pilletje, alle pillrn zijn "verkeerd" dus ja dat jij dan toevallig 1 treft waar je dood aan gaat... eigen schuld..

je koos er zelf voor om die chemische bende te nemen..

erg dat iemand doodgaat hoor, zeker voor familie, maar verder demk ik ja.. wat moet ik er verder mee.. oliedom geweest..

Ze zei ook: zolang er mensen bestaan zijn ze al op zoek naar geestverruimende middelen..

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:55

Inderdaad het is niet te begrijpen. Dat is hetzelfde als met een drankprobleem. Dat is ook niet te begrijpen als je het nooit hebt gehad. Voor mij (en betreffende fam.) ook niet met iemand in de nabije omgeving. Het is zo makkelijk om aan de zijlijn te staan als niet verslavingsgevoelig persoon

Maar dat met die 60% die een pilltje heeft geslikt, gaat niet om regelmatig slikken, maar het gros zal het eens geprobeerd hebben.

Ben het met je eens!! Ik kan geen medelijden hebben met mensen die drugs gebruiken en daardoor in een bepaalde situatie komen. Eigen schuld ja.

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:59

Dat zou goed kunnen hoor!! Van de 60%..
ik ben ook een schijterd maar sta van 2 glazen drank al op mn kop dus zal niet snel naar de pillen gaan.. dan wordt de avond stappen teveel voor me denk ik haha :') mn moeder is iets genuanceerder als ik maar die maakt het ook al zo lang van dichtbij mee..

ze zei nog tegen mij geniet jij maar lekker van je eigen stofjes (doelde op hormonen) al kan ik nou niet bepaald zeggen dat ik daar ruimdenkender van wordt :')

Anoniem

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:03

En als iemand nou van een drankje ineens een hartaanval zou krijgen?
Of iemans die zonder cap rijdt en op zn hoofd valt.. etc. Eigen schuld zou je zeggen..

Ik snap ook niet dat mensen zomaar een pilletje van een onbekende aannemen. Maar dat ze een keer xtc gebruiken snap ik wel. Maar beter laat je m dan testen idd..

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:07

Als diegene van dat drankje weet dat ie een zwak hart heeft en toch gaat drinken.. dan hoop ik dat ie er van geniet en dan zijn de gevolgen inderdaad voor diegene zelf.. (ligt met alcohol natuurlijk wat genuanceerder als met chemische middelen in xtc en dan heb ik het in beide gevallen niet over een verslaving)

paardrijden zonder cap net zo.. je weet wat de concequenties kunnen zijn... dus ja zou het heel erg voor diegene vinden, maar het is eigen keuze geweest...

maar wat ik al zei, ik ben behoorlijk zwart wit daarin! :D

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:09

Ik begrijp ook echt niet waarom mensen ook maar 1 pilletje . Maar ja ik snap ook niet waarom mensen zich bij een avondje uit bezatten.

Ik ben net als Thinka, eigen schuld als het mis gaat. Je hebt die rotzooi niet nodig.

Koh-I-Noor , mooie diamant,zijn glans zal nooit verloren gaan, hij schittert voor altijd in mijn hart.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:15

Iemand die aan drugs begint die je lichaam wegvreten doet dat volgens mij niet uit een wérkelijk vrije keuze. Dat zou namelijk impliceren dat hij óók kan kiezen voor een beter leven, met een huis, inkomen, en gezin, en veel krokodilgebruikers is dat niet zo. Die leven letterlijk in het riool. Dat je dan -uit wanhoop en ellende- maar dit soort drugs gaat gebruiken maakt het, in mijn ogen, beslist geen vrije en weloverwogen keuze.

_San87_ schreef:
Oh echt? Heb je daar een bron van? Die zou ik graag lezen, de laatste keer dat ik checkte was daar nog niks over bekend. Maar dat is dan ook al een aantal jaar geleden.

Ik kan 'm nu zo gauw even niet vinden, het was een YouTubefilmpje. Zal straks nog wel even verder zoeken, het ging over een jonge vrouw die het één jaar heeft gebruikt en succesvol wist te stoppen.

unihorses schreef:
maar morfine is toch al hartstikke sterk? :+
snap wel dat ze na 1x door gaan... want indd, aan dat fijne gevoel komt een einde.
maar dat is op te vangen met diclofenac/ paracetamol/ ibuprofen of alles behalve zo'n drug. heel jammer dat mensen zo diep zakken.

Joh, reguliere pijnstillers kunnen niets beginnen tegen afkickverschijnselen. Echt niet. Als je hallucineert, je hele lichaam is verkrampt, je hebt het warm-koud-warm-koud, je voelt je depressiever dan ooit tevoren, je lichaam schrééuwt om die drug - dan kan je je misschien voorstellen dat paracetamol niet meer helpt. Je zou de film Requiem for a Dream eens kunnen bekijken, dan snap je misschien iets beter hoe dat werkt. Wel een hele zwartgallige, nare film, dus niet kijken als je daar erg gevoelig voor bent.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:32

thinka schreef:
Als diegene van dat drankje weet dat ie een zwak hart heeft en toch gaat drinken.. dan hoop ik dat ie er van geniet en dan zijn de gevolgen inderdaad voor diegene zelf.. (ligt met alcohol natuurlijk wat genuanceerder als met chemische middelen in xtc en dan heb ik het in beide gevallen niet over een verslaving)

paardrijden zonder cap net zo.. je weet wat de concequenties kunnen zijn... dus ja zou het heel erg voor diegene vinden, maar het is eigen keuze geweest...

maar wat ik al zei, ik ben behoorlijk zwart wit daarin! :D
tsja je kunt jezelf moeilijk in bubbeltjesplastic wikkelen maar het bewust iets innemen waarvan je weet dat het rommel is, is wa anders dan het risico dat je van de trap kunt vallen. Ook met cap kan je lelijk vallen maar de kans op een kapotte schedel is dan wel wat beperkter .

Hier ook een zwangere met stofjes haha. Ik ben ook snel lazerus van een beetje wijn :=

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:40

Poiuytrewq schreef:
Maar dat met die 60% die een pilltje heeft geslikt, gaat niet om regelmatig slikken, maar het gros zal het eens geprobeerd hebben.

Die 60% is helemaal niet objectief gemeten, hoop dat jullie dat weten? Het ging om 20-24-jarige die regelmatig uitgaan. Vermoedelijk bedoelen ze daar festifalgangers van een bepaald genre mee, dan vind ik 60% nog weinig.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:50

Requiem for a dream is een goede tip, en toevallig één van mijn lievelingsfilms. En inderdaad, echt een aanslag op je humeur.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:55

Nies, geen idee. Maar als je de Qdance en b2s parties en alles wat erop lijkt bedoelt vind ik dat inderdaad ook barweinig haha. 90% loopt er uit zn stekker rond. Ik keek mijn ogen altijd uit (figuurlijk dan hè)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:28

VivaLaVida schreef:
En in Polen zijn er mensen die aftershave drinken voor e alcohol die er in zit.
Verslaafden doen alles voor hun verslaving.
I.m.o niet echt te vergelijken met een pilletje xtc slikken hier in Nederland (al kan dat ook uitlopen op verslaving, zoals een biertje/wijntje dat ook kan. )

mowah. XTC is echt bijna niet verslavend te noemen. Ik geloof dat 1% van alle drugsverslaafde xtc-verslaafd is ofzo, terwijl xtc 1 van de meest gebruikte drugs is.
Ben blij dat dat gewoon goed gereguleerd wordt in Nederland dmv. testen. Jammer dat niet alles gebruikers dat doen.
Denk dat alcohol verslavender is dan xtc. Al is XTC wel schadelijker…

Je hebt idd ook mensen die deodorant snuiven en daar aan overlijden. Sad but true.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:37

unihorses schreef:
maar morfine is toch al hartstikke sterk? :+
snap wel dat ze na 1x door gaan... want indd, aan dat fijne gevoel komt een einde.
maar dat is op te vangen met diclofenac/ paracetamol/ ibuprofen of alles behalve zo'n drug. heel jammer dat mensen zo diep zakken.

Ik heb ook een keer morfine gehad tegen de pijn en vond dat echt een heel apart gevoel :7 Als pijnbestrijding perfect, maar het zou toch niet in me op zijn gekomen om dat vaker te willen voelen ofzo?
Maar goed ik lees hier zoveel verschillende dingen dat ik me afvraag; hoe kom je er op om het uit te proberen?

Liesjeex

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:41

omg ik herrinner me oppeens iets ! zomervakantie dit jaar, zat ik in de trein met mijn ouders in polen, om van de ene naar de andere stad te gaan zeg maar. toen zat er zo'n oude man in dezelfde coupé een zwarte prut in te spuiten, om het half uur, zoiets. zijn armen en benen waren groen en hadden diepe wonden. ik en mijn ouders vonden het ontzettend goor eruit zien. zou hij krokodil aan het gebruiken kunnen zijn?

hoi :)

othelloster

Berichten: 2303
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:48

dat llijkt me wel, ik ben iemand met een hele sterke maag,
heb het eens opgezocht, gadverdamme baah wat is dat goor zeg!

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:48

switt schreef:
Ik wist niet wat "krokodil drugs" waren maar een zoektocht bij google afbeeldingen deed me echt kotsen...wat vreselijk!!!


Precies dit, bah bah bah. Ik dacht 'ach, t zal vast wel wat meevallen' maar niet dus. Vreselijk ..

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:49

Liesjeex schreef:
omg ik herrinner me oppeens iets ! zomervakantie dit jaar, zat ik in de trein met mijn ouders in polen, om van de ene naar de andere stad te gaan zeg maar. toen zat er zo'n oude man in dezelfde coupé een zwarte prut in te spuiten, om het half uur, zoiets. zijn armen en benen waren groen en hadden diepe wonden. ik en mijn ouders vonden het ontzettend goor eruit zien. zou hij krokodil aan het gebruiken kunnen zijn?


Ja. Zeker weten zelfs. Krokodil veroorzaakt gangreen.

Liesjeex

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:13

_San87_ schreef:
Liesjeex schreef:
omg ik herrinner me oppeens iets ! zomervakantie dit jaar, zat ik in de trein met mijn ouders in polen, om van de ene naar de andere stad te gaan zeg maar. toen zat er zo'n oude man in dezelfde coupé een zwarte prut in te spuiten, om het half uur, zoiets. zijn armen en benen waren groen en hadden diepe wonden. ik en mijn ouders vonden het ontzettend goor eruit zien. zou hij krokodil aan het gebruiken kunnen zijn?


Ja. Zeker weten zelfs. Krokodil veroorzaakt gangreen.


wat is gangreen ? :+

hoi :)

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:14

Google :D

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:18

Liesjeex schreef:
_San87_ schreef:

Ja. Zeker weten zelfs. Krokodil veroorzaakt gangreen.


wat is gangreen ? :+


Afstervend weefsel *\o/*! Ook wel necrose genoemd.

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:19

Ook heek fris om te googlen :')

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41335
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:20

Je kunt beter gangreen dan krokodil drugs googlen, imo :P.

Petrichor

Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 21:42

Zo wat veel reacties nog.. :)

The smell of earth after rain!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, GrapeshotBot en 2 bezoekers