Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:38

En hoeveel mensen weten er dat de voorspelling is dat in 2066 de groei van alle rijkere landen dik in de min zit?
China:-13%
Japan:-33%
Duitsland:-10 (uit mijn hoofd)

De landen die zullen blijven groeien zijn landen als Nigeria..tja, welke verwende rijke westerling wil daar even uitleggen dat zoveel kinderen krijgen niet goed is voor het milieu..

Ik doe weinig geloof ik. Ik heb wat rondgesnuffelt en ook achter de milieubewegingen zit een hele grote beweging die achter alles zit: geld.
De moderne generatie diesel of een elektrische auto met een accu die gemaakt moet worden (vervuilend) en ook weer weg moet (nog meer vervuilend.) Wie weet nu eigenlijk echt nog wat waarheid is? Milieu is ook gewoon een enorme geldkoe.

Bovendien geniet ik ervan om de 'arrogante groenlinksers' te pesten.
Die heerlijk neerbuigende blik als je vertelt dat je vliegt. Dan meteen erachteraan gooien dat je diesel rijdt, of nog beter: zeggen dat je kinderen wilt. De schok en de moeite die ze doen om niet gefrustreerd te raken vanwege zoveel domheid. En ik geniet en overdrijf vrolijk verder.

Had ik al verteld dat ik de schijt heb aan mensen die menen te moeten vertellen wat een ander moet doen in zijn of haar leven? Bemoei je met je eigen zaken en doe wat jij denkt wat goed is. Waarom willen mensen toch altijd zo graag voor een ander bepalen.

(En ging het klimaatakkoord niet over 000000.8% ofzo?)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:55

Waarom is dat arrogant? Omdat jij denkt slimmer te zijn/het beter te weten dan de ander die zijn eigen keus maakt? Omdat je denkt dat je mij moet helpen in mijn 'domheid' aangaande het milieu?

Ik doe wel degelijk dingen voor het milieu of dieren omdat ik denk dat het beter is. Maar ik zal een ander nooit aankijken op hele andere keuzes en helemaal geen opmerkingen rondstrooien als: 'geen kinderen meer krijgen zal beter zijn' 'nooit meer vliegen is beter'. Ik ben de ander niet en ga niet oordelen over zijn of haar keuzes. Ik ben god niet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:19

Janneke2 schreef:
Sunnda schreef:
De landen die zullen blijven groeien zijn landen als Nigeria..tja, welke verwende rijke westerling wil daar even uitleggen dat zoveel kinderen krijgen niet goed is voor het milieu..

Ik ben enigszins allergisch voor westerse oordelen over de bevolkingsgroei in Afrika.

Zou de spreekster serieus overwegen om daar over uitleg te gaan geven, doe dat dan niet als westerling.
Niet alleen omdat westerlingen als rijk "worden gezien" (aanhalingstekens, want dat zijn we ook)
maar omdat wij een gigantische hoeveelheid problemen veroorzaken, tegenwoordige tijd, in die landen door de manier waarop wij economische macht uitoefenen.

(Van mij mag alle ontwikkelingshulp worden afgeschaft - en tegelijkertijd de tariefmuren gesloopt. Daar heeft Afrika veel meer aan dan dat beetje fooi.)

Citaat:
Ik doe weinig geloof ik. Ik heb wat rondgesnuffelt en ook achter de milieubewegingen zit een hele grote beweging die achter alles zit: geld.

_/-\o_

Stel je niet zo aan.

Maar als donateur van ' stichting Natuur en Milieu' moet ik jou wellicht vragen om informatie....

Citaat:
Had ik al verteld dat ik de schijt heb aan mensen die menen te moeten vertellen wat een ander moet doen in zijn of haar leven? Bemoei je met je eigen zaken en doe wat jij denkt wat goed is. Waarom willen mensen toch altijd zo graag voor een ander bepalen.

Misschien wel wijze woorden - "laat jouw oren horen wat jouw mond nu zegt"

Vooroordelen :')
Nigeria zal ongeveer met 150% groeien tot 2065. Wat is daar nu weer vooroordeel aan? Dat noemen ze een rekensom in mijn wereld en kun je gewoon online vinden hoor.

En we beinvloeden de opwarming van de aarde zeker, maar over welke percentage's e.d. we het dan hebben is nog maar de vraag.( en dus ook of die 0.0000008% nu echt zveel uitmaakt) en dan moet er ook nog is niet toevallig per ongeluk een grote vulkaan ofzo uitbarsten, want dan kunnen alle ideeën en berekeningen weer de prullenbak in.

Iedereen kan tegenwoordig zijn of haar issues breedt verspreiden via internet. Maar hoeveel mensen weten er nu echt waar het over gaat? Kennen de onderzoeken, kennen de feiten? Weten wie, welk onderzoek gefinancieerd heeft(wij van wc eend adviseren..) weten de percentages in verhouding te plaatsen (liegen met statistiek was een van de eerste lessen die ik leerde te ondervangen op de uni, je kunt mensen alles laten geloven als je weet wat percentage's zijn en hoe je een statistiek maakt)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:54

germie schreef:
Toch wil ik deze link uit een ander topic hier wel plaatsen:
http://doorbraak.be/apostelen-klimaatre ... vjNC_ewHqA

het is satire maar bevat zeker ook een hele grote waarheid over indoctrinatie door de overheid. Het zegt nergens dat je niet om het milieu moet denken, maar het geeft wel aan dat wij niet overal eerlijke klimaatinfo krijgen.
En het is natuurlijk ook nog satire tegen geloven. Goed geschreven met zeker een kern van waarheid.

:D

Ik vraag mij altijd af hoe de ijstijd toch ontstaan is. Had dan echt iedereen zijn vriezer openstaan?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 07:42

Ik vind het altijd zo interessant dat gedoe met milieubewuste auto's.
Wat blijkt bijvoorbeeld bij tesla.

Ze rijden de meeste snelheidsbekeuringen bij elkaar.
Ze worden na een aantal jaar massaal doorverkocht. Toevallig is dat ook als de belastingvoordeeltjes stopgezet worden.

Milieubewust?
Noem het gewoon geldbewust en een mooie wagen als je het kan betalen..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:19

8nnemiek schreef:
Je denkwijze loopt echt járen achter.
Ik zou echt eens de ontwikkelingen volgen, razend interessant allemaal!
Zoek bijvoorbeeld eens informatie op over solid state batteries.

In de nabije toekomst kijken we allemaal terug naar deze tijd, en kunnen we ons niet meer voorstellen dat mensen helemaal naar het tankstation moeten rijden en daar 10 minuten moeten staan wachten. Enórm inefficiënt, als je de auto ook kan laden terwijl je slaapt, of tijdens het winkelen, of op het werk.
Wie weet laden we onze auto’s in de toekomst gewoon op tijdens het rijden op de snelweg, met magnetisme zoals een inductie kookplaat.
Er is zo veel mogelijk, maar je moet leren denken in oplossingen in plaats van problemen.

En je hebt mensen nodig die kijken of al die oplossingen dus ook op hele grote schaal werken, zoals Ikke...
Ik vind het een grappig topic. De strijd van kennis tegen ideologie.
:+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie