De maatschappij van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:14

Ik weet niet, mijn ouders zijn wat ouder en die zouden mijn oma ook in huis nemen hoor. De opa van andere kant is een ander verhaal maar je hebt gelijk, ik kan me ook goed indenken dat het straks anders is als ik kinderen heb, een baan en mijn vriend zijn winkel.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


verootjoo
Berichten: 35636
Geregistreerd: 19-10-03

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:27

het is niet altijd makkelijk oudere mensen in huis te nemen hoor, denk aan bv dementerende mensen, of mensen die zeer veel zorg nodig hebben... Dat red je echt niet naast je gezin en je baan :n Hoe graag je ook wil.

[o]

Raineri
Berichten: 6184
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:44

antje_vip schreef:
Ten eerste de individualisering.
De buren praten niet meer met ons, doen voor niemand de deur open. De andere buren hebben het bruggetje wat ons met elkaar verbindt gebarricadeerd. De enige mensen die geld hebben in NL, zijn de witteboordencriminelen. Misdaad loont, er zijn zoveel oplichters en dieven, de straf is zo laag dat dat risico wel genomen kan worden. Mensen worden verkracht, in elkaar getrapt om niks. In praktisch alle voedingsmiddelen zit vergif. Je kijkt elkaar niet meer aan op straat, in de wachtkamer zit er standaard minstens één stoel tussen jou en de ander. Een ander aanraken is taboe! Alles draait om geld; ook hier op bokt zie je zoveel topics met mensen die hun geld niet terugkrijgen, of mensen die overal een slaatje uit willen slaan. Mensen doen uit jaloezie zulke valse dingen naar elkaar!


Laatst stond ik op het station en ik liet mijn pinpas vallen. Wat denk je dat die onbeskofte jeugd deed?? Ze zeiden: 'mevrouw, u liet uw pinpas vallen.' Echt niet normaal!

Er zijn genoeg helden in de samenleving. Waarom geven we toch zoveel aandacht aan de negativiteit? Je hoeft narigheid niet dood te zwijgen, kun je natuurlijk met z'n allen aan werken. Maar zo erg is de maatschappij niet. Dingen zoals in een wachtkamer.. ik probeer zelf het ijs te breken, is de barrière ook vaak weg en blijkt het wel mee te vallen. Kan aan mij liggen maar ik zie deze dingen niet zo heel erg.

Eens met wat Lieveli zegt, stel je open op naar mensen en je krijgt het terug (ze zei het alleen net anders).

Nog even over de misdaadcijfers etc, deed me hier aan denken: http://archief.nrc.nl/index.php/2009/No ... ox/check=Y
voor de mensen die toevallig een abbonement hierop hebben. Anders staat er nog een verkorte versie in een eindexamen Nederlands van de havo uit 2012.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:01

verootjoo schreef:
het is niet altijd makkelijk oudere mensen in huis te nemen hoor, denk aan bv dementerende mensen, of mensen die zeer veel zorg nodig hebben... Dat red je echt niet naast je gezin en je baan :n Hoe graag je ook wil.


Klopt, mijn opa van moederskant werd dementerende en die is in een tehuis gegaan om te overlijden. Wel particulier, omdat de kwaliteit daar gewoon veel beter is. En als mijn oma niet meer thuis kan wonen gaat ze daar ook heen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:16

Rowdine: Dank voor je uitleg. Je eerste reactie kwam heel anders over, met je uitleg erbij kan ik het alleen met je eens zijn.

Lieveli: De reacties op automutileren heb ik ook allemaal wel voorbij zien komen en de meeste waren ook niet aardig. Net als de reacties dat ik een uitkering heb en een paard en dat ik geen paard mag hebben want ik leef op andermans centen. Daarnaast beschik ik ook over alle tijd van de wereld, want ik werk niet. Ik ben voor profiteur uitgemaakt en er is tegen me gezegd dat het jammer was dat mijn suicidepoging niet gelukt is. En toch ben ik gelukkig :+ De mensen die dit om het hardst roepen weten niks van me. De mensen die me wel echt kennen (en dat zijn er ongeveer 1,5) geven mij genoeg om me toch prettig te kunnen voelen. Het is echter wel de samenleving die me neer probeert te zetten als iemand die niet gelukkig mag zijn, als dan blijkt dat ik het lekker toch ben gooien ze er graag een schepje bovenop. Al die mensen weten het beter dan mijn vriend, begeleiders en bijvoorbeeld het uwv en dat willen ze graag heel erg duidelijk maken. Kijk ik dan alleen maar naar negatieve? Ik denk het niet, het is een constatering die ik hier uit maar ik kan het persoonlijk prima naast me neerleggen. Dat heb ik vroeger wel gedaan, maar ik word ook ouder en wijzer :)

Neemt niet weg dat Danique ook gewoon gelijk heeft. Er zijn inderdaad helden in de samenleving. Dat zijn alleen wel vaak mensen die je niet kent en nooit meer ziet, maar toch bestaat er nog steeds galantheid :j
Zo ben ik midden in de haagse schilderswijk geholpen door een marokkaanse meneer met een lekke band. Die heeft hij er af gehaald, mij en band naar een vriend van hem gebracht met een garage, mij en band weer teruggebracht naar de auto en het wiel er weer op gezet. Mijn moeder viel bijna van haar stoel toen ze het hoorde want hij had me wel kunnen vermoorden... Later ben ik een bloemetje gaan brengen om hem te bedanken.

