De Wallen, zó leuk om te zien!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 01:11

Je zou kunnen eisen dat de loverboy/pooier tbs krijgt, wanneer zijn gevangenisstraf langer dan 4 jaar duurt. Enige nadeel is dat hij dan ook mee zou moeten werken aan een onderzoek om vast te stellen of hij daarvoor in aanmerking komt. En dat maakt het lastig om ze te laten doen ophouden met wat ze doen.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:30

Maar voor TBS heb je wel een aandoening nodig toch? Ik denk niet dat ze daar voor in aanmerking komen! En wat heb je er aan? Ook uit TBS komen ze vrij.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:45

Voor tbs moet je idd geestelijk niet in orde zijn. Dat een loverboy "niet spoort" is een moreel gevoel. Dat wil niet zeggen dat ze echt geen 100% zijn, dus zullen ze niet (snel) TBS krijgen volgens mij.

In andere gevallen krijgen misdadigers juist veel te snel TBS imo. (Dwz, ze worden te snel als ontoerekeningsvatbaar gezien)

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 09:50

Vind het toch wel een opmerkelijke discussie voor mensen die totaal niet weten hoe zoiets is. Wat een onzin vooroordelen komen er voorbij :+

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 11:14

Voor tbs moet je voor een deel ontoerekeningsvatbaar worden verklaard ten tijde van het plegen van een delict. Ik kan me voorstellen dat een loverboy een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis of misschien een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft, al hoeft dit natuurlijk niet het geval te zijn. Je kan ook tbs krijgen als je meerdere keren voor hetzelfde delict wordt veroordeeld. Dit hoeft niet eens een relatief ernstig vergreep te zijn, maar kan bijvoorbeeld ook oplichting zijn oid.
Daarnaast pleegt maar 20% van de patiënten met tbs weer een delict, terwijl dat in de gevangenis zo'n 80 tot 90% is. Het helpt dus wel. Daarnaast kan tbs oneindig verlengd worden. Iedere 2 jaar moet de rechter, op advies van de kliniek, bepalen of de patiënt klaar is om weer in de maatschappij te komen. Dit is ook gelijk de reden dat veel mensen er niet aan mee willen werken. Zij zien de tbs als een straf zonder eindpunt, in plaats van hulp die ervoor zorgt dat ze normaal in de samenleving kunnen functioneren.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:13

goldenarrow schreef:
rapido schreef:
apart ja dat mensen die er nog nooit geweest zijn en er dus nog nooit enige sfeer geproefd hebben hier gaan zitten vertellen hoe het allemaal anders zou moeten.........

Ik ben volgens mij de enige die heeft gezegd dat ik er nooit ben geweest, dus ik neem aan dat deze post over mij gaat. En aangezien ik pleit voor het behoud van de wallen (en plekken waar prostituees het beroep kunnen uitoefenen in het algemeen) ga ik er maar vanuit dat jij dus vindt dat het allemaal maar weg moet.

Ik vind het raar dat de mensen die er wel zijn geweest zich niet kunnen bedenken dat de dames het alleen maar zwaarder krijgen wanneer de prostitutie illegaal wordt.

Dit is juist door veel mensen in dit topic al benoemd. ;)

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 14:32

Dat is door veel mensen benoemd, maar er zitten ook genoeg in dit topic (en buiten Bokt ook trouwens) die er wel zijn geweest, medelijden kregen of niet snapten waarom die dames daar vrijwillig zouden zitten en vervolgens vinden dat de hele boel gesloten mag worden. En dat vind ik een zeer kwalijke zaak.

Shenavallie
Berichten: 11575
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 15:26

Dat ben ik met je eens.