Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:14

Leuk, ik lees mee :j

Wij eten zo veel mogelijk plantaardig, zo veel mogelijk uit eigen tuin..
Groentes en fruit uit de winkel kies ik het liefst uit Nederland of iig Europa
We hebben zonnepanelen
Stoken doen we zo weinig mogelijk, we hebben een tuinkamer gebouwd die bij het kleinste beetje zon vanzelf opwarmt tot 25 graden <3
Een grondwaterput gebruiken we om de moestuin en wei te sproeien bij droogte, uiteraard op zonne-energie
Ik probeer mijn kennis waar mogelijk te delen
Ik neem geen nieuwe dieren meer, maar onze huidige dieren blijven dan wel totdat ze op zijn.
We leven steeds minimalistischer, ik koop zo min mogelijk nieuwe spullen.
Tweedehands heeft voor veel spullen mijn voorkeur
We gaan nooit op vakantie met het vliegtuig. Wel van plan om later de wereld rond te reizen op windenergie.
En de grootste invloed: geen kinderen. Om meerdere redenen, maar het draagt sowieso ook enorm bij aan een betere wereld.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:32

Kinderen adopteren lijkt me een prima optie voor mensen die toch graag kinderen willen :j Bijkomend voordeel is natuurlijk ook dat je ze een goede opvoeding kan meegeven en ze wellicht ook juist iets kunnen bijdragen aan de problemen die we in de toekomst zullen gaan krijgen. Want een wereld waarin enkel de mensen zich voortplanten die totaal niet met milieuwelzijn bezig zijn geeft alleen maar meer problemen.

Wat gaaf dat je je in de journalistiek graag wil inzetten voor het klimaat! Ik denk dat je daarmee toch veel verschil kan maken. Veel mensen hebben gewoon echt weinig kennis op dat gebied en zullen niet zo zeer bewust de aarde willen vervuilen en opstoken, maar weten simpelweg niet hoe het anders kan. Door artikelen te kunnen publiceren waarmee je dat soort mensen bereikt kun je denk ik veel goeds doen.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatsopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 13:14

Ook ik vind jouw bericht behoorlijk arrogant overkomen, Sunnda, en vooral ontzettend kinderachtig als je er plezier uit haalt om mensen die het beste met het milieu voorhebben te gaan treiteren door te vertellen hoe weinig het jouw kan schelen..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatsopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 08:10

Een elektrische auto staat ook nog op ons lijstje :j
Brandstofmotoren zijn zo ongelofelijk onefficiënt.. Je rijdt er een aantal jaren in en dan kun je de hele auto laten verschrotten omdat de motor op is 8)7 Goed voor de economie maar dat is dan ook het enige voordeel. Nee, de toekomst ligt echt bij de elektromotoren en ik zou het liefst vandaag nog die overstap maken.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:40

A3a1 schreef:
Alleen de accus zijn enorm vervuilend.
Ik wacht nog even, tot die niet meer belastend zijn.
Laatst ook artikel over de electrische fiets dat die accus heel erg zijn.

Ook rede voor geen zonnepanelen, wat doet het afval daarvan, als ze op zijn.

Ik meen gelezen te hebben dat Umicore de lithium accu’s volledig kan recyclen.
En ik verwacht dat er steeds betere en makkelijkere manieren komen om accu’s te recyclen.
Daarnaast gaan ze natuurlijk erg lang mee. Accu’s van de Zoë worden hergebruikt als opslag accu in huizen. Die hebben na 5 jaar normaal gesproken nog minstens 80% capaciteit.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:53

_O-
Vooral die situps ook, al die scheten die de lucht in worden gebombardeerd :')
Wie weet hoeveel methaanuitstoot dat sporten veroorzaakt :))

Ik hoop dat je sarcastisch bent enzino, en snapt dat een gezond lichaam juist heel veel bespaart qua milieuvervuiling.
Wandelen is hartstikke goed, maar geen vervanging voor bepaalde oefeningen.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:19

Je bent wel zeker van je zaak, ikke. Maar ik zie bij jou altijd een hoop beweringen en meningen voorbij komen die je als waarheid neerzet, en nooit een betrouwbare bron. Jij vind het banketstaaf en flauwekul, anderen waaronder een hoop geleerden en wetenschappers zijn juist volop bezig met onderzoek en het creëren van technieken om accu's beter en veiliger te maken met meer capaciteit, en zien er zeker toekomst in.
Ik werk zelf al jaren met accu's en zonnepaneel en zou niet meer zonder kunnen. Het is een geweldige uitvinding en ik ben er blij mee dat ik de komende 15 jaar kan rondreizen zonder enige uitstoot met onze boot.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:34

enzino schreef:
8nnemiek schreef:
Ik hoop dat je sarcastisch bent enzino, en snapt dat een gezond lichaam juist heel veel bespaart qua milieuvervuiling.

Wat is hier de redenatie achter?

Met een gezond lichaam leef je langer en vervuil je dus ook langer (plus je zal eerder lange reizen maken). Een ongezond persoon consumeerd wel meer zorg, maar met een kortere levensverwachting zou de totale zorg wel eens heel dicht bij die van een gezond persoon kunnen komen.

De langere levensverwachting is zeker waar, maar je slaat er steil van achterover als je ziet hoe veel medicijnen men gemiddeld in Amerika slikt, en hoe groot de belasting daarvan op het milieu is.. en ook in Europa worden mensen natuurlijk steeds ongezonder.. Alleen al die medicijnen zijn een flinke aanslag op het milieu. En dan de auto's, ongezonde mensen hebben nergens meer energie voor of kunnen door lichamelijke problemen zelfs geen blokje meer lopen. Ik zag laatst een bekende puffend uit haar auto komen om een paar boodschapjes te doen, en ze woont twee straten verder -O- Ongezonde mensen hebben het sneller koud, en hebben de verwarming vaak hoger staan.. En dan natuurlijk de ziekenhuizen en huisartsen, die steeds voller raken.. Er komt zó veel schadelijk afval uit een ziekenhuis! .. en ik heb ooit in een wasserij gewerkt waar ziekenhuiswasgoed werd verwerkt.. niet normaal hoe enorm veel wasgoed daar dagelijks wordt verwerkt :wow: Echt een fabriek gewoon.. Dat geldt ook voor het ziekenhuiseten, daar wordt enórm veel weggegooid.. Achter zo'n ziekenhuis zitten zo veel processen waar je eigenlijk helemaal niet bij nadenkt en geen weet van hebt.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 29-11-18 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 13:45

Zo'n 45km autootje ofzo?
De accu's van bekende elektrische auto's gaan toch enorm lang mee, zelfs bij snelladen. De auto van een kennis rijdt al 7 jaar lang op de eerste accu en die had nog bijna 80% capaciteit een tijdje geleden.
Een goede accu kost ook wel wat meer dan 1000 euro.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 14:24

ikke schreef:
Rendementen kun je gewoon googlen. Daarnaast heb ik geruime tijd voor een energieproducent gewerkt op centrales. Ik heb dus best wel een aardig beeld van hoe zo'n ding werkt en wat dat kost.

Accu's zijn geen oplossing, nu niet, straks niet, nooit. Het rendement zal niet heel veel meer verbeteren, de capaciteit al evenmin en bovendien zijn de grondstoffen schaars, milieuonvriendelijk om te winnen en daarmee duur. Dat weten die geleerden ook, maar soms moet je wat verhalen de wereld in helpen om geld los te krijgen zodat je weer verder kunt. Bijvoorbeeld om kleinere brandstofcellen te ontwikkelen die voldoende capaciteit hebben om een gemiddelde auto mee te laten rijden.

Met google vind ik toch echt vooral uitleg waarom elektrische auto's beter zijn dan auto's met verbrandingsmotoren.
https://www.autozine.nl/diversen/15-myt ... sche-autos
Citaat:
Stelling 1. Een elektrische auto op kolenstroom belast het milieu meer dan een zuinige benzineauto.

