Klimaatopwarming, wat doe jij?

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:19

juval schreef:
ja, overbevolking is een serieus probleem.. Maar een oplossing is lastig, ik denk dat we wat dat betreft al 'te ver heen' zijn om het te stoppen. Zeker in de zogenaamde groei-economie landen, in Azie.

Wat ik persoonlijk doe. Ik vlieg niet, nooit gedaan ook. Rijd mijn auto helemaal op, dus bijna nooit een andere, en die is dan ook altijd meerdehands. Ik koop weinig spullen en kleding, het moet echt OP zijn voor ik iets anders koop.
In ons melkveebedrijf zijn we natuurinclusief bezig, oog voor natuur en biodiversiteit, we zijn bezig met kringlooplandbouw, dak ligt vol zonnepanelen en in ons land wordt binnenkort een grote windmolen geplaatst.
Ik eet wel vlees en zuivel, en probeer mijn voedsel voor het grootste deel lokaal te kopen. Hoeft voor mij niet perse van de andere kant van de wereld te komen. Fruit en groente van het seizoen, melk van eigen koeien, eieren van eigen kippen, fruit ook gedeeltelijk van eigen bomen.
Interessant onderwerp :)

Ik zie dat je ook in Culemborg woont, mag ik vragen waar jij je producten vandaan haalt?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:46

Sunnda schreef:
En hoeveel mensen weten er dat de voorspelling is dat in 2066 de groei van alle rijkere landen dik in de min zit?
China:-13%
Japan:-33%
Duitsland:-10 (uit mijn hoofd)

De landen die zullen blijven groeien zijn landen als Nigeria..tja, welke verwende rijke westerling wil daar even uitleggen dat zoveel kinderen krijgen niet goed is voor het milieu..

Ik doe weinig geloof ik. Ik heb wat rondgesnuffelt en ook achter de milieubewegingen zit een hele grote beweging die achter alles zit: geld.
De moderne generatie diesel of een elektrische auto met een accu die gemaakt moet worden (vervuilend) en ook weer weg moet (nog meer vervuilend.) Wie weet nu eigenlijk echt nog wat waarheid is? Milieu is ook gewoon een enorme geldkoe.

Bovendien geniet ik ervan om de 'arrogante groenlinksers' te pesten.
Die heerlijk neerbuigende blik als je vertelt dat je vliegt. Dan meteen erachteraan gooien dat je diesel rijdt, of nog beter: zeggen dat je kinderen wilt. De schok en de moeite die ze doen om niet gefrustreerd te raken vanwege zoveel domheid. En ik geniet en overdrijf vrolijk verder.

Had ik al verteld dat ik de schijt heb aan mensen die menen te moeten vertellen wat een ander moet doen in zijn of haar leven? Bemoei je met je eigen zaken en doe wat jij denkt wat goed is. Waarom willen mensen toch altijd zo graag voor een ander bepalen.

(En ging het klimaatakkoord niet over 000000.8% ofzo?)
Ik vind het persoonlijk een stuk arroganter wanneer men met niets of niemand rekening houdt en volledig z'n eigen gang gaat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:06

Sunnda schreef:
Waarom is dat arrogant? Omdat jij denkt slimmer te zijn/het beter te weten dan de ander die zijn eigen keus maakt? Omdat je denkt dat je mij moet helpen in mijn 'domheid' aangaande het milieu?

Ik doe wel degelijk dingen voor het milieu of dieren omdat ik denk dat het beter is. Maar ik zal een ander nooit aankijken op hele andere keuzes en helemaal geen opmerkingen rondstrooien als: 'geen kinderen meer krijgen zal beter zijn' 'nooit meer vliegen is beter'. Ik ben de ander niet en ga niet oordelen over zijn of haar keuzes. Ik ben god niet.
Je deed het overkomen alsof je zelf weinig tot geen rekening houdt met het milieu/klimaat. Vervolgens zet je een groep weg als arrogant én je drijft de spot met die groep. Dat noem ik inderdaad arrogant.

Niemand (hier) zegt slimmer en/of beter te zijn dan een ander, iedereen mag zijn eigen keuzes maken, ongeacht of deze dom zijn of niet. Wat je echter wel voorbij ziet komen zijn feiten: Vliegen is niet goed voor het milieu. Kinderen = meer mensen = meer vervuiling, logische feiten.

Iedereen mag zijn leven leven op diens eigen wijze, maar rekening houden met een ander en je omgeving zou, in mijn optiek, niemand mis staan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 12:57

8nnemiek schreef:
_O-
Vooral die situps ook, al die scheten die de lucht in worden gebombardeerd :')
Wie weet hoeveel methaanuitstoot dat sporten veroorzaakt :))
Hahahaha, dit is echt zó waar!

Jaren geleden had mijn moeder een fanatieke periode. Je raadt het, sit-ups op zolder, nou we hoorden het 2 verdiepingen lager luid en duidelijk :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie