Polenhotel, wat vinden jullie er nu van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Polenhotel, wat vinden jullie er nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:02

Mijn ervaring met Polen: mensen die voor een scheintje ontzettend hard werken en veel zuipen ;)
We hebben ze hier op de camping gehad, niks geen last van :n

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Polenhotel, wat vinden jullie er nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:25

Ik heb het in mijn post netjes over wij/bij ons hoor. Ik zeg nergens dat alle polen zo zijn/overal hetzelfde werken.

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:28

Moeten wij belasting betalers dat gaan betalen?
Of zit hier een organisatie achter?
Hier in het dorp zitten ze op de campings en in lege huizen.
Ze drinken inderdaad veel en hou er ook niet van dat ze ook met drank oprijden.
Er zijn nu wel vaker alcohol controles bij ons.
Ze werken nou eenmaal goedkoper ook al zijn veel Nederlanders werkloos maar die willen misschien ook niet onder hun niveau werken....
Ik woon zelf in een woonwijk en zie ze alleen bij de supermarkt of zie ze rondrijden.
Verder nog geen overlast van gehad en dan is het misschien ook maar het makkelijkste als ze in een hotel wonen als wij maar niet voor de kosten opdraaien.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Polenhotel, wat vinden jullie er nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:16

Oh boehoehoe, onze belasting centen!
Ga lekker zelf dan voor een honger loontje appels plukken...

Johanna59

Berichten: 1673
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:22

linnie050 schreef:
Moeten wij belasting betalers dat gaan betalen?
Of zit hier een organisatie achter?
Hier in het dorp zitten ze op de campings en in lege huizen.
Ze drinken inderdaad veel en hou er ook niet van dat ze ook met drank oprijden.
Er zijn nu wel vaker alcohol controles bij ons.
Ze werken nou eenmaal goedkoper ook al zijn veel Nederlanders werkloos maar die willen misschien ook niet onder hun niveau werken....
Ik woon zelf in een woonwijk en zie ze alleen bij de supermarkt of zie ze rondrijden.
Verder nog geen overlast van gehad en dan is het misschien ook maar het makkelijkste als ze in een hotel wonen als wij maar niet voor de kosten opdraaien.



Betalen ze wel huur voor hun onderkomen? En alle vaste lasten?

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:26

LadyMadonna schreef:
Oh boehoehoe, onze belasting centen!
Ga lekker zelf dan voor een honger loontje appels plukken...

Door dat honger loontje (voor hun vaste lasten in thuisland en dat beetje woonkosten hier, een beter loon dan wat de mensen hier overhouden) is het nu wel zo dat de Nederlanders er niet meer aan de bak komen.
Zouden zij de werkelijke lasten hebben die wij ook hebben waren ze niet hier. Zo simpel is het.
Dus helemaal geen onterechte vraag.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 16:31

Het betreft een bedrijfspand op een industrieterrein. In het betreffende gebouw zit ook een ander bedrijf gevestigd. Dat bedrijf gaat nu extra hekken neerzetten zodat ze niet aan zijn kant kunnen komen op het terrein. Om het complex staat een groot hek.
Het bedrijfspand ligt op zo'n 500 meter buiten het dorp.

Zo ver ik heb begrepen een deel van het pand van een bedrijf, die gaat het zelf ombouwen naar een hotel voor Polen.
Dus het heeft in mijn ogen wat dat betreft niets met de belasting te maken. Word ook niet gesproken over financiële steun vanuit de gemeente.

lepolight

Berichten: 764
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België-Oudenaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:31

Ceriadwen schreef:
Polen zijn allochtonen.

Zolang zij het werk willen en kunnen doen dat wij ondanks de hoge werkeloosheid niet aan willen pakken zullen wij ze onderdak moeten geven.



Polen zijn geen allochtonen. :D

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:32

LadyMadonna schreef:
Oh boehoehoe, onze belasting centen!
Ga lekker zelf dan voor een honger loontje appels plukken...


