Write a soldier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:50

Ik heb een aantal jaar lang een boekenblog gehad waarbij ik de laatste twee jaar alleen nog maar in het Engels schreef - ik lees ook vrijwel alleen nog Engelstalige boeken bv. dus mijn woordenschat is ook wel redelijk goed. Ik heb ook zeker nog spelfouten hier en daar, maar over 't algemeen maak ik me absoluut niet druk over het Engels schrijven als ik eenmaal een soldaat toegewezen heb gekregen en kan beginnen hihi.

Maar voor de mensen die een spellings controle of iets dergelijks wel prettig vinden bv.; grammarly is een extensie die je kunt installeren en die werkt echt ontzettend goed! Die kijkt niet alleen naar spelfouten, maar ook naar zinsopbouw en grammatica! Is gratis te gebruiken en topt echt de reguliere controle extensies zoals die in word bv.

Over Wat ik ga schrijven, maak ik me ook niet zo druk over eigenlijk, dat loopt wel los. Als ik eenmaal begin met schrijven, pen ik zo een aantal a4tjes vol haha ook al ken ik de persoon in kwestie (nog) niet. Ik heb regelmatig penpals gehad in de afgelopen jaren binnen de book community bv. Iemand uit Engeland, Amerika, Australië.. Ik vind het echt leuk om op zo'n manier met mensen in contact te komen buiten ons eigen kikkerlandje om.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:04

Mijn ervaring is dat ook gebrekkig engels heek erg gewaardeerd wordt.. Gewoon het feit dat iemand zich bekommert om ze, doet al veel goed.. En ook gebrekkig is wel wat van te maken.. :))

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:11

Sure is ook niks mis mee en ik schrijf ook geen foutloos Engels. Ben gewoon gek op de taal en het ligt me goed, dus dat ik het makkelijker schrijf is gewoon een beetje vanzelf gekomen.

Maar voor mijn blog vond ik het wel fijn om Grammarly te gebruiken en er zijn misschien mensen hier die het ook prettig vinden om een controle er overheen te laten gaan dus het was maar een tip :)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:11

Tja ik heb zelf dyslexie, heb er momenteel op school ook veel moeite mee. dus het is zeker iets wat ik wel op wil pakken dus als ik daardoor mijn engels juist verbeter is het echt top! denk er dus nog even over na :)

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:30

Ondertussen twee weken verder.. Hoop dat ik deze week mail ga krijgen *\o/*

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:13

Ik heb me ook aangemeld! Nu wachten en als ik tijd heb even wat inlezen of het forum.

nutmeg
Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:18

Spannend zeg, HelmerG! Ik hoop dat je inderdaad wat binnen krijgt. Ik heb afgelopen week eerst een e-mail gestuurd, maar daar geen reactie op gehad. Zaterdag is de eerste 'echte' brief op de post gegaan, ik hoop dat die deze week daar aankomt en ik zie wel of ik reactie ga krijgen.

Leuk dat je ook gaat schrijven Riddershow!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:24

Waar aanmelden?

nutmeg
Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:37

jansje73 schreef:
Waar aanmelden?


Je kan je aanmelden via http://adoptaussoldier.org, maar let er wel op dat het tot twee weken kan duren voordat je wordt gekoppeld.

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:57

Ik heb het hele topic doorgelezen en zie het ook zitten om me aan te melden! **\O/**
Ik wil echter wel zeker zijn dat het alleen om brieven gaat, pakketjes sturen zie ik niet zitten... :o :o Kan je dat ergens aangeven voordat je een soldaat toegewezen krijgt? Zou het nl zonde vinden als de eerste brief die ik schrijf meteen die soldaat het deksel op de neus moet geven bij wijze van spreken.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:20

Meiden, over het Engels: vaak zul je zien dat de Amerikanen ook genoeg spelfouten maken hoor. Net als wij Nederlanders in het Nederlands ;) Wij leren het heel goed aan hier, maar ik schreef vaak beter grammatisch correct Engels dan mijn soldier.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:04

nutmeg schreef:
jansje73 schreef:
Waar aanmelden?


Je kan je aanmelden via http://adoptaussoldier.org, maar let er wel op dat het tot twee weken kan duren voordat je wordt gekoppeld.


Dank je wel. Zodra ik mijn Wi-Fi verbinding weer helemaal goed is zal ik op de site kijken. Wel heb ik nog een vraagje. Gaat het schrijven per mail of op papier?

nutmeg
Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:51

@jansje73

Ik wil een mix van beide doen, maar volgens mij mag je zelf kiezen. Ik vind het altijd leuk om echte brieven te ontvangen dus ik heb me voorgenomen er één per week te sturen.

