Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 19:13

Bron: http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article2952860.ece/Vereniging_tegen_vuurwerkoverlast_opgericht.html
Vorig jaar heeft de petitie tegen vuurwerkoverlast 60.000 handtekeningen opgehaald maar helaas heeft Balkende & Co daar geen enkel gehoor aan gegeven. Daarom hebben dezelfde initiatiefnemers samen met het Oogheelkundig Genootschap de vereniging "Vrolijknieuwjaar.nl" opgericht: http://www.mindervuurwerk.nl/.
Ik heb me meteen opgegeven als lid. ook dit jaar heb ik mijn dieren weer moeten verhuizen met Oud- en Nieuwjaar omdat het voor hen hier thuis geen doen is met alle knallen en vuurpijlen. Vandaag hangt de stank nog in de buurt.
Vuurwerk: helemaal goed. Op één punt door professionele vaklui neergezet en afgestoken. Vallen er geen doden, blinden en alle dieren hebben dan ten minste ook een 'vrolijk nieuwjaar'.
Laatst bijgewerkt door Jasper op 01-01-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:15

Staat nergens of er kosten aan het lid worden zit.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:23

Ik vrees alleen dat verbieden het juist aanrekkelijker gaat maken. Waar is het gezonde verstand van de mensen.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 19:38

chocobroodje schreef:
Ik vrees alleen dat verbieden het juist aanrekkelijker gaat maken. Waar is het gezonde verstand van de mensen.

Dat zit iig niet bij de jeugdigen die vanaf september al lawinepijlen in putjes en onder auto's gooien en er zelf allerlei vuurwerkbommen mee maken :+

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:08

Ik ben helemaal geen fan van vuurwerk, maar vind het verbieden ervan overdreven.

Het gaat om enkele dagen in het jaar.

Ja, er vallen zeker slachtoffers, maar die vallen ook met paardrijden en dat willen we ook niet verbieden ;)

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:11

Ik zou het ook zonde vinden om deze traditie te verbieden.
Het komt van heel vroeger om het nieuwe jaar in de luiden met veel kabaal om de boze geesten weg te houden.
Gelukkig is in onze gemeente netjes aan de aangegeven tijd gehouden wanneer er mag worden afgestoken.

wendietjuhhh

Berichten: 1043
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: oldenzaal

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:14

tjonge... als het zo door gaat mag je niets meer.... wat een *b..oliebol*

Anoniem

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:15

Ik zou eerder een leeftijdgrens willen voor vuurwerk vanaf 21 ofzo. Nu kun je al afsteken als je 4 bent niemand die het controleerd

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:20

Ook hier iemand die zeker geen lid gaat worden. Gelukkig denkt de meerderheid van de nederlanders er net zo over. :Y)
Iedereen ergerd zich wel ergens aan, denk gewoon eens: Nou ja, ik overleef het wel.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:55

odetteke schreef:
chocobroodje schreef:
Ik vrees alleen dat verbieden het juist aanrekkelijker gaat maken. Waar is het gezonde verstand van de mensen.

Dat zit iig niet bij de jeugdigen die vanaf september al lawinepijlen in putjes en onder auto's gooien en er zelf allerlei vuurwerkbommen mee maken :+

Ik snap je zin niet helemaal :o

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:57

Dat die jeugdigen geen gezond verstand hebben ;)

Van mij mogen ze het ook verbieden hoor, vind het dikke onzin.
En hier is het ook niet enkele dagen per jaar maar regelmatig al vanaf half november ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:01

Jeddah schreef:
Ik ben helemaal geen fan van vuurwerk, maar vind het verbieden ervan overdreven.

Het gaat om enkele dagen in het jaar.

Ja, er vallen zeker slachtoffers, maar die vallen ook met paardrijden en dat willen we ook niet verbieden ;)


Hier ben ik het mee eens. Waarom je druk lopen maken om een paar uurtjes heel veel plezier, laat ze lekker
nee ik teken dus niet wat een onzin.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 01:02

Sorry vind het onzin. Laat het lekker; waarom alle tradities afschaffen (en ja ik heb ook 3 katten en 1 hond waarvan 1 kat en de hond het niet echt leuk vinden)
Nog even en we mogen helemaal niets meer 8-)

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:36

chocobroodje schreef:
[***] schreef:
Dat zit iig niet bij de jeugdigen die vanaf september al lawinepijlen in putjes en onder auto's gooien en er zelf allerlei vuurwerkbommen mee maken :+

Ik snap je zin niet helemaal :o

Nou, die paar dagen per jaar vind ik vuurwerk niet erg en pas ik me ook graag aan. De woonwijk waar ik eerder woonde werd echter al vlak na de zomer geterroriseerd met vuurwerk. We werden er regelmatig om 1 uur wakker omdat een stel schoffies weer eens een lawinepijl onder je slaapkamerraam af stak en de ruiten stonden te trillen. Brievenbussen, rioolputten, vuilnisbakken, auto's, niet was veilig. Er heeft zeer regelmatig brandweer in de straat gestaan omdat er door al het vuurwerk weer eens iets in brand was gevlogen. De 2 weken voor oud en nieuw was het helemaal alsof je in een oorlogsgebied woonde. Als alleen mensen met gezond verstand vuurwerk zouden mogen afsteken zou er niets mis mee zijn, helaas kan je geen iqtest verplicht stellen voordat mensen vuurwerk gaan afsteken :+ En blijkbaar voelt vooral die groep minder intelligente medemensen zich juist zo aangetrokken tot het vuurwerk. :o

Er was nog op het nieuws gisteren dat van de mensen die op nieuwjaarsnacht in het ziekenhuis belanden door vuurwerk maarliefst 75 % ergens in de buurt heeft gestaan, maar het vuurwerk niet zelf heeft aangestoken.

Chevano

Berichten: 2301
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 10:50

ik ben een fan van vuurwerk vind het mooi en zeker met oud en nieuw en zou dus ook nooit lid worden. Maar vind het wel vervelend als er voor oud en nieuw al afgestoken word . Ze moeten de verkoop gewoon verzetten door alleen op de 31e te verkopen . Misschien een beetje druk die dag. Maar bij de meeste kan je via internet bestellen en dan ophalen. Dan heb je ook geen last er van dat ze voor oud en nieuw afsteken. En probleem opgelost. Ipv drastisch te gaan verbieden enzo. Alles in Nederland moet maar verboden worden of aan banden gehaald worden en zo verder en wat gebeurt er het volk haalt dat zelf in handen door daar ook dus aan mee te werken!!!Met zulke dingen op te richten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:25

Chevano schreef:
ik ben een fan van vuurwerk vind het mooi en zeker met oud en nieuw en zou dus ook nooit lid worden. Maar vind het wel vervelend als er voor oud en nieuw al afgestoken word . Ze moeten de verkoop gewoon verzetten door alleen op de 31e te verkopen . Misschien een beetje druk die dag. Maar bij de meeste kan je via internet bestellen en dan ophalen. Dan heb je ook geen last er van dat ze voor oud en nieuw afsteken. En probleem opgelost. Ipv drastisch te gaan verbieden enzo. Alles in Nederland moet maar verboden worden of aan banden gehaald worden en zo verder en wat gebeurt er het volk haalt dat zelf in handen door daar ook dus aan mee te werken!!!Met zulke dingen op te richten.

denk dat dit ook geen optie is ;)
De meeste mensen houden vuurwerk over, tenminste ik :P

Maar zou het belachelijk vinden als ze het gingen verbieden! Denk dan ook dat veel mensen het uit duitsland, belgie gaan halen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:52

Ik kan er niet rouwig om zijn als dit zou lukken. Een georganiseerd vuurwerk ben ik voorstander van! Voor de rest mogen ze het wat mij betreft verbieden. Oudjaar is oudjaar niet meer tegenwoordig met al die vernielingen!

fienaaa

Berichten: 1355
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:56

Voor die ene keer in het jaar... Vind ik het wat overdreven, onze paarden staan met z'n vijven gewoon buiten, en schrokken natuurlijk een beetje, maar ze hebben niet rond gerend of gek gedaan, we zijn bij ze gaan zitten, uiteraard zonder vuurwerk... Alles ging prima, net als alle jaren :)

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 18:52

Als het één keer per jaar zou zijn, zou ik het met je eens zijn. Vanaf half november wordt hier al geknald. En wat schijnbaar erg leuk is: vanaf de fiets of uit de auto een vuurpijl of rotjes op de ezels afsturen 8)7

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:59

Jasper schreef:
Als het één keer per jaar zou zijn, zou ik het met je eens zijn. Vanaf half november wordt hier al geknald. En wat schijnbaar erg leuk is: vanaf de fiets of uit de auto een vuurpijl of rotjes op de ezels afsturen 8)7



Buiten dat om, dat vernielen tijdens oud en nieuw mag oko weleens afgelopen zijn.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:06

Jasper schreef:
Als het één keer per jaar zou zijn, zou ik het met je eens zijn. Vanaf half november wordt hier al geknald. En wat schijnbaar erg leuk is: vanaf de fiets of uit de auto een vuurpijl of rotjes op de ezels afsturen 8)7


Doe dan wat aan de controle!! Maar daarom gelijk afschaffen?? :n

Anoniem

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:08

Ik zou lid worden als de vereniging ook daadwerkelijk deed wat de naam zegt: vuurwerk overlast tegen gaan, niet meteen alles afschaffen.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:10

Wat eens klets onzin :=

1x in het jaar vuurwerk hoort er toch gewoon bij? Zo kan je je wel overal aan gaan ergen.. := Ben je lang bezig..

En of er nou een rotje, of een nitraat 2 dagen van te voren word afgestoken? What's the problem?

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:12

Goh nog meer regeltjes dat zitten we inderdaad op de te wachten ja :+

Zou ook fraai zijn om elke keer als ergens 60.000 handtekeningen voor opgehaald worden om het dan maar te verbieden. Dan gaat er ineens een hoop verboden worden. Vind het niet echt een schokkend aantal.

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: Vereniging tegen vuurwerkoverlast opgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:15

Ik zou het geen enkel probleem vinden als het niet meer mag. Want ik heb een hekel aan vuurwerk. Toch vind ik niet dat we zoveel mensen hun pleziertje moeten afnemen. Het overgrote deel gaat er nog gewoon mee om. En die gene die dat niet kunnen verpesten het voor de rest.