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Sizzle

Berichten: 35658
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:18

Ik vind mijn leven helemaal geweldig eerlijk gezegt, ga graag werken, geniet van de dingen die ik heb en alle dingen die ik mee maak.
Niets te klagen dus.

Stress is van alle tijden, het is maar net hoe gek je je laat maken.

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:14

"Je kijkt elkaar niet meer aan op straat, in de wachtkamer zit er standaard minstens één stoel tussen jou en de ander. Een ander aanraken is taboe! " En "De deur niet voor anderen open doen"


Dit is gewoon normaal sociaal gedrag.
Misschien interessant om eens een sociologie boek te lenen van de bibliotheek. Dan zal je zien dat niet alles wat je noemt zo bizar of negatief is.

Daarnaast is "de mensen van tegenwoordig" een term die 100 jaar en 50 jaar geleden ook gebruikt werd.

Maak er gewoon het beste van. Kijk naar de mooie dingen! En doe dan zelf wél die deur voor een vreemde open als jij je daar goed bij voelt. Ik werk in een koffiezaak en geef vaak mensen die 's avonds buiten staan te koukleumen gratis een kopje koffie, kunnen ze lekker even bij ons binnen zitten. :) Die kleine dingen doen het 'm. Focus je daar op in plaats van de negativiteit (wat overigens wél erg Westers schijnt te zijn!).

Twiggy2008
Berichten: 21240
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:23

Negativiteit is vrij westers inderdaad. Ik klaag ook wel eens, hoor, maar ik weet heel goed hoe geweldig we het hier hebben. We kunnen kiezen hoe we ons leven in willen vullen. Je moet er zelf iets van maken. En ik geloof wel in ''wie goed doet, goed ontmoet'. Zo simpel is het. Ook hier in de Nederlandse maatschappij.

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:34

Ik word DOOD moe van iedereen die zeurt over alles van *tegenwoordig*. Vroeger kon je kinderen verkrachten, vermoorden en in putten gooien en niemand kwam er achter. Vroeger kon je als je te dun was opgehangen of verdronken worden, omdat je heks zou zijn. Vroeger hoefde je maar 1 keer te niezen en je was hartstikke aan het sterven. Vroeger was echt niet alles beter! Echt niet gewoon. Of tenminste, dat vind ik.

Ik vind dat we dankbaar moeten zijn voor alle technieken die we hebben, de mogelijkheden die je krijgt. Als je een eenvoudig leven wilt ga je in een dorp wonen en bij de plaatselijke supermarkt solliciteren o.i.d.

En wist je dat 'de ambacht' een hele opmars heeft gemaakt (allang!)? Het is een trend. Net als dat het zijn van een individu de grootste trend ever, ooit is. Van heel de wereld.

We moeten trots zijn op onze wereld! Want wij ruimen de T*RING zooi op van vorige generaties en nu lijkt onze generatie wel hele wereld-vervuilers.

Waarom zeuren Nederlanders zo veel? Damn.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-13 17:40

OneFellSwoop schreef:
Ik word DOOD moe van iedereen die zeurt over alles van *tegenwoordig*. Vroeger kon je kinderen verkrachten, vermoorden en in putten gooien en niemand kwam er achter. Vroeger kon je als je te dun was opgehangen of verdronken worden, omdat je heks zou zijn. Vroeger hoefde je maar 1 keer te niezen en je was hartstikke aan het sterven. Vroeger was echt niet alles beter! Echt niet gewoon. Of tenminste, dat vind ik.

Ik vind dat we dankbaar moeten zijn voor alle technieken die we hebben, de mogelijkheden die je krijgt. Als je een eenvoudig leven wilt ga je in een dorp wonen en bij de plaatselijke supermarkt solliciteren o.i.d.

En wist je dat 'de ambacht' een hele opmars heeft gemaakt (allang!)? Het is een trend. Net als dat het zijn van een individu de grootste trend ever, ooit is. Van heel de wereld.

We moeten trots zijn op onze wereld! Want wij ruimen de T*RING zooi op van vorige generaties en nu lijkt onze generatie wel hele wereld-vervuilers.

Waarom zeuren Nederlanders zo veel? Damn.


Ik ben het niet met je eens. Waar in de OP staat dat vroeger alles beter is? Ik heb het over de maatschappij van vandaag, niet in vergelijking met vroeger. En ik woon al in een dorp :Y) De wegwerpmaatschappij van tegenwoordig noem jij opruimen?

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 17:50

@antje: had het over iedereen die zeurt over alles van tegenwoordig. Overal waar je komt hoor je er wel gezeur over. Onterecht vind ik!

En ja, dat de noordpool verzuipt moeten we volgens mij echt wel gaan rechtzetten, want dat gaat anders nooit meer goedkomen! Maar veel mensen zien dat als een nadeel van deze tijd. Terwijl het een gevolg van een poos geleden.

En wat jongeren getreft, merk ik niet zo veel van. Eerder de oude zeurpieten haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, ArcoIris, Janneke2, Ladypronk, manou_diablo, MissSicarius, SennaS, Suliko, willievdh, XladyX en 86 bezoekers