Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 21:39

Omdat ik niet weet of het goed staat mag het eventueel verplaatst worden.
Op dit moment worden er veel verzorgingshuizen gesloten. De regering wil naar een andere zorgsetting in NL en dat is eigenlijk wel te begrijpen. Thuiszorg is binnenkort de grootste branche in de gezondheidszorg. Maar wat gebeurd er eigenlijk met het sluiten van deze huizen? Worden deze plat gegooid, komen er starters of andere groepen in? Het zou toch eigenlijk wel een mooie oplossing zijn voor de woningnood. Starters die in een oud verzorgingshuis gaan wonen hebben niet meer nodig dan een woonkamer, slaapkamer, keuken en badkamer.
Zou jij wanneer je het aanbod krijgt in een zorgcentrum gaan wonen? Ik zou het wel doen, meer heb ik in feite niet nodig.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:43

Ik zie eigenlijk niet in waarom je het niet zou doen. Zou daar liever wonen dan in zo'n lelijk nieuwbouwproject waar je nog 3 jaar in de modder woont en ook nog eens een flinke smak geld voor moet betalen. Of in een oude tochtende flat, om maar iets te noemen.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:44

Hier in de buurt is het de bedoeling dat een aantal appartementen verkocht worden, de prijzen zijn alleen zo hoog dat het voor starters volkomen onbereikbaar is. Organisaties verliezen niet graag geld, zelfs niet als het de maatschappij vooruit zou helpen of het een mooie oplossing is.

Zou ik er zelf gaan wonen? Waarom niet, huis is huis :)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 21:45

Klasgenootje woont anti kraak in een zorgcentrum, betaalt geloof ik iets van 200 per maand...

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:49

Er staat ook "hier in de buurt"...

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:51

Zijn vaak prima woningen, al zal het wat oubollig ruiken en vooral de badkamers en keukens niet echt top van kwaliteit zijn. Maar waarom niet, alles wat je nodig hebt zit erin, vaak kan je overdekt over de gang en zit er een lift in, handig met verhuizen! :D Gemeenschappelijke ruimtes zijn er vaak ook, wie weet kan je daar ook wel wat leuks mee! Of met de grote keuken, ik zie wel mogelijkheden hoor!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:52

Bar er in en zuipen maar :j


;)

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:00

Zeker in de randstad/ andere grote studentenleven zou ik me dit goed voor kunnen stellen als deeloplossing voor het studentenkamertekort.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 22:01

Nies_ schreef:
Bar er in en zuipen maar :j


;)


Of een bowlingbaan :P

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:04

Misschien niet eens als studentenhuis, al is het wel erg gezellig. Zijn namelijk wel complete woningen en denk dat dat in veel gevallen voor studenten te duur is (of ze moeten de prijzen al aanpassen natuurlijk ;) ). Gewoon als appartement kan toch best, als je ze een beetje opfrist? :)

cariena1
Berichten: 936
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:06

Hier wordt er nu ook een leegstaand/gesloten bejaarden tehuis bewoont ik heb gehoord legaal door krakers?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:26

In utrecht gebeurt het al :j in een oud verzorgingshuis wonen mensen, en het oude ziekenhuis wordt ook verbouwd voor studenten.

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:16

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben, vaak staan die huizen toch mooi in het bos met uitzicht enzo...alleen vind ik het huis waar ik zelf werk een beetje spooky. Het huis is ook al erg oud en af en toe gaat de bel bij mensen bijvoorbeeld uit zichzelf af. "Spookbel" noemen we het dan en lachen er maar om...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:17

Ja hoor, waarom niet? Alle basisvoorzieningen zitten erin en het is niet zo dat je in 'Rusthuis het laatste zuchtje' zit, maar gewoon in een leuk klein appartement. Niets mis mee :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:48

Hier wordt t gesloopt, al dan niet na tijdelijke verhuring.

Loretta
Berichten: 8748
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:14


MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:13

Ik ben student en woon in een voormalig katholiek internaat. Ook van verschillende oude kloosters in de buurt zijn studentenwoningen gemaakt. Ik zou er ook geen enkel probleem mee hebben om in een voormalig verzorgingstehuis te wonen. De studentenhuisvester hier had plannen om een verzorgingstehuis te kopen en om te bouwen tot studentenkamers, maar volgens mij is dat niet door gegaan. In tijden van woningnood/kamernood lijkt het me een prima idee om gebouwen te hergebruiken.

Waarom denk je dat het voor mensen een probleem zou zijn?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:46

Ik heb een half jaar in een bejaardentehuis gewoont die leeg stond op een paar woningen na waar nog oudjes in zaten. Top tijd gehad en zou het zo weer doen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 23:08

Ik zoek een huisje in een verzorgingshuis... maar weet niet waar ik moet beginnen met zoeken enzo.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 23:26

Vragen bij de woningbouw of gemeente. Meestal gaat het via 1 van de 2. Bij mij ging het via de woningbouw.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 07:41

ja hoor daar zou ik best willen wonen.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Wonen in een oud verzorgingshuis, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 07:46

In Bennekom hadden ze ook een verzorgingsthuis, de bewoners gingen naar een nieuw verzorgingsthuis en het oude is een studententhuis geworden.
Op zich wel jammer, het zag er altijd zo mooi uit en nu hangen er allemaal (oude en verschoten) gordijnen, die vaak dag en nacht dicht zijn, het wemelt er van de (omgevallen) fietsen. In een jaar tijd nu al een verloedering. Maar het idee er achter vind ik wel goed. Er is hier een enorm te kort aan studentenwoningen. Ik zou er zelf niet willen wonen, maar ik ben natuurlijk geen student :P