Nee. Een auto met verbrandingsmotor zet benzine of diesel niet alleen om in beweging, maar ook in lawaai en hitte. Vooral die hitte is zo groot, dat vervolgens een deel van die bewegingsenergie moet worden opgeofferd om de motor te koelen. Vergelijk het met een ouderwetse gloeilamp, waarbij de stroom vooral werd omgezet in hitte en licht slechts het bijproduct was.

Als dat eerste argument onvoldoende overtuigt: houd ook rekening met de manier waarop energie wordt opgewekt. Benzine wordt uit de grond gepompt, geraffineerd en getransporteerd. Alleen al die lange weg van bron naar tankstation kan niet op tegen elektriciteit die lokaal wordt opgewekt.

Stelling 4. Elektrische auto's vervuilen op de lange termijn meer omdat de accu's schadelijke chemicaliën bevatten.

Nee. De accu's van elektrische auto's hebben drie levens. Het eerste leven is in de elektrische auto. Is de elektrische auto danwel de accu "op", dan wordt deze alsnog toegapast als energieopslag voor thuis. Ongebruikte energie van zonnepanelen kan overdag in zo'n accu worden opgeslagen en bijvoorbeeld 's avonds alsnog worden gebruikt. In een auto kan de hoeveelheid energie die per kilogram wordt opgeslagen onvoldoende zijn, in huis telt het gewicht niet en dus kan zo'n accu een tweede leven krijgen.

Voldoet de accu ook niet meer als opslag thuis, dan kunnen de chemicaliën wordt hergebruikt om "laagwaardige" batterijen voor bijvoorbeeld elektrische grasmaaiers en schroevendraaiers te maken.


En als producenten geen vertrouwen zouden hebben in hun accu's dan zouden ze er geen 8 jaar tot levenslange garantie op geven.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:39

germie schreef:
Niet roken draagt wel echt bij. Maar dat willen rokers niet horen natuurlijk.

:j
En geen drugs gebruiken natuurlijk.

Ik zie zelf niet in waarom de gewone man/vrouw een auto nodig zou hebben die 1000+ km kan rijden. Voor normaal woon-werk verkeer komen de meeste mensen al prima uit met 100km, al helemaal als er op het werk ook laadpalen zijn. En bij snellaad stations is je auto binnen een half uur weer bijna vol, dus lange reizen zijn ook geen probleem als je geen haast hebt.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 29-11-18 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:36

Ladybird, als je een tuintje ter beschikking hebt dan kun je er altijd voor kiezen om een compostvat te kopen. Dan kun je alsnog je gft afval scheiden, en de compost die over blijft is gewéldige mest!
En tegen kou kun je natuurlijk ook een dikke trui of warm vest aan doen, of wat meer bewegen, of lekker onder een plaid op de bank liggen <3
Vlees is juist erg milieuonvriendelijk. Niet alleen doordat dieren zo veel CO2 en methaan uitstoten, maar ook doordat er zo veel water en voedsel voor nodig is om de dieren te voeren, en daardoor weer heel veel landbouwgrond onnodig gebruikt wordt en regenwoud gekapt wordt.

Juval, er zijn inderdaad dieren die volledig op gras gehouden worden, maar de meeste dieren krijgen veel meer dan dat. Voedermaïs, voederbieten en soja worden in enórme hoeveelheden geteelt om onze dieren te kunnen voeren. En een koe zet 25 kilo plantaardig voedsel om naar 1 kilo vlees. Als je die koe er tussenuit haalt, en dus direct van het plantaardige voedsel een vleesvervanger maakt dan kun je daar 25x zo veel mensen mee voeden, en heb je veel en veel minder land nodig, dus blijft er meer ruimte over voor natuur en regenwoud.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:12

Koolsoorten en aardappelen doen het normaal prima op zware kleigrond.
Maar ook sierbloemen doen het er goed op. En denk bv aan zonnebloemen, waar men olie van kan maken.
Er zijn heel veel mogelijkheden, en van de hoeveelheid grasland die één koe nodig heeft om een jaar van te leven kun je voor heel wat mensen aardappelen verbouwen bijvoorbeeld.
Er zijn zelfs mensen bezig met het verbouwen van gewassen als rijst in Nederland, die het erg goed doen op natte grond onder zeeniveau.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:26

juval schreef:
Maar dan.is een sojaburger eten dat ook.

Maar voor een sojaburger is wel 25x minder soja/veevoer nodig dan voor een vleesburger.

Het zou inderdaad mooi zijn als alle soja en andere ingrediënten voor vleesvervangers gewoon in Europa werden geteeld. Voor een deel gebeurt dat al, maar momenteel is gewoon een enorme hoeveelheid land hier in Europa in gebruik voor veevoer, en dat is zo zonde van de grond..

Lupine geeft inderdaad stikstof af aan de grond, net als andere peulvruchten waaronder ook soja. Prima planten om hier te verbouwen dus.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:01

juval schreef:

_O- Wat een slecht stuk tekst.
Er staat dat glyfosaat slecht is. Dat klopt. Maar dat glyfosaat wordt dus echt niet alleen aan dieren in Zuid-Amerika gevoerd, maar wordt ook geïmporteerd naar Nederland, en krijgt ons Nederlands vee ook binnen.
En dan schrijven ze dat vleesvervangers vaak bestaan uit soja (klopt) en dat deze soja genetisch gemanipuleerd is en glyfosaat bevat, maar dat is echt onzin. Genetisch gemanipuleerde soja mag in de EU helemaal niet verkocht worden voor menselijke consumptie!
Dus als je bang bent voor glyfosaat moet je júist geen vlees eten ;)

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:22

Wij zijn vooral in het gas erg zuinig. 400m3 per jaar met twee personen in een 2-onder-1-kap woning, terwijl een alleenstaande gemiddeld 650m3 gebruikt en een 2-onder-1-kap gezin gemiddeld 1.650 m3 :=
En we hebben zonnepanelen maar gebruiken wel redelijk wat stroom; 3300kwh per jaar. Redelijk normaal voor ons type woning met 2 personen. Maar dat is wel inclusief stroomklok in de wei en boiler in de stal en extra vrieskist, en een elektrische verwarming en airco in mijn werkruimte.
Koken doen we op inductie <3 Dat is zó fijn!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:21

Geweldig zeg! Wat een opkomst!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:13

Maar als iedereen hier en daar een kleine bijdrage levert dan is dat nu eenmaal niet genoeg. We moeten gewoon met z’n allen keihard aan de bak om nog iets te kunnen veranderen, en dat werkt niet als 80% van de wereld roept ‘ik kan niet zonder mijn hobby/vliegreis/vleesjes’.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:02

Als iedereen zo blijft leven dan verandert er helemaal níets, germie.
En dan zal de overheid uiteindelijk moeten ingrijpen door dingen te verbieden en flinke belastingen te heffen op brandstoffen en vlees en andere vervuilende zaken.
In plaats van wachten tot het zo ver is en dan gaan klagen dat alles te duur wordt kun je toch beter direct een aantal zaken schrappen?

Met het stukje van JewEmm ben ik het helemaal eens! Ik had het ook al willen typen. China en andere grote landen zijn in een paar opzichten heel veel beter bezig dan wij. Daar hoeft men geen bergen papierwerk en vergunningen te regelen die eerst door tig mensen onderzocht en bekeken moeten worden, daar doen ze niet aan demonstraties ‘omdat een windmolen met uitzicht verpest’.. de overheid zegt ‘meer windmolens’, en een half jaar later staat er het grootste windmolenpark ter wereld (bij wijze van spreken). Als een bepaald product een probleem wordt dan verbieden ze dat, punt. Geen gezanik met reclamefilmpjes om bewustzijn te creëren onder de bevolking, nee want de meeste mensen zijn gewoon egoistisch en vinden dat ze al een schouderklopje verdienen als ze maar 6 dagen per week vlees eten ipv 7 dagen 8)7
Uiteindelijk zijn het juist de rijke landen die de meeste problemen blijven veroorzaken, zeker zo lang de overheid hier geen drastische maatregelen durft te nemen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-12-18 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:08

Goof schreef:
Tja, en weet je: ik leef maar 1x en ben niet van mijn mezelf weg te cijferen. Ik wil genieten van dit ene leven.

