Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:41

robert45 schreef:
Dus ja we mogen ook best kijken wat er aan de andere kant van de plas gebeurd.

Zolang dat hand in hand gaat met kritisch naar ons eigen gedrag blijven kijken.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de leefwijze van de mens versnelling van de opwarming van de aarde in de hand werkt, maar dat blijft een punt van discussie. Gelukkig hebben veel maatregelen tegen die opwarming ook een positief effect op de verbetering van ons leefklimaat en milieu. Ik hoop maar dat men dat in landen waarmee men hier veel verder achterloopt dan hier, dat ook in gaat zien. In hoeverre we daar zachte druk op uit mogen oefenen, ben ik nog niet uit. Dat vind ik een heel ingewikkeld vraagstuk, net zo ingewikkeld als de effectiviteit van sommige maatregelen/keuzes om groener te leven.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:53

JewEmm, om op een klein stukje van je betoog in te gaan (waar ik me overigens bij aansluit), om te voorkomen dat microplastics in het waswater komen, kun je ze in een dergelijke zak wassen: http://guppyfriend.com/en/

Kaka

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:09

Wat moet hij dan zeggen als Minister van Onderwjis? 'Succes jongens, allemaal vrij van school, geen consequenties'? Nu is het een demonstratie ten behoeve van het klimaat, morgen is weer iets anders. Ik snap dat hij deze positie nu inneemt.

En ergens denk ik ook wel dat de opkomst gaat tonen hoeveel de jeugd daadwerkelijk over heeft voor het klimaat. Iets veranderen vergt behoorlijk wat aanpassings- en incasseringsvermogen, ook van de jeugd. Laat maar zien of je ruggengraat hebt.

Maar misschien bekijk ik het nu wat cynisch.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie