Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

RoosG

Re: Klimaatsopwarming, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:16

Sunnda, wellicht dat ik jouw berichten verkeerd 'lees' maar vind jouw berichten best wel agressief over komen. Je zit hier in een topic over millieu en klimaat maar wijst alles wat hier wordt gezegd van de hand. Maar nogmaals, misschien interpreteer ik de toon verkeerd.

Ik probeer steeds meer te doen, eet vega/vegan, gebruik geen tasjes in de winkels, duurzaam eten voor onze huisdieren, afval scheiden, compostbak sinds kort en ik let enorm op wat ik koop. Ben aan het sparen voor een electrische auto (tweedehand uiteraard, sinds ik heb ontdekt hoe snel de waarde van een auto daalt) en ga zo veel mogelijk met het OV. Daarnaast koop ik ook kleding duurzaam of tweedehands, vind vooral de site rankabrand heel fijn om op te kijken. Oh en natuurlijk groene energie.
We willen heel graag zonnepanelen maar dat zit nog even niet in het budget, daarnaast twijfel ik of het wel op ons dak kan. Toen we net de sleutels hadden van het huis een mannetje laten langskomen, maar die keek niet eens en gaf alleen aan hoe veel panelen en hoe duur het zou zijn. Dus moet me daar nog even beter in gaan verdiepen.

Ik heb geen kinderen, wil dat ook niet. Vind overpopulatie een heel lastig onderwerp, las laatst een artikel die aangaf dat overpopulatie helemaal niet zo erg was en dat in het probleem veel grotere problemen schuilen. Ik weet het niet meer precies, maar het gaf bijvoorbeeld aan dat in veel landen geen anticonceptie beschikbaar is en juist daar veel kinderen geboren worden. Ga eens kijken of ik dat nog kan vinden want dat was wel interessant. Heb vroeger veel over adoptie nagedacht, tot dat ik iemand sprak die daar in werkte. Wat een afschuwelijke business is dat. Dus dat idee heb ik afgeschreven.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie