21 November: Gemeenteraadsverkiezingen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

21 November: Gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 18:17

Tsjah, wat zal ik zeggen...

Ik ben best wel iemand die gaat stemmen, en nu dus iemand die in een gemeente woont die gaat herindelen.

Dus > Naar de stembus...

Maar goed, smoooordruk, dus me echt verdiepen in al die partijen was geen doen. Net stemwijzer ingevuld, maar uitkomst niet naar de zin (principieel).

Vervolgens nog wat partijen bekeken, maar dan is er toch altijd wel weer één standpunt waar ik falikant niet mee door één deur kan.
In dit geval bijvoorbeeld 'zwarte piet blijft zwart', 'windmolens zijn lelijk dus willen we niet in het landschap'.
Je gaat verdorie een gemeenteraad vormen, die bepaalt echt niet over de landelijke intocht, en verduurzaming gaat nu eenmaal ook gepaard met bepaalde aangezichten. (een goed alternatief konden ze niet noemen, dus zullen ze niet zo paraat hebben wat in mijn ogen een negatief gevolg geeft aan verduurzaming).

Ik heb zo'n bepaald beeld bij die raadsleden, mede ook omdat je een aantal kent. Schreeuwerds, aandachtstrekkers, willen óók graag ergens hun plasje over doen. En die lokken mensen met verschrikkelijke leusen, wat het geheel verschrikkelijk tokkie aan laat doen.

Ik zou bijna zeggen; ik voel me hier te goed voor.

En dan heb je natuurlijk nog een aantal landelijke partijen, die een redelijk verkiezingsprogramma hebben, maar waar waar ik uit principe niet op zou willen stemmen. Ik ben ook niet bepaald trouw aan politieke partijen.

Maar ja, wat dan? Ik moet toch wel achter mijn stem staan. En achter blanco stemmen sta ik niet. Ik neig er naar om maar gewoon niet te gaan.


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: 21 November: Gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 18:29

Nou, toevallig niet :')

Bovenste was dus een partij waar ik principieel tegen ben. Was ook mijn laatste uitweg eigenlijk :')

Nu hoop ik dat ik mijn paspoort niet kan vinden. Moet nog rijden, dus de kans dat ik het voor 9 uur red is klein :+

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: 21 November: Gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 18:36

Oke, het probleem ligt dus niet alleen bij mij :')

Je weet nooit vooraf wat het gaat worden. Maar als partijen iets in hun programma hebben staan als 'laat instanties beter samenwerken' zonder onderbouwing (landelijke partij die ik normaal gesproken nog wel redelijk hoog heb zitten), dan sla je wat mij betreft de plank echt zó mis.
Hoe moet je dan weten waar je op stemt, als de partijen zelf niet eens een plan hebben?

Overigens zie ik het niet zitten om links te stemmen, in deze nu al redelijk linkse gemeente. Want ik weet hoe moeizaam welwillenden, extreem welwillenden, door ziekte na ontslag in de bijstand terecht gekomen, weer aan het werk kwamen. "Je hebt toch een uitkering, waar maak je je druk om?" Letterlijke uitspraak van de gemeente, of degene die de gemeente op dat moment vertegenwoordigde.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 21:58

culaccino schreef:
Jeetje := Zo te lezen heb je echt wel een mening van wat je wel/niet belangrijk vindt. Als jij het hier te links vindt, dan heb je daar nu tenminste een heel klein beetje invloed op!

Je kunt bij de stemwijzer aanvinken welke partijen je wel/niet wilt laten meetellen, he. Hop, op 't peerd en dan nog even naar de stembus. Rijbewijs mag ook! ~~}>


Haha klopt, ik heb best wel een stevige mening.

Allereerst, ik ben niet meer geweest. Ik vind ook dat je volledig gelijk hebt, ik had nu een beetje invloed kunnen hebben. Dus ik ben ergens ook wel teleurgesteld in mezelf.
Momenteel heb ik echter ook consternatiedienst, die me wat heeft lastig gevallen en qua tijd had ik het al niet meer gered. Te paard klinkt leuk, niet als je dan eerst 3 km door het pikdonker langs een 80km weg moet :Y)

Anyhow, wat ik nog erger vind dan niet stemmen, is stemmen op iets waar je niet achter staat.

Dit keer waren er alleen maar verliezers :Y)

(ik had trouwens wel stempas en paspoort mee, mocht ik me nog bedenken :P )


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 09:39

LadyMadonna schreef:
Ik heb voor het eerst in mijn leven niet gestemd.
Ik stem principieel niet op partijen met een gelovige grondslag, dus hier vielen
CDA, ChristenUnie, SGP en Jesus leeft af...

Vvd kan ik me niet in vinden, en dan bleven er twee lokale partijen over waar ik eigenlijk ook niks mee kon....


Zooo lekker samengevat hoe het bij mij ook ging!

Eigenlijk best erg zeg... dat dit voor meer mensen geldt...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jane808, Janneke2, majemalo, Perros, sterregoud en 9 bezoekers