Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:00

Ik probeer zoveel mogelijk op plastic te besparen :j (Ik heb een glazen hervulbare waterfles, een sandwich roll voor mijn boterhammen ipv boterhamzakjes, ik ga regelmatig naar de markt zodat ik geen voorgepakte groente krijg (ik heb stoffen zakjes om de groente in te doen), ik heb bamboe schalen etc.)
Daarnaast "red" ik regelmatig eten via too good to go (zie: [LN] Too good to go).
Wij zijn erg strikt in het scheiden van afval. Eten gooien we zelden weg, want restjes kunnen altijd wel weer ergens in of worden ingevroren.
Afgelopen zomer heb ik gedoucht met een emmer in de douche en met het rest water heb ik de plantjes water gegeven. En ik douche sowieso niet iedere dag. Oja en we hebben een waterbesparende douchekraan.
Wij hebben overal Ledverlichting.
Ik gebruik de droger zo min mogelijk (mijn vriend is er fan van, maar ik niet, droog liever gewoon aan het rek).
Ik probeer met mijn auto zo zuinig mogelijk te rijden. En sinds een paar maanden reis ik ook veel met het OV (makkelijker vanuit een stad dan vanuit het dorp waar ik woonde waar maar 2x per dag een bus ging).
Oude kleding of spullen die weg gaan geef ik weg aan een goed doel of de kringloop zodat ze een tweede leven krijgen.

Sinds een paar maanden probeer ik te consuminderen; eerst maar eens oude producten, kleding etc. opmaken voor ik nieuwe / extra koop.

Allemaal druppels op de gloeiende plaat, maar alle beetjes helpen.

@TS wat een mooi doel heb je voor ogen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie