Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Voel jij je in je privacy aangetast?

Ja,maar moet kunnen.
16 (9%)
Ja,mag absoluut niet.
55 (33%)
Nee.
42 (25%)
Maakt me niet uit.
50 (30%)
Weet niet.
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 164


Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:48

Dat interesseert mij dus echt niet.
Ik koop niks illegaals, en mensen komen toch wel op andere manieren aan illegaal vuurwerk.
Het is niet voor niets illegaal?
Als jij n wapen koopt via internet heb ik liever dat de politie dit weet en er misschien iets mee kan doen.. dan dat iedereen gewoon privacy heeft daarin.
Er lopen meer gekken rond dan dat er vast zitten, dus ik vind het goed dat er toezicht gehouden wordt. Je wordt overal gewaarschuwt dat alles wat je op het internet doet openbaar is voor sommige instanties.
Als je dat toch weet dan ben je wel heel dom als je toch nog iets illegaals besteld.

Ik vind gewoon, als je niks te verbergen hebt, hoef je je ook niet belemmerd te voelen in je privacy.
Ik bedenk me altijd: er wonen hier 17 miljoen mensen in NL. er zijn er GENOEG die illegale dingen doen en die in de gaten gehouden moeten worden.. waarom zouden ze dan geinteresseerd zijn in een saaie student die af en toe wat paardenspulletjes koopt. Ik heb verder niks om me zorgen over te maken of iets dergelijks. Wil n iet zeggen dat ik nooit te hard rijdt, of nooit iets doe wat niet mag, maar dat is niet benoemenswaardig denk ik.
Ze mogen echt wle zien wie ik bel en wat ik uitspook. ik doe namelijk niks verkeerd:)

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:51

phormicola schreef:
Ik spreek jullie nog wel als jullie 'onschuldige' aankopen ineens illegaal blijken. En ja, dat kan echt gebeuren. Er worden steeds meer vrijheden van ons weggenomen, vrijheden waar onze opa's en oma's keihard voor hebben gevochten na WOII.

Interessant. Heb je daar voorbeelden van?

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:21

Bizzybijtje schreef:
Eileen_ schreef:
Oja en trouwns, dat kopers van echt illegaal vuurwerk worden opgezocht vind ik ook prima. Ik weet niet of iemand hier ooit echt illegaal vuurwerk heeft gezien? Ik wel, vond het wel heel gaaf ( :o ), maar het is echt levensgevaarlijk. Er komt me toch een kracht uit... De kracht was zo groot dat de pot(?) de hele tijd omviel en alle kanten op ging. Ook paar mensen met brandwonden enz, maar verder gelukkig niks ernstigs.
Hard, groot vuurwerk is niet persee illegaal. Het is illegaal wanneer het niet goed gekeurd is, en dus gevaarlijk is.
Vind het een prima actie van de politie :j



Het is illegaal als het niet uit Nederland komt waardoor ze er dus niks aan kunnen verdienen hier. :)
Als het zo gevaarlijk is, waarom is het in België dan wel te koop?

ff stukje uit Wikipedia:
In Nederland is illegaal vuurwerk niet alleen verboden om te kopen of te verkopen, maar men mag het ook niet in bezit hebben, opslaan, vervoeren of afsteken. Het verboden vuurwerk voldoet niet aan de Nederlandse wetgeving of is illegaal ingevoerd.

Mogelijke redenen voor de classificatie Illegaal vuurwerk:
1.Er is geen Nederlandstalige gebruiksaanwijzing aanwezig.
2.Het vuurwerk bevat te veel kruit en valt hierdoor onder de categorie: professioneel vuurwerk (of evenementenvuurwerk).
3.Het knalvuurwerk bevat flash.
4.Het knalvuurwerk heeft een strijkkopje.
5.De knal van het product is te hard. De geluidssterkte overschrijdt de Nederlandse maximumwaarde van 156dB

Ik weet niet of het illegaal is wanneer het uit een ander land komt, maar dit is dus wel waar :)

Al vind ik sommige illegaal vuurwerk helemaal niet zo erg :+ Ik bedoel ook meer het échte illegaal vuurwerk, dus niet wat op het randje zit.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:25

Ben zelf echt totaal niet van het vuurwerk want ik vind het eng en zou er niet zoveel geld aan uitgeven. Ik steek mijn romeinse kaarsen, rotjes/tolletjes en al die oliebol af en thats it. :o
Maar o wat kan ik genieten van het vuurwerk om mij heen, hoe illegaler hoe mooier of machtiger :+

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:26

Tip van Lee: Ga bij de Chinees in de buurt kijken, die hebben áltijd prachtig vuurwerk!

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:28

Als het om illegaal vuurwerk gaat, vind ik dit alleen maar goed wat ze doen!

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:51

Je hebt genoeg dorpjes op de grens waar ze amper controleren hoor. Rijd je door het centrum zit je ineens in belgië, tank je in NL voor 1.66bij de shell, tank je 500m verderop voor 1.43 mhihi :). Maar in zulke dorpojes kan het ook barsten van de vuurwerk winkels, ze controleren weinig. Zeker rond deze tijd of eerder ... de laatste twee weken van december zijn volgens mij het ergst en controleren ze wel erg.(dacht ik). Van mij mogen ze, heb de pest aan harde knallen enzo.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:21


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:34

HelmerG schreef:
Vind het juist alleen maar goed dat ze op deze manier de verkoop van illegaal vuurwerk meer kunnen bestrijden. Vind het ook niet erg slim om via internet illegaal vuurwerk te kopen als je illegaal vuurwerk wilt hebben. Was toch allang bekend dat alles wat je op de pc doet, te traceren is...

Kan er zelf niet zo wakker van liggen. De politie zal geen misbruik maken wat betreft privacy als jij niks illegaals doet. Hebben wel wat beters te doen dan te kijken of jij wel of geen seksspeeltjes of wat dan ook koopt. ze zullen zich echt alleen richten op de verkoop van vuurwerk, daar kan ik dan niet wakker van liggen.. Ook de politie werkt met begrotingen e.d. dus ik denk niet dat er uren ingecalculeerd zijn om te iedere burgers aankopen na te kijken online.. Ze zullen echt gericht zoeken lijkt me

Ik snap dat veel mensen het een principekwestie vinden.. Maar als het alleen gebruikt wordt om illegale dingen te bestrijden, zie ik het kwaad er niet van in.

En als jij echt per ongeluk iets illegaals zou kopen online en de politie komt daar achter, is daar toch wel uit te komen denk ik? zo krom is het systeem volgens mij toch ook niet? Correct me if i'm wrong..


Zwaar vuurwerk kopen is niet illegaal. Illegaal vuurwerk kopen is dat wel en dus strafbaar :+.

Kennelijk gaat het dus om illegaal vuurwerk, en niet zoals in de OP wordt beweerd over zwaar vuurwerk.

@ Dikgedrukte: nee, daar krijg je gewoon straf voor.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 13-11-13 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:38

(Er mee handelen) in een land waar het illegaal is wel :D

Zo krom is het systeem trouwens wel. Als jij bijvoorbeeld iets koopt wat gestolen is dan ga je gewoon voor heling hoor. Of je er nou weet van hebt of niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41588
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:39

Poiuytrewq schreef:
(Er mee handelen) in een land waar het illegaal is wel :D

Zo krom is het systeem trouwens wel. Als jij bijvoorbeeld iets koopt wat gestolen is dan ga je gewoon voor heling hoor. Of je er nou weet van hebt of niet


Dat laatste is niet per se waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:39

Nou.. Dan wens ik ze veel plezier met de informatie over de wormenkuur van m'n kat :+

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:40

chelle_dora schreef:
Nou.. Dan wens ik ze veel plezier met de informatie over de wormenkuur van m'n kat :+



of mijn laarzen van Zalando :')

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:40

Hoeft niet altijd maar ik heb het vaak genoeg gezien om terecht te vinden dat het systeem zo krom als een banaan is

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:42

Ik zou het niet prettig vinden als mijn buren zouden weten wat ik allemaal bestel (ook al ben ik geen crimineel).
Dus nee, ik vind het geen prettig idee dat er mensen mee zitten te kijken.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:44

Ik hou daar ook helemaal niet van.

Jaar of 2 geleden had ik mijn negatieve ervaringen met een winkel hier op bokt geschreven en advies gevraagd. Waarop ik een tijdje later een PB kreeg via bokt van de klantenservice van die winkel!
Dat vond ik echt bizar en zeer ongepast.

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:55

Het zal een hoop bangmakerij zijn.
wat ze in het verleden ook deden met het downloaden.

Het meeste vuurwerk zal toch niet via internet bij winkels worden besteld aangezien het vervoer hiervan via de post lastig ligt. Denk niet dat dit zo verstuurd kan worden zonder een waarschuwing op de doos.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:22

Dispar_Vulgo schreef:
Ik hou daar ook helemaal niet van.

Jaar of 2 geleden had ik mijn negatieve ervaringen met een winkel hier op bokt geschreven en advies gevraagd. Waarop ik een tijdje later een PB kreeg via bokt van de klantenservice van die winkel!
Dat vond ik echt bizar en zeer ongepast.

