Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 23:31

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... gn=unknown

Terecht of niet?
Eerlijk gezegd vind ik het wel terecht. Dat meisje ging daar sowieso niet heen voor een avondje aan de cola te zitten dus ook het drinken van alcohol is hiermee voorkomen. In elk geval die avond / nacht.

Mijn eigen ouders hadden mij met een giga preek en thuis zeker straf weer opgehaald :o
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 09-12-18 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: 14 jarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:34

Haha oei, dat heb ik vroeger ook wel vaker gedaan. := (En mijn ouders wisten dat en brachten/haalden ons ook netjes op van de discotheek destijds).
Ik zou me laplazeres geschrokken zijn als ik dan in de cel terecht kwam, dus voor mij zou het wel geholpen hebben. :=

Is het te hard... misschien. Ik had d'r waarschijnlijk mee genomen en een uurtje laten zweten en dan ouders bellen en ophalen.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: 14 jarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:36

Een harde straf maar ik gok dat dit feit niet het enige is.. zal misschien ook met gedrag te maken hebben gehad.

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: 14 jarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:37

Ik las dat ze 16 was..

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:38

Terecht.
Al is het in verhouding met andere straffen gezien weer erg streng. Maar ik vind dat meer zeggen over de andere straffen

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Re: 14 jarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:40

Aan de ene kant terecht want ze doet iets wat niet mag, maar ik vind het zelf wel een grote straf voor zoiets. Misschien is er meer gebeurd en zo niet heeft ze er vast van geleerd.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 23:41

CharxHebe schreef:
Ik las dat ze 16 was..

Even veranderd, er staat niet hoe oud ze nou precies was alleen minderjarig :o

Desalniettemin 14 of 16, dan mag je geen alcohol en moet je een geldig ID bij je hebben :)

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:03

Ach het is maar 1 nachtje, zo zwaar is het niet.
Ze heeft vast haar lesje geleerd

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:18

Oei mijn vrienden en ik deden dit regelmatig haha.

Hier in rotterdam controleren ze enorm streng maar ik geloof niet dat ze je zomaar in de cel zouden stoppen.

Ze zal zeker wel haar lesje hebben geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:20

Te hard aangepakt?
Meid loopt nu gewoon weer rond als het goed is.

Misschien is een nacht wel lang voor alleen een ID, maar je wordt er niet minder van. Als het goed is denkt ze nu wel 2x na als ze met een vals ID naar binnen wil.
Nu weten we natuurlijk niet of er naast de ID-kaart nog meer speelde.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:23

Tja. Heftig is het wel. Maar die reacties zijn ook wel overtrokken. Misschien had ze wel gedronken en dronken mensen mogen vaker een nachtje in de cel slapen. :=
Als ze iets ouder was geweest had er geen haan naar gekraaid. Dus ja.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:34

Jeetje, een heel leger aan moraalridders hier :=

Ik denk dat dat meiske eerder voor 'identiteitsfraude' een nachtje heeft gezeten dan dat ze op haar 16e een stel drankjes heeft gedronken.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 00:37

Dat staat er toch ook? “ vanwege een valse ID”

En dan is het ivm minderjarig zijn mooi meegenomen dat ze ook geen alcohol heeft kunnen drinken wat ze vast wel van plan was.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:49

Dat is slechts een aanname ;)
Misschien wilde ze wel met haar oudere vriendinnen mee en had ze goede afspraken met haar ouders.

Maar eerlijk? Hebben we niet allemaal wel eens een drankje/slokje gedronken voordat dat van de wet mocht?

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:52

Dizzy505 schreef:
Ach het is maar 1 nachtje, zo zwaar is het niet.
Ze heeft vast haar lesje geleerd


Voor zo'n jong iemand? Nou, zekerteweten dat zij dat allemaal doodeng vindt en waarschijnlijk als de dood voor de politie en vervalsde ID's is nu. :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:56

dat ligt ook weer enorm aan de persoon. als zij elke week iotgaya met n vals OD en zich ouder gedraagd etc dan hoeft ze nu niet zozeer gelijk doodsbang te zijn.

ik weet dat ik t wel zou zijn omdat ik bijvoorbeeld nog nooit uit ben geweest, heb gedronken etc en al helemala
nooot met n vals ID zal gaan lopen.
k zou wel doodsbang zijn nu

maar als zij gewoon elke week dingen doet die niet mogen etc, nee hoor dan zal ze niet o bang zijn. ken zat mensen die vaker n tijdje hebben vastgezeten en die alles zo weer opnieuw doen. (ja ook van 15/16 juist)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 01:00

Omdat dit topic waarschijnlijk betere reacties krijgt in 'Nieuws en maatschappij', heb ik het topic daarnaartoe verhuisd

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 01:13

Anne. schreef:
Maar eerlijk? Hebben we niet allemaal wel eens een drankje/slokje gedronken voordat dat van de wet mocht?