Ik heb vandaag ook een reactie van m'n soldate gehad, de eerste mail belandde in de spamfolder dus die had ze gemist toen. Ben stiekem toch wel blij met het feit dat er een reactie is nu en dat die ook positief is :)

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 15:33

Ik ga haast denken dat er bij mij iets fout gegaan is haha. Of ben ik gewoon TE ongeduldig, lol? 2.5 week verder zijn we nu.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 01:17

Ik begreep dat niet alle soldaten toegang hebben tot internet en dat ze dan wel post ontvangen.

Maar ik hoop zelf ook op een email adres.

Bij mij hadden ze konden ze mijn adres niet verifiëren, dus dat heeft wat tijd gekost. Daarna gaven ze aan 1-3 weken.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:29

Ik heb een soldaat toegewezen gekregen!!! Nou, nu mijn eerste brief typen.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:20

Pff, ik heb de eerste mail de deur uit. Ben benieuwd of ik antwoord krijg. Zijn hobbies kwamen aardig met die van mij overeen dus had gelijk wat over te kletsen.

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:28

Ik ben alweer typisch mezelf, :') :roll: krijg ik een maitje dat ik een soldaat heb, log ik 5 keer verkeerd in op de site en mag ik een halfuur niet meer proberen...
Staat er in het 'gefeliciteerd u heeft een soldaat geadopteerd' mailtje zelf eigenlijk al een adres? Naast zijn naam kon ik eigenlijk niets herkennen wat op een adres leek, enkel wat afkortingen en (ik denk) een regimentnummer? Wilde even inloggen en opzoeken, maar kan het niet gelijk vinden en nu heb ik er ook weer zelf voor gezorgd dat ik niet verder kan. Hoop dat iemand hier me even weer op het juiste spoor kan zetten.

nutmeg
Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:07

@Alasse

Lekker bezig ja, haha. Nu wel in kunnen loggen hoop ik?

Al die nummers zijn de codes waarnaar de post verstuurd wordt geloof ik. Bepaalde codes staan voor waar ze zitten (binnen de VS/Europa/Azië etc) en a.d.h.v. die codes worden ze doorgestuurd naar het corresponderende postsorteercentrum die ze naar de juiste basis stuurt. Maar dat is als ik het goed heb begrepen hoor. Ik heb van mijn soldate nog geen bevestiging gekregen dat mijn brieven zijn aangekomen, maar zij is ook alweer een tijdje stil :')

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:08

@alasse:

korte correctie op mijn pB,

Ik stuur nu 1x per week ongeveer een mail en heb binnen een week ook antwoord. Het klikt goed. Ik moet nu een keer een pakketje gaan klaar maken. Maar ga binnenkort een weekje weg en wil dan ook een vakantiekaartje kopen (doe ik anders nooit voor mijn familie). Het is leuk om te ervaren hoe blij ze met je (in mijn geval alleen nog e-mail) correspondentie zijn.

Maar in mijn mail staan ook codes, daar waar online een e-mail en volledig adres staan. Dus denk dat het in de e-mail afgeschermd is.

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:09

Hier nog steeds geen mail gekregen :(

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:10

van de orga niet of van je soldaat?

Want als het van de orga is, zou ik er een mail achteraan sturen. of gewoon online checken, niet dat de mail in je spam is verdwenen.

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:24

Het is intussen gelukt, iets met een hoofdletter die automatisch in mijn emailadres stond en daar niet mocht staan bij het inloggen. :') Ik ben zo techlectisch als de pest. _O-

Op de site stonden idd alle gegevens die niet in de mail stonden. Na twee keer een ban van een halfuur is het me gelukt.
De eerste mail is de deur uit, ben erg benieuwd.

cursebreaker

Berichten: 11429
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:42

Ik zal inderdaad de orga eens gaan mailen, want heb inderdaad nog geen soldaat toegewezen gekregen. Ongewenste mail check ik elke dag, dus daar is ie ook niet in terecht gekomen.

@Alasse, maar het is ook echt rot als inloggen hoofdlettergevoelig is en je dan telkens een hoofdletter wel/niet gebruikt terwijl je het tegenovergestelde moet doen haha. Spannend, hoop dat je snel een mail terug krijgt.

Maar in principe, even een algemene vraag, doe je alles via mail of stuur je echt brieven uit met je soldaat?

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:57

Het ligt eraan waar je soldaat beschikking over heeft. Ik heb zo'n vermoeden dat die van mij 1x per week zijn mail kan checken. Maar er wordt gewaarschuwd dat het ook kan zijn dat een soldaat langere tijd geen beschikking heeft over internet. En dus dat het lang kan duren voordat de mail binnen komt en jij dus een reactie terug krijgt. Dus je moet ook niet persé een reactie terug afwachten.

Daarnaast raden de meesten op het forum van Adopt a soldier aan om:
1. ook post te sturen (niet eens een pakket) om het simpele feit dat een brief/kaartje leuker is om te krijgen.
2. als je geen reactie krijgt op je mail, je mail uit te printen en alsnog te versturen. (sommige doen het gelijk)