Tja, dat risico loop je als je iets op internet zet. Op internet blijft het voor altijd zichtbaar, ze kunnen het dus ook altijd lezen en er op reageren.
Waarom denk je dat het zo belangrijk is dat je niet alles zomaar ff op internet zet? :)
Als je niet wil dat iemand dat leest, moet je dat gewoon niet op internet plaatsen. Simpel zat.
Ze hoeven het alleen maar ff in de zoekfunctie/ op google op te zoeken, en daar zien ze je post al :)

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:28

chelle_dora schreef:
Nou.. Dan wens ik ze veel plezier met de informatie over de wormenkuur van m'n kat :+


Wormenkuren die niet via recept gaan zijn ook illegaal.

cursebreaker

Berichten: 11452
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:31

_San87_ schreef:
HelmerG schreef:
Vind het juist alleen maar goed dat ze op deze manier de verkoop van illegaal vuurwerk meer kunnen bestrijden. Vind het ook niet erg slim om via internet illegaal vuurwerk te kopen als je illegaal vuurwerk wilt hebben. Was toch allang bekend dat alles wat je op de pc doet, te traceren is...

Kan er zelf niet zo wakker van liggen. De politie zal geen misbruik maken wat betreft privacy als jij niks illegaals doet. Hebben wel wat beters te doen dan te kijken of jij wel of geen seksspeeltjes of wat dan ook koopt. ze zullen zich echt alleen richten op de verkoop van vuurwerk, daar kan ik dan niet wakker van liggen.. Ook de politie werkt met begrotingen e.d. dus ik denk niet dat er uren ingecalculeerd zijn om te iedere burgers aankopen na te kijken online.. Ze zullen echt gericht zoeken lijkt me

Ik snap dat veel mensen het een principekwestie vinden.. Maar als het alleen gebruikt wordt om illegale dingen te bestrijden, zie ik het kwaad er niet van in.

En als jij echt per ongeluk iets illegaals zou kopen online en de politie komt daar achter, is daar toch wel uit te komen denk ik? zo krom is het systeem volgens mij toch ook niet? Correct me if i'm wrong..


Zwaar vuurwerk kopen is niet illegaal. Illegaal vuurwerk kopen is dat wel en dus strafbaar :+.

Kennelijk gaat het dus om illegaal vuurwerk, en niet zoals in de OP wordt beweerd over zwaar vuurwerk.

@ Dikgedrukte: nee, daar krijg je gewoon straf voor.


Ik reageerde ook niet op het feit van zwaar vuurwerk kopen, maar illegaal vuurwerk kopen..
Ja, daar mogen ze van mij op controleren online en voor straffen..
Zwaar vuurwerk mag van mij ook wel illegaal worden haha, maar goed da's offtopic
Als je echt per ongeluk online iets fouts koopt en je krijgt straf is wel zuur.. maar ik snap het wel, dat er een lijn getrokken moet worden.
Kan me ook niet voorstellen dat er veel mensen zijn wat 'per ongeluk' illegaal vuurwerk kopen online..

cursebreaker

Berichten: 11452
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:32

Sizzle schreef:
chelle_dora schreef:
Nou.. Dan wens ik ze veel plezier met de informatie over de wormenkuur van m'n kat :+


Wormenkuren die niet via recept gaan zijn ook illegaal.


wormenkuren voor honden/katten zijn niet illegaal als ze niet via DA zijn.
Die kun je gewoon bij een kruidvat bv. kopen
Voor paarden mag het inderdaad niet meer zonder recept, bij kleine huisdieren is dat nog anders geregeld

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:36

Ik vewacht toch een hoop verontwaardigde mensen als alle bokkers uit het 'wormenkuur uit het buitenland' topic ineens de politie op de stoep zouden krijgen.

cursebreaker

Berichten: 11452
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:45

Ja uiteindelijk is bokt toch openbaar dus via google ofzo kan iedereen lezen wat jij hier neerzet..
Nu zal de politie niet echt bezig zijn met wormenkyren uit t buitenland maar als ze dit wel zouden dien bv. Hoeven ze maar even te googelen en t is zo gevonden allemaal. Wat je op bokt zet is dus echt openbaar, kan iedereen lezen volgens mij.t is erg krom aan de ene kant dat ze t z o doen maar ik vind t ook wel goed dat ze zo bv de verkoop van illegaal vuurwerk beter kunnen tegen gaan

Edit: SORRY voor de typfouten, ben op de tablet en t egelijkertijd de kleine de fles aant geven hahaha, multitasken

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:54

Ik vraag me ook af of mensen die dit heel normaal vinden ook geen moeite gehad zouden hebben met de stasi. Als je niets fout doet, maakt het dus ook niet uit als er afluisterapparatuur in je huis hangt.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Politie ziet wat je waar besteld,voel jij je bespied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 09:58

Och ja, haal de Stasi erbij. Lol.