Maar toen was het nog niet zo'n taboe als nu. Het mocht niet, maar er werd niet zo spastisch mee omgegaan zoals nu.

Ik heb volgens mij als 10/ 11 jarige de jenever van mn opa wel eens geproefd. Later toen ik 13/ 14 was wijn geprobeerd op vakantie bij andere mensen. Vast ook wel eens een slokje bier tijdens een familiebijeenkomst gedronken.

Mijn ouders drinken niet en ze hebben er ook nooit moeilijk over gedaan. Ikzelf drink nog steeds niet, ik lust echt wel het een en ander (voornamelijk shotjes en zoete dingen zoals Baileys, bier/ wijn/ champagne :r ) maar het interesseert me niet.


Terecht dat het meisje 1 nachtje mocht blijven. We zeuren steeds dat er te zacht wordt opgetreden door de politie. Doen ze een keer iets is het weer niet goed.
Hopelijk leert ze hiervan.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 02:13

Op de app van de NOS stond dat de politie de ouders had gebeld, maar dat ze deze niet te pakken kregen. De politie wilde de 16 jarige ook niet alleen achter laten dus moest ze mee en een nachtje logeren in de cel.

Als de ouders de telefoon hadden opgenomen, hadden ze haar gewoon thuis afgeleverd inclusief een preek met de ouders.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 02:43

mijn ouders kennende hadden ze mij (of mn broers) gewoon nog even wat langer laten zitten := dan doe je het een x en nooit meer.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 03:02

Oeps, guilty. Toen ik minderjarig was had ik ook een keer een legitimatie van een vriendin gebruikt om de club binnen te komen. Ik stond in de rij te zweten, portier vroeg wanneer ik geboren was. Uhhh.... weet ik veel. :+ Zo hard geoefend om het te onthouden, maar als je er eenmaal staat dan vergeet je dat toch. Pasje had hij in z'n zak gehouden, en degene waarvan hij was mocht hem ophalen. Nu achteraf ben ik onder dezelfde baas van die tent gaan werken, in een andere tent weliswaar. De desbetreffende portier werkt nu bij mij, en af en toe kunnen we er nog wel eens om grappen. :Y) Nog eens doen? Nee, hoef me er nu ook niet meer druk om te maken om ergens binnen te komen. Maar ik had toen wel mijn lesje geleerd. _O-

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 06:40

je krijgt niet zo maar nachtje cel ;)

als ze netjes tegen de agente gedaan zou hebben (geen grote mond enz) gebeurd dit echt niet zo maar.

maar heb mijn vermoedens dat ze iets anders gereageerd heeft :')

hier ook collega gehad die nachtje cel heeft gezien. en komt alleen maar door haar gedrag. niet door dat ze gedaan had :)

maar ik zeg lekker nachtje zitten jan ze er over over na denken of ze het normaal zou doen

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Minderjarige nachtje cel ivm valse ID

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 06:48

Daarnaast heeft het er nog mee te maken hoelaat ze aangehouden is.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 08:07

Anne. schreef:
Dat is slechts een aanname ;)
Misschien wilde ze wel met haar oudere vriendinnen mee en had ze goede afspraken met haar ouders.

Maar eerlijk? Hebben we niet allemaal wel eens een drankje/slokje gedronken voordat dat van de wet mocht?

Het is geen aanname dat ze een valse ID had ;)
En nee ik had voor mijn 16de ( toen mocht het) echt geen alcohol op. Geen behoefte aan ook. En nog steeds drink ik niet tot nauwelijks, want ik vind het niet zo lekker :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 08:08

pinkie87 schreef:
je krijgt niet zo maar nachtje cel ;)

als ze netjes tegen de agente gedaan zou hebben (geen grote mond enz) gebeurd dit echt niet zo maar.

maar heb mijn vermoedens dat ze iets anders gereageerd heeft :')

hier ook collega gehad die nachtje cel heeft gezien. en komt alleen maar door haar gedrag. niet door dat ze gedaan had :)

maar ik zeg lekker nachtje zitten jan ze er over over na denken of ze het normaal zou doen


komt doordat ze haar ouders niet te pakken kregen :)