Maar als we over 10 jaar echt een flinke klimaatverschuiving hebben en er een enorm voedseltekort komt dan kun je ook niet meer van dit ene leven genieten..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:25

Van mij mogen ze overal ter wereld een 1-kind-politiek invoeren := Heeft in China ook érg goed gewerkt.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:37

[***] schreef:
Volgens mij zit er al een flinke belasting op brandstoffen, benzine is ook hartstikke duur. Maar wat wordt er met die belastingen gedaan? Worden die dan gebruikt voor milieuverbeteringen? Of bijvoorbeeld een bedrijf die moet betalen omdat het veel plastic verpakkingen gebruikt, wordt dit geld dan gebruikt om die plastic soep op te ruimen? Anders gaat het toch compleet zijn doel voorbij? Wel alles duurder maken maar die opbrengsten van de prijsverhogingen niet investeren in het milieu. En nee dat bedrijf waar ik het over heb gaat niet het aantal plastic verminderen omdat ze daarvoor moeten betalen aan de overheid, want hun klanten hebben eisen voor die verpakkingen dus dan heb je de keuze: een grote klant mislopen of geld afstaan aan de overheid, en die keuze is niet zo moeilijk.

Nee voor dat geld worden extra rijstroken aangelegd momenteel 8)7 Ik snap ook echt niet dat er nog steeds zo veel mensen VVD stemmen..
Belastingen op vliegen zouden van mij echt enorm omhoog mogen.
Opruimen van plastic is prima, maar heeft niet de hoogste prioriteit. De klimaatverandering afremmen, dát is het belangrijkste en daar moet men geld in stoppen. Subsidies op melk afschaffen, en juist subsidies geven aan boeren die willen omschakelen naar akkerbouw voor menselijke consumptie.. Nederlandse peulvruchten zoals sojabonen..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:27

Voor China zelf (de economie etc) heeft het ontzettend goed gewerkt hoor!
De manier waarop is natuurlijk vreselijk.. maar het zou geweldig zijn voor de wereld als iedereen ter wereld maximaal een kind zou krijgen.

Met abortus is niks mis trouwens. Op een veilige manier dan uiteraard ;)

Overbevolking is gewoon een enórm probleem.

Een 1-kind-politiek zoals China die had is natuurlijk onzin. Maar stel dat men mensen zou belonen door ze maandelijks een vergoeding te geven als ze maximaal een kind zouden krijgen.. Of op een andere manier stimuleren om niet massaal door te fokken..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:22

Met leer heb ik weinig moeite zo lang het van koeien afkomstig is die puur en alleen voor hun melk en/of vlees gefokt zijn. Het zou zonde zijn om dat leer gewoon weg te gooien, of als tapijt te gebruiken. En dat is juist wat je overal ziet. En is zo'n overschot aan leer dat het wordt verkocht als decoratie. Ik kies dan ook liever voor een (liefst zelfs tweedehands) paar schoenen/zadel/halsband waar ik 10 jaar mee doe dan dat ik nepleer schoenen koop die na een half jaar versleten zijn. Ik heb het geprobeerd, die nepleer schoenen, jarenlang, maar het werkt gewoon niet voor wat ik er mee doe.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:37

Ik heb dat ook wel eens gelezen, dat leer afkomstig zou zijn van koeien die er speciaal voor gefokt zijn zodat er geen beschadigingen op zouden komen, maar dat blijkt gelukkig niet waar te zijn, behalve enkele dure merken (Gucci oa dacht ik?). De huiden in Nederland worden gewoon gebruikt en verkocht. Een deel naar leerlooierijen in Nederland, en een veel groter deel wordt verkocht naar het buitenland en daar verder verwerkt. Dat is dus ook het grote nadeel van leer; je weet nooit zeker waar het vandaan komt. Maar als je een stevig paar schoenen koopt die niet te goedkoop zijn dan is de kans wel heel groot dat die gewoon met afvalleer gemaakt zijn, juist omdat daar zo enorm veel van beschikbaar is over de hele wereld.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowboy55 en 47 bezoekers