Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zoolgangster

Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:16

studiemiep schreef:
Straf terecht, de hoogte vind ik fors. Met een 2-2.5 jaar was de boodschap ook duidelijk, dat wij eigen rechter spelen niet kunnen accepteren. tis niet dat die vader hem 1 mep heeft gegeven he...het was wel echt zeer excessief

Ik snap vader gedeeltelijk wel...echter we leven hier niet in een apenland dat we elkaar zomaar de hersens in kunnen slaan....

Want stel he...er zou iemand zijn geweest die veel op die ex-TBSer leek...en er dus een persoons- verwisseling optrad...(vergissen is menselijk).


Hier in de buurt is het leven verwoest van iemand die 's ochtends vroeg door een brandgang liep, om naar zijn werk gegaan. Iemand dacht dat hij een inbreker was, omdat hij zo vroeg daar rondliep, en sloeg hem in coma. Hij heeft hersenschade, kan nooit meer werken, zijn vrouw verliet hem en hij is zijn huis kwijt...

Dat krijg je met eigen rechter spelen... En dan kan iedereen dus slachtoffer worden van de wraakzucht of achterdocht van een ander.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.


sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:22

_lautje_, blijkbaar is deze tbs-er weer het verkeerde pad op gegaan.
Ik vind niet dat deze "mensen" een 2e kans verdienen, wanneer de fout in gaan betekent dat er weer een verkrachting, of moord gepleegd zal worden.
Er wordt niet snel tbs opgelegd, dus een licht vergrijp is het nooit geweest.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:23

_lautje_ schreef:
Sneeuw: Waarom zou een ex-tbs'er niet meer vrij mogen komen?
In de TBS zitten ook mensen die dwangmatig stelen bijvoorbeeld of mensen dwangmatig oplichten. De TBS kom je niet zomaar uit en heeft een vrij hoge succesrating. Door de media waar vooral de excessen in naar voren komen (logisch!) lijkt dit heel anders. Maar dat is niet de realiteit.
Voor zover ik heb kunnen vinden was deze ex-tbs'er ook geen zedendeliquent, maar iemand die vooral jonge meisjes oplichtte. Niet misbruiken.

Denk je zelf niet dat die 'vrij hoge succesrating' een stuk hoger zou worden wanneer er minder mensen überhaupt uit TBS vrij zouden komen (en wanneer dat niet zou leiden tot het dan maar minder vaak opleggen van TBS uiteraard)?
Zodra iemand niet eens of incidenteel steelt/oplicht/of wat dan ook, maar dit structureel doet, is het dan wel verantwoord om diegene steeds opnieuw na het aflopen van de (relatief korte) straf voor het individuele vergrijp, vrij te laten komen? Is het niet beter om te zeggen: "blijkbaar krijgen we deze niet zover dat hij zijn leven betert. We gaan niet nog eens proberen of hij zich buiten in de maatschappij weet te gedragen."? Een variant op het 'x strikes and you're out'-principe dus.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:40

_lautje_ schreef:
Voor zover ik heb kunnen vinden was deze ex-tbs'er ook geen zedendeliquent, maar iemand die vooral jonge meisjes oplichtte. Niet misbruiken.


Nou, voor oplichting krijg je over het algemeen geen TBS, hoor :)
TBS wordt opgelegd wanneer er sprake is van een psychiatrische stoornis (die mede heeft geleid tot het misdrijf), als er sprake is van kans op herhaling en als de straf voor het gepleegde misdrijf minimaal 4 jaar zou zijn.

Ik ben absoluut niet voor "het recht in eigen hand nemen", maar om even te reageren op de opmerking van A3a1: als mijn man, vader of zoon zoiets als deze exTBS'er zou doen, zou ik er geen probleem mee hebben wanneer iemand dit wel doet en ze (om met jouw woorden te spreken) het ziekenhuis in hengst ;)

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:51

Zoolgangster schreef:
studiemiep schreef:
Straf terecht, de hoogte vind ik fors. Met een 2-2.5 jaar was de boodschap ook duidelijk, dat wij eigen rechter spelen niet kunnen accepteren. tis niet dat die vader hem 1 mep heeft gegeven he...het was wel echt zeer excessief

Ik snap vader gedeeltelijk wel...echter we leven hier niet in een apenland dat we elkaar zomaar de hersens in kunnen slaan....

Want stel he...er zou iemand zijn geweest die veel op die ex-TBSer leek...en er dus een persoons- verwisseling optrad...(vergissen is menselijk).


Hier in de buurt is het leven verwoest van iemand die 's ochtends vroeg door een brandgang liep, om naar zijn werk gegaan. Iemand dacht dat hij een inbreker was, omdat hij zo vroeg daar rondliep, en sloeg hem in coma. Hij heeft hersenschade, kan nooit meer werken, zijn vrouw verliet hem en hij is zijn huis kwijt...

Dat krijg je met eigen rechter spelen... En dan kan iedereen dus slachtoffer worden van de wraakzucht of achterdocht van een ander.


Niks aan de hand, gewoon doorlopen. De aanvaller heeft zich netjes aan basis geweldsetiquette van Oomens gehouden, dus niks aan de hand...

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:02

sneeuwpop schreef:
A3a1 schreef:
Ben trouwens benieuwd wat de lintjesgevers zouden doen als per ongeluk hun vader, broer, zoon of man het ziekenhuis in was gehengst


Wat als?
Er zijn zoveel "wat als" denkbaar.
Wat als de ex-tbs-er niet vrij was?
Wat als de politie eerder had ingegrepen?
Wat als de ex-tbs-er het meisje wel had verkracht en vermoord?

Het is nu eenmaal zo gegaan en niet anders...


TBS ers komen op een gegeven moment vrij en de meesten gaat het gewoon goed mee, zodra ze vrij komen, jammer dat daar niet meer aandacht naar uit gaat.

Er is de politie niet vertelt waar hij heenging, deze vader was van plan los te gaan.

Maar een vergissing zit in een klein hoekje, en dan was een onschuldige mishandeld.
Hij had gewoon erheen kunnen gaan, de verdachte overmeesteren en overleveren aan de politie.

Dus lintjesschudders, er is een hoop mogelijk tussen je dochter laten verkrachten en de verdachte in laten rekenen.
Maar alles wat daar tussenzat vond hij niet nodig.

2 gevaarlijke gekken opgepakt, dat is de beste quote die ik las.

Maar reken maar dat als het foutje bedankt was, alle lintjegevers ook helemaal los waren gegaan....
Dat doen lintjesgevers nou eenmaal....veel geschreeuw.....

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:12

A3a1, je blijft hangen in "wat als".
Het was niet de verkeerde!
Er is gebeurd wat er is gebeurd.
Als de ex-tbs-er nooit contact had gezocht was dit ook nooit gebeurd.
Wat als... wat als..

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:14

Ja, beetje nadenken kan geen kwaad, lijkt me.
Oorzaak, gevolg, wat zou er mis kunnen gaan....

Zou de dochter beter af zijn geweest ALS hij slimmer was geweest.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:28

Zou de wereld beter af zijn als de ex-tbs-er nooit op vrije voeten was gekomen?

Oorzaak-gevolg?!

_lautje_

Berichten: 9254
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:28

X strikes your out systeem klinkt leuk, maar als jij als jong ettertje in de problemen komt en bijv 3x wordt veroordeeld moet je dus de rest van je leven boeten in plaats van hulp krijgen?

Onderzoek wijst ook keer op keer uit dat langer en meer gevangenisstraf niet werkt.
Je hebt een veel lager recidive cijfer wanneer mensen goed begeleid worden, geholpen, etc.

Ik hoor hier heel veel geroep en getoeter, maar volgens mij gebeurd dat niet door mensen die kennis hebben van ons rechtssysteem en hoe dit werkt.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:30

Wie wil dat systeem dan in dit topic?
Ik iig niet.


_lautje_

Berichten: 9254
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vader die dochter verdedigt lang de cel in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 17:34

Oomens komt er mee op de proppen. Niet ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ashley1, fierefluiter, JudithO, Kimsel94, Maanon_, MissMarije, monica73, Patriesje, Swift, Xhiske en 72 bezoekers