En dat kan nou niet meer aangezien al het werk door de polen word gejat.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:33

purny schreef:
LadyMadonna schreef:
Oh boehoehoe, onze belasting centen!
Ga lekker zelf dan voor een honger loontje appels plukken...


En dat kan nou niet meer aangezien al het werk door de polen word gejat.


Of mensen moeten gewoon niet meer mauwen het ook voor het minimumloon willen doen :Y)

(En er gaan ook zat Nederlanders naar het buitenland om te werken, dus ach... Die ook maar weer terug roepen? :D)

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:35

Als we Polen vervangen voor Marrokanen is dan de mening nog gelijk?

Wij hebben onszelf uit de markt geprijsd met onze CAO. De overheid heeft veel te veel dingen neergelegd bij de werkgever (bijvoorbeeld ziekteverzuim)

Je kan daar natuurlijk de polen de schuld van geven, maar als je een beetje nadenkt dan weet je ook wel dat dit niet zo is.

Nog even ter overdenking, dat iemand een groot bedrijf heeft betekend niet dat iemand veel winst draait (wat overigens niet in die iemand zn zak verdwijnt maar van het bedrijf is)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:38

Ik denk ook oprecht dat de meeste Polen puur komen om hun gezin te kunnen onderhouden, die ze heel lang moeten missen doordat ze zich uit de naad werken voor het minimumloon.

En vooruit, om te drinken :Y) maar dat is goed voor onze belastingdienst!

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:43

Ik lees nergens dat de Pool zelf dit aangerekend wordt. Dus waarom kom jij daarmee?
Die hebben groot gelijk zelfs als ze ergens kunnen werken dat voor hun een ruim loon is.

Maar de bedrijven die sjoemelen met de papieren en zo onder ons wettelijke minimumloon betalen ja die geef ik wel de schuld.
En een wettelijke minimumloon is wat anders dan een CAO.
En ja onze regering die hier al zo vaak op gewezen is maar niet ingrijpt omdat het hun zelf toch niet raakt, ja die is ook schuldig.
En daarmee gaat onze economie verder naar de kl0te dan hij al is.

Deze mensen eten en drinken hier het hoognodige, de rest van hun loon gaat naar thuisland, waar het dus goed is voor de economie.
Nederlanders zitten thuis, willen wel maar komen niet aan de bak. Dat kost uitkering, slecht voor onze economie. Deze mensen geven ook geen geld uit, houden vast wat ze kunnen. Ja Rutte zegt heel schaapachtig dat mensen maar weer meer uit moeten gaan geven, maar als het er niet is?
Daarnaast betalen deze mensen geen wegenbelasting, maar maken er wel gebruik van en helaas ook met de nodige ongevallen. (wat kost dat)
maken gebruik van onze zorg want we laten ze echt niet bloedend in de auto achter (gelukkig)
Maar dat is allemaal niet ten goede voor ons.
Laten we niet spreken over de helaas toch gestegen criminaliteit die de politie opmerkt in gebieden waar meer Moelanders zijn.
Maar ingegrepen wordt er niet.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:47

Maar er is denk ik wel een verschil tussen de oost Europese bendes die mensen inderdaad hier dumpen om te jatten (dat is inderdaad een groot probleem) en de arbeiders die gewoon werken voor hun geld (en amper tijd hebben om te stelen :+)


Dit komt van de televaag maar dan nog:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2003 ... _in__.html

Met z'n tweeën 'teren' op de bijstand of in je uppie werken voor het minimumloon, verschilt elkaar niet veel qua inkomsten. Dus er zit een hele grote groep die niet wil werken, want het bijna net zo winstgevend om thuis te zitten en je hand op te houden.

Maar t blijft complex... Zolang economie in Polen en Nederland niet denderend is, blijft Nederland voor de Polen trekken en de bedrijven zien werkers met jarenlange ervaring voor het minimumloon wel zitten...

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Polenhotel, wat vinden jullie er nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:57

Dat is van vorig jaar. Er is toen daarover een documentaire geweest. Maar nu weten we nog niet of deze groep betaalt om in het polenhotel te zitten.

Nederland is krom, te krom.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 16:58

Die groep zit er zeker ook. Die moeten ze gigantisch aanpakken. Maar die groep heeft nooit een kei of hamer in de hand gehad, een tomaat geplukt en heeft ook echt geen rijbewijs C.
Er zijn nu mensen thuis die al 10-20-30 jaar hebben gewerkt in die sectoren en nu ook thuis zitten, mij kun je niet wijsmaken dat die het niet wilde :)

Er zijn bendes actief, maar ook mensen die als er minder werk is hier gaan stelen.
Natuurlijk is dat de minderheid, maar rijden onder invloed en inbraken zijn helaas gestegen in gebieden waar veel Polen, ed wonen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:00

En Nederland is ook luxe (niet dat het slecht is!): zit je met z'n tweeën thuis, krijg je nog geld toe ook. Dus er is ook niet voor iedereen de nood om echt te werken. Want je verdient als je samenwoont 100 procent van het minimumloon (samen natuurlijk).

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Polenhotel, wat vinden jullie er nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:03

Vuurneon: dan stel je het natuurlijk wel wat gekleurd voor. Zo werkt dat lang niet altijd, en je krijgt niet zomaar eenvoudig een uitkering omdat je het leuk vindt. Die paar handige harries die het systeem weten uit te buiten worden altijd overdreven, er zijn ook veel mensen die juist niets krijgen terwijl ze er wel recht op hebben, omdat ze worden afgeblufd. Steeds meer mensen moeten werken voor hun uitkering (en dat is verkeerd, omdat je voor werk loon hoort te krijgen, geen uitkering) en dat levert schrijnende misstanden op. De beeldvorming daarover is zo eenzijdig...

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Polenhotel, wat vinden jullie er nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:04

Gaan we nu weer naar de discussie dat mensen ervoor kiezen om thuis te blijven zitten terwijl er bijna geen werk is? Word er zo langzamerhand moe van dit eindeloze onderwerp.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:07

Klopt, en ik weet dat ook wel :)
Maar om eenvoudig en erg simplistisch aan te geven dat er altijd meerdere kanten aan het verhaal zitten; niet alleen de bedrijven die zo goedkoop mogelijk personeel willen, maar ook landgenoten die niet willen werken voor dat minimumloon, maar ook bedrijven die sowieso al een voorkeur hebben voor de oost Europeanen etc etc.
T is een complex geheel.

Maar heb totaal geen moeite met een 'polenhotel'. Zouden ze ook toeristen belasting betalen?

Anoniem

Re: Polenhotel, wat vinden jullie er nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:04

Wat ik niet zo snap dat de polen hier een beetje als sneue figuren worden neergezet, die wij nederlanders bij het nekvel naar nederland hebben getrokken om het vuile werk te doen, voor een hongerloontje. Hoe durven we...
Maar laten we nou wel wezen, die polen zijn hier omdat ze dat zelf willen hoor en nu ook kunnen met het openstellen van de grenzen. Ik heb totaal geen medelijden met die mensen, zij hebben er voor gekozen om in het buitenland te werken, niemand verplicht ze dat.
De polen hier zien er ook niet 'uitgebuit' uit. Ze komen met hordes in de Appie, koken met zijn allen, houden feestjes en kijken naar de voetbal op hun plasmascherm :D Zelfs vrouw en kinderen komen wel eens.

In de bouw kapen ze echter heel wat banen weg en ook op de weg, dat heeft er niets mee te maken dat er mensen thuis zitten met een uitkering. Dat er genoeg mensen zijn die hun neus ophalen voor werk wat onder hun opleidingsniveau ligt en liever de hand ophouden dan aan het werk gaan, heb ik ook geen goed woord over.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Polenhotel, wat vinden jullie er nu van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:22

+1
